Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос към фото-любителите


bega4kata

Recommended Posts

ясно :smt017

А как да разбера по характеристики,коя светкавица има подвижен рефлектор,който се движи в съответствие с варио обектива и осветява според растоянието ли???приближението ли???

ако е според приближението-от къде ще взема инфо колко съм приближил-от обектива ли?

ако се движи рефлектора според растоянието до обекта,тогава смятам че взема инфо от лъча на автофокуса.Ако пък самата светкавица си има неин лъч за подпомагане на фокуса при тъмно-от него ще взема инфо предполагам

извинявам се ако пиша глупости,но съм ви "хванал" сега да досаждам ииииииии....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 193
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    61

  • Bobeca

    26

  • 35mm

    13

  • PRR

    11

Най-много писали в темата

За светкавицата не мога много да ти помогна - снимам с ръчна, бюджетна, китайка.

Принципно трябва да гледаш какво е водещото число - гледай при какво ISO и при какво положение на рефлектор е дадено!Това е разстоянието в метри до което достига светлината.Един вид е като сила на светкавицата.

Иначе ако светкавицата е с i-TTL (Through The Lens), то тогава апарата сам настройва светкавицата.Ако в спецификацията е дадено покритието, че е някакъв диапазон (от X мм до Y мм) то значи, че най-вероятно, има подвижен рефлектор.Ако е примерно 15-26 или 15 и 20 и нещо си, няма - най вероятно има един дифузьор, с който имаш и 15 или 17 mm .Трябва да е нещо от рода на 17-200mm или 24-120мм, че да има подвижен рефлектор.Вече трябва да провериш дали е автоматичен (има вградено моторче което според състоянието ма обектива, рефлектора се премества), или ръчно (не знам дали има на Nikon останали такива модели).

Предполагам, че колегата 35mm ще може повече да ти помогне със светкавиците!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големите модели на Никон всичките са със "зум" рефлектор - променят си се автоматично и мм на светкавицата заедно с твоето движение на зумиране на обектива.

Светкавицата и тялото (D5100) си комуникират за много неща - едното от които е управлението на подвижния рефлектор. Комуникират си например и за цветната температура когато снимаш със светкавица (например през деня на слънце около 6000, 7000, 8000 келвина, или топла светлина при залез на около 2000-3000 келвина)...и това автоматично помага на белия баланс.

През деня даже е задължително да снимаш със светкавица ако снимаш по обяд защото има едни сенки по обектите. Светкавицата запълва тези сенки със светлина и резултата е по-приятна снимка. Това някъде по упътванията може да го срещнеш като "запълваща светкавица". Обикновенно се прави като нагласиш светкавицата (може и вградената в 5100) да свети на 2 или 3 стойности по-слабо - само колкото да "запълни" сенките със светлина.

Черни сенки се запълват и ако насочиш едно голямо парче стереопор, бял картон, или алуминиево фолио за готвене срещу лицето на човека (или часта на колата която снимаш и е в сянка).

 

Ама как ме я яд че сме толкова далече.....имам толкова неща по колата да те питам. Можехме един бартер да направиме. Уроци по фотография срещу съвети за моята Шкода.

 

 

Най-хубаво време за снимки е когато небето е пълно с облаци които правят светлината мека и разсеяна, а не остра и директна. Тогава и цветовете са по-наситени, и сензора на 5100 му е по-леко - няма голям контраст, и няма "изгорели" бели участъци по кадъра. Просто сензора в такава мека светлина снима по-лесно и хваща целия диапазон на яркости в кадъра (от най-светлите до най-тъмните), иначе на силно слънце му е голяма мъка да хване и отблясъка на слънцето по хромирана решетка и детайлите по колата (например).

Точно за такъв контраст ще ти помогне светкавицата - ще запълни тъмните места и ще намали разликата между най-светлите и най-тъмните части на снимката.

Такава функция е D-Lighting на 5100. Но аз не я харесвам много.

 

Избери си светкавица по цена и размер и после ми пиши тук (или на Л.С.) модела преди да я плащаш, и ще видим дали е добра и дали да мислим друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nissin Di622 MARK II

или

Sigma EF-610 DG ST

мисля ,че първата е по-добра :-k

най добре Nikon Speedlight SB-600 ,но не я намирам да се продава никъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей,ти голям фотограф стана,че и светкавица гледаш вече! smile091

БЕЗ СТАТИВ!!!/забравих го ](*,) / Скороста я вдигнах на 1/5-заради статива ,исо 100

п.п. имай предвид,че се развалят мнооого снимките като ги ресайцна и ги качвам във Форума ,все пак :mrgreen:

post-2454-138453333509_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами,

 

Като няма статив и добре избран камък върши чудесна работа. Проверено многократно.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами,

 

Като няма статив и добре избран камък върши чудесна работа. Проверено многократно.

 

Поздрави

:) Мда,но нямаше как в случая,за това и вдигнах скороста,беше такава блъсканица на Царевец....

Аз пробвах,до тази скорост на затвора съм КАТО ОТ КАМЪК ;) Ето и в клекнало състояние как замръзвам smile001....и тази не е с камък или статив.

post-2454-138453333549_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За статива - а аз моя го "забравям" умишлено всеки път вече че ми тежи.

Направих си "bean bag" - торба от плат ушита саморъчно пълна с боб. Фотоапарата си ляга на нея и се намества между зърната, а торбата може да се сложи на камък, на покрива на колата, на всичко.

Пълнежа може и от други зърнени храни )))

Пясък е най-добре ама тежи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята не е лоша. Май най-добре ще стане с перлит - хем с размера на бобени зърна, хем лек, хем и грапав...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако си забравите и статива и торбата, става с нещо по-тежичко (не много, 1-2 кг. /може и дамска чанта smile004 /), което да държите в ръката заедно с фотоапарата.

До няколко секунди ръката не се уморява, но става много инертна и "застива".

Също проверено!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Това с чантата не го знаех...благодаря. Следващата Събота ще го пробвам...

 

Понеже Д5100 снима и видео, се сетих как се стабилизира ръката по време на видео запис ако човек снима докато се движи.

(В киното се ползват продуктите на Steadycam http://www.steadicam.com - доста скъпо и сложно съоръжение с жироскопи).

 

Но наскоро попаднах в една статия за "Steadycam на бедния човек"...

 

Елементарно просто и гениално:

Един обикновен монопод (статив с един крак) на който долу ниско е вързан камък, или нещо тежко - например чанта или шише вода...

Фотоапарата отгоре и когато монопода се държи в ръка, тежеста на камъка кара движението на ръката да е плавно и забавено докато човек крачи и се движи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е всички техники за снимане с фотоапарат са практични, но не може да мъкнеш 5 кила техника (най-малко) и да кажеш, че 2-3 кг ти тежат ;)

Нищо не заменя статива - най-много да си блъскаш глават апосле и да викаш що не гои взех - кадъра щеше да е по-добър - неминуемо е.

Да не изброявам ситуации при които статива е незаменим - кадриране,терен, обект, местоположение, скорост.

По-добре наблегни на много кадри и подобряване на техниката на снимане и стойката си, и дишането - да ти стане навик.

За всичко останало - статив .

Взел си си такава техника и почнеш ли да правиш компромиси от "мързел", вечно ще има едно ако ](*,)

Между другото като каза за евтиния метход на стабилизация за камери, се сетих, че скоро бях попаднал на някаквъ статив -щека.

Или по скоро щека-статив :)

Ходиш из чукарите подпираш се - решиш да снимаш - кеф ти монопод, кеф ти трипод става.

Разбира се евтина глава ниско тегло, нямаш голям ъгъл на самия статив - но все пак е нещо.

Лично аз не го харесах - няма да си сложа техниката на нещо дето вятъра да го "отвеее" ;)

Но ми хареса като идея;)

 

Между другото сетих се за F1 - загледай се като свърши старта на Имола , когато пускат публиката на пистата, кой тича най отзад.

Най-големите гршници - фотографите.

Познай колко кила носят - въпрос с повишена трудност ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е всички техники за снимане с фотоапарат са практични, но не може да мъкнеш 5 кила техника (най-малко) и да кажеш, че 2-3 кг ти тежат ;)

Нищо не заменя статива - най-много да си блъскаш глават апосле и да викаш що не гои взех - кадъра щеше да е по-добър - неминуемо е.

Да не изброявам ситуации при които статива е незаменим - кадриране,терен, обект, местоположение, скорост.

По-добре наблегни на много кадри и подобряване на техниката на снимане и стойката си, и дишането - да ти стане навик.

За всичко останало - статив .

Взел си си такава техника и почнеш ли да правиш компромиси от "мързел", вечно ще има едно ако ](*,)

Подкрепям,който иска качество особено вечер-сасива е незаменим.Но ако го няма ...посочиха колегите подръчни средства.

поздрав: http://bega4kata.snimka.bg/hobby/razni- ... 144820.big

приближи да видиш лъчите на слънцето :D -С още 2 други апарата пробвахме,слънцето излиза като грозно светло петно

http://bega4kata.snimka.bg/hobby/razni- ... 144836.big

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не е така, нощните снимки са ти най-малкия проблем.

С подръчните средства става, но има ситуации и то много повече където няма какда ти вършат работа отколкото да ти свършат - цветя, животники, да се снимате на определено място със семейство или приятели.

Едното цвете на на 50 санта височина, другото на 10, третото на метър - снимай от камък:)

Пък остави си 2-3 пъти апарата на камък колкото и да е стабилен - колко мисли ще ти минат през главата:)

Но това ще си дойде с времето - изискванията към качеството се повишават :)

А колкото до снимката със слънцето - въпрос на настройки на апарата и яркоста във фокусната зона ( поне като гледам във слънцето си се целил) и може би филтър.

Затова RAW и после е вижда ;)

 

Поздрави

 

ПП: Мисля, че 35mm ти беше споменал - ISO 100 ( не е панацея за навсякъде), но в случая със слънцето, но там си и на програмен режим, незнам дали можеш да мърдаш ISO.

Затова А и S.

После М.

Свиквай отрано ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няколко първи впечатления-обещах да пиша

взех обаче сб 700

Новата светкавица,направо надмина очакванията ми,въпреки ,че много я хвалеха и прехвалваха навсякъде.Невероятно балансирана снимка става с нея на стъмно или със слабо осветление.Цялостната осветяемост и особено цветовете са мега реални.С малката /вградената/обекта става много светъл/изпъква на фона/,а фона и другите обекти са тъмни.И като цяло с малката светкавица снимките стават дразнещо светли при по-близко растояние,а при далечно не осветява добре..Дори и на светло сб700 супер яко допълва.Не си харесвам вече старите снимки ;) Добро впечатление ми направи,че като я вдигнеш нагоре,светкавицата и апарата знаят това/показва го на дисплея/,изпраща си контролен импулс за да измери отразената светлина и снима без сенки зад обекта,като и фона остава светъл.Пробах със Nissin и Сигма светкавици-много зле се представят-веднъж правят светла снимка,другия път тъмна....няма комуникация.Освен това когато местиш вариото на обектива,много по подробно отговаря вариото на сб700 отколкото но другите.Интересното е че дотри и в режими на различна насоченост на светлината от светкавицата,вариото и се мести съответно вариото на обектива и се променя и според избрания режим на разсейване на светлината.При другите това хич не се получава-/аз нарочно ги гледам как си местят и лали наистина си местят лампата въте :mrgreen: ГЛЕДАХ ДА НЯМА ИЗМАМА НЕЩО С ТЕЗИ СИСТЕМИ дето ги рекламират....ама реагира бре...

Пробвах с по-бавна скорост и със светкавица да снимам-стахотна красота става/нереално леко изглежда,но красиво/-в далечината светлите обекти са изразени и обекта осветен от светкавицата е не много осветен,а ПЕРФЕКТНО осветен.И наяй интересното не се получават светли пиксели от светкавицата...но може това да е и от прогамата на апарата NR-на високо съм го сложил гледам тази сутрин.-Премахването от софта на апарата на светли пиксели.Ако е от това,много добре се справя.

Нещотоя Креатив Лайтинг ситем CLS- I-TTL не работи коректно с други марки светкавици.Не зная дали апарата се ошашква или светкавицата???

Прави бяхте-само Никон светкавици тебва да се ползват.

 

Снимките със Симона са с МНОГО СИЛЕН ЧЕРВЕНОЖЪЛТ КОНТРААЖУР-най трудния за апаратите.Снимал съм със светкавица и без светкавица на P/автомат.скорост и бленда/ със исо 100.

п.п.не гледайте че залита и пада....не е пияна от сутринта.Вече стои седнала стабилно.

post-2454-138453334779_thumb.jpg

post-2454-138453334782_thumb.jpg

post-2454-138453334787_thumb.jpg

post-2454-138453334806_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвам още,че в момента в който поставя св 700,апарата вдига Ф числото повече отколкото със вградената.Това предполага по-ясни снимки като цяло.Обектите които са на фокус са ясни,както и тези пред и зад тях.Когато на режим А затварям повече блендата /примерно на ф13 ,за да станат обектите в целия кадър ясни,/както и тези във фокусните точки,кито ще са си ясни ;) / ,светкавицата си вдига автоматично мощноста.

Кота вдигам и скороста на 1/200 също много се изцепва светкавицата и успява да направи толкова светла снимка ,като в режим P когато апарата си ги изчислява скороста и блендата за най добра експозиция.

Аз сега сам откривам Америк smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.