Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моята Шкода 105 L , '87мa година


divo_la

Recommended Posts

Супер, още утре си я поръчвам и моинтирам като дойе...

А днес си махнах въздущния филтър, за да влиза повече въздух, тъй като "газаджийте" са преградили половината плочка с някаква планка за да не влиза въздух...и сега сам си я регулирах и върви почти идеално. Утре си зимам и нов филтър:))

На всичкото отгоре една част са я монтирали на обратно...незнам точно как се казва, близо е до изпарителя и е чашковидна за отаяване на някакъв нагар, но е с чашката нагоре...утре ще им кажа да си я обърнат нормално :Д:Д:Д Мерси за коментарите и съветите :)))нямам търпение да върви перфектно отново :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • divo_la

    22

  • joro-120L

    11

  • maxrpm

    8

  • old men

    4

Най-много писали в темата

Колеги като карам без гас по наклон на скорост колата пука от аспуха, а също така и като вдигна по голяма скорост на първа предавка и сменяма на втора. Както и от втора на трета и от трета на четвърта...Пука също и ако я форсирам на празен ход...

И всичко това се появи след като вчера бях да ми я центроват измислените газаджии, отново 30 мин я гласиха с компютър. Другата седмица ми се отваря чак възможност да посетя качествен сервиз в Благоевград и тогава направо ще сменям и плочката с оригинална за Шкода, тъй като са ми сложили някаква наподобяваща но с мн измислени дупчици и също така с една планка която прегражда наполовина 2та отвора за камерите на карбуратора....и като ги питах защо са я сложили тая планка и ми казаха че нямало да върви без нея smile048 , на което въобще не вярвам.

Възможно ли е сместа да е бедна и за това да прави тези пукания...иначе върви почти идеално, като изключим днес на един доста стръмен наклон щеше да изгасне на 2ра, а на 1ва едвам го изкара...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам защо до сега не си сменил газаджиите. Тези хора явно си правят гаргара с теб и колата ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва пукане са неправилни детонации и не се води опасно, но ако продължаваш да пукаш така на всеки светофар може да се прецакат я клапани я карб. Карай на бензин или си реши проблема с гаста сам по метода проба - грешка.

 

Имаш 2 фактора въздух, който се регулира с запушване и отпушване на филтъра и гас която се регулира от кранчето поставено на маркуча между плочката и изпарителя.

 

Също така имаш и вакум маркученцето. Как се регулира при каква сила на вакуума колко гас да пуска изпарителя съм завравил, но мисля че до изхода на маркученцето върху изпарителя имаше болт.

Също така може информативно да драснеш в google нещо. "Регулиране на изпарител Ловато/Lovato" "Правилна работа на гас Ловато/Lovato" Изпарител е reducer а клапан е Valve

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги като карам без гас по наклон на скорост колата пука от аспуха

Никъде не видях да си писал, дали пука само на гас. И при моята имаше един период, в който така пукаше, обаче на бензин, гас нямам. Бях с нови свещи, кабели, капачка, ангренажна верига, регулирани клапани, почистен карбуратор и т.н. и пак си пукаше от време на време. А един майстор в София няколко пъти отказваше да види центровката, въпреки, че настоявах и твърдеше, че е перфектна. Накрая ми писна и с един колега от форума сами й направихме центровката с контролна лампа както е описано по книжка и заспа. Оттогава пак си работи като часовник. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на газ и то от вчерашната центровка. А не съм ги сменил защото те ми я сложиха газта, но другата седмица отивам в Благоевград при други...тия направо ми скъсаха нервите и явно найстина само се гаврят....

Иначе това, което забелязах като закономерсност е че ако развивам кранчето при изпарителя - трябва да навивам това за сместа(това кранче след изпарителя)

Утре след работа ще се пробвам да я регулирам.

Много мерси за бързите отговори ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на газ и то от вчерашната центровка. А не съм ги сменил защото те ми я сложиха газта, но другата седмица отивам в Благоевград при други...тия направо ми скъсаха нервите и явно найстина само се гаврят....

Иначе това, което забелязах като закономерсност е че ако развивам кранчето при изпарителя - трябва да навивам това за сместа(това кранче след изпарителя)

Утре след работа ще се пробвам да я регулирам.

Много мерси за бързите отговори ;)

Общо взето регулирането при работа на газ не е сложно./Ако разбира се всичко останало е направено както трябва/

Трябва ти усет.

На изпарителя има винт за празния ход. Регулираш го, да имаш нормални обороти на празен ход и с него толкова.

На Ловато, мисля че е сива назъбена пластмасова врътка. Ако ти е добър празния ход- там не пипаш.

Следващото регулиране е от винта на маркуча преди плочката. Той е за количеството газ.

Става по следния начин: Завий винта до край и след това го развий на три оборота. Запали. Задръж педала на газта така, че двигателя да работи на около 1500об.постоянни/няма оборотомер, затова ти трябва усет- докарай някакви средни обороти/. Развиваш лееко винта, докато двигателя заработи без прекъсване, оборотите са стабилни и започват да се вдигат и там го оставяш. Ако продължиш още с развиването, вървежа може малко да се подобри, но ще се увеличи разхода. Това е.

Ако нещата не се получат, сигурно ще се наложи частично намаляне притока на въздух, заради горната плочка. Много е далече от дифузора на карб. и обеднява сместа. /Уплътни добре филтъра в/у карб., за да не засмуква излишен въздух./

Другата подробност е, че центровката на газ трябва да е на 6 градуса аванс. Това можеш да го кажеш на онзи с компютъра :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно тези пукания, бях при един приятел майстор и той ми каза че са от гарнитурата на гарнето...и наистина пипнах и излиза бая топъл въздух там. И сега ще си купя гарнитурата и ще я монтираме...

Обаче имам един друг проблем с тоците...както си карам и тока на колата изчезва(мисля че винаги е когато е изключена от скорост или в момента на изключването от скорост). И понеже газаджиите ми удължаваха кабелите на акумулатора за да се побере бутилката зад седалките....и в момента, в който докосна кабела който е хванат за +са на акумулатора тока се връща...добре , ама завъртам стартера и още преди да е завъртял - тока пак изчезва...и пак повтарям упражнението....пипам кабела, опитвам да завъртя....и бум пак няма ток....и това продължава няколко минути или пък се оправя от първия път и продължавам по пътя....днес го направи 2 пъти, като даже пипнах кабела на +са, тока дойте, затворих задната врата и тока изчезна....

Незнам дали има връзка и това че монтирах запалка(в която да захранвам трансмитер)точно под панела с ключа за вентилатора и аварийките...и тока за тази запалка и касетофона съм ги хванал от ключа за аварийките(като съм изолирал добре връзките)...

Сега ще се поровя за повече инфо за подобни проблеми....но гасне произволно...без значение топла ли е колата или студена...направо никаква идея нямам...

А иначе говорих с добри майстори в Благоевград да ми сложат нова плочка оригинална и ще ми струва 22лв плочката + 5лв. труд :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са удължавали кабелите виж дали са стегнали добре клемите към стартера и акумулатора. Ако отгоре на това са снаждали и самите кабели, провери и тези връзки да не са хлабави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти станаха проблемите! :-k

Важно е да споменаваш, дали на бензин е същото, та на бензин гасне ли?

Имаш хлабава връзка някъде по кабелите на акумулатора, както каза колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензин не я карам...е онзи ден я карах но само за 10-15 км...не е правила проблем на бензин...ще проверя кабелите пак и най-вече снадката която е от стария кабел към новия...благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензин не я карам...е онзи ден я карах но само за 10-15 км...не е правила проблем на бензин...

Ама онзи ден не ти гаснеше, нали? Аз сега откъде да знам от тоците ли е или газовата уредба не държи празен ход?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и в момента, в който докосна кабела ...тока се връща...добре ,и пак повтарям упражнението....пипам кабела,...и това продължава няколко минути ....днес го направи 2 пъти, като даже пипнах кабела на +са, тока дойте, затворих задната врата и тока изчезна....

 

Не я пипаш където е нужно. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Кабела е кабел. Виж къде прекъсва той или пък клемата на акумулатора ти не прекъсва, евентуално ако е откъсната физически от кутията.

 

Схемата е нещо от сорта кабела основния отива на болта на стартера, чрез него се снажда с кабела който захранва контактния ключ, кабела за алтернатора, и според схемата кабела за основно захранване на фаровете. Легни отдолу, и виж коя връзка е хлабава. Това са мръсни и гадни задачки, без който върви колата, но нервите ти свършват . Препоръчително е да си измериш и зареждането с един мултицет, защото имам шестото чуство че е зле, щом ти гасне колата с разкачен акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих връзките и се оказа от клемата която се закача към акумулатора...а с мултицет ще проверя зареждането утре, че чак сега видях коментара, а нямам в наличност мултицет...новия лаф днес беше че пружината на газта започна да не връща, та сега я сложих в по-опънато положение, а утре ще купя някаква подходяща и най-накрая към сряда -четвъртък ще се добера до Благоевград и ще посетя един магазин, където има всички части за шкода, та барабар и комплект бутала с ризи и семеринги и прочие за 190лв. Сега се чудя дали да не взема да си купя тия бутала и да сменя всичко, което мога по двигатела, защото компресията на 1ви цилиндър е 8,5. Но на 2ри - 7. На 3ти и 4ти по 6...двигатела е на 86000 км реални, но пък си спомням че в миналото имаше проблеми с прегряването и задължително е прегрявана мн сериозно няколко пъти...та затова си мисля дали да не и направя този ремонт.... :)))

Иначе дори с тази кофти плочка на газта си се движи със 100-120, а по нанадолно и 140 smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koмпресия се мери с натиснат педал на гаста и отвити всички свещи и въпреки това мисля, че проблема ти е в клапани. Налей 1 спринцовка масло в цилиндъра и премери пак, ако компресията не се вдигне, са клапани, ако се вдигне са сегменти.

 

В форума от време на време изкачат оферти за ризи бутала и сегменти нови на цени от около 70-90-100лв ако ти се чака, изчакай.

 

Идва другия момент - 120 e oк, но 105 е много слаб двигател, това да дадеш пари за него е все едно да ги унищожиш (в смисъл ти може и да се накефиш след ремонта, но мотора ще си е piece of sh*t). Много по - добре ще е, особено ако си решил да похарчиш 190 кинта да се сдобиеш с "136" двигател от Fav/Forman/Felicia който с леки доработки (нищо извънземно) директно да влезе на мястото на оригиналния и да си откачиш главата от кеф с него.

Ако вземеш инжекция мотор вместо карбуратор, мисля че може директно да се махне и да се постави колектор с карбуратор, което обаче ще ти е едни допълнителни 50 кинта за кабра и около 15-20 за колектора. На него директно ляга и 120 ков карбуратор, но си заслужава да се пробваш и с Пиербурга ей така за зайгравката.

 

Имай впредвид че плочките за Ikov (Skoda120) и Пиербурга (Fel) са различни, така, че ако имаш желанието да се занимаеш с това сериозно, по - добре отложи плочката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих връзките и засега тока не ми е изчезвал...но продължава да ми гасне като е изключена от скорост....

Отделно мерих с един мултицет акумулатора 12,4 волта, а на запалена на празен ход пак 12,4...като подам газ и скача на 13,4...и пак ако не подавам пада на 12,4....това нормално ли е..??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... на празен ход пак 12,4...като подам газ и скача на 13,4...и пак ако не подавам пада на 12,4....това нормално ли е..??

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих връзките и засега тока не ми е изчезвал...но продължава да ми гасне като е изключена от скорост....

Отделно мерих с един мултицет акумулатора 12,4 волта, а на запалена на празен ход пак 12,4...като подам газ и скача на 13,4...и пак ако не подавам пада на 12,4....това нормално ли е..??

Не е нормално. Под товар /фаровете на дълги,пуснато парно на 2 и включени чистачки/ ще отиде на 13В, което ще ти осигури бавно разреждане на акумулатора, особено зимно време. Под товар трябва да не е по-ниско от 13,6В. Може да ти се наложи да смениш реле-регулатора. Все пак това е моето лично мнение. smile027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не ти работи алтернатора брат. Ако с гас не достигаш 14.2V а в покой без товар не държи 13.1 не става. Аз с фарове на къси и парно стигах на малки обороти 12.7 но и това не е много приемливо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Мериха ми тоците токаджиите и казаха че всичко е ток. Иначе смениха втулки на стартера, както смениха и бендикса. Сега съм с оригинална плочка за тои карбуратор и мога да Ви кажа че не мога да повярвам как върви...2ма в колата и 160 по магистралата...140 -160 тва ми беше диапазона в рамките на 10тина км не съм падал под тази скорост. И мистериозното спиране на тока продължава, отново произволно , може да не се появява с дни, дедмици и бум целия ток изчезва, нито фарове нито парно нито радио...абссолютна 0.

тези дни като има възможност един познат майстор ще и гледаме реле-регулатора и алтернатора...

Имих и двигатела и сега свети, като завърща ремонтите ще снимам да покажа звяра :):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това 140-160км/ч. сериозно ли е? :^o

Радвам се, че сте оправили газта.

За губенето на тока провери таблото с предпазителите за хлабави или лоши връзки, както на предпазителите, така и на кабелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това 140-160км/ч. сериозно ли е? :^o

Радвам се, че сте оправили газта.

За губенето на тока провери таблото с предпазителите за хлабави или лоши връзки, както на предпазителите, така и на кабелите.

 

Ай стига, бре. Моята на бензин толкова върви. Иначе за тоците и аз тъкмо това щях да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 105 е постижение. Това е положението в което трупа загубени точки, а сърцето е усмихнато. Добре е и ако след простата констатация от твоя страна "160" не започнеш регулярно да чуваш " намали" ..., а "браво"

 

Аko нищо не работи, но пали, виж бушони 1 и 2. Ако нищо не свети и не пали виж на клемата на стартера където идва от акумулатора, ако е наставян кабела изхвърли го, провери и връзката на останалите 2 кабела закачени там, и си провери клемите. Точно онзи ден имах случай на тотален срив от клема на акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че говортя сериозно за скоростта и при 120, 140-160км/х разхода ми е 10 на 100:) Сега я карам по спокойно с90-100 за да засека нормалния разход. А иначе след около час ще я кача на стенд и ще проверя връзката на кабелите както и обувката...кабела ми е надължаван и ще говоря с майстора ми(който ми е приятел) да намери достатъчно дълъг кабел с добре запоени обувки :)

Иначе чакам почивните дни с нетърпение, за да мога да шкуря ръжди и да китвам... след време да и хвърля една боя :)))

Мерси а неспирните отговори и съвети , супер сте :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи флекс с диск на който е залепена фабрично шкурка, с него се чисти много добре и не прави компромиси търкай ръждата яко. След кита шприц кит, грунд, боя.

 

А кабела аз си го запойх с сешоар за сваляне на боя края на кабела увиваш с картон и изолир, за да не се стопи изолацията. Слагаш му паста за запояване и само му подаваш колофон

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.