Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моята Шкода 105 L , '87мa година


divo_la

Recommended Posts

Ето я мойта шкода, за 24те си години е изминала 84000 км и е била постоянно в гараж.

Преди месец и сложих газова уредба Ловато и разхода й на газ е 7,3л. на 100км :)

Дотук добре. Обаче когато е студена и искам да я запаля трябва да вдигна смукача до горе и след 4 до 10 секунди въртене на стартера пали и повече няма проблеми. Така беше и преди да й сложа газта, и затова когато започнах да я карам миналата година и смених чукчето, наковалнята...въобще целия комплект. Свещите също са нови.

Искам да Ви питам нормално ли е толкова дълго да върти стартера(върти и чак към края започва да забавя и все едно тока от акумолатора пада и тогава пали, акумолатора също е нов)? Също така, както преди на бензин така и сега на газ по не мн голям наклон се движи със 60-70, максимум до 80 но с натискане до края на газта....при по-големи наклони(на Предел) пада на 60 на трета скорост.

А на още по стръмно като пътя от Банско до хижа Вихренедвам изкарва на 2ра(но със 4-5 човека вътре). Иначе по равен път и лек наклон надолу дига 120км/ч, като преди на бензин дигаше 140. Но главното което ме притеснява е липсата на мощност.

Друго, което искам да питам е че има един звук от задното колело, като скърцане(накладките са от преди 6 месеца нови) и се чудя дали може да е влязла песъчинка и за това да скърца?

100% съм пропуснал нещо, но ще пиша допълнително:) Снимки ще кача след 20тина минути :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • divo_la

    22

  • joro-120L

    11

  • maxrpm

    8

  • old men

    4

Най-много писали в темата

Колега, ако са ти навити кранчетата на газта до край за максимална икономия не искай да ускорява по баирите. Моята дето е на бензин се задъхва, пък какво да говорим за газ. За паленето в момента нищо не се сещам :-k . Раздвижи се нещо този раздел последните 2 3 дни :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не са навити до край...затова и питам защото един колега ми каза че дори това 7,3/100 е голям разход, въпреки че аз съм си мн доволен от разхода де :) Но както вървеше на бензин, почти абсолютно същотото е и на газ....

Мерси за бързия отговор :)

post-5357-138453315427_thumb.jpg

post-5357-138453315434_thumb.jpg

post-5357-138453315439_thumb.jpg

post-5357-138453315442_thumb.jpg

post-5357-138453315445_thumb.jpg

post-5357-138453315513_thumb.jpg

post-5357-138453315522_thumb.jpg

post-5357-138453315526_thumb.jpg

post-5357-138453315532_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега разходът ти на газ е идеален, не е реалистично да очакваш под 7/100 газ при положение, че си гори 5.5-6/100 бензин.

Ако я палиш студена на бензин е нормално да повъртиш повечко стартера, докато се напълни хубаво поплавъковата камера с бензин, аз затова моята не я мъча да въртя до откат, а я паля от 2-рия път, другият вариант е да се подкачи ръчно от помпата. Ако ти е добре регулирана на газ и стартираш на газ този фактор отпада и би трябвало да си пали веднага, ако ли не-значи и трябва реглаж при човек, който разбира.

Скърцането от задното колело-99% съм сигурен, че е от коронната гайка, която стяга бабабана към конуса на полуоската, махаш шплинта и стягаш зверски, понеше иначе заминават двата детайла и след това и Митьо Крика да стяга коронната гайка-пак ще скърца и ще сненяш полуоски и барабани, а от неглижирането на тези проблеми понякога се късат полуоски smile049

Тая колица е със слабо двигателче- 46 коня, Vmax 130 км/ч, тъй че повече от това няма какво да желаеш от тази колица, но за да е в добра спортна форма при каране на бензин от време на време трябва да се чисти карба и разните му жигльори, а при карането на газ е много важна правилната настройка, понеже тя е доста чувствителна що се отнася до съотношението газ-въздух, моята дори като и сменях възд. филтър трябваше да настройвам наново газта от врътките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За скърцането, провери първо да не е хлабава джантата, едва ли ще е от това, но нали първо се почва от елементарните неща. ;)

След това, яко стягане на коронната гайка, щото това е причината за късане на полуоски.

Че не може да вдигне повече от 120 - по принцип на газ пада мощността на мотора. Освен това на снимката не виждам захранване на втората камера на карбуратора с газ. Т.е. нямаш тройник.....

Разходът на газ ти е нормален, даже перфектен.

За паленето, от 4 до 10 сек. въртене е много! На втората сек. трябва да е запалила. :D

Ако не си я палил повече от два дни, подкачвай ръчно на помпата.

 

п.п. Забравих една малка подробност: Не разбрах на газ или на бенз. пали трудно. Ако я гасиш на газ и след това, палиш на бензин е нормално да върти повече, щото поплавъковата камера на карбуратора е празна. В такъв случай, задължително ръчно подкачване, като преди това си дал контакт и ключа ти е на положение "бензин", за да отвори бензиновият клапан, в противен случай колкото и да си помпиш, карбуратора няма да се напълни.

Ако пали трудно на газ, на ключа "Газ/бенз." трябва да имаш бутон за принудително вкарване на газ преди палене. Пробвай с него, след като дадеш "контакт". Ако не ще, отивай при газаджията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшни сте момчета, мерси много за бързите и толкова точни отговори.

Аз тепърва почвам да я карам шкодата, всмисъл карал съм я миналата година за половин година и сега от месец сложих газ и я пуснах в движение.

Иначе паля я на газ, пробвах и това с принудителния бутон, но просто върти повече и това, което пропуснах да кажа е че при самото запалване издава един мн странен звук като чели от бендикса, някакво скърцане мн остро.

А утре ще снимам по-детайлно двигатела, за да ми кажеш повече за този тройник дали найстина липсва и ако е така дали мощността и не е намалена заради тази липса.

Мерси пак Everlast i Joro :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-4842-138453315579_thumb.jpg

На тази снимка перфектно се вижда, че няма тройник. Винта за регул. количеството газ е един и един маркуч отива до карб. само за първа камера. Иначе точно там се поставя тройника и разделя газта за 1ва и 2ра камера, съответно и с два винта за регулиране. Вървежа на колата ти е типичен за "неработеща" 2ра клапа.

Да, за паленето, може да имаш износени втулки на стартера и да върти трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях при майстора ми дето слага газта, каза че плочката която е върху карборатора е с елипсовиден отвор и по този начин газ влиза и в двете камери :) Надявам се да е вярно.

Иначе относно паленето, като задържа обогатителя за 1 секунда и после пали от раз моментално ;)))дано и утре продължи така :)))

Сега остана в събота или понеделник да я провери един друг майстор има ли добра кмпресия на всички бутала и след това започвам да и чистя ръждите, китвам и боядисвам :))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно газаджията, това е имал- това е сложил. По този начин е нормално да не ти стига газта за втората степен, след като отвори клапата, тъй като дозирането е общо.

Грамотно направената уредба, дори и с плочка да е, за двукамерните карб. се прави с тройник, защото дозирането за двете камери е отделно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, при това положение мога ли да го накарам да я преработи и има ли начин да се преработи?

Уж ми го препоръчаха много хора, и все пак 480лв платих за цялата уредба, което ми се струва че не е малко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, при това положение мога ли да го накарам да я преработи и има ли начин да се преработи?

Уж ми го препоръчаха много хора, и все пак 480лв платих за цялата уредба, което ми се струва че не е малко...

Разбира се, че има начин да се преработи.

Ако плочката е над карбуратора, ти е избрал най- смотания вариант смесване газ/въздух за Шкода.

За други атомобили става, но за нашите, това не е най- удачното решение.

В същност, къде е поставил тази плочка, щото в такъв случай, възд. филтър се повдига и стойките му за закрепване трябва да се удължат, но на снимките не се вижда такова преправяне.

Най- добре Шкодите работят на газ с поставяне на отделни щуцери за всяка камера, чрез пробиване на карб. или с щуцери през възд. филтър, които влизат близо до дифузьора, но и в двата случая се иска по- голяма прецизност при поставянето.

Иди при майстора и сподели за проблемите, че колата не върви, няма мощност и т.н., а той да си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятай, че той само ще му отвори гаста, ще бандажира изходите на въздушния филтър, да смуче само от сглобката на човката и ще го отпрати. Никой няма да преправи нещо вече платено, или ще го преправи с 2 та си леви крака.

 

Идея! - Имах същия изпарител. Ако се развали клапата за принудителното пълнене, натисни в средата на синьото и така ще се задейства механично за времето през което си я натиснал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Преди няколко дни й центроваха газта, сега се движи определено много добре...преди по наклони по които се движеше с 60-70, сега се движи с 80-90. А и не придърпва и работи доста мазно. За сега съм доволен.Разхода и се вдигна на 7,8-8л. на 100, но аз я карам предимно градско, а когато е извънградско се движа със 100-120 :))) Сега вдига бързо и лесно висока скорост и максималната, която си позволявам да вдигна е 130 и малко отгоре :))

Сега трябва да сменям масло и няколко майстора ми казаха М10Д, няколко други Касрол Р15/40(или нещо от сорта). Какво ще ме посъветвате да сложа и има ли разлика дали ще е най-евтиното или по-скъпо:) Двигатела е на 85000км ако има значение това :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем така - не на М10Д в двигател на само 85 000. Ако искаш да изкара още толкова, сменяй маслото редовно. Не е задължително да е Кастрол, но не слагай и М10Д. Може да си харесаш нещо на 7-8лв. литъра и да го сменяваш на 7-8 К км. Поважно е да го сменяваш веднъж годишно ако не навърташ много километри. Още по-важно е да не правиш икономии от смяна на масления филтър. Сменявай го при всяка смяна на маслото. Колегите ще добавят и други марки и цени предполагам. Успех! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем така - не на М10Д в двигател на само 85 000. Ако искаш да изкара още толкова, сменяй маслото редовно. Не е задължително да е Кастрол, но не слагай и М10Д. Може да си харесаш нещо на 7-8лв. литъра и да го сменяваш на 7-8 К км. Поважно е да го сменяваш веднъж годишно ако не навърташ много километри. Още по-важно е да не правиш икономии от смяна на масления филтър. Сменявай го при всяка смяна на маслото.... smile027

:smt017

 

Винаги съм използвал "Приста- Супер" за бензинови двигатели. Сменя се на 10 000км.

Хубаво масло на добра цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко струва Приста Супер ??След 1-2 часа отивам да сменям маслото :)

"Приста- Супер", зелен етикет, пише "Бензин" 15W-40, на бензиностанции "Шел" - 8.75лв.

Разфасовка по 1L.

п.п. Сега видях, че си писал. Не е задължително!

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Незнам вече какво става с тая газова, миналата седмица бях 4 пъти при газджията и я настроиваха, центроваха и какво ли не....и нищо и нищо. Сега казаха в понеделник да ида да проверят дали едно кранче(това което регулира сместа след изпарителя) не е прецакано и затова да се разцентрова така. Иначе сега върви по-зле от всякога - с 50км по съвсем леко изкачване и 80-90км по нанадолнище. Също така припуква, а досега не е било така. Това което забелязах с непрофесионалното си око е че въздушният филтър си се клати във въздуха, а заедно с него и плочката....майсторите ми казват че това не пречило, но силно ме съмнява да е вярно.

Кажете ми ако не успеят да я направят добре в понеделник...да ида ли да ми сложат вместо ладовата плочка - шкодова и да ми я до пренаправят в един друг сервиз в Благоевград, където проучих че са най-добрите? А инае на бензин си върви нормалнокакто преди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами такова припукване ми се струва, че е от бедна смес, макар че тогава по- скоро почва да прекъсва в по- ниски обороти. И не е нормално да се мандахерца филтъра и плочката, каква е гаранцията, че от там не дърпа въздух примерно? А газта е доста чувствителна към настройките на системата и количеството въздух в сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас, ужас, ужас...днеска махнах филтъра и плочката е пълна трагедия - ладова, но за да ограничът притока на въздух са сложили няккаква планка...абе въобще в понеделник още си поръчвам нова плочка и то за шкода...сега тая я пристегнах с 4 винта, защотот дори не я бяха закрепили - а само с въздушния филтър се държеше и сега не върви на газ, явно защото няма никакъв въздух ....

Направо в понеделник отивам да ми я настроят да върви що годе и като ми доиде шкодовата плочка си я слагам и се надявам сичко да е наред...направо съм супер разочарован....а съм дал 500лв да ми я сложат тая газова и те накрая не са сложили 4 болчета и са използвали вместо шкодова плочка за 20лв...ладова с преправяне....и филтъра не са удъжили...а сам ще си го удължа за 20 мин утре ...ужас..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

братле ,теб ти пишат щуцери,ти пак пллочка.аз имам плочка за шкода ама карам с щуцери.иди някъде където работят кадърно две дупки,два щуцера и газ,България е твоя,пък що не и европа.бъди здрав s_flag smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете, това ли е правилната плочка, която трябва да поръчам за моята шкода 105 л '87ма :))

http://www.gasmagazin.com/%D1%81%D0%BC% ... D0%B2.html

Или пък

http://www.gasmagazin.com/components/co ... 98669a.jpg

Така както разглобявах днес филтъра и пробвах това онова...първата плочка ми изглежда съвсем точна за целта :)))

Но все пак искам да питам и вас :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата е истинската. На моята Шкода беше монтирана такава. И въздушен филтър и всичко си беше стегнато нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.