Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за покупка на зимни гуми.


Recommended Posts

След много мислене :-k :) относно зимните гуми, вчера си купух Barum Polaris 3 195/65R15 95T XL.

А дали са добри или не ще ви кажа напролет. :)

http://www.barum-online.com/generator/www/de/en/barum/tires/themes/winter-tires/polaris-3/polaris-3-en.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • masterOne

    14

  • Цецо75

    12

  • kalata

    6

  • pavlito

    5

Най-много писали в темата

Измисли го и ти най-накрая :D

 

Хайде със здраве да си ги караш и да ти е устойчива колата.

 

Най-хубавото е, че с отстъпката си ги взел на добра цена... откъде знам ли... smile159

 

След много мислене :-k :) относно зимните гуми, вчера си купух Barum Polaris 3 195/65R15 95T XL.

А дали са добри или не ще ви кажа напролет. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ! Дано да няма проблеми.

Измисли го и ти най-накрая :D

 

Хайде със здраве да си ги караш и да ти е устойчива колата.

 

Най-хубавото е, че с отстъпката си ги взел на добра цена... откъде знам ли... smile159

 

След много мислене :-k :) относно зимните гуми, вчера си купух Barum Polaris 3 195/65R15 95T XL.

А дали са добри или не ще ви кажа напролет. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се преобух и все едно подкарах чисто нова кола smile152

 

Бях забравил, че в тази кола единствения шум може да е от придрънкващото бутонче на ръчната спирачка :smt032

 

От 16" летни дънлоп, на 15" зимни мишелин... пълна промяна... на място волана се върти с един пръст smile168

 

А всички вие колеги с О2 и стандартни 15" джанти - да не съм ви чул да се оплаквате от шумове или тропане.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се преобух и все едно подкарах чисто нова кола smile152

 

Бях забравил, че в тази кола единствения шум може да е от придрънкващото бутонче на ръчната спирачка :smt032

 

От 16" летни дънлоп, на 15" зимни мишелин... пълна промяна... на място волана се върти с един пръст smile168

 

А всички вие колеги с О2 и стандартни 15" джанти - да не съм ви чул да се оплаквате от шумове или тропане.

 

поздрави

 

Сега е момента да попитам имаш ли база за сравнение между 15" и 16" (зимни гуми, естествено) при зимни условия? Наскоро четох статия в която имаше и малко графики от които става ясно, че 15" -те се представят доста по-добре от 16" при зимни условия, ширина 200-205 и диаметър 622 (при усредняване на данните за различни класове автомобили). Аз съм с 16" 205/55 зиме и лете и се чудя дали не е по-добре зимата да съм с 15", според познанията ми по физика по-голям натиск ще има върху по-малка площ, т.е. по-голяма стабилност :-k ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

и аз досега бях на 16" и зиме и лете. Тази година реших да пробвам с 15".

 

Ще споделя по-нататък като паднат снеговете как е.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и моя опит.Скаута е стандартно с 225/50/17-Pirelli P Zero-летни.За зимата си избрах Conti TS830 215/60/16-от Еуратек миналата година за 216лв.Има чувствителна разликата в обратната връзка с пътя и в динамиката.Особено се чувства веднага след смяната от летни със зимни-намлява остротата на управлението и темпа на ускорение.До тук така,обаче цялата минала зима карах с тях в преспи,в лед,3 пъти на ски(едно от които в Австрия при доста силен снеговалеж и направо екстремни условия в Сърбия),тестове за търсене на границата на възможностите(разбира се с осигурен с джип за помощ,ако се наложи) и мога смело да заявя,че това е моята зимна гума.Преди съм карал с Vredestein Snow Track2,но се държи по-зле от Conti.Единствената по-добра зимна гума,която аз съм виждал е Michelin Ice&Snow.Тя обаче е толкова мека,че след един пълен зимен сезон вече имаше размазани и липсващи блокчета-т.е. трябва да се кара само на лед и сняг.Съжалявам,че още не мога да качвам снимки,ето линкове на част от тестовете:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и моя опит...

 

Колега, пробвай я другият път на неотъпкан дълбок сняг, и не на скорост!

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и моя опит...

 

Колега, пробвай я другият път на неотъпкан дълбок сняг, и не на скорост!

 

smile027

Първия клип е на лед отдолу и доста сериозен баир и то от 90градусов завой-вижда се че почти от място тръгва там.

Втория клип е втори опит на около 30см неутъпкан сняг,с първия опит го утъпках малко,но бях забравил да изключа ESP,което ме заби:

Но темата не е за възможностите на колата,а за гумите,а за това първия клип е най-показателен,т.к. е на лед и никой друг не можа да го изкачи(дори джипа) smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Примерно Диана вече има мобилен сервиз за София и може да ви докарат гумите на удобно за вас място и време и да ги монтират, обаче колко ще струва незнам.

В днешния брой на "Стандарт" обаждат следното:post-7032-138453338635_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля си,че при скаута мнението за гумите не е много меродавно щото 4х4 плюс всичката тая електроника,а и тя не толкова тежка (примерно мицубиши паджеро)може би и TIGAR биха свършили работа smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля си,че при скаута мнението за гумите не е много меродавно щото 4х4 плюс всичката тая електроника,а и тя не толкова тежка (примерно мицубиши паджеро)може би и TIGAR биха свършили работа smile049

 

Аз пък мисля, че не си прав. Поради простата причина, че цялата електроника на света да сложиш + 4х4, ако нямаш сцепление нищо няма да се получи. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля си,че при скаута мнението за гумите не е много меродавно щото 4х4 плюс всичката тая електроника,а и тя не толкова тежка (примерно мицубиши паджеро)може би и TIGAR биха свършили работа smile049

Добре де,трябва да добавя,че там бяхме заедно с Нисан Кашкай с Барум(нови зимни) и Ленд Роувър Дискавъри(пак със зимни,но не помня какви)-т.е. всичките 4Х4 и то именити-разликата беше просто в гумите,а само Шкодичката се качи по ледения баир.Само чуйте коментарите на снимащите собственици на другите возила s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Гога , говориш като човек с богат опит с липсата на сцепление ... май имаше и един модератор с тебе кога ви отвя на княжевския баир една 120 -ка с летни гуменки :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе да ви питам,да слагам ли на 120 ката отпред зимни или само отзад?извинете че нямя нищо общо но да ви питам ако може.Благодаря s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе да ви питам,да слагам ли на 120 ката отпред зимни или само отзад?извинете че нямя нищо общо но да ви питам ако може.Благодаря s_flag

 

 

Ако искаш да спираш и да управляваш колата - ДА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и аз какво мисля:

1. За България зимната гума трябва да бъде копачка-преди 5 години в един сняг катеря Горна баня и снегорините вървяха след мен. Колата е Вектра А 1.6, гумите Дебик/ца-не закъсах никъде. Като се затопи снега нямаше завой, на който да не тръгне предница или задница.

2. Goodyear ultragrip 7+ на Порше Кайен... трагедия... спомням си последният сезон на Култард в Редбул когато питаха в Канада по радиото как е колата. Отговорът беше: "не върви, не спира не завива" е-така беше и миналата зима с Порше-то.

3. VW Polo с BF Goodrich завива, тръгва и спира при същите условия...

Сега си "боднах" BF Goodrich winter G на О2 и ще видя как са. Аз лично съм на принципа, че зимните гуми трябва да ме изкарват 3 сезона от снега и нищо повече. А летните гуми трябва да работят идеално на сухо и малко по-лошо на вода-Goodyear Hydragrip, ама вечв ги няма в производство. С тези гуми на 4-ти километър в София 3 сутринта с 90км/ч Опела стоеше на мокър път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и аз какво мисля:

Goodyear ultragrip 7+ на Порше Кайен... трагедия... спомням си последният сезон на Култард в Редбул когато питаха в Канада по радиото как е колата. Отговорът беше: "не върви, не спира не завива" е-така беше и миналата зима с Порше-то.

Аз съм с различни впечатления от УлтраГрип 7+ -2 зими карах с тях и съм изключително доволен от спирачния път на заснежено и заледено, както и от устойчивоста в завой.Нарочно съм влизал с по-висока скорост в завои за да разбера къде е границата и колата е като в релси.Единствено по мое мнение има какво да се иска при тръгване от място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм изключително доволен как спират на неутъпкан сняг зимата и летните ми Goodyear Excellence. )

ABS-a успява да спре Шкодата на сняг без даже да блокира колело дори и с летни гуми. Ама после трудно тръгвам с летните.

 

Сега се чудя зимни Дебица (това са реално стари модели шарки на Goodyear) ли да слагам или нещо друго евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.