Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Светодиодни дневни светлини за Супърб 2/Октавия 2 fl.


Shady1

Recommended Posts

Паралелно естествено. Защо задаваш безсмислени въпроси(може да не отговаряш)? Както и да е. Разбираш повече и това е край. Като го направя ще пиша и ще покажа снимки. До тогава няма да пиша повече по темата. Благодаря на колегата JSB за схемата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Shady1

    11

  • N.Zlatev

    10

  • JSB

    7

  • shaft

    6

Най-много писали в темата

Тук не е място да се доказваме, имаше въпрос , отговорих. За това е форума да си помагаме. LM 317 може да захрани спокоино 10Вата диоди, но и на него му трябва радиатор при по-голямо натоварване. Хубавото в, че чипа има вътрешна защита от прегряване, трудно може да се изгори, но не е и невъзможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето схемата:

5905655k.png

Може да се наложи корекциа в резисторите защото няма два абсолютно еднакви lm317.

При мен работи, но всеки сам си носи отгововорност за това което слага в колата си.

Тези LED модули не са използваеми в автомобилите :!:

Vf при ток 700 mA e 12V, което е много високо за какъвто и да е вид ограничител на тока.

В случая LM317 не може да регулира тока, поради липсата на запас по напрежение.

В крайна сметка регулаторът е наситен, а токът е по-малък от 200 mA и не е стабилизиран.

---

За използване в автомобил трябва да се използват LED (модули) с Vf не повече от 8-10 V.

 

Тук не е място да се доказваме, имаше въпрос , отговорих. За това е форума да си помагаме. LM 317 може да захрани спокоино 10Вата диоди, но и на него му трябва радиатор при по-голямо натоварване. Хубавото в, че чипа има вътрешна защита от прегряване, трудно може да се изгори, но не е и невъзможно.

По принцип си прав, но както е видно по-горе стабилизаторът е наситен и не загрява изобщо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не коментирам тази схема, а сабилизатора. Лично аз имам доста по-добри решения, но гледам да не ги споделям, защото не искам някои които не е компетентен да си презака нещо колата и аз да се чувствам виновен. Има доста по интелигентни решения, но няма да си сложа главата в торбата ;) Аз казах по-горе, че бих коментирал и препоръчал нещо фабрично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите.

Напрежението в електрическата инсталация не е константно и в повечето случаи при работещ алтернатор е 14v и повече.

Светодиодът не работи на 12v (не съм го мерил) но предполагам че е около 11v. Падът на напрежение върху 6oma резистора е 1,2v. 14-11-1,2=1,8v пад на напрежение върху lm317, при работа светодиода загрява и повишава консумирания ток, за да се ограничи понижаваме захранващото напрежение което води до по-голям пад на напрежение върху lm317 (в смисъл тои нормално си изпълнява функциите на регулатор). И волтамперната характеристика на този диод е доста стръмна и не са нужни големи промени на пада на напрежение върху регулатора за да подържа 200ma.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С идея да не засегна някои, EPSW-VF44 имат ток на отпушено състояние - If - 700мА до 1200мА, при напрежение анод-катод 12 -12,8 волата. Мощостта която се получава е от 8,5 до 15 Вата. Незнам какво има в предвид колегата chavdarlk че "не са за автомобили", но тази мощност и кривата им на насочване на светлината е доста голяма и широка. Ако ги пуснеш на пълна мощност ще заслепяваш всичко пред теб, EPSW-VF23 са с по-малки параметри, но пак не са добре насочени. Стоковите диодни дневни светлини са от 3-4 до 6 Вата с по-концентриран лъч на осветяване. Но явно ти вършат работа, а така или иначе в БГ няма кои да следи как ти светят светлините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светодиодът има напрежение на отпушване, но токът започва от 0ma . Така че мощноста му започша от 0w и расте. Така че конкретния светодиод може да свети с от 0 до 10w. Прекалено много се задълбочихме в подробности, не смятате ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпадаме във технически детайли, но разговорът постепенно довежда до тук smile049 .

 

Здравеите.

Напрежението в електрическата инсталация не е константно и в повечето случаи при работещ алтернатор е 14v и повече.

Светодиодът не работи на 12v (не съм го мерил) но предполагам че е около 11v. Падът на напрежение върху 6oma резистора е 1,2v. 14-11-1,2=1,8v пад на напрежение върху lm317, при работа светодиода загрява и повишава консумирания ток, за да се ограничи понижаваме захранващото напрежение което води до по-голям пад на напрежение върху lm317 (в смисъл тои нормално си изпълнява функциите на регулатор). И волтамперната характеристика на този диод е доста стръмна и не са нужни големи промени на пада на напрежение върху регулатора за да подържа 200ma.

Не е много правилно да се разчита на напрежение 14 волта при сметките (и то в някаква крайна точка в електрическата инсталация).

Това е равносилно на разчитането на 230 волта в мрежовата инсталация при проектиране на домашен електроуред :roll: .

Напрежението върху диодния модул зависи не само от VA му характеристика, а и от температурата (и то значително).

Освен това варира значително от модул до модул.

---

Дори и при допускането на двете горни некоректни условия (14 волта инсталация и 11 волта спад на модула), пак достигаме до невъзможност на стабилизатора да работи нормално.

От трите волта разлика изваждаме 1.25, които падат върху токопределящия резистор, и остават 1.75 за вътрешното захранване на стабилизатора.

Това е изключително недостатъчно за неговата работа!

Имайте предвид, че регулиращият елемент е съставен NPN транзистор, работещ като емитерен повторител.

Така или иначе, минималното работно напрежение между входа и изхода на LM317 е 3 волта.

Определено схемата работи (или не работи) при изключително гранични условия.

 

С идея да не засегна някои, EPSW-VF44 имат ток на отпушено състояние - If - 700мА до 1200мА, при напрежение анод-катод 12 -12,8 волата. Мощостта която се получава е от 8,5 до 15 Вата. Незнам какво има в предвид колегата chavdarlk че "не са за автомобили", но тази мощност и кривата им на насочване на светлината е доста голяма и широка. Ако ги пуснеш на пълна мощност ще заслепяваш всичко пред теб, EPSW-VF23 са с по-малки параметри, но пак не са добре насочени. Стоковите диодни дневни светлини са от 3-4 до 6 Вата с по-концентриран лъч на осветяване. Но явно ти вършат работа, а така или иначе в БГ няма кои да следи как ти светят светлините.

Не са за автомобили, точно заради високия си спад на напрежение, при който не може да се направи надеждно регулиране.

Не коментирам мощност и ъглова диаграма, не съм ги разглеждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казвам аз, да бе ама работи :) И то от средата на лятото при високи температури до средата на зимата при ниски температури, без забележими разлики в излъчваната светлина.

Понякога теорията и практиката се разминават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светодиодът има напрежение на отпушване, но токът започва от 0ma . Така че мощноста му започша от 0w и расте. Така че конкретния светодиод може да свети с от 0 до 10w. Прекалено много се задълбочихме в подробности, не смятате ли?

 

Не е точно така, защото това не е единичин диод, а е модул със 16 броя диоди, паралелно и последователно свързани. Но да не влизаме в подробности, нестабилната работа от напрежението би трябвало да ги кара да "пулсират", но както каза за теб са идеални.

Да не отегчаваме хората, това трябва да е в отделна тема. Явно има разногласия, но като има интерес... май ще трябва да отделим време и да направим нещо на ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не , не са идеални, но целта ми беше да не променям инсталацията на колата и това схемно решение е добро защото се събира в цокала на крушката , направено е с големи допуски което води до това че нито един от елементите не грее прекалено много ( 10w диод , работещ на 3w, регулатор и резистор с разсеивана мощност 0,6w) всичко работи без огормни радиатори. Не се съмняваи че, винаги мога да си направя външна платка с N на брой елементи който да захранват светодиода, но трябваше да се прекъсват кабели да се слагат допълнително кутиики по колата и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето всичко което се обсъжда тук е незаконно за дневни светлини, тоест е незаконно на пътя. Телата за дневни светлини се проектират и сертифицират като такива(съвкупност от рефлектор, осветително тяло, стъкло). Всяка промяна на оригинални дневни светлини, ги прави незаконни. Те вече не са дневни светлини. И би трябвало водачите които ги ползват да бъдат глобявани. Дневните светлини на Суперба са одобрени с нажежаеми лампи. Промяната на осветителното тяло ги прави незаконни. Дори само със смяна на крушката, целия фар долу си губи одобрението и сертифицирането. Вече не е RL.

Ето Правило 87 за дневните светлини:

http://eur-law.eu/BG/Pravilo-No-87-Ikon ... e,451071,d

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето всичко което се обсъжда тук е незаконно за дневни светлини, тоест е незаконно на пътя. Телата за дневни светлини се проектират и сертифицират като такива(съвкупност от рефлектор, осветително тяло, стъкло). Всяка промяна на оригинални дневни светлини, ги прави незаконни. Те вече не са дневни светлини. И би трябвало водачите които ги ползват да бъдат глобявани. Дневните светлини на Суперба са одобрени с нажежаеми лампи. Промяната на осветителното тяло ги прави незаконни. Дори само със смяна на крушката, целия фар долу си губи одобрението и сертифицирането. Вече не е RL.

Ето Правило 87 за дневните светлини:

http://eur-law.eu/BG/Pravilo-No-87-Ikon ... e,451071,d

 

Това още в началото когато се вклучих го изяснихме, че тези неща са за лично ползване и на собственна отговорност. Аз лично за това не препоръчвам какво да се ползва, а само какво да не се ползва и какви са особеннотсите на елемнтите и тяхното приложение. Аз лично казах вече ще чакам нещо стоково и след това ако ми хареса може да има - copy/paste на ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

И така след дълго чакане и пробване на няколко вида крушки, работата се оправи. Поръчахме си крушки със 120 светодиода и светнаха без никва нужда от резистори. Единствения проблем е поляритета, който може да се обърне доста лесно и безболезнено за автомобила. На другата ни кола, Сеат Леон сложихме същите крушки, но с 80 светодиода и пак работят и пак искат объщане на поляритета и там дори стана още по-лесно.

post-9501-138453470184_thumb.jpg

post-9501-138453470189_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех ги от ebay за около 7 паунда или долара не помня 2 броя. Не мога да дам линк, тъй като вече точно тези ги няма, но сега видях, че има разни други видове дори и по-евтини. Пишеш в търсачката 120(или 80) smd p21 и ще ги видиш. Снимка не съм им правил ама са същите каквито ги дават на техните снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега... Искаш да кажеш, че си поръчал едни ей такива обикновени, без canbus error free бла-бла, например:

http://www.ebay.co.uk/itm/2X-1156-BA15S ... 4d0a0d78c6

 

И няма индикация за грешка? И светят така, като на снимките ли? Ако е така, много яко е станало!!!

 

Дай повече информация, че ми стана интересно. И на колко ти е настроена силата на светене през ваг ком-а? Защото стандартно са на 90-92% и можеш да ги усилиш още малко до 100%...

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ей такива са. Без никакви канбъси и квото и да е друго, даже цената беше подобна. Просто ги купих и сложих (след като обърнах поляритета). Няма грешки, няма нищо. На другата ни кола Leon-а също не дават грешки и работят отлично (след обръщане на поляритета). Наистина светят много готино и бих ги препоръчал на всеки. Ии не съм пипал нищо през ваг-ком, тъй като колата е гаранционна и не искам да правя нещо за което могат да ми се скарат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как в ЕТ да те разберат никога, че си пипал с ваг ком-а, за това ти гарантирам с две ръце.

 

Относно крушките, определене ме кефят как са станали нещата, може би ще се наредя и аз след време. Явно 4 вата е прага(мисля, че някъде толкова трябва да са диодите?), щом не ги лови ШИМ-а. Перфектно! Благодаря, за теста и отговора!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това може ли да се вярва?

http://prodavalnik.com/12v-13-5w-1156-2 ... -i22513207

 

27 х 5050 диода - 13 вата?

 

Ъъъ?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невъзможно е... При този размер ще се изпържат с тези 13 вата.

Другият вариант е наистина да са 13 вата, но ще дефектират за броени часове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, така си и мислех... Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.