Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

New Skoda Octavia VS Chevrolet Cruze


paradisto

Recommended Posts

Аз пък ако на пазара не беше излязла двойката, тогава нямаше да карам шкода и още по- малко октавия. О1 не ми харесва и особенно хечбека. Незнам колегата за какъв стил и изчистен дизайн говори, но лада 1300s., ако става на въпрос е с още по- изчистен дизайн и стил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    6

  • Цецо75

    6

  • PRR

    5

  • riator

    5

Най-много писали в темата

Въпрос на гледна точка. Аз под изчистена линия разбирам цялоста визия и съвпадение на отделните елементи. О2 с тоя идиотски преден капак и тумбести калници е абсолютен дизайнерски провал за мен. Докато на О1 линията е права и завършена, на О2 е като дялкана с тесла :)

 

Но това е болест по всички съвременни коли (поне при европейските). Незнам италианските дизайнери ли измряха, корейците ли ги прибраха.... Но всеки нов модел на европейски пройзводител е по-грозен от предишния.

 

Е тоталния регрес е при Ауди и Пежо де. Който дизайнер въведе тая идиотска акулоподобна уста, заслужава награда за тотална липса на естетически усещания :) Който не може да ме разбере - да сложи едно до друго Пежо 406 и Пежо 407/408 и ще разбере за какво говоря. Такава тотална липса на вкус рядко може да се срещне. :)

 

Като добра дума мога да кажа, че лифта на О2 позамазва до известна степен грозните елементи. Но не съвсем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

359251b385ccf46c80916dd8211570e2

d47c642beeff5369a83bbd3efca30b7a

 

То и на тез двете коли предния капак и калниците им си приличат по форма и замисъл, но едната е 30к лева, а другата 300к., а и мисля че и на двете им отива и изглеждат добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, точно това имах предвид - неподящата комбинация от линии и елементи, прави О2 по грозна от О1.

 

Точно на снимката си личи прекрасно. Бентлито има цялостно заоблени форми (вкл. фаровете). Затова гънката на капака не седи грозно, колата не излъчва агресивност и няма таква цел. Дизайнера горе долу е постигнал това което е търсил (това определено не е пример за красива кола)

 

При Октавията имаме заоблена цялостна линия, изпъкнал капак и ...... стреловидна муцуна, която е като насадена. Т.е. меки форми и твърда и агресивна предница. За да подсили мишмаша, дизайнера е сложил остроръби огледала и се е опитал да засили агресивността с фаровете за мъгла. В комбинация с иначе изтумбената челна хоризонтална линия (даваща мекост) се получава нещо недовършено.

 

Да виждаш подобни противоречия в бентлито? Няма ги.

 

Цената не я коментираме, мога да ти дам много примери за грозни и скъпи коли, както и за красиви и евтини автомобили.

 

Ето ти например еднa от същото поколение при което дизайнера е знаел какво прави:

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 6_Limo.jpg

 

Забелязваш ли как всичко в колата е подчинено на една идея - мекост и солидност? Няма криво придадена агресия.

 

И съответно пример как следващия се е изсрал на метеното:

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _front.JPG

 

Ето ти примера и с Пежо:

 

Едно от най-красивите комбита - Пинифарина са гении! Усещаш ли чистата и финна агресия в дизайна?

 

http://www.google.com/url?source=imglan ... ks3ZnQ0w_g

 

И наследника - меко каза дизайнерскa боза:

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _front.JPG

 

Май дизайна се сговняса горе долу по времето в което дизайнерите хвърлиха молива и хванаха мишката. Така имат възможност да "сглабят" различни елементи и се получават тия недомислици.

 

Давам ти тези примери, защото при тях недомислиците в дизайнерската концепция се крещящи. Но и при Шкодите се забелязва. Макар и не толкова крещящо, ако се вгледаш ще го видиш.

 

Аз самия карам О2 де :) Но не мога да си кривя душата. Като погледна новата и старата, особенно отпред...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо75, като погледнеш О1 отстрани, не ти ли се струва, че задния мост е не където трябва

Не толкова от конструктивна гледна точка, а като визия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто, че всеки си ема вкус, а и дизайнери много. Определено не съм съгласен че 406 комби е красиво, а камо ли едно от най- красивите. Виж вече b7 комби ми допада, а на b6 ми се струват доста груби и изпъкнали предните и задните вежди на калниците. За да не оспамваме повече темата е най- добре да спрем, но преди това ще изкажа мнението си относно дизайнерските изпълнения при О1.

024679e537b708a488d2cd2fa5af1dbd

При да кажем не лошата предна част и странична линия, защото уважавам мнението на всички и това, че много хора я харесват О1, стигаме до задната част която според мен свидетелства за липсата на ясна идея как да завърши автомобила и тези стопове са сякаш да запълнят останалото място. На тази снимка задницата ми прилича на фабия 1 седан, ама там са се изложили още повече. Ето, стоповете ми приличат по форма на О2 комби, но там пасват идеално:

7d0842e8dd85c8da1da05d02ce9e640f

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно О1 е много красива, но за времето си. Като бяха наредени в ЕураТек О1 > О2 > О2 FL една до друга и О1, горката, изглеждаше като по-нисък клас кола до новите. В това няма нищо лошо. Моделите дебелеят и стават все по-лъскави. Като излезе О3, ще се смеем на О2 каква е грозна и така... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За задницата на О1 си прав, че е грозна, с уточнението, че на О2 по никакъв начин този дефект не е отстранен :) А Фабия 1 седан е наистина страшна дизайнерска излагация, тук съм 100% съгласен.

 

Нека колегите каращи такива коли не се обиждат. Аз също карам Шкода. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааа, колко интересна тема.

 

Колегата paradisto пусна запитване между Круз и О2 (двигател, оборудване) и поиска мнения.

А то какво излезе, започнахте да се надпреварвате коя Октавия с какви линиии била, ама старата ли била по-хубава,новата ли?

Това добре, интересни мнения , но не по темата.

 

Всеки си има собствено виждане. Недостатъците а една кола за един могат да се окажат предимство за друг.....

 

 

Колега paradisto- без да съм пристрастен ще ти кажа (как аз бих постъпил- лично мнение).

Ако и 2те коли ти харесват(нямаш явно изявени симпатии повече към някоя), оборудванията им те удовлетворяват..... всичко е въпрос на цена.

Отиваш в шоурума, който ти предостави по-добра оферта, съответно гаранция (не знам на шевролет колко години беше) + това ще крънкаш подаръци като екстри и си ти.

Ако си сериозно надъхан- направи тест драйв да имаш база за сравнение (лично аз не знам как се предвтавя Шевито, но ми харесва като външен вид).

Ако не си голям педант и не обръщаш внимание на финни детайлни различия (кое как стояло и тн), всичко е въпрос на финансови параметри и какво ще получиш срещу тях.

Ако вече си педант и тн, там работата отива в друга насока. По форумите мн хора обичат фразите, сложих си пружинка,разпънчица,тампонче.....КАРАМ ВЕЧЕ ДРУГА кола(едва ли не вече формула/картинг е яхнал), а всичко е от вътрешна нагласа и очакване. Никой няма да ти каже- дадох еди колко си пари (срещу които съм очаквал еди къв си резултат и толкова иска да го постигне, че си мисли-така е) и не получих удовлетворение- минах се!

 

Тъй като имам само представа от 1.4ТСИ (супърб), лично мнение е, че ако сравнявам(да купувам) коли със един и същ двигател (примерно 2.0Т) - всичко е въпрос на търговско предложение+ това какво ще получиш срещу него екстри/гаранция и прочие(ако нямаш главно изявен фаворит) избираш най-добрата оферта.

Че някой не го кефел Круза, друг пък не го кефел О2... какво ти пука, нали ти си си я избрал и ти ще си я караш тази кола. Важното е да си направил правилен (дали финансово, дали като личен избор) за себе си. Всичко друго е чесане на езици!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, предстои ми покупка на нов автомобил smile048 .На финала се колебая м-у две марки ](*,) ,Новата Шкода Октавия 1.2 или 1.4 TSI автоматик, последно ниво на оборудване или Шевролет Круз, 1.6 141к.с., автоматик, също последно ниво на оборудване. Пускам темата и в двата форума и се надявам на безпристрастни оговори smile027 . Благодаря ви предварително.

 

Нито една от двете. Имам предвид размера на парите, които ще похарчиш и това, което ще получиш насреща. Аз поне в никакъв случай няма да похарча 17-19к евро за някой от тези два автомобила.

 

P.S. Предполагам, обаче, че водещото усещане при теб е желанието колата да е чисто нова!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, предстои ми покупка на нов автомобил smile048 .На финала се колебая м-у две марки ](*,) ,Новата Шкода Октавия 1.2 или 1.4 TSI автоматик, последно ниво на оборудване или Шевролет Круз, 1.6 141к.с., автоматик, също последно ниво на оборудване. Пускам темата и в двата форума и се надявам на безпристрастни оговори smile027 . Благодаря ви предварително.

 

Понеже одеве нямах много време за пространни постове, щото ме бяха налегнали едни неотложни задачи, сега ще си позволя да ти дам съвет за това как да нагласиш тези хубави пари, които си приготвил / дай Боже, всекиму и най-вече на феновете на Шкода, които пишат тук /. В една съседна тема писах,че карам Шкода Октавия 1999г. / трябва да е над 500.000 километра, но само тя си знае / и в светлината на това признание някои хора биха си казали, че думите ми относно коли и двигатели звучат малко несериозно, предвид това, че ежедневно ползвам кола, която струва около 4000лв. Някак си не е много сериозно от тази позиция да даваш акъл за адекватното наместване на 18-20к евро. Но ...... аз имам едни километри зад гърба си, които доста надвишават гореспоменатата цифра и през ръцете са ми минали двуцифрено число автомобили / мои собствени /, така,че зная какво приказвам. А и държа да подчертая, че не съм тираджия или таксиметров шофьор. А и тези коли, които съм карал и притежавал са били скъпи. Виж, тая моята история с шкодата си е общо взето изключение от правилото, че през последните години съм карал далеч по-престижни коли, просто защото Октавията си я обичам като човек. В авариен режим / после бяха сменени някакви маркучи, заради които турбото отказваше, та се налагаше постоянно да я рестартирам / ме прекара през половин Изтояна Европа, измъчи се в Хърватска и Сърбия, но ме докара до България. Човек да беше, щеше да ме остави. Затова си я карам и дори съм й сложил име. Просто много я обичам. Но освен нея имам и Mercedes - най-истинския модел, произведен от Benz в неговата история, но умишлено няма да говоря за него / на 14г. и струва на една трета от твоите пари, дето си ги приготвил за шевролета /, защото в един друг форум ме баннаха, а аз просто исках да им обясня, че любимата им марка е много прехвалена. А освен това, форум на Шкода е, все пак. Тази леко досадна увертюра я правя, за да стане ясно, че съм в час с автомобилите. Ако съм досадил, извинявам се! Та тези пари да не си посмял да ги похарчиш за шевролета! По-горе един колега много правилно ти е обяснил, че тази кола няма да задържи цена, а аз ти казвам,че след 6-7 години ще правиш бартер за някой скъп велосипед. Така, че още сега забрави за шевито. Пак по-горе друг колега ти дава верния съвет с тези кинти да се ориентираш към някоя кола на 2-3 години, която по класа ще превъзхожда шевролета в пъти, а когато въпросното возило / шевролета / след години вече ще е пред рециклиране, ти ще продължаваш да си караш колата, избрана вместо него. Пропуснах да кажа, че българина все пак има малко по-различна култура по отношение на автомобилите / за разлика от американците, например, които яко жулат на бензин / и много, ама много обича да кара немски коли, в които да мърка дизелов мотор. Ако вземеш Октавията, избери си дизел и ще запазиш голяма част от стойността й след 5-6 години. Аз, обаче, с твоите пари бих се впуснал в една авантюра / даже не е авантюра, щото колата си е много добра /, наречена Mercedes E class W211. Това е кола от класа на Пасат, Супърб, А6 и БМВ 5-та серия, но поне според мен дори не може и въпрос да става за сравнение с тях - топ модела в класа си. Като ти казвам това,знам за какво говоря, защото и аз съм карал такава, която беше на един мой партньор, но ......... онази беше една от първите - края на 2002г., една доста продухана италианска кочина и ........ редовно си стоеше в сервиз. От края на 2002г. ги пускат в продажба и първите модели имат много от т.нар. детски болести, като най-големия им проблем са спирачките / SBC/ - на партньра имаше такива, които са невероятно инженерно "постижение" на Benz. Плюс едни уплътнения при автоматичната скоростна кутия, които пропускаха охладителна течност / в момента говоря малко на ангро, но в общи линии е верно / и скапваха автомата. И безброй проблеми по електрониката - за всичко, което се сетиш. Един от моторите пък - пет цилиндров 270CDI нещо май не се оказа много успешен за този модел и в последствие бе заменен от 280CDI / макар, че според мен са добри двигатели - слагат ги в ML и G класата /. Общо взето, проблем след проблем. Само,че през април 2006 Benz прави facelift, като барва почти 2000 компонента в автомобила, отстранявайки SBC и всички други проблемни неща, за които говорих по-горе и прави един превъзходен автомобил, който е без аналог в класа си. Няма нещо, което да му е проблемно и да не е изпипано след facelift-а. Много здрава и хубава кола, която няма нищо общо с тази преди лифтирането. За поддръжката - няма да е като на Шкода, но не е болка за умиране. Малко ми е трудно да ти дам конкретни цифри, защото онази която карах и висеше в сервиза се поддържаше като фирмен автомобил. Но ми се върти една цифра от около 350лв. за носач и нещо от рода на 350-400лв. за обслужване - масла и филтри. Но не съм сигурен, все пак. Та за 17-18к евро взимаш 2007,2008 година кола, Avantgarde изпълнение, щото Classic и Elegance е куцо, със сервизна книжка, германка, на не повече от 130-140.000 километра. Мотора да е 220CDi или 320CDI. Поддръжката им е еднаква като пари / е, единия е 6-цилиндров мотор, все пак /, само данъка и гражданската отговорност са различни. Баткото харчи малко повече - литър. Бегаш от 200CDI, щото купето му тежи / макар, че новия на фейслифтираната версия е 136 к.с. и не е лош /.

 

Скачай и се не бой! Заеби тоя шевролет и не се излагай! На светофара ще си пича с Е класата! Просто при мен този период вече отмина, а като те слушам, че говориш за фул екстри, най-вероятно си някой млад пич, който иска максимално да се изкефи на хубава кола. Аз обичам Октавия, но тая кола - Е class W211 - е друга бира. Като слезнеш след едно пробно каране на Е class W211 Avantgardе, ще разбереш за какво ти говоря. Един от моите най-добри приятели кара такава преди фейслифта и не се оплаква изобщо, а да не говорим за фейслифтираната версия.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз давам един глас ЗА горния пост! ако почна да изброявам и аз колко коли съм сменил, и аз трябва да изпиша много мастило, но имах няколко мерцедеса и знам за какво става дума. Шкодата си е много добра кола както се казва Good value for the money. но съм тука за малко, рано или късно ще се качвам пак на BENZ. A все пак по темата ако колегата се чуди още... Аз ако трябваше да си купувам нова кола за парите които казвате 19000евро, 100% бих се запътил към най-близкия представител на SKODA! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгнах да пиша дълъг пост и се отказах. Няма смисъл. Човека пита за сравнение между НОВИ автомобили, а тук му се предлагат вариант 2+ ръка с всичките рискове които една такава покупка води със себе си smile049

 

Иначе и по-горе го писах - за мен избора е ясен, но за колегата ще е най-добре да направи по един test drive. ЕТ със сигурност предлагат (тествал съм така Scout), а се съмнявам, че вносителя на Шевролет ще откаже. А ако го направи, то това би било доста съмнително действие ... Та като седне в двете коли и види/усети за какво става дума сам ще си прецени. Останалото е чесане на пръстите smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгнах да пиша дълъг пост и се отказах. Няма смисъл. Човека пита за сравнение между НОВИ автомобили, а тук му се предлагат вариант 2+ ръка с всичките рискове които една такава покупка води със себе си smile049

 

Иначе и по-горе го писах - за мен избора е ясен, но за колегата ще е най-добре да направи по един test drive. ЕТ със сигурност предлагат (тествал съм така Scout), а се съмнявам, че вносителя на Шевролет ще откаже. А ако го направи, то това би било доста съмнително действие ... Та като седне в двете коли и види/усети за какво става дума сам ще си прецени. Останалото е чесане на пръстите smile175

 

Струва ми се, че той и сам вече знае коя от двете. Кой нормален мъж ще плати 20к евро, за да се лашка в подобен смехотворен интериор:

 

http://www.autoscout24.bg/Details.aspx?id=v4tgsvqtdsh1

 

Пълна скръб! Разликата с Шкода и на външен вид, и като интериор е толкова потресаваща, че направо е чудно, че изобщо е налице подобна дилема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че малко по-добри алтернативи на двете коли са Skoda Superb и Opel Insignia. Също така малко по-скъпи, но автомобилите са прекрасни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, предстои ми покупка на нов автомобил smile048 .На финала се колебая м-у две марки ](*,) ,Новата Шкода Октавия 1.2 или 1.4 TSI автоматик, последно ниво на оборудване или Шевролет Круз, 1.6 141к.с., автоматик, също последно ниво на оборудване. Пускам темата и в двата форума и се надявам на безпристрастни оговори smile027 . Благодаря ви предварително.

 

Мисля, че най-добре е както ти казват много от колегите, отиди покарай ги и двете и си вземи тази, която ти легне на сърцето.

Не мисля, че във форумите на съответните марки ще получиш, кой знае колко безпристрастно мнение, най - много да се заформи някой безумен спор. По скоро задай конкретни въпроси.

И не мисля, че е опция да си вземеш кола на 2-3 години.

Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нека и аз да споделя...

преди 3 години тръгнах да си купувам нова кола защото Фаворита започна малко по малко да се чупи.

Първата ми мисъл беше да отида в Шоурума на Шкода - е отидох. Търсих кола до към 30000лв.

Гледах новата Фабия елеганс, като се качих нея и като ме приклещи подлакътника и веднага излязох от колата - нямаше как да е тя.

После тръгнах към Окравия Тур и О2 - ами и двете коли ми бяха тесни - 185см/95кг.

После започнах да гледам за други коли ... гледах Мазда, гледах Шевролети, хледах Опели ... нищо не ми харесваше ... накрая по напълно случаен начин се озовах на тест драйв на КИА Сийд, автомобил сглобяван в ЕС с огромна ПЪЛНА гаранция (т.е. каквото и да се повреди по автомобила + ходова част се отремонтира). Направи ми впечатление пъргавостта на дизеловия мотор, интериора е направен за да ти е широко и комфортно .. дори на задната седалка е достатъчно удобно и краката на пасажерите не са притиснати, най-важното като седнах на седалката и направо ми залепна по гърба и задника! помислих помислих и накрая си купих КИА с 5г или 150000км ПЪЛНА гаранция. Общо взето сполучлив модел на КИА. В момента за 3г съм на 90000км. Така или иначе не мисля тази кола да я карам до живот.

 

Това беше моята история, та въпроса е колегата да се качи в двете коли, да покара и да реши.

Втория ми съвет е да си вземе кола с турбо, трябва малко повече пазене (като запалиш да изчакаш да качи масло, като гасиш да не гасиш веднага като си настъпвал много мотора и т.н.), но турбото си струва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

После тръгнах към Окравия Тур и О2 - ами и двете коли ми бяха тесни - 185см/95кг.

...

 

Е как ти е тесен Тура бре? Аз 183 (т.е. 2см разлика) и 90+kg. Събирам се прекрасно, а и още място има. Да не говорим, че разни C-класи и сие са далеч по-тесни отпред. За отзад не говорим, ама то и там колко често се возят хора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

После тръгнах към Окравия Тур и О2 - ами и двете коли ми бяха тесни - 185см/95кг.

...

 

Е как ти е тесен Тура бре? Аз 183 (т.е. 2см разлика) и 90+kg. Събирам се прекрасно, а и още място има. Да не говорим, че разни C-класи и сие са далеч по-тесни отпред. За отзад не говорим, ама то и там колко често се возят хора?

 

абе може би по-заоблените и изнесени навън контури на таблото и интериора създават усещане за по-голямо пространство.

точно поради причината, че доста често возя хора отзад си взех 5 врати, а не 3 :)

другото, което е в VW групата за абсолютно всяка екстра вкл. подлакътник и фарове за мъгла и т.н. ръсиш сума ти и пари...

другото, което е още в базовия модел на КИА получаваш 10 еърбега, датчици за тегло и колани по седалките, интервали на чистачките, фарове за мъгла и много други.

Аз предлагам да не спорим, кое какво :) принципно, ако политиката на Шкода беше малко по-различна щях да продължа да карам Шкода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Смирноф,

аз съм със същите габарити като височина и тегло, и ти казвам, че в Октавията се събирам безпроблемно. От друга страна просто няма начин за сравнение на Сийд и Октавията..

нито като купе, обем, двигатели или....каквото си помислиш..

Ясно е, че всеки си купува това което харесва.....затова спирам до тук.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О2 отпред е добре като за 175, 75 кила човек :) Т.е. АЗ :)

 

Но ако съм както казва колегата 10см и 20 кила отгоре съм сигурен, че и на мен ще ми е тясно.

 

Вероятно е въпрос на стойка, аз карам с изнесена на зад седалка и доста изправен гръб. Което не е правилно от шофьорска гледна точка, но на мен така ми е удобно. За справка като аз карам О1-то, зад мен пасажера е на генекологичен преглед :) А в семейната Фиеста, даже опъвам седалката до дупка. И то при все че съм среден габарит човек. А ако бях 185 и 90-100 кила - не ми се мисли....

 

Та всичко е въпрос на стойка явно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.