Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

В случая не е проблем DOT-a на гумите.Гума на една година няма абсолютно никаква разлика от прясно произведена такава,все пак не е хляб.Така,че не се притеснявайте за това.

 

Абсолютно вярно, но ако е съхранявана правилно. Аз бягам от стария дот не заради това, че гумата не е от поточната линия директно върху джантите ми, а заради това, че нямам вяра как е съхранявана.

Съхранението убива доста повече от пробега. А за зимни гуми специално, след 2-3 прегрявания са "готови". Аз и за това вече като пишман шофьорите чакам последния момент и дневни температури не надхвърлящи 10 градуса.

 

п.с. - Колегите по-горе, които дискутират баш зимни гуми, за кои точно говорите? Защото колегите ми в Швеция карат със същите марки и модели каквито караме в България, но с една добавка в името на модела - nordic compound. Е това вече е кашкавал на джанта  :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големия вредител са УВ-лъчите. Ако не са стояли на открито физическото стареене е малко. Все пак има стареене- след като производителите препоръчвот гумите да се съхраняват на хладно, сухо и тъмно, каквито условия едва ли има в някой склад за гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След дълги колебания, умуване, а тая гума, а оная накрая се ограничих в два модела и днес отсякоха и си запазих Pirelli Winter 190 Snow Control Serie III

Другия ми вариант бяха Dunlop Winter Response 2, но реших да пробвам Пирели за първи път в живота си.

Грешка! Гумите, които в края на краищата сложих са точно Cinturato. Моя човек, от когото си купувам гуми от както имам книжка ми каза, да не се правя на идЕот с тази шарка и да си слагам Cinturato, защото от всякъде са по-добри. А и като ги видях на живо, а не на картинка, се съгласих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, искам да Ви уведомя, че ВСИЧКИ зимни гуми, които ЕураТек продава в момента и изобщо за настоящия зимен сезон, са с ДОТ 2016 година....

Натъжавам се, като чета подобни неща. Голяма фирма, вносител на любимата марка автомобили, пък се мислят клиентите за будали.

 

За годината - ами какво да ви кажа - дори всички твърдения на производители, вносители и търговци да са верни - че до 3 години гумата си е нова - за мен си остава чисто икономическия фактор. Утре ще решите по някаква причина да ги продадете тия гуми - еми кое по-добре ще се продаде - DOT от 17-та или от 16-та година? Примерно гуми на 3 или на 4 години?

 

А и ако наистина нямаше значение кога са произведени - защо изобщо се отпечатва DOT?

 

Напоследък зад океана започва да се говори за максимален живот на гумата от 6 години, от датата на производство. Примерно в този линк има и посочени академични източници за оксидацията на гумите, и препоръки на автомобилни производители да не се ползват гуми над 6 години.

 

Честно казано ми се ще да видим законодателни промени в тази насока - било то от EU, било от родните законодатели.(Но не залагам големи надежди, де )

 

На тема Пирели - голяма марка са да. Но това не им пречи да имат по-евтини и по-посредствени гуми! Например при мотогумите - там нещата са (малко) по-ясни: примерно Pirelli Diablo - еднокомпонентна ОК гума, на добра цена. Pirelli Diablo Angel - вече двукомпонентна, висок клас гума, на висока цена. И, естествено с нормалното Диабло караш докато се одърви, а с Ангел-а - докато го изтъркаш :-)

 

От двата модела аз бих взел Цинтуратото - и по тестовете се справя по-стабилно. Проблемът за мен при зимните гуми на Пирели е това, че идват с прекалено плитки грайфери...и някак бързо свършват!

Редактирано от Galliard33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имах предвид под "видях на живо, а не на картинка". Грайфера е изключително дълбок, много по-дълбоко от на GY UG9, които са с подобна шарка. Като ги взема (че днес нямах време и само си метнах "зимните" джанти да ги обуят и си тръгнах) ще ги снимам с монетка :D да видите за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,че си взел Cinturato.Определено е по-добрия вариант и ще си доволен.

 

Имам теста на Аутобилд( на немски) за тази година и може да се види коя гума как се представя на различните повърхности,но не мога да прикача файла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,че си взел Cinturato.Определено е по-добрия вариант и ще си доволен.

 

Имам теста на Аутобилд( на немски) за тази година и може да се види коя гума как се представя на различните повърхности,но не мога да прикача файла.

Може би имаш предвид този тест, за размер 225/40 R18, като статия и като галерия? Nokian WR A4 разочарова на 9-то място, до Sunny Wintermax A1 NW211 :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При зададен въпрос от мен към търговец на гуми защо на сайта ви се продава един и същи модел гума на 2 различни цени

(разлика от 12 лв. парчето) за един и същи размер?

"По-ниската цена е налична при нас (и с ДОТ 2017) можеш да я вземеш утре, по-високата ще дойде от Германия за 7 дни но гумата

е една и съща, произведена в Турция разлика няма".

И така има ли разлика както при салама, кока-колата и шоколадите хахахахаха .... на едно и също нещо произведено за немския пазар и

за Източна Европа? :)

 

Гумата е Falken Eurowinter HS01 и при почти всички търговци ги има и 2-те цени, според обясненията на търговеца за Европа 

всичко излиза от нов завод на Sumitomo в Турция.

Шарката наподобява тази на CONTINENTAL ContiWinterContact TS 850, почти си я копира!

 

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/falken/eurowinter-hs01-18565-p-211554.html

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/falken/hs01-18565-p-215342.html

Редактирано от el_niqui
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При зададен въпрос от мен към търговец на гуми защо на сайта ви се продава един и същи модел гума на 2 различни цени

(разлика от 12 лв. парчето) за един и същи размер?

"По-ниската цена е налична при нас (и с ДОТ 2017) можеш да я вземеш утре, по-високата ще дойде от Германия за 7 дни но гумата

е една и съща, произведена в Турция разлика няма".

И така има ли разлика както при салама, кока-колата и шоколадите хахахахаха .... на едно и също нещо произведено за немския пазар и

за Източна Европа? :)

 

Гумата е Falken Eurowinter HS01 и при почти всички търговци ги има и 2-те цени, според обясненията на търговеца за Европа 

всичко излиза от нов завод на Sumitomo в Турция.

Ей за това най-обичам да пише - Made in Japan! Преди време купувах Falken и беше Made in Japan. Yokohama - също. В последствие Yokohamata идва вече от Тайланд...Нищо чудно Falken-a да е от Турция. Забелязах, че премиум марките си произвеждат новите премиум моделите в близки до централата заводи - примерно Continental Made in Germany, Michelin Made in France...след 1-2-3 години започват да изместват производствата на същите модели и същия модел Conti може да дойде от Словакия, за добро или лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вживявате се прекалено. Важното е гумата да е нова и от що годе нормална марка. От там насетне разликите са толкова малки, че 99% от хората никога няма да ги усетят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би имаш предвид този тест, за размер 225/40 R18, като статия и като галерия? Nokian WR A4 разочарова на 9-то място, до Sunny Wintermax A1 NW211 :D

 

Не,имам теста за 225/50R17.Говоря за пълния доклад,сцепление,управление,спиране на сняг,вода и сух път.Отделно шум и износване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вживявате се прекалено. Важното е гумата да е нова и от що годе нормална марка. От там насетне разликите са толкова малки, че 99% от хората никога няма да ги усетят.

 

Абсолютно съм съгласен!

Мойте Континенталки не са немски и сега ще ги карам 5-ти сезон а ще ги карам защото уж бях решил да взимам нови, но като отворих чувалите в които

си съхранявам зимните гуми и ги видях  в какво отлично състояние са просто реших че не им е време за пенсия. За Фалкена се поинтересувах за

автомобила на жената но като я знам колко кара през другите 3 сезона то зимата направо си е кощунство да и взимам някакъв много скъп модел

и оп гледам Фалкен на приемлива цена а същия модел и с 12 лв. по-скъпи. Затова се поинтересувах и в крайна сметка и купих тези за 78 лв.

с ДОТ 22 седмица 2017-та. Гумите изглеждат страхотно, надявам се така и да се представят в малкото време и километри които ще изминат зимата из

София и основно по главни пътища които би трябвало да са почистени. Като цяло за шофоьри които карат градско и не се бутат по малки и

непочистени пътища зимните гуми просто трябва да се представят добре на мокро и на поледица, поне така си мисля вече кoйто си кара

сериозната работа и навсякъде през зимата може да мисли.

Редактирано от el_niqui
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех че няма разлика но ми се случи да открия разликата. Купих си две бридстоунки едната с дот 09 произведена в япония, а другата с дот 2010 произведена в Испания. След 4 години испанската беше с много ситни нацепвания по грайфера и поизбеляла доста, а японската почти като нова. Много странно, и не знам на какво се дължи, но вероятно смеската не беше една и съща.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех че няма разлика но ми се случи да открия разликата. Купих си две бридстоунки едната с дот 09 произведена в япония, а другата с дот 2010 произведена в Испания. След 4 години испанската беше с много ситни нацепвания по грайфера и поизбеляла доста, а японската почти като нова. Много странно, и не знам на какво се дължи, но вероятно смеската не беше една и съща.

Ей за това говорим! Това е ужасът на купувача на гуми - да се бръкне за хубави гуми и да изяде дървото. Нацепванията и избеляването са сигурни белези за необратимото стареене на гумата...И срещу тях се ползват скъпи добавки! Които, изглежда, в испанската бройка по някаква причина не са на лице...

Тамън мислех да напиша на предния пост, на el_niqui и Falken-ите,  че силата на големите фирми е в това, че могат да гарантират отлично качество, независимо от мястото на производство и ти направо ме разби! И то Bridgestone!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи закъде са правени. Все едно "няма" разлика в ел. уреди за Балканите и за Германия? Бош за Германия се прави в Германия. Бош за Балканите, се прави в Турция. Две седмици след гаранцията, турският приключва мача. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колебая се между Vredestein Snowtrac 5 и BF Goodrich gForce Winter 2, но не мога да взема решение. Някой от вас има ли преки впечатления от тези гуми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колебая се между Vredestein Snowtrac 5 и BF Goodrich gForce Winter 2, но не мога да взема решение. Някой от вас има ли преки впечатления от тези гуми?

 

Не го мисли - взимай BFgoodrich-a. Нов модел, с доста добро представяне. 6-то място в теста на Аутобилд за 2017, пред премиум гуми като Бриджстоун, Пирели...

 

Vredestein-a от своя страна е по-скоро посредствена гума, според теста на Аутобилд за 2016.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, и двата теста - на ADAC и AutoBild, са толкова "съшити с бели конци", че чак е противно!!!

Как става така, че гума, която преди една и преди две години, е била в "златната среда" - 5,6,7 място, тази година е на 15-17 място, при положение, че 60% -70% от участващите марки и модели, са участвали и във въпросните предходни тестове, даже са били сериозно назад, а сега някои даже са сериозно напред ?!?!?!?!

На баба им, левата!!!

Тестовете, са си чиста проба комерсиални отпадъци!

Купете си нови и от доказан производител гуми, а не "Цин Цяо Шъ", модел "Тигър и Дракон", и не се занимавайте с глупости!

Приятно пазаруване!

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи закъде са правени. Все едно "няма" разлика в ел. уреди за Балканите и за Германия? Бош за Германия се прави в Германия. Бош за Балканите, се прави в Турция. Две седмици след гаранцията, турският приключва мача. 

 

Затова си купуваш Горение - произвежда се в Словения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... и в Китай имат завод....

 

Може. Едва ли ще ги мъкнат от там до Бг. Няма да се учудя, ако някой ми каже, че има. Да си спести писането.

На българския пазар има оригинална сглобка. Туй ми е мисълта, адаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова си купуваш Горение - произвежда се в Словения.

Или директно от Германия. За 6г, нищо не се е развалило.Нищо.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го мисли - взимай BFgoodrich-a. Нов модел, с доста добро представяне. 6-то място в теста на Аутобилд за 2017, пред премиум гуми като Бриджстоун, Пирели...

 

Vredestein-a от своя страна е по-скоро посредствена гума, според теста на Аутобилд за 2016.

Летните ми са Vredestein. Нямам никакви оплаквания. Зимните ще бъдат от същата марка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.