Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за избор на летни гуми


Recommended Posts

Ако е много голяма локвата е желателно да намалиш максимално скороста ако е по малка подай леко газ защото ще ти забие муцуната и държиш здраво волана че може да те дръпне в някоя посока общо взето всеки шофйор сам трябва да си прецени ситуацията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 139
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    26

  • C2H5OH

    13

  • ivand911

    9

  • Цецо75

    7

Най-много писали в темата

А сега някой да каже истинската причина да подаваш газ когато минаваш през вода? Щото няма такава.

какъв е смисъла тогава да ти обясняваме smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е много голяма локвата е желателно да намалиш максимално скороста ако е по малка подай леко газ защото ще ти забие муцуната и държиш здраво волана че може да те дръпне в някоя посока общо взето всеки шофйор сам трябва да си прецени ситуацията!

 

6+!

:smt017 :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като намалиш, точно тоя метър няма да ти трябва. Пък ти после се успокоявай, колко смело си си карал преди инцидента. То като намалиш, не означава ,че те е страх. Означава ,че предпочиташ да стигнеш за където си тръгнал, а не да си създаваш излишни проблеми. Щото 20 мин. закъснение ще ти се виждат много приемливи пред висене в дъжда в някоя канавка.

Това пък изобщо няма да го коментирам - "а карам точно така, както се кара в сухо време."

Сега пък и гуми за мокро измислихте. smile004 Това да не е F1.

Пожелавам ти късмет.

 

Tук намаляването щеше да помогне:

http://www.youtube.com/watch?v=mERAaeCrj0E

Даване на газ във водата също не е правилно:

http://www.2pass.co.uk/aquaplaning.htm#.UXewUEpY84

http://www.greenflag.com/magazines/wint ... aning.html

http://www.goswerve.com/driving-tips/co ... quaplaning

Почти навсякъде съветват да си махнеш крака от педала на газта или леко нежно да отпуснеш педала на газта. Но не и да натиснеш педала на газта повече.

И никакви спирачки.

 

И да намаля, пак няма да ми стигне метър! Това си е гарантирано! Иначе всеки би намалил и нямаше да има катастрофи...нали? И защо си мислиш, че не намалявам, защото отстрани изглежда, че ме е страх? Не намалявам, защото достатъчно добре съм преценил обстановката на пътя изразяваща се във времето, трафика и най-вече - колите, които са около мен! Освен това съм абсолютно сигурен във възможностите си и...малко в стил Кими - знам, какво правя. И точно, защото знам, какво правя - винаги стигам там за където съм тръгнал. Между другото - ако гоня време на пристигане - винаги тръгвам поне с 15% аванс от нужното време за шофиране. А за това, че карам на мокро така, както се кара на сухо - 120 по магистралата или 90-100 по Е-път, когато вали, а другите намаляват до 60-65% от тази скорост...не мисля, че има защо да го коментираш. Не за друго, но това, моето, не е безразсъдно каране...според мен разбира се. Ако някой знае, че не се справя добре с мократа настилка на пътя и някоя и друга локва - наистина е по-добре да си намали и да кара със скорост с която се чувства комфортно. Защо обаче аз трябва да намалявам след като се чувствам добре при по-висока скорост, гумите ми са добри, знам си възможностите и не на последно място - бил съм и друг път в подобна ситуация. Всичко това го казвам, само защото по стечение на обстоятелствата, придобих доста опит по какви ли не пътища, къде с автомобил, къде с камион/бус/мотор...

А линковете...какво да кажа за тях...

Първия мисля, че и сам може да се сетиш, защо се завъртат колите. Влизат във водата и в паниката си - натискат спирачка! Скоростта им наистина е висока, но основното е ползването на спирачката и не просто леко да натиснат, ами направо си я "ковът" така да се каже. Другите линкове, които са буквално теория са си ОК, но както всички знем - практиката винаги е маааалко по-различна, нали :)

И още нещо... Никой от нас не е измислил гумите за мокро. Просто шарката е различна и позволява доста по-добро изместване на водата назад/настрани от гумата. То и заради това, някои гуми влизат при 65, други при 95 в аквапланинг.

Не знам, дали беше нужно да пиша толкова, защото си личи, че си образован човек, но явно си мислиш, че карам с 200 в дъждовно време (или сухо) и за мен няма физични закони. Не - карам си нормално, но когато голяма част намалят скоростта заради дъжда или снеговалеж, а аз си продължа с почти същата скорост с която карам, когато е сухо - ставам безотговорен, черна овца, гамен, келеш, тарикатче и т.н. Явно намаляващите си имат причина. Страх, несигурност, неподходящи или стари гуми... При мен всичко като е ОК - не виждам причина да променям скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тия разумни скорости нямам проблеми - 120 по магистралата или 90-100 по Е-път! :smt017 Явно нещо не съм разбрал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само ще споделя, че съм попадал в аквапланинг и при 60 и при 90 и при 130. Разликата е в количеството вода, а тя трудно се преценява. А какво съм правил - ами само съм завъртал волана така, че гумите да сочат в посока на движението. Никакви спирачки, никаква допълнителна газ, нищо!

 

Ама пак - тръгнахме от избор на гуми, стъгнахме до това кой какъв майстор на волана е smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да намаля, пак няма да ми стигне метър! Това си е гарантирано! Иначе всеки би намалил и нямаше да има катастрофи...нали? И защо си мислиш, че не намалявам, защото отстрани изглежда, че ме е страх? Не намалявам, защото достатъчно добре съм преценил обстановката на пътя изразяваща се във времето, трафика и най-вече - колите, които са около мен! Освен това съм абсолютно сигурен във възможностите си и...малко в стил Кими - знам, какво правя. И точно, защото знам, какво правя - винаги стигам там за където съм тръгнал. Между другото - ако гоня време на пристигане - винаги тръгвам поне с 15% аванс от нужното време за шофиране. А за това, че карам на мокро така, както се кара на сухо - 120 по магистралата или 90-100 по Е-път, когато вали, а другите намаляват до 60-65% от тази скорост...не мисля, че има защо да го коментираш. Не за друго, но това, моето, не е безразсъдно каране...според мен разбира се. Ако някой знае, че не се справя добре с мократа настилка на пътя и някоя и друга локва - наистина е по-добре да си намали и да кара със скорост с която се чувства комфортно. Защо обаче аз трябва да намалявам след като се чувствам добре при по-висока скорост, гумите ми са добри, знам си възможностите и не на последно място - бил съм и друг път в подобна ситуация. Всичко това го казвам, само защото по стечение на обстоятелствата, придобих доста опит по какви ли не пътища, къде с автомобил, къде с камион/бус/мотор...

А линковете...какво да кажа за тях...

Първия мисля, че и сам може да се сетиш, защо се завъртат колите. Влизат във водата и в паниката си - натискат спирачка! Скоростта им наистина е висока, но основното е ползването на спирачката и не просто леко да натиснат, ами направо си я "ковът" така да се каже. Другите линкове, които са буквално теория са си ОК, но както всички знем - практиката винаги е маааалко по-различна, нали :)

И още нещо... Никой от нас не е измислил гумите за мокро. Просто шарката е различна и позволява доста по-добро изместване на водата назад/настрани от гумата. То и заради това, някои гуми влизат при 65, други при 95 в аквапланинг.

Не знам, дали беше нужно да пиша толкова, защото си личи, че си образован човек, но явно си мислиш, че карам с 200 в дъждовно време (или сухо) и за мен няма физични закони. Не - карам си нормално, но когато голяма част намалят скоростта заради дъжда или снеговалеж, а аз си продължа с почти същата скорост с която карам, когато е сухо - ставам безотговорен, черна овца, гамен, келеш, тарикатче и т.н. Явно намаляващите си имат причина. Страх, несигурност, неподходящи или стари гуми... При мен всичко като е ОК - не виждам причина да променям скоростта.

 

Много вярно! :smt017

Нали и затова го има това в правилника - за несъобразената скорост!

Само дето някои хора трудно го осъзнават това - че за един може и 30 км/ч да е абсолютно несъобразена скорост, пък за друг - дори и 130 км/ч може да си е съвсем съобразена.

Това, за 15% аванс - много смислено!

Защото какво съм забелязал - като тръгна навреме, и винаги ще се намери нещо да ме забави. Задръстване, повече тирове, и така нататък.....

Пък като тръгна малко по-рано - и стигам навреме!

А това за спирачките във локвата, в резултат на което най-често се получават завъртанията - виждал съм го и как става! Пред мен неведнъж са се завъртали - явно не много опитни водачи, които са се паникьосали, и на които не са им издържали нервите.

И като стъпят и на спирачките - и нещата са на път тотално да се осерат!

И трябва хем да се пазиш от такива - а хем и тях да ги пазиш.... Защото те самите - явно не могат да се пазят.

Но всеки би следвало да си преценява как да кара.

Примерно аз, като знам че не съм много добре със зрението - внимавам повече. И ако някой е настъпил със 130 - аз ще карам със 110. В крайна сметка, нали затова ми е главата на раменете - за да преценявам, може ли да се кара бързо, или не може.

Иначе, като ги гледам понякога някои хора, как се напъват да ме стигнат, и да ме минат - на всяка цена, с малки колички, и по път, който явно не им е познат! - ами ясно е, че рискуват. [-X

Нищо, нека да бягат! Пускам ги! :mrgreen:

Но при по-сложни пътни условия си зависи и от гумите - освен че зависи и от опита.

С добри гуми - се кара много по-комфортно. И както казва колегата - може почти да не се намалява. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък напусках ония линкове с теми за избор на гуми в самото начало, та да предотвратя поредната спамерска тема, ама нещо не ми се получи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-10186-138453461806_thumb.jpg

След всичко изписано бих искал да покажа крайния резултат като се има предвид, че той беше най важен. И така купих дейтън, тъй като не съм особено взискателен. Да видим засега е доволно не съм особено по спортното каране, тъй че вършат си идеална работа.

И така следващата среща кога се пада бих искал да дойда да се запозная с колегите. И дя питам по един проблем на живо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

1. Някой с гуми Continental ContiPremiumContact 5 91 H и размер 195/65/R15 би ли ми казал колко канала има гумата. 3 или 4, защото на снимката (https://www.google.bg/search?q=continen ... e&ie=UTF-8) са показани 4, а при мен са 3. И съм шах и мат.

 

А тъкмо сложих две такива. Другата чуденка е щом са внесени от Германия защо пише Made in Portugal?! Нещо няма логика.

 

Гледам са се навъдили много онлайн-магазина, които уж внасяли гуми от Германия и спецално тази разликата с ЕТ е 40-50 лв. на гума.

 

Та реших и аз да опитам уж "немското", но се чудя дали не се преклецах...

 

Предварително ще кажа, че ги купих онлайн и за това си задавам тези въпроси сега, а не преди да ги купя (знам за 7-дневния срок за връщане).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внесени от Германия и произведени в Германия ,има голяма разлика. Съвсем друг е въпроса дали са внесени от Германия или е лъжа. Навсякъде където гледам са с 4 канали. Понякога между по-тесните и по-широките гуми от един модел има разлика. Ами питай тия дето са ти ги продали защо има разлика. Пише ли на тях ContiPremiumContact 5? Да не е Екоконтакт 3 или нещо подобно?

 

ПП: Не се притеснявай , както казах по-горе явно има разлика, по-тесните гуми са с 3 канала. Виж тук за твоя размер:

http://www.ace-online.de/fileadmin/user ... -NEU_3.pdf

Кликни на снимката:

http://www.ace-online.de/ace-lenkrad/te ... 49e11ca475

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внесени от Германия и произведени в Германия ,има голяма разлика. Съвсем друг е въпроса дали са внесени от Германия или е лъжа. Навсякъде където гледам са с 4 канали. Понякога между по-тесните и по-широките гуми от един модел има разлика. Ами питай тия дето са ти ги продали защо има разлика. Пише ли на тях ContiPremiumContact 5? Да не е Екоконтакт 3 или нещо подобно?

 

ПП: Не се притеснявай , както казах по-горе явно има разлика, по-тесните гуми са с 3 канала. Виж тук за твоя размер:

http://www.ace-online.de/fileadmin/user ... -NEU_3.pdf

Кликни на снимката:

http://www.ace-online.de/ace-lenkrad/te ... 49e11ca475

 

Благодарско колега!

 

Сега остава да им навъртя малко километри, за да видим как са. Така и така говорите за гуми да споделя мнение за двете свалени Pirelli Cinturato P1 195/65/15 91 H, DOT 0811. Тази гума ще се разпадне, а няма три години :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам. Имам чувството, че в последно време, всички марки почнаха да правят боклуци.

 

Едно време Пирели, Дънлоп, Мишелин - бяха марки, та марки. В днешно време -Предишния дънлоп на 2 години го изхвърлих с псувни, въпреки че имаше грайфер над 50%. Сега сложих летните гуми, отпред е Мишелин на сравнително малко километри (под 20000) и му е 3-то лято. Ами до миналото лято си беше ОК, сега нещо не го чувствам сигурен. Че колата е барната е вярно, ама на 3-та да ми светка АСР-а на сух асфалт не ми се струва нормално. А има грайфер поне на 70%. И кво излиза и Мишелина е правен да го карам 2 години и трябва и него да го хвърлям...

 

Е на всеки 2 години ли трябва да купувам по 4 гуми мама му стара? Че аз не мога да им навъртя и половината ресурс да го е...а. ](*,)

 

То по тая логика ще почна да си купувам я баруми, я нещо друго от по-евтините, то и те са по 2 години живот, ама струва наполовина. Или пък трябва да купувам от премиум класа, ама то там цените са ужасяващи.

 

Мисълта ми е, че и марковите гуми в долния сегмент се покитайчиха. И затова като видя, измислените им лепенки с класове и глупавите тестове на АутоБилд и ала-бала и направо псувам и се обръщам на другата страна. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам. Имам чувството, че в последно време, всички марки почнаха да правят боклуци.

 

Едно време Пирели, Дънлоп, Мишелин - бяха марки, та марки. В днешно време -Предишния дънлоп на 2 години го изхвърлих с псувни, въпреки че имаше грайфер над 50%. Сега сложих летните гуми, отпред е Мишелин на сравнително малко километри (под 20000) и му е 3-то лято. Ами до миналото лято си беше ОК, сега нещо не го чувствам сигурен. Че колата е барната е вярно, ама на 3-та да ми светка АСР-а на сух асфалт не ми се струва нормално. А има грайфер поне на 70%. И кво излиза и Мишелина е правен да го карам 2 години и трябва и него да го хвърлям...

 

Е на всеки 2 години ли трябва да купувам по 4 гуми мама му стара? Че аз не мога да им навъртя и половината ресурс да го е...а. ](*,)

 

То по тая логика ще почна да си купувам я баруми, я нещо друго от по-евтините, то и те са по 2 години живот, ама струва наполовина. Или пък трябва да купувам от премиум класа, ама то там цените са ужасяващи.

 

Мисълта ми е, че и марковите гуми в долния сегмент се покитайчиха. И затова като видя, измислените им лепенки с класове и глупавите тестове на АутоБилд и ала-бала и направо псувам и се обръщам на другата страна. smile175

 

Вярно е!

Но и това искам да ти кажа - че и Барумите не са каквото бяха......

То и по тая причина - и аз се разочаровах от Мишелините.

Навремето карах само с такива, и бяха върхови гуми!

А сега?

Сега повечето са тотална тесла, и само дето возят меко..... И дотам.

Та затова сега съм станал фен на по-неизвестните марки..... Защото новите фирми, поне докато искат да пробият на пазара - държат на качеството. Пък после - ясно е, че и те ще почнат да издишат.

Но след това - търси се друга марка, пак тепърва пробиваща.

Явно тоя е начинът - така мисля. :smt017

Иначе сегашните ми - на петото лято нямат мърдане! И залепват за пътя много добре, пу да не им е уроки!

Да видим обаче какво ще търся за следващото лято. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, на трета да превърта си е нормално. Трябва да са ебаси лепенките гумите, та да не превърта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малиии аз к'во да кажа ... лето 2005 -то си взех две нови Гиславедчета и на другото още 2 и от тогаз от кола не са слизали и чак таз пролет усетих , че им е време ... гуми не превъртам , ама много взеха да се лизгат на сухо при спиране , а като се лизга няма даже характерния звук на търкане на гума в асфалт ... ама сигурно ще да е , че е от тоя временния асфалт smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Осем години за Гиславеди..... Все си мисля, че не е зле!

Но щом се хлъзгат на сухо - ясно, станали са вече на порцелан, и затова! :mrgreen:

Ами време им е да ги махаш!

Освен ако не държиш да влезеш в Гинес!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гинес....дрън дрън. Колегата кара Фелицията с едната оригинална барумка, която бях сложил за резервна с ДОТ 9506 вече 3ти месец. Като я купи от мен, на 2-та седмица реши да спира в бордюр та едната гума стана на парцал. Сложи резервната и от тогава цяла т.нар. зима и до сега я кара кат задна. Гумата е на 18 год. и нищо й няма.

 

А по темата - до сега за Dayton не съм чул лоша приказка. Май и аз ше зема да обуя едни такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ше ти я покажа някой ден. Сериозно.

 

Добре де, а гуми ли са все още? След 18 години, имам предвид.

В смисъл, приличат ли на каучукови изделия, или седят като порцелан?

 

Пък за Дайтоните - един съсед си кара не много новото Мерджанче с такива, размер 225/45-17.

Само модела не си го спомням, но беше нещо с цифри, 320 или нещо подобно.

И се изказва доста добре за тях. smile117

Иначе аз такива не съм карал - и не мога да кажа нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.