Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за избор на летни гуми


Recommended Posts

smile091 Stivi и неговите приятели са карали със всевъзможни модели летни гуми 2013 smile091.Към автора отиди с парите в някоя гумаджийница,виж какво ти е по джоба избирай и скачай.Аз си взех Conti premium Contact 5 преди 2 седмици и са доста добри.Но си мисля че и повечето нови гуми среден клас са прилични.Само от Dunlop има 3 4 недоволни колеги(единия аз) заради неравномерно износване.И все пак това са любителски наблюдения...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 139
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    26

  • C2H5OH

    13

  • ivand911

    9

  • Цецо75

    7

Най-много писали в темата

Благодаря на всички за постовете. По принцип в темата аз бях написал между едиси кои марки кои Вие бихте избрали, но темата се разрастна, няма лошо. Бих казал, че една фулда еко и унироял рейн не са лош вариант, при положение, че са с 10 лв по скъпи от изброените в поста. Все пак да не забравяме най-важното, а то е гумата да е нова останалото като чели е субективно зависи от начина на каране, времето, натоварване, кола(тегло),. И тъй като бюджетът е ограничен ще трябва да пробвам нещо, за да видя дали ще ми харесат. На служебната съм с вердерщайн савсем нормални са си, на мокро не са мн добре. Другата служебна е фулда еко и на дъжд пак не е мн добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако избора ти се спира между тези две марки, то те са по добър вариант от тези дето изброи в началото.Ако си динамичен шофер избирай унироял рейн спорт а и доста добре изглеждат , унирояла рейн експерт нямат борд за джантата .Ако си по спокоен в карането не се чуди и взимай фулдата... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Унироял Рейн Експерт ако ще гледаш - мога да споделя за тях, но 205/55/16. На вода са супер, на сухо са напълно задоволителни. Аз главно гледам гумите, които карам да са добри за вода/локви и с това най-напред се съобразявам. Не карам като откачен /въпреки, че всеки си има...моменти/ и до сега не са ме подвели гумите. Т.е. - доволен съм доста от тях!

Поздрави и успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 Stivi и неговите приятели са карали със всевъзможни модели летни гуми 2013 smile091.Към автора отиди с парите в някоя гумаджийница,виж какво ти е по джоба избирай и скачай.Аз си взех Conti premium Contact 5 преди 2 седмици и са доста добри.Но си мисля че и повечето нови гуми среден клас са прилични.Само от Dunlop има 3 4 недоволни колеги(единия аз) заради неравномерно износване.И все пак това са любителски наблюдения...

 

Твоите приятели все с едни и същи гуми ли карат?

 

Но не искам да споря.

Каквото имах да казвам - го казах.

И който ме е разбрал - добре.

 

Ако обаче човек търси балансирана гума, която да е много ефтина - няма такава.

 

И ще трябва да отиде на гума от средния клас - тоест, с прилични характеристики - но която няма да е от най-ефтините.

 

Този трябва да е изборът - балансирана гума, от средата на ценовите листи.

 

Оттам нататък - всичко е въпрос на лични предпочитания. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви стига с това еФФФФФтино!

За гумите - в ЕТ имаше отстъпка да миналата седмица 20%. Континентал премиум контакт 5 е сред най-добрите в класа си. Вече съм с такива и мога да кажа че са П Е Р Ф Е К Т Н И! Made in Germany!

 

П.П. Извинявам се отстъпката за гуми е била 10%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно - и аз не съм фен на много ефтините гуми, и на ниските цени.

Само че за ЕТ - съжалявам, но не са ми те фаворитите за гуми. [-X

За коли да - но не и за гуми.

Не за друго - а защото нерядко продават гуми с ДОТ отпреди 2-3 години.

Едната, или двете - и после почват да ме убеждават, че гумите били съхранявани правилно, и нямало значение, че били с по-стар ДОТ.

Нещо, което никак не обичам!

И тъй като никак не ми се иска да ги гледам в ръцете - ходя другаде.

 

Пък за Конти Премиум контакт 5 - да, много е добра!

Остава да кажеш и цената, на която си я купил - а също и размера! :smt017

Та, слушам те внимателно! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за постовете. По принцип в темата аз бях написал между едиси кои марки кои Вие бихте избрали, но темата се разрастна, няма лошо. Бих казал, че една фулда еко и унироял рейн не са лош вариант, при положение, че са с 10 лв по скъпи от изброените в поста. Все пак да не забравяме най-важното, а то е гумата да е нова останалото като чели е субективно зависи от начина на каране, времето, натоварване, кола(тегло),. И тъй като бюджетът е ограничен ще трябва да пробвам нещо, за да видя дали ще ми харесат. На служебната съм с вердерщайн савсем нормални са си, на мокро не са мн добре. Другата служебна е фулда еко и на дъжд пак не е мн добре.

За размера дето си го дал 195/50/15 , Фулда Еко Контрол HP няма гума. Остава ти Унирояла ако си се спрял на него. Но той е добър основно на мокро и не толкова на сухо. Базирайки се на тези тестове само:

http://www.reifentrends.de/autobild-som ... -2012.html

http://www.reifentrends.de/gute-fahrt-s ... -2012.html

Отново бих препоръчал BARUM Bravuris 2, който за цената си(около 80 лева по интернет) е най-доброто. Както се вижда в втората таблица тези гуми са препоръчителни още с група доста сериозни гуми. Унирояла е само условно препоръчан по незнайни за мен причини.

Аз не знам какво всички гледате карането на мокро, колко време карате на мокро в сравнение със каране на сухо? Като стане мокро намалявате, както виждате от първа таблица в тоя тест спирачния път се увеличава с 7-10 метра в сравнение с сухо. И ако имате аквапланинг вие сте виновни за това, а не гумите. Те законите за физиката няма да се променят заради вас. После гумите им били виновни???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че за ЕТ - съжалявам, но не са ми те фаворитите за гуми. [-X

Не за друго - а защото нерядко продават гуми с ДОТ отпреди 2-3 години.

Пък за Конти Премиум контакт 5 - да, много е добра!

Остава да кажеш и цената, на която си я купил - а също и размера! :smt017

Та, слушам те внимателно! s_flag

195/65R15 91H CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5 - 104,72лв

Директно от ценовата листа на ЕТ. Дота на моите беше 52/12 Made in Germany...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре!

Цената е добра.

Остава и ДОТа да си гледа - и ще се сдобие с добри гуми! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(Емотиконката с човечето, дето си гръмва черепчето) ... щот' изгубих линка... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(Емотиконката с човечето, дето си гръмва черепчето) ... щот' изгубих линка... smile049

 

pvqfn.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Аз не знам какво всички гледате карането на мокро, колко време карате на мокро в сравнение със каране на сухо? Като стане мокро намалявате, както виждате от първа таблица в тоя тест спирачния път се увеличава с 7-10 метра в сравнение с сухо. И ако имате аквапланинг вие сте виновни за това, а не гумите. Те законите за физиката няма да се променят заради вас. После гумите им били виновни???

Когато се качиш на гуми за мокро в мокро време, чудни локви и пресичаш рекички по платната...ще разбереш, какво се гледа в карането на мокро! Плюс това, ако ти намаляваш, когато е мокро, защо и другите трябва да намаляват? Принципно си прав - страх, лозе пази!... smile091

Лично за мен си, мога да кажа, че не намалявам, когато вали или минавам през локви. Най-много да си вдигна леееееко кракът от педала на газта, но минавайки през водата - ускорявам задължително. Предната гума ми беше Yokohama AVS Sport, сегашната е Uniroyal RainExpert и не са ме подвели нито на мокро, нито на сухо за приблизително 90-100К км, в които съм ги търкалял. И не, защото са добри /според мен/, а защото си спазвам дистанция. Просто с "мокри" гуми получавам плюсовете в мокро време и не се тътря като останалите, а карам точно така, както се кара в сухо време.

А тея тестове са супер! Само да кажа, че колкото и добра гума да има на колата...все не и стига някой метър, когато стане инцидент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като намалиш, точно тоя метър няма да ти трябва. Пък ти после се успокоявай, колко смело си си карал преди инцидента. То като намалиш, не означава ,че те е страх. Означава ,че предпочиташ да стигнеш за където си тръгнал, а не да си създаваш излишни проблеми. Щото 20 мин. закъснение ще ти се виждат много приемливи пред висене в дъжда в някоя канавка.

Това пък изобщо няма да го коментирам - "а карам точно така, както се кара в сухо време."

Сега пък и гуми за мокро измислихте. smile004 Това да не е F1.

Пожелавам ти късмет.

 

Tук намаляването щеше да помогне:

http://www.youtube.com/watch?v=mERAaeCrj0E

Даване на газ във водата също не е правилно:

http://www.2pass.co.uk/aquaplaning.htm#.UXewUEpY84I

http://www.greenflag.com/magazines/wint ... aning.html

http://www.goswerve.com/driving-tips/co ... quaplaning

Почти навсякъде съветват да си махнеш крака от педала на газта или леко нежно да отпуснеш педала на газта. Но не и да натиснеш педала на газта повече.

И никакви спирачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С по-балансираната гума - гарантирано човек ще стигне по-надалеч.

Иначе тая, която е добра на мокро - ако по принцип човек е свикнал да не намалява много при дъжд - лично аз бих я предпочел.

Не за друго - а защото при хубаво време колата реагира адекватно, пък и видимостта е много добра.

Докато при дъжд - реакциите леко закъсняват, а и видимостта, в пелената от водни капки - се влошава.

И сегашните ми гуми - са точно такива.

Отлични при дъжд - и като стабилност, и като спирачни качества, и като водене - и много добри при сухо време.

Ами какво да кажа - карал съм с тях в жестоки пороища - и не са ме подвеждали нито за момент! smile126

И ако съм се принуждавал да намаля - било е не заради гумите, а заради чистачките - защото трудно са смогвали да почистят стъклото!

Иначе никога не карам като във F1...... Но водата не пита как караш - а просто си лее! :mrgreen:

Пък ти си правиш сметката!

И после вече си казваш - Ей, добри са гумите! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви ,остави и другите да се изкажат по темите. Мисля ,че мнението ти по всички въпроси е отдавна ясно за всички във форума и едва ли може да ни изненадаш с нещо ново. Нека да чуем и други мнения. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви ,остави и другите да се изкажат по темите. Мисля ,че мнението ти по всички въпроси е отдавна ясно за всички във форума и едва ли може да ни изненадаш с нещо ново. Нека да чуем и други мнения. ;)

 

Ами нека да се изкажат - няма лошо.

Но по отношение на газта - не се отпуска, нито пък кракът се маха!

Махнеш ли го - почти гарантирано ще се завъртиш. Особено при предното - каквито са нашите коли.

Иначе за натискането - има някакъв резон. Особено ако се опитваш да я хванеш и със волана.....

Но такива маневри не искам да коментирам - защото всеки си знае възможностите, и съответно и начините за излизане от критична ситуация.

 

Но щом колегата го е казал - значи има някакво основание.

 

Ала когато сочиш справки към сайтове, които са на английски - помисли и за това, че не всеки може тоя език да го знае добре.

Все пак - не ни е майчин.

Затова - превеждай, Пенчо! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но по отношение на газта - не се отпуска, нито пък кракът се маха!

Махнеш ли го - почти гарантирано ще се завъртиш. Особено при предното - каквито са нашите коли.

 

Съжалявам, но не съм съгласен, че газта не се отпуска, нито се отнема.... а още по-малко, че само това би довело да завъртане при кола с предно предаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даване на газ във водата също не е правилно:

зависи с какво предаване си - ако си само с предно - ще помогне много повече от колкото да махнеш крака, да изключиш или още по-зле да набиеш спирачки. Ако си със задно - там може и да ти помогне махането на крака от газта, но да биеш спирачка и даването на газ - не. Ако си 4х4 - тайна smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен си, мога да кажа, че не намалявам, когато вали или минавам през локви. Най-много да си вдигна леееееко кракът от педала на газта, но минавайки през водата - ускорявам задължително.

:smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен си, мога да кажа, че не намалявам, когато вали или минавам през локви. Най-много да си вдигна леееееко кракът от педала на газта, но минавайки през водата - ускорявам задължително.

:smt017

 

Пак казвам - ускоряването има резон. :smt017

Защото ако има вода, и ще дърпа на една страна - особено ако слоят не е еднакво дебел отлява и отдясно.

Тъй че има смисъл да добавиш и малко газ - за да стабилизира.

Но лично аз - нито добавям газ, нито отнемам - а запазвам същото положение.

И ще добавя -гледам да държа и здраво волана!

 

Пък за линковете - повече хора има, които знаят руски, отколкото такива, които знаят английски.

Особено литературния такъв.

 

И всичко добро за днес! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега някой да каже истинската причина да подаваш газ когато минаваш през вода? Щото няма такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.