Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - новото зверче в семейството ми


__smirnoff__

Recommended Posts

Здрасти Иво,

 

радвам се, че тази красавица още се движи, при това ежедневно. По въпроса със спонтанното гаснене, не мога да помогна, но това оставям на колегите.

Относно кабелите и свещите, моят опит е следният:

 

кабели за свещи Тесла за Skoda Favorit:

b-6360-sada-kabelu-tesla-t122h.jpg

 

Свещи Denso, но аз съм с фаворитов 781 мотор. Според гаталога на Denso за 742.10 дават W20FP-U, но все пак ако решиш да слагаш такива, не е лошо да се консултираш в магазина. Откакто съм сложил кабелите и свещите съм забравил за тия консумативи, като обслужване и проблемни точки.

 

За боята, на тия години е неизбежно. Пази се от ръждата и събирай средства за една боя напролет. Моята е пребоядисвана преди 8-9 години и сега пак ще я стягам за боя. Важно е да се пазят тези коли, защото остават все по-малко и не бива да бъдат забравяни! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 310
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • __smirnoff__

    99

  • maxrpm

    41

  • joro-120L

    39

  • skodko

    25

 

Колата стана... как да кажа... нова. Откакто е при мен, никога не е работила толкова стабилно, без да губи обороти, без да глъхне, продължава да пали малко трудно, но не знам на какво се дължи това все още. Освен това вече разбрах какво е да имаш напълно функциониращ смукач. Имам един проблем, понякога както си работи, изчезва тотално празния ход, постоянно гасне, и после се оправя от само себе си

 

 

Фабричен дефект на карбураторите Иков. Запушва се канала за малките обороти, постоянно. Ако се съмняваш с клапана, отрежи му опашката и без това е безполезен, отсега ти казвам, че не е от него.

 

Кабелите се мерят с мултицет, приблизителните стойности има в книгата за фаворит , мисля че на цедрих. Отсега ти казвам че и от тях не е. :)

Поздрави!

Редактирано от SKODA 105 RS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш си намери стари, оригинални кабели за 120 (дори и втора употреба). Свещи си купуваш NGK BP6HS, карал съм и карам вече 3 години около 30 000 км, няма проблем, нито на газ, нито на бензин .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

Поздравления,че ползваш Шкодата пълноценно-няма по-голяма радост от това!

Преди 10-12хил.км сложих свещи Беру 14-7BU и съм много доволен-никога не ми е прекъсвала свещ,студена,топла,всякък. Имам много добър разход на бензин/извънградско е под 6 с двама човека и багаж,скорост 100-120км/ч.

Моята,когато е студена и съм върнал смукача дори малко,при по-рязко спиране/особено по надолнище/-гасне. Това съм го приел за нормално.

Можеш да й вдигнеш малко оборотите от големия винт на карба,по здравословно е за акумулатора,особено зимата.

И двата винта /малкия и големия/ имат гумени О-пръстенчета и ако не са новички,не работи коректно, защото смуче въздух.

Това се разбира,когато не можеш да и настроиш достатъчно добре тихите от големия винт.

Желая ти много хубави моменти с ежедневката,само в снега и лугата не я карай по възможност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10г. смених кабелите към свешите с кабели с медно жило / тогава имаше в магазините/. Свещи BRISK чешки.

Електронен комутатор към чукчето и наковалнята. Нямам проблеми със запалването.

 

Поблема с празния ход на двигателя се оправя с газова уредба. Капака на карбуратора ако е крив може да се

изправи, новият е скъп. На бензин за старт и веднага на газ. Преди това трябва да се подкачи бензин с помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е проблема с празния ход не разбрах?. Моята няма такъв проблем.

Kато се запуши каналчето за малките обороти и започва да гасне като изключиш от скорост. За да се оправи трябва да я напънеш на магистрала, за да се изчисти боклука или да се измие карбуратора. Всички го имат проблема, бензинови филтри не решават проблема. Решението е карбуратор от Ваз 2101 класик 1200, ама ме мързеше да го пиша пак ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, благодаря на всички за насоките, имам вече няколко модела свещи, записал съм си ги, тази седмица вероятно ще ги купя, и кабелите също.

 

Сега за празния ход малко по-подробно:

Смених карбуратора. Моя беше с много крив капак, някъде 1-2 мм отзяваше посредата. Новия карбуратор е с перфектен капак, разглобен е целия, почистен е основно, с други думи - като нов е. С нова гарнитурка, нагласен е поплавъка, всичко по учебник, направено от човек, който знае какво прави (не от мен, аз го гледам като полезно изкопаемо). След настройката на празния ход работи прекрасно - равномерно, без да глъхне, без да прекъсва. В допълнение към това съм с нови бензинови тръбички, ново платно на помпата, и на нея нови гарнитури и плочка. 

Проблема с празния ход е следния - както си работи перфектно, има си и празен ход, в един момент просто го губи този празен ход. При всяко пускане на газта колата газне, и то рязко гасне, без да се зачуди. Първия път като се случи беше 2 дни след всичките ремонти, описани по-горе. Първичната ми реакция беше да се ядосам, да си я закарам в гаража и да почна да я разглобявам. Докато я закарам обаче, помислих малко над нещата,обадих се на по-вещи от мен, и реших преди да правя каквито и да е глупости, само да пробвам електро-магнитния клапан. Махнах кутията на филтъра, свалих жилото на смукача, и свалих клапана. Беше леко заял, почуках го, тропнах го един-два пъти с ключето, и го сложих обратно. Колата заработи като часовник. Кабела съм го замерил, дава си 12 волта на кконтакт. И затова идеята ми е в клапана - нищо не ми пречи да си сложа от моя си карбуратор. Ако не стане - продължавам напред в търсене на проблема. 

Саше, наясно съм с това запушване, много често ми се е случвало със стария карб. Разликата тук е, че проблема се появява много бързо след ремонта и чистенето, пак казвам - из основи на карбуратора. Бензиновата помпа и тя е почистена, резервоара винаги го карам пълен до горе, не му позволявам да остане на дъното и да засмуква боклуци, точно защото съм го ял тоя със задръстването :D Другото което е, след як форсаж, даже и на магистралата я качих, както предложи, проблема си остава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко толкова те притеснява клапана, отрежи му опашката и изолирай проводника или направо го отрежи. Идва от плюса на датчика за заден ход. Ако искаш мога да погледна по кашоните мисля че имах един такъв клапан нов от дебелия модел, ако не съм го изхвърлил, ще го пратя, за да се успокоиш.

 

Що се отнася до шкодовите карбуратори, всяко непривично поведение за тях е напълно нормално и фланци съм шлайфал и гарнитури съм сменял. Може да е чистен вчера и днес да се запуши, без проблеми, може вчера да е работил перфектно, днес се качвам и да текне като лейка. Да не говоря че на моята 120 ка оригиналния карбуратор го чистихме с какво ли не, продухвахме го през всички отвори, лъсна като нов от магазина и въпреки това не успя да запали колата с него по - никакъв начин. Мисля че се борих с него 3 пълни дни. Тези карбуратори не е имало година да не ми стопят живота. Най - накрая събрах всички 5 който имах и ги изхвърлих в кофата ...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко толкова те притеснява клапана, отрежи му опашката и изолирай проводника или направо го отрежи. Идва от плюса на датчика за заден ход. Ако искаш мога да погледна по кашоните мисля че имах един такъв клапан нов от дебелия модел, ако не съм го изхвърлил, ще го пратя, за да се успокоиш.

 

Що се отнася до шкодовите карбуратори, всяко непривично поведение за тях е напълно нормално и фланци съм шлайфал и гарнитури съм сменял. Може да е чистен вчера и днес да се запуши, без проблеми, може вчера да е работил перфектно, днес се качвам и да текне като лейка. Да не говоря че на моята 120 ка оригиналния карбуратор го чистихме с какво ли не, продухвахме го през всички отвори, лъсна като нов от магазина и въпреки това не успя да запали колата с него по - никакъв начин. Мисля че се борих с него 3 пълни дни. Тези карбуратори не е имало година да не ми стопят живота. Най - накрая събрах всички 5 който имах и ги изхвърлих в кофата ...

 

 

Прав си! Днес чистиш и утре ти се запушва жигльора за празен ход и си до там. Има по един болт за ответрка, отстрани на първата и втората клапа. Като развиеш болта, зад него има жигльор-и 70 или 50 бяха май. Веднъж беше нахлуло незнайно откъде косъм и гаснеше рязко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май пак ще разглобявам. Ще трябва да ги сваля тези жигльори отново. Не е драма голяма, иска малко време само.  :)

Днес смених клапанчето. Като цяло няма никаква разлика в работата на карбуратора, но като ги взех двете клапанчета, това от новия карб едва си движеше пи*шката, кой го знае вътре какво е. Както и да е, смених го, ама пак нямам празен ход и ще видя кога ще отворя пак да погледна какво става вътре.

Ама така е, стъпка по стъпка, днес с по-раздвижено клапанче, утре с нови свещи, вдругиден с почистени жигльори... дано да е скоро момента, в който ще си карам без проблеми :D Ама нищо, аз и така си я обичам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте колеги, и честита пролет!

 

Стопли се времето и май дойде вече момента да се чоплим по любимите госпожици. Забелязвам раздвижване в раздела, което много ме радва, и за щастие имам и аз с какво да се включа и да се похваля. Шкодата вече е с перфектен двигател. Работи прекрасно, пали прекрасно, върви прекрасно. С нов съединител е, направена е отново профилактика и на карбуратора и помпата, нови свещи. Ризи, бутала, сегменти, неочаквано голямо износване за шейсет и петте и хиляди километра. Съответно и нови масла, филтри, главата и тя мина профилактика. Много съм доволен от резултата. Сега единственото нещо, издаващо шум отзад е гърнето, но то е ново на малко повече от година, и вече пръцка стабилно, но няма как, нямам намерение през 6 месеца да сменям гърнета. Мислех да направя клип как работи, но реших, че няма смисъл заради гърнето.

 

Остава за сега да си прегледам ходовата част, и по план-график мислех вече живот и здраве до месец-два да влиза за боя. Реших обаче първо да мине събора тъй като смятам, че няма как да е готова дотогава, ако я подпукам сега. Но важното е, че вече натам вървят нещата, и ако не мине котка път, ще се боядисваме най-накрая. А докато е при бояджията, ще оправя и салона, та да е на 100% готова и отвътре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме снимки и някой клип!  :plate_skoda:  :plate_rulez:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, снимки има на килограм, ще кача няколко, но първо клипчето.

 

Снимах го, но наистина не се разбира нищо, освен шума на гърнето. А то е... зле... Някъде около 200 км минах след ремонта, клапанчетата малко потропват, но те така или иначе трябва да се напаснат сега. Външния вид на мотора нарочно казах на майстора да не го бара, да си го остави така мръсен, както си беше, на него ще обърна внимание живот и здраве след боята. Клипчето е снимано на студен двигател, без смукач. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=0cYmLU8DpMI

 

Ето и малко снимков материал. Така изглежда количката в момента и в следващите 2-3 седмици, докато задържи ефекта от пастата: 

 

036780141.jpg

036780140.jpg

036780139.jpg

 

А ето и малко от самия процес на пастиране, да добиете представа колко изгорляла и матирала е в действителност боята:

 

036780137.jpg

036780136.jpg

 

И съответно и една снимка как изглежда по принцип, непастирана и измита:

 

036780135.jpg

 

Днес надълго и нашироко обсъждахме на Калояново проблема ми с липсващия празен ход, който въпреки ремонта на двигателя, новия карбуратор, нови свещи, нови платно и гарнитури по бензиновата помпа пак се появява, и разбира се, колата реши точно днес да губи обороти :D Та след дълги и подробни обсъждания и оглеждания, стигнахме задружно до извода, че проблема ми е във вакуумите. Отпред при сервото съвсем ясно се чува как съска въздух, и при натискане на педала на спирачката съскането спира. Предстои ми да свалям и гледам всичко обстойно, за да отстраня проблема. Който между другото, на влизане в Пловдив изчезна, и колата си заработи отново като часовник. 

 

За боядисването взех решение да се случи лятото, след събора живот и здраве, да не мине котка път. Ако я вкарам сега, кой знае какво ще изскочи, пък не ми се рискува, повече от 3 години се отлага това боядисване, може да изчака още няколко месеца :) На събора ще показвам спортен мат :D

 

Отново стана доста дълъг пост, извинявам се за което, но като почна да пиша за колата явно ми идва музата :)

 

Поздрави!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Колеги, здравейте, имам едно въпросче към по-знаещите:

предстои ми да свалям таблото, за да подменя няколко неработещи крушки. Като го сваля как се монтира после жилото, ще имам ли някакви проблеми с него? Трябва ли да внимавам като го свалям? Изобщо има ли някакви по-специфични моменти в демонтажа и монтажа на таблото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога ще го сваляш? Ше взема да дойда. Хем да се видим, хем да свършим работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз проблем не съм имал, освен, че е доста тясно и се налагаше да лежа под волана. А, да. И по-малки ръчички работят по-добре там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо , не е трудно. Отвърташ 4 - те болта , издърпваш леко за да освободиш ход за жилото на километража. Подпъхва се ръката отдолу и отдясно.

и се развърта капачката на жилото , на резба е. Абе , Жоро ще ти покаже. Командите и индикациите са събрани на два куплунга -

малък и голям . Спорна работа и наздраве! :) :PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, от другаде се бърка. Баси и тъпото табло. Ще изпишем три страници.

Аз знаиш ли кво правя . Развивам пласмасата под ключовете на волана и от там бъркам и първо се разкачва жилото, щото няма ход, за да измъкнеш таблото напред....и чааак тогава развивам четирите болта. Измъкнеш ли таблото преди да разкачиш жилото, то се опъва и още по-трудно се развива.

Ама той Иво ще действа. Има по-малки ръчички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, значи излишно се притеснявам. То аз щото съм брал ядове едно време с едно табло, та затова съм малко стреснат :) 

Жоро, ще ти звънна да се разберем кога, скоро ще е :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Колеги, знаете ли каква трябва да е дължината на полуоската? Имам две полуоски нови, едната ми я подари един колега, но неговата 105-ца беше от стария модел, после си купих полуоска за новия модел, и сега като ги сложих една до друга, се оказаха еднакви. Каква трябва да е разликата между двете? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 На новия модел, като твоята са с 30мм по-дълги.

Не мога да ти кажа точната дължина на полуоската. Казваш, че са еднакви на око. Трябва да мериш.

Ако и тогава излязат еднакви - лошо. Няма да се знае за кой модел са. Сваляй твоята е я премери ;)

А най-добре ще е някой знаещ да каже размера. Без значение дали е дългата или късата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в нас имам 3 дълги. Ще ги премеря и ще ги снимам. Имаше там някакви форми на задната част по която се познаваха дали са оригинални. Дължината мисля че я знае Пепи Skoda105RS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.