Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос към фото-любителите


bega4kata

Recommended Posts

Дай малко подробности за аксесоарите които си накупи за апарата и най-вече с какъв обектив е?

Готини снимки правиш. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 193
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    61

  • Bobeca

    26

  • 35mm

    13

  • PRR

    11

Най-много писали в темата

Или е от апарата,или е от "таланта" ми,ама хубави снимки правя :D ...

 

Абе не знам, Сами, имам чувството че и една "Смяна 8" да ти дадем пак такива страхотни снимки ще направиш. smile126

Обаче като се замисля, от друга страна - този фотоапарат и на мен да ми го дадеш сигурно ще станат хубави снимки! smile001 (е, въобще не е сигурно, ама...)

 

 

P.S.: Май ще трябва да ти докарам моята каляска да й направиш една фотосесия като хората... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай малко подробности за аксесоарите които си накупи за апарата и най-вече с какъв обектив е?

Готини снимки правиш. smile126

Аз съм начинаещ още.Аксесоари които съм купувал са два филтъра за обектива,единия против проблясъци ;) ,обектива е варио 18-55 NIKKOR-AS/автофокус със супер тих импулсен мотор -понеже апарата прави чудно видео,което при този модел апарати/за разлика от 3100 примерно/може да фокусира автоматично по време на видео,е много важно мотора на авто-фокуса да е тих,за да не се записва звука му в клипа.,като фокуса може да се заключва от програмата на апарата и да става и ръчен-от самия обектив/ -VR/с оптична стабилизация в обектива/.Светочувствителноста му е нормална f3.6.Също и статив си взех вече,защото обичам пейзажни и нощни снимки да правя.Тъй като ще си снимам пейзажи и цветя,ще си взема и един макро обектив за цветятя,въпреки че и този върши чудесна работа.Но ще видя със специалния макро какво ще се случва със снимките на цветенцата.Колебаех се между този обектив и 18-105,но този приближава достатъчно/А И РЕАЛНО ПОВЕЧЕ ОТКОЛКОТО обектив със същите параметри на компактен апарат,защото тук матрицата е голяма/.18-105 е още по-обемен и за това се отказах от него.Като ще искам да приближавам много...има 18-200 дет се вика ;),а и нагоре.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш нещо което да увеличава повече, по-добре вземи нещо което да "продължава" фокусното разстояние от китовият ти обектив.

 

Спрял ли си се на някой конкретен модел макро обектив?Аз имам Sigma 180mm APO MACRO и мога да ти кажа, че е един невероятен обектив!Няма нито изкривявания нито винетиране или каквото и да е!В момента на пазара се продава само Sigma 150mm, но така като гледам няма да ти хареса заради размерите.Може би Nikkor AF-S 60mm f/2.8G ED Micro повече ще ти допадне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да не се изкажа по фотографската тематика Браво за начало мнооого добре, аз като стар снимач съм доволен. Това да не е някъде до "Калиакра" там май имаше едни такива перки, 2008 ма надвечер минавах от там с фабияната.

009887125.jpg?r=0

Сега можеш да допълниш с едно варио 55-200mm f/4-5.6G ED AF-S DX Zoom-Nikkor, идеално ще допълва "китака" , Sigma-та е малко големичка а и с нея се работи малко тертиплийската т.е. трябва да и посвикнеш, но за начало китовия и този който ти предложиш ще ти свършат отлична работа smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нямям макро обектив,но...Този не се справя както искам,но не е лошо.

п.п.розичката аз я пръсках с вода :) -не съм ставал рано,да я снимам с росата smile091

post-2454-138453331365_thumb.jpg

post-2454-13845333137_thumb.jpg

post-2454-138453331372_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, с твое разрешение и аз "напазарувах" от цветята за десктопа \:D/ Красота!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aaaaa...цветята са страшни. Браво.

За макро може да минеш и със 300 лв ама е дълга темата:

Или оригинални аксесоари, или един евтин и прекрасен съветски обектив + макро удължителни пръстени + макро релса за фино фокусиране).

 

С обектив като твоя (18-55мм) - правех макро тестове преди време - монтирах го обратно на тялото и му закачих и 2 макро пръстена 27,5 и 52.5 мм.

При макро често обективите се обръщат обратно. Обърнатия обектив дава по-качесвено изображение и по-голямо увеличение (мащаб) ако не е макро обектив тъй като той нормално не е оптимизиран за толкова близко снимане.

 

Макро обективите имат една характерна особеност - скъпи са.

 

Евтино решение е да вземеш един хубав съветски обектив и няколко макро пръстена.

При макрото и без това се използва ръчен фокус защото автофокуса не върши работа при много близки снимки, просто Авто фокуса не отива там където ти искаш.

Но и макро обектив да имаш, пак може да увеличиш мащаба с пръстени над 1:1.

 

Аксесоарите за обръщане на обективи за макро са Nikon BR-2A, BR-5, и някои други.

(аз ги имам всичките). Всъщност имам всичко което тази фирма е произвела за макро снимане. Ще помагам със съвети. Не знаех че толкова серизоно си се захванал. Поздравления. !!!

 

При обърнат обектив, не може да се контрoлира диафрагмата, и се използва пръстен BR-6 и двойно жило AR-10 с адаптерно жило MC-25. Което обаче не става за 5100 модела.

Така че на ръка трябва да направиш снимката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, ето снимка с обектив който струва $90 като нов, но вече не се произвежда. На старо е още по-смешно евтин. Фотоапарата е Д60 който беше същия клас като 5100.

 

Прилагам и снимка на подредбата на техниката в момента на снимката на скалата.

 

Другата снимка е самата снимка на скалата на обектив.

Използвах обикновен 100мм обектив + 27,5 + 52.5мм пръстени.

 

С твоя 18-55 обърнат на обратно може да направиш чудеса :)))))

post-3342-138453331392_thumb.jpg

post-3342-138453331394_thumb.jpg

post-3342-138453331396_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно е сега да се сравнят Д60 и D5100, но тогава Д60 беше това като клас и цена за пазара, което сега е 5100.

Нямаше видео, сензора беше по-малко мегапискели, годините са различни. Сега най-ниския модел 3100 е пъти по-добър от тогавашния Д40.

 

Кой модел имаш в предвид Д600. Никон нямат такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като пия бири и не знам кви ги върша. обърках D-тата

имах предвид 600D на канон че е равнопоставен на D5100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

35мм,благодаря за съветите и готовноста да помагаш като доста опитен.Макро снимките съм ги правил с 18-55ката,с ръчен фокус/междудругото и автоматичния се справя/,но с ръчен си фокусираш много прецизно точно това което искаш.Освен това и с ръчни настройки на диафрагмата за да разфокусирам детайлите в заден план повече/че на едната снимка е пръст фона и не трябваше да се вижда/.

dimibo-благодарско за снимката.Аз нямах време да чакам някоя поне пчеличка да кацне,но ако ми остане време,със статива може и да почакам да видя ще имам ли късмет.Сега ще ме карате и дистанционен спусък да си купувам,за да не плаша пеперудките... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Захванал си се със скъпо и хубаво хоби.

С удоволствие ще помагам.

Аз като съм те питал на Л.С. нещо - винаги си ми давал съвети - сега е ред да се отблагодарявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога,май filipkarolev ни е изпреварил с перките всички.Ама ни е сме подбрали и хубаво време smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос.

Защо по дефолд,при режимите /тези при които можеж да задаваш стойности на скорост и бленда P,S,A,M/ ISO-то е задаено да не е автоматично,а е на 100.Да го настроя ли на автоматично да го изчислява според експозицията и зададената скорост и отваряне на диафрагмата и до колко да му задам стойности.Защото като му задам вис.скорост стават тъмни,дори и в режим примерно на автоматично изчислявание на блендата според скороста.То естествено като е тъмно,дори и маскимално отваряне на блендата да си задава/тоест малко ф число/ автоматично /според светочувствителноста на обектива/,ще стават тъмни.Но ако се зададе автоматично исо/утре ще пробвам/трябва да се компенсира да стават по-светли.Защо е направено по дефолд да е 100 исото????

Следя го примерно при нощен режим си е автоматично и си го прави на тъмно най много до 800.Това е за да няма шум добре.На автоматичен режим обаче,на тъмно /исото пак е авто/ си го вдига до 6400 на същите тъмни условия???

И примерно най кофти снимка на нощен пейзаш прави на авто,по-добра на режим P-където си изчислява скороста спрямо блендата от условията/но при режим по дефолт,щото не барам още много :D -на исо 100/-тогава обаче сигурно точно заради исото 100 държи най дълго време затвора отворен.И най хубава снимка си прави при функция нощен пейзаш,както казах с исо което си е авто и си го прави на 800.

Въпроса ми е,ако задам авто на исото на ръчните режими P,S,A,M -до колко да го огранича ЩОТО ИМА ТАКАВА ФУНКЦИЯ-където е указано в инструкцията ,че ако задам мн.голямо исо,ще има ест.шум.

При режим нощен портрет си прави осо максимум на 3200.Колкото и тъмно да е,не може 6400 да си го сметне.Явно е зададено ограничение в програмата да е така при този режим.

ако някой успее да ми разбере глупостите и отговори,ще съм благодарен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз те рабрах! :)

 

"Защо по дефолд,при режимите /тези при които можеж да задаваш стойности на скорост и бленда P,S,A,M/ ISO-то е задаено да не е автоматично,а е на 100.Да го настроя ли на автоматично да го изчислява според експозицията и зададената скорост и отваряне на диафрагмата и до колко да му задам стойности"

 

По подразбиране, се предполага че ще снимаш на едни светлинни условия по-често, например на слънце някъде, и затова ИСО-то не е автоматично, за да може да са еднакви снимките като шум например и динамичен обхват. И 100 или 200 е сложено по подразбираме, заради по-голямото качество на снимките с по-ниско ИСО.

 

Идеята на Автоматичното ИСО е следната: Да си снимаш и да се концетрираш върху това което снимаш, а не да прекъсваш и да ровиш из менюто за да сменяш ИСО, когато снимаш на такива условия, че ти се мени светлината често. Например снимаш кучето как бяга и на слънчевия двор, и после влиза в къщата където е доста по-тъмно спрямо слънцето на двора.

 

Така че: Остави си ИСО-то на минималното което е подходящо за светлината където снимаш. Ако снимаш слънчев плаж пейзаж, остави го на 100.

Ако снимаш на променливи условия на светлина - задай Авто ИСО, например не повече от 800 например. 1600 макс.

 

Забележи че имаш и настройка за минимална скорост.

Това е важно. Ако сложиш Авто ИСО, и например укажеш скоростта да не пада под 1/15 сек, това означава че Авто ИСО-то ще почне да се вдига когато вече фотоапарата му се налага да падне под тази скорост. И за да не пада под нея - той ще вдигне ИСО-то. За да не сменяваш диафрагмата (защото например искаш качествата на затворена диафрагма за да е по-неразмит фона спрямо с 3,5) , в Р режим например, 5100 ще продължава да удължава времето на скоростта до достигане на тази 1/15 сек, и тогава когато я достигне тази 1/15 , вече ще се включи Авто ИСО за да има добра експонация.

После ще вдига още ИСО-то докато достигне максимално заданеното от теб - например 1600.

Но в някой режим може да има ограничение до 1600, дори ако ти си му задал 3200. Включи шумоподтскане на високо ИСО и дълги скорости. Остави шумоподтискането на Нормална сила, иначе много детайли от снимката маха, понеже си мисли че са шум.

 

А при някои модели (старите, на знам сега 5100) когато се достигне и макс Авто ИСО и минималната скорост зададена, фотоапарата намалява още повече скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако го нагласиш на 1/15, както каза колегата, трябва да внимаваш в дългия край на обектива (при 55мм) да не размажеш снимката.Принципно колкото повече свикнеш на ръчни настройки, толкова повече контрол ще имаш над снимката.Но това си е лично мое мнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VR стабилизацията на този обектив 18-55 е ефективна даже на 1/2 секунда. Правел съм си тестове.

Колега, прав си за ръчните. Моя любим режим е А (приоритет на блендата), понеже тя има пряко значение за естетическите качества на снимката. На М е майсторство :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile126 разбрах,много ви благодаря

и пояснението за скороста разбрах и ми беше мн.полезно.Всъщност това щеше да ми е следващия въпрос :D

благодаря още веднъж

п.п.на М режим,никога няма да мога да снимам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...п.п.на М режим,никога няма да мога да снимам :)

 

Единствено може да ти потрябва за нощни снимки на по-тъмно.На d5100 му е достатъчно точен сензора за измерване на експозицията, че да го ползваш в A режим при нормални условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...п.п.на М режим,никога няма да мога да снимам :)

 

Единствено може да ти потрябва за нощни снимки на по-тъмно.На d5100 му е достатъчно точен сензора за измерване на експозицията, че да го ползваш в A режим при нормални условия.

неразбрах това :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А режим на снимане ти си настройваш само колко да ти е отворена блендата, а скоростта на затвора я определя апарата.Идеята ми е, че твоят апарат определя достатъчно точно скоростта на затвора.Въпреки това при по-слаба светлина или примерно при сцени с много динамични светлини (например при снимане срещу слънцето) апарата може да се обърка и тогава напълно ръчният режим може да ти потрябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.