Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

New Skoda Octavia VS Chevrolet Cruze


paradisto

Recommended Posts

Здравейте колеги, предстои ми покупка на нов автомобил smile048 .На финала се колебая м-у две марки ](*,) ,Новата Шкода Октавия 1.2 или 1.4 TSI автоматик, последно ниво на оборудване или Шевролет Круз, 1.6 141к.с., автоматик, също последно ниво на оборудване. Пускам темата и в двата форума и се надявам на безпристрастни оговори smile027 . Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    6

  • Цецо75

    6

  • PRR

    5

  • riator

    5

Най-много писали в темата

Здравейте колеги, предстои ми покупка на нов автомобил .На финала се колебая м-у две марки ,Новата Шкода Октавия 1.2 или 1.4 TSI автоматик, последно ниво на оборудване или Шевролет Круз, 1.6 141к.с., автоматик, също последно ниво на оборудване. Пускам темата и в двата форума и се надявам на безпристрастни оговори . Благодаря ви предварително.

 

Знам,че писа,че искаш безпристрастни огвори,а моя най-вероятно няма да е такъв,тъй като карам 1,4 TSI Elegance+

 

Гледах в Autoscout24.de има разлика от 3500 Евро разлика в цената на двете коли с еднакви екстри,предполагам,че имаш персонална оферта от шоурума на някои от колите.Ако ли не ... кажи им,че се колебаеш между двете марки и виж кое е по-гъвкав с цената!

 

Според мен единственото по което си приличат тези две марки,е че започват с "Ш".Вече ти трябва да решиш за какво ти е нужна колата и коя да избереш.Лошите пътища в България и скъпата поддръжка на някои модели,все по-често дават предимство на марки като Шевролет и Деу да пробиват на пазара!В което лошо няма,освен че хората останаха без бъбреци.

 

В случай,че те засяга разхода на 1.4 TSI : с 98Н смесен (градско + магистрала с 150км/ч): 6.9 - 7.0 л/100км,около 750км с 1 резервоар!

Ако караш по мездуградски пътища 80-90км/ч разхода пада.По книга е средния е 6.3,така че smile126

Успех с избора!Дори да избереш Шевролет,пусни снимки smile159 и все пак чакаме те в сектата s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже наистина нямам големи практически знания за двата автомобила, можеш ли да споделиш твоите колега "Peshu" от Октавията ти, мотор,возия,динамика,цени на части,поведение на автомата и тн.. А освен по буквата "Ш", по какво друго се различават? smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега отиди в шоурумите и ги огледай, покарай и тн.

Аз се качвах в круз и мога смело да кажа, че качеството на изработка и материали е по-ниско от на шкодата. Но пък дават по-голяма гаранция. Возията и мощността на шкодата е по-добра но това го сравнявам с моята печка.

 

А иначе влез в форума да деу-шевролет и там има много изписано за круза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се,че Октавия ще вземеш,но гледай да е печка. И ДВИГАТЕЛ 1,2 на Шкода Октавия все още няма!

Човека говори за TSI :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Карах Cruze-a още в самото начало, като излезна моделчето (максимално ниво с кожа, 2.0 дизел, 150 коня - мотора е на Fiat) и не останах много доволен как возеше. Вървежа си беше стабилен, шума в купето е намален до минимум (доста обезшумено купе ми се стори, с изключение на потропванията в дупките), поведението на колата ми хареса като цяло за тези 3-4км, които я пробвах. Като дизайн и красота е много добре направена, вътре грабва, всичко е дизайнерски пипнато (като в новите астри, които излезнаха в последствие), не изглежда като в танк или като в трактор. Обаче, хората които се возеха отзад, казаха, че бъбреците със сигурност ще им бъдат разбити след едно по-дълго возене или ходене до морето и обратно, например. Аз в шофьорската седалка усетих подрусвания, но се подготвях, че ще друса и нямам много забележки, но знам какво е да си гълташ езика от друсване... Наистина доста твърдо вози, седалките отзад са много твърди, сякаш си на пейка, шофьорската беше удобна, но материалите не бяха високо качество (това ми направи впечатление). Също слагам и недостатъчното място между задни и предни седалки (като в софийски рейс се чувстваш - на калъп, а краката на пътника отзад ще са схванати след возенето).

 

Отидох и взех Skoda Octavia Classic Facelift 1.9TDI. Купето е достатъчно дълго, вътре имаш достатъчно място и разстояние между седалките и т.н., а возията й е уникална спрямо каручката на шевролет с максимално много екстри :)

 

Искам да ти кажа, че мнението ми е напълно безпристрастно - шевролета ми харесваше много, когато го видях, но като се докоснах до него - вече не. Нито имам за цел да правя реклами, нито да те убеждавам, че едното е по-добро от другото - "...разни хора, разни идеали...". Отиваш и се возиш и на двете - безплатно е, не слушай никой какви ти ги приказва - виж ти как ще си. Аз тестдрайв-а го правих събота, нямат проблем, ако през седмицата си зает.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата Шкода Октавия 1.4 TSI автоматик за да знаеш, че имаш кола. Широка, икономична и бърза когато се налага.

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам, по габарити круза е малко по- голям от октавия, а и междуосието му е доста по- голямо при почти идентични външни размери, което е голям плюс. Само багажника отстъпва с 110литра, но все пак е седан. Лично на мен круза по ми харесва и външно и вътре, а и моторите са ок подбрани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не на последно място Chevrolet имат много висока загуба на стойност. След 5 години ще пиеш една студена вода.

На мен лично Cruze ми харесва на дизайн, но като двигатели и ск. кутии е много много назад от новата техника на ФАГ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и двете коли не си струват парите. Ако сега си купувах кола бих взел нещо настаро- примерно на 2 години.

Мой приятел преди месец си купи Q7 - 2009г 3.0TDI за 62000лв на 70000км.

Преди 2 години колата е струвала 165 000 лв.

Схващаш ли мисълта ми ?! Колите в ценовия клас 30-50 хил лв са пълни дървета!!!

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоят приятел като почне да сменя накладки на Q7-ицата, го питай дали е добре с кръвното smile021

Щото пък аз имам приятел, който вече не се радва на "евтиния" си Touareg след няколко дребни ремонта

На дебелите модели и цените са едни такива... дебели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоят приятел като почне да сменя накладки на Q7-ицата, го питай дали е добре с кръвното smile021

 

На дебелите модели и цените са едни такива... дебели

 

Тази игра сме я играли вече. И аз бях със старо Ауди А6 на 2 г. Не ме питай колко струва една дюза, или ремонт на скорости......

 

Сега съм много доволен от новата Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година и половина бях полудял за Шевролет! :)

Гледах го, карах го тестовия 3 пъти....капаро оставих, но не ми докраха на време цвета и се отказах...

Кола, като по-нова концепция - взема очите на първо време. Стегната, направена като визия, с прекрасно арматурно табло и конзола, с достатъчен багажник все пак е седан, прилични, но в никакъв случай добри мотори - по-скоро доработки на стари модели на Опел.

Не ми хареса малкото пространство на задните седалки и липсата на височина там за главите.

Кокпита е твърде тясен за размера на колата...чувствам се прекалено прибран.

Таблото .... хм - не им стигнала "кожата" ли, та пред пътника отпред са сложили текстилна апликация... изключително грозно стои..

Очаквах повече от возията, впредвид голямото междуосово разстояние /мисля 2.70 м./ нищо подобно - твърдо возене, направо отчайващо твърдо..

Круз /от исп. кръст/ и новата Астра ги правят върху новата платформа В2, но нещата с окачването при Астра са съвсем други..../след време се качих на една такава/..

Тогава много исках да си взема нова кола, а и лизинга беше приличен..

но не било ми писано тази да е smile091

..

Мина време и понеже Ц-дката ми поостаря и се заоглеждах за друга кола ..

Кола, която години наред ми е била в съзнанието - харесвана, радваща ме ... но така или иначе не съм стигал до нея..

И тръгнах на лов....в Еуратек.

Налични, лизинги...доставки.....

По едно време ми се мерна тази на аватара и след кратък размисъл разбрах, че е мнооого по-добре нея да взема, отколкото чисто нова.

На 3 г. и на 48 х.км - в прекрасно състояние..

С моя малък годишен пробег, поради естеството ми на работа - бензин, но елеганс .....не мислих много, пък и Владо Христов не ми даде много време - нямах време ни за документи за лизинг, ... иии....в брой и се метнах в началото на феврури!

Та, колега - разликата е голяма - и в полза на Октавията...

Какъвто и двигател си харесаш - твой ще е избора.

20 г. карам коли....някъде толкова бройки съм и сменил...

Шкода! Като цена и качество са ненадминати!

Много теми има тук за октавията....запознай се.

 

Впрочем - включих се в темата заради димон ...

заради приличните цени на 2-3 годишни коли..

Разликата от над 10 х.лв. която реализирах между нова и тази, ще ми стигне за няколко десетки х.км. гориво, малса, филтри...направо за 5 г. \:D/

Кефа от нова кола е голям, но винаги има едно но..

 

Успех в мисленето на питащия ! smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между Шевролет и Шкода не бих избирал...

 

Що се отнася до нова или вторa ръка - за мен избора е един: Нова. Но пък аз минавам по 30к км на година, а риска който ми "предлага" втората ръка не ми допада smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоят приятел като почне да сменя накладки на Q7-ицата, го питай дали е добре с кръвното smile021

 

На дебелите модели и цените са едни такива... дебели

 

Тази игра сме я играли вече. И аз бях със старо Ауди А6 на 2 г. Не ме питай колко струва една дюза, или ремонт на скорости......

 

Сега съм много доволен от новата Шкода.

 

Не мисли, че ремонта на Шкодата е много по-евтин !!! :mrgreen: Няма такова нещо...

И все пак обобщавам за мене си : Ако трябва да избера между 25 годишна дебела и грозна жена И 30 годишна стройна и секси - бих избрал втората !!! smile092

Наздраве !!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже наистина нямам големи практически знания за двата автомобила, можеш ли да споделиш твоите колега "Peshu" от Октавията ти, мотор,возия,динамика,цени на части,поведение на автомата и тн.. А освен по буквата "Ш", по какво друго се различават? smile012

Понеже колегата Peshu не се включва,да спомена че той живее и си кара колата в Германия и нещата там стоят малко по друг начин.

Да го имаш това в предвид!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе много въпрос на приоритети, възможностти и гледна точка е нова/стара кола.

 

Аз на моята кола за една година май няма да мога да навъртя 10000км - карам я основно градско и работя в квартала, в който живея.

 

Плюса при новата кола е че имаш доста ясни разходи - каско/данък/гражданска/винетка/гуми/консумативи/лизинг ако има и останалото е гориво. Аз съм си го сметнал че колата по този начин ми коства около 350 лева на месец. За справка със старата ми кола за миналата година бях набил някъде около 2000 лева само за ремонти освен останалото.

 

Когато реших да си сменям старата кола гледах и buybacks от Хонда,Шкода и други марки, както и 2-3 коли second hand от собственик, като имах изискване колите да са под 70000км. Нищо не ми хвана окото и цените бяха някъде с около 7-8 хиляди надолу спрямо цената на моята чисто нова. Претеглих плюсовете и минусите в моя случай и реших, че сигурността в пробега на новата кола, избора на колата както аз я искам и 4 годишната гаранция си заслужават по-високата цена. Никоя от колите, които гледах нямаше екстрите на моето L&K също. То когато аз я купувах L&K беше по-евтина от Elegance + Selection пакета.

 

След като купих колата имах доста голям проблем с фабричен дефект на двигателя, беше сменен целия двигател и ми беше дадена обортна кола за времето за ремонта, като пътната помощ също ми се покри от гаранцията. Това при кола second hand няма как да стане :) А миналата година съм се връщал от Унгария до София със скъсан маркуч на турбо на старата ми кола и двигател в авариен режим след безуспешни опити да намеря маркуч в Сърбия и Унгария.

 

Мой колега си взе 2nd hand Audi A6 2006 3.0TDI на около 130000км за 3-4хил лева по-малко от цената на моята кола.

И се почнаха пак по-големи ремонти като дюзи и други по-малки ремонтчета. Като екстри моята Шкода не отстъпва особенно на Audi-то и го бие по багажник :) Като двигател и поведение не мисля че е удачно да ги сравнявам, но мен Шкодата за моите нужди ме устройва доста добре.

 

По темата на колегата Шевролет или Шкода бих казал следното:

 

Добре е да пуснеш детайлни оферти за да можем да бъдем конкретни - за Шкода пишеш топ ниво - което е L&K - там такива малки двигатели няма има 1.8TSI и 2.0TDI.

 

Иначе плюсове на Octavia-та особенно в L&K изпълнение - никъде другаде няма такова оборудване за тези пари в например VW,Honda,Toyota,Mazda. Доста добра возия, динамика, спирачки, ергономия, качество на материлите.

Огромен багажник и за комбито и за лифтбека.

Много масова кола - което за мен е голям плюс относно наличие на сервизи и резервни части в България и Европа.

Много aftermarket неща за колата има също - в общи линии Голф под прикритие е Шкодата :)

При Шевролета не са така нещата.

Аз дървото да карам не масова кола съм го ял с Mitsubishi Carisma Facelift по всевъзмножни начини - от това в 3 сервиза в Будапеща (2 официални) и най-голямата морга за японски автомобили в Унгария да не могат да ми намерят маркуч за турбото, който скъсах по време на път, до поизносено бутало на спирачен апарат което не се решава с ремонтен комплект а с нов апарат за 800 лева.

 

Не на последно място като цяло съм доволен от Еуратек като сервиз особенно след дългогодишния ми опит като клиент на Балканстар и Ратола като собственик на Mitsubishi.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тука сме пристрастни колега,да го имаш в предвид

аз Шкода за шевролет не сменям ,та дори и да е Камаро.

виж за Корвет вече може и да се замисля :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже наистина нямам големи практически знания за двата автомобила, можеш ли да споделиш твоите колега "Peshu" от Октавията ти, мотор,возия,динамика,цени на части,поведение на автомата и тн.. А освен по буквата "Ш", по какво друго се различават?

 

Извинявай,вчера започнах да ти отговарям,но излезе нещо и прекъснах .... Цецо ме скастри веднага smile056

 

За цени на части ... колата е на 26000км,сменял съм консумативи.В Гернмаия е скъпо,няма смисъл да те плаша!

Мотор: знаеш 122 хайгърчета.В началото си мислех,че тази кола ще се тормози (1300 кила е) и тази мощност ще я видя през крив макарон,да ама останах изненадан.Турбинка и 7DSG (Някои колеги хвалят 6DSG и сигурно имат право,не съм карал не мога да го сравня!) правят чудеса с този малък двигател.Ускорението става бързо,плавно и колата е приятна и за каране, и за останалите,които се возят.Двигателя е тих,не се зори и този въртящ момент,който дават от Шкода (200Nm от 1500 до 4000?! оборота) е доста приличен... Не съм попадал в ситуация на "турбо дупка" или да натисна газта и тя да се чуди кво става?!?!Набира доста добре!Кутията сменя плавно,без придърпвания,знаеш с 2 съединителя е колата (което след време ще е разход,но мисля,че си заслужава).Изключвам варианта,че вземаш колата да се гониш с Голфчетата (,макар че и там имаш шанс).Скоростната кутия има опция "S"!!!Изстрелва те на 4000 min-1 smile092

Поствам една снимка,която правих преди време за да видиш в какви обороти се движи колата.На темпомат е (не е без газ,но не и изфорсирана).На 170км/ч е на 3500-3600 min-1,което е далеч от "лютеницата" (червената зона)

 

post-5196-138453325218_thumb.jpg

 

Сам се сети как влияе това на разхода на гориво.(Имам Фиат 1.4 1993г,с 120км/ч е на 3700 мин-1)

 

Аз избрах комби вариант,предоволен съм от обема,който събира.

Обърни внимание какво са писали колегите.Аз им прочетох мненията и макар да са пристрастни са много верни!Шевролета ще е по-евтин за поддръжка и ще имаш по-голяма гаранция,ама идеята да имаш кола се губи,ако тя виси само по сервизите,дори и да не плащаш ти.

Помисли за след 5-6 години,та дори и за след 10 години ... Шкода не са безпроблемни коли,нито пък Шевр... как беше там.Ще дойде момент,в който ще си кажеш,че е по-добре и по-надежно да смениш колата и ....???Погледни в Мобиле и autoscout24.bg как върват колите (7-8 годишни) 2 ръка ... Добре си се ориентирал,да я вземеш с екстри,те поддържат цената на колата.

Още един критерий!От Шевролет ще ти кажат "АМА НИЕ ПРОДАВАМЕ НАЙ-МНОГО КОЛИ В БЪЛГАРИЯ",ами много добре,супер,да си ги карат.Ама в Европа Шевролет не се кара (освен ония модели дето bega4kata ти спомена по-горе)!Защо не се кара?Евтин (с около 4000 Евро под Октавия е),нов дизайн,нови разработки,пълни с екстри,ама нещо им липсва!За мен това е надежността!Специално пък Окатавия разби всички очаквания на немския и световния пазар.

Има колеги,които ти казват виж кво кара бакшиша за да разбереш кое е добро!И там са прави,макар че с тия пътища .... не знам,кое е по-малкото зло!В Германия масовия атвомобил за такситата е Мерцедес,да не би да е защото имат хубави пътища?

 

1.4 TSI мотора е мотор на 2009 година (и то не в Бангладеш)!

 

Чакаме снимки smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година и половина бях полудял за Шевролет! Кокпита е твърде тясен за размера на колата...чувствам се прекалено прибран.

 

В интерес на истината и кокпитът на Octavia не блести с някакви обеми, но поне е красив и ергономичен. Доста е тесничък за такъв размер автомобил. Колената ми буквално опират в пластмасите на таблото. Това по спомен беше изяло и половин/една звезда от краштестовете на ENCAP - при фронтален удар колената на куклата дават фира в пластмасите на таблото.

 

При O2 oсобено ме дразнят дръпнатите навътре седалки - всеки път сядам на външния ръб и после си центрирам Г-то. Много аграрно. В Cruze сядаш директно в центъра на седалката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При O2 oсобено ме дразнят дръпнатите навътре седалки - всеки път сядам на външния ръб и после си центрирам Г-то. Много аграрно.

 

Taкa e за съжаление! Дори и след това по време на пътуването наместването на Г-то си продължава...Усещат се страничните опори от двете страни. За целта трябва да се повдигам леко и да си намествам първо лявата"буза" после същото с дясната.

И така от време на време. Явно са проектирани за тесни гъзове - за тийнейджъри... :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като собственик и на О1 и О2, мога смело да заявя, че О2 е крачка назад в много показатели. Седалките на О1 са много по практични. Външния вид на О1 е много по изчистен и красив. Особенно отпред, но и отзад О1 е много по стилна. Базово О1 е много по-добре обезшумена. Ламарината на О1 е по-близо до старата генерация коли на VAG. Новата дрънка на капачки от буркани. Предимство на О2 е по-пипнатия дизаин на таблото и по широкото място отзад. И по новата година т.е. нови мотори (които не са непременно по добри, но поне са по мощни).

 

Това да не се приема като изолирана критика към Шкода де. Всички евро-пройзводители са така - посоката като качество и дизаин е надолу (лично мнение). Точно обратна е тенденцията при корейците! Ако мисля за нова кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.