Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за избор на летни гуми


Recommended Posts

...PS: Ай стига бе... Докарвам постове които гонят Stivi797 & Co по дължина ](*,)

.....с учудващ успех! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 139
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    26

  • C2H5OH

    13

  • ivand911

    9

  • Цецо75

    7

Най-много писали в темата

....PS: Ай стига бе... Докарвам постове които гонят Stivi797 & Co по дължина ](*,)
При това без да удряш "enter" след всяка точка =D> smile126

 

Но пък иначе си абсолютно прав за потресаващата разлика между гумите. Преди точно 7 години, когато купих Фабията, дойде с Барум Брилянтис. С такива карах и старата си кола, Рено 21, при това купени на втора ръка и бях много доволен. След като открих (с изключителен потрес), че вече карайки кола с ABS се пързалям като шейна, без разлика дали е сухо или мокро (тоест на сухо се пързалях като пипна спирачката, а на мокро и само като пипнех волана) ги разкарах и купих други гуми, препоръчани ми от приятел. Може да бяха китайски, но бяха най-хубавите летни гуми, с които бях карал до тогава. Изкараха само 3 лета, тоест по-малко от 30 000 км и се износиха до ограничител, но през цялото време с тях не съм се притеснявал. За това вече никога не правя изказвания от сорта "тая марка никой не я е чувал, значи е боклук".

 

ПС: И аз бих Стивчо, явно е заразно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе я и аз да се пробвам.

Аз пък никога не съм притежавал кола с ABS и въобще нямам тренинг върху туй нещо. Много рядко ми се е случвало да карам нови гуми (даже може би тези DAYTONки дето смятам да си купя ще са ми първите две). От това, което съм забелязал без ABS в общи линии тегава работа с екстремното спиране. И дано не се налага такова спиране на паваж, мокро, да не говорим за жълтите павета. Принципно се старая да поддържам горе долу двойна дистанция за да ми е спокойно, че и ше успея да реагирам и авдито (че и Фелата преди това) ше успее да спре. Живот и здраве, кат порасна и си купя кола с ABS тогава ше се уча да карам такава кола. Сега за сега без ABS.

 

Еййй и аз успявам бре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да симулираш АБС-а когато сметнеш че терена е хлъзгав с вибрации върху педала. Така, че да упражняваш такова усилие върху педала, че да не блокира колело или ако някое от тях блокира да поотпущаш пулсиращо педала така, че да може пък да спреш. Спирачния път при блокирало колело е по-дълъг, но ако успееш да предотвратиш блокирането на колело- успешно можеш да се доближиш до спирачния път на хлъзгав терен с АБС. За което ти трябва доста усет, но не е невъзможно. Така едно време с летни гуми и през зимата карахме. АБС-ите още бяха в проектите на инженерите.

Аз също карам коли без АБС и това никак не ми пречи, напротив- една система по-малко в повечето случаи опростява нещата при ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да симулираш АБС-а ... с вибрации върху педала.

Винаги съм се чудел на хората които го говорят или още по-зле го правят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 2006-та тоя "номер" и аз съм го правил, когато се е налагало - помага. Не само че се съкращава спирачният път, но когато колелата блокират, единственият начин да се промени посоката е като се отпусне спирачката за част от секундата.

С АБС си е по-добре, но никакъв АБС не може предотврати белите от каране с калпави гуми smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем оцапахме темата ...

 

Целта на ABS-а е да предотврати блокирането на гумата. Гонят се две цели. Първо сцепление. Физиката твърди, че сцеплението е най-голямо точно преди момента на приплъзване. Т.е. ако спирачките изпускат точно преди да блокират колелата спирачния път ще е най-къс. Второ управляемост. При блокирани колела управляемостта е нулева. С ABS колата продължава да се управлява и в екстремна ситуация (т.е. когато водача е в паника) все пак позволява смяна на посоката и избягване на препятствието.

 

Относно симулацията - ABS-а е в състояние да освободи спирачката десетки пъти в секунда. Дори факир не може да постигне повече от 5-6 отпускания. Това доколко водача може да управлява процеса адекватно може да се види във F1. В редки случаи се виждат блокирания на предните колела, но все пак с леко превъртана. Това горе-долу е максимума което човек може да постигне.

 

@C2H5OH, много лошо е това което споделяш относно гумите. Гумата е консуматив, който освен износване има и стареене. Гуми на повече от 5 години се изхвърлят, а не се търкаля само защото имат грайфер. Смеската на гумата е такава, че при употреба, грубо казано, се размеква и почва да "лепи" за асфалта. За съжаление след 4-5 години каучука, който осигурява това "лепене", става на пластмаса и вместо да "лови" гумата почва да се пързаля. На вид е екстра - грайфер 10мм, няма пукнатини, балони и т.н. Но като я настъпиш тя превърта или блокира. И вместо разумен спирачен път от 37м имаш 40-45, дори 50м ... И там където колата с читави гуми е в покой, тази с "икономията" ще се движи все още с 20, дори 30km/h! И ако след това се разминеш с още един-два цвята по колата в повече е добре, лошото е, че там където е трябвало да си спрял може да е имало пешеходец или дете smile049

 

Пак се отплеснах smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с тези 20-30км/ч ми припомни едно клипче за скоростта, но пък и факторите са много като гуми, настилка и т.н.

Само 5 Км/ч Разлика - 5 км/ч разлика там горе, са 27 км/ч тук долу

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Не не, напротив. Тоз път не се отплесна и ми наговори куп истини. Така е Пепи. Пуста липса на пари (мамка им). Но в крайна сметка и аз се обзаведох (за пръв път в живота ми) с 2 нови гуми.

Тъй. Понеже темата е за избора - първи впечатления от Dayton D210 195/65/15, Made in Spain, DOT 1112. Купувам ги и мерак в петък вечерта веднага ги монтирам предни. Валеше около 23:00. Тръгвам от гумаджията и....о небеса. Зачудих се да не би да съм объркал педалите. Подавам газ - няма тръгване, натискам спирачка - няма спиране. Зачудих се да не би да са със защитна складова промазка и тя да се лизга тъй по мокрия люлински асфалт. Както и да е, бавно бавно до нас. На другия ден грее слънце и аз тръгам за вилата (с. Реброво, 30 км по дефилето). Както PRR беше писал по-горе, като загреят гумите наистина спира по-добре. Да де, ама преди да загреят..... Днес покарах малко по-бързичко и не ми се е налагало да спирам по-рязко - стабилна е колата. Но, вече след около 100 км ако на мокро пак започнат да се лизгат, а аз нямам ABS хич няма да е добре. Т.е. до сега това, което виждам е, че може и да са добри гуми, но за по-лека кола и задължително с ABS.

 

Що се отнася до симулирания ABS - веднъж успях да го направя с Фелата и спрях, ама с Аудито не можах да спра и.......да не се повтарям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мише, в твоя случай не става дума за загряване а за "остъргване" на гумата. На новата гума най-горния слой не държи. След минаване на 50км градско гумата вече е в силата си. И честито за новите гуми smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мише, в твоя случай не става дума за загряване а за "остъргване" на гумата. На новата гума най-горния слой не държи. След минаване на 50км градско гумата вече е в силата си. И честито за новите гуми smile159

 

Точно така - горният слой трябва да се изтрие, и тогава гумата ще бъде гума. :smt017

Тоест, и гумата се нуждае от нещо като разработка - та да покаже най-доброто от себе си.

Навремето пишеха нещо за 400-500 км че трябвало да минат гумите, и тогава вече се изтрива повръхностния слой - но моите впечатления са, че почват да коват приблизително след 150 км.

Макар че при градско - може цифрите да бъдат и други. :mrgreen:

Зависи от градското де. Ако е като в София - гумите ще се притрият много бързо.

А това, че когато пред теб е дете или възрастен човек, и се налага бързо да спреш - много вярно!

И чак тогава разбираш разликата между добрата гума - и посредствената! :smt017

Разлика от 2-3 метра - които може да са много важни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, умната с дейтъна. Карах такива, точно върху Ауди 80...вярно Б3, ама то геометрията на колата е същата. Изненадваше ме при спиране чат пат.... в лошия смисъл.

Не са блестящи в това отношение, определено. Но пък са добър компромис, ако човек си го знае и не им се предоверява.

В тоя ценови клас, според мен и Дебика и Барум са по - добри гуми, поне на Аудито ми се държаха по-добре.

 

А и по - принцип - с това Ауди, човек трябва да си има едно на ум. Тая кола (Ауди 80)е известна с това, че бавно ускорява, но много добре подържа скорост. В смисъл, аз в глупавите си години имам снимка на километража на тая кола на 200км/h, айде той послъгва, ама да е 180. За 90 коня 1.8 мотор това си е добро постижение, особенно като се има предвид, че 5тата му скорост е много разтоварена, работи като дизел пущината, на ниски обороти и да си подържаш 180+ въобще не и е проблем. Това обаче създава едно лъжовно усещане за скоростта (понеже мотора не се мъчи и не се чува) и в момента в който се наложи да спреш... разбираш в какъв филм си се вкарал. Базовия модел е доста слаб от към спиране... ако сложиш и не добри гуми, нещата стават много тегави. Страхотен автомобил е това, обаче спирането му е .... да кажем посредствено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е при мен е решен проблема с ускорението за сметка на 5тата скорост. Когато съм на 5та със 100 км/ч съм на 3200 об. и въобще не е тихо. Освен това аз не смятам да я карам тая кола по-бързо от Фелата, което ше рече 120 км/ч. Тя сигурно може да Дигне и 200, ама аз бърза работа нямам. Но друго ми направи впечатление. Вече ги карам 200 км тез гуми и волана ми леееекинко се измести на една страна. Нещо, което с галошите не беше така, а и не съм скачал в дупки. Тук вече съм отворен за съвети от ваша страна, за което благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали са еднакво напомпани гумите.

 

PS: Гледам, че тая гума е с посока. Да не е обърната някоя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Но друго ми направи впечатление. Вече ги карам 200 км тез гуми и волана ми леееекинко се измести на една страна. Нещо, което с галошите не беше така, а и не съм скачал в дупки. Тук вече съм отворен за съвети от ваша страна, за което благодаря предварително.
Имах такъв случай с едно Деу, произведано 1995 година, когато 2000 година му сменихме гумите за първи път (до тогава се караше с оригиналните и зиме и лете и беше на над 150 000 км - малоумна работа, но фирмата нямаше пари). След смяната волана се изкриви на една страна още първите няколко стотин метра и окачването се разхлопа здраво. Оказа се, че старите гуми са се изкривили по разбяганата предница и след смяна на биалетки и реглаж всичко си дойде на мястото.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не е така. Имам само един тампон разбит, при това на реактивна щанга, която няма нищо общо с геометрията на колата. Но може и да си прав. Първо обаче ше си проверя гумите, въпреки, че гумаджията ги напомпа на 2.2 и не ми се вярва за 200 км да е мръднало налягането. Откак работих на Петрол гумите ги виждам отдалеч дали са спаднали. Иначе нямаше бакшиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко пресни мнения за дейтън 320 15/195/50. Ами пробвах лек дрифт в при качването на Цариградско от яворов или по точно два десни завоя с 80 км. Бях приятно изненадан , че дори тръгването на задницата беше изцяло контролируемо. Не казвам, че гумите са мн. добри. Просто явно разликата от зимния размер 175/14/65 и сегашния е огромна колата в момента я чувствам като жаба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера загледах някаква брошура на Метро. Имаше Гудиър Ефишънси бла-бла за 120 кинта 15-ката и 150 кинта 16-ката. Стори ми се добра оферта, та споделям да си знаете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко още по-пресни мнения за Dayton D210 195/65/15 DOT 1112 - Както казахте по-горе наистина след някой друг километър чувствам колата доста стабилна. Вчера реших да пробвам на дъжд рязко спиране и.....спря почти без хлъзгане, което ме учуди. Все пак, както казах по-горе това са първите ми нови гуми. Проверих налягането - еднакво 2,2. Не съм ги разменял, но си мисля, че ако отида на един реглаж на предница нещата ше си дойдат на място. Освен, че воланът е лееекинко надясно друг проблем няма, т.е. не ми тегли на една страна. Гумата се оказва много прилична за парите си. Отделно си говорих с един комшия автомонтьор, който е купил на дъщеря си на корсата такива 4 бр. Интересното е, че дъщеря му е казала, че чувства колата доста по-стабилно, а тя не е някакъв уникален шофьор и това е първата й кола. Та не съжалявам за избора, при условие, че се целех в ниска цена, а всички знаем, че хубаво и евтино няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами след като си изтрил повръхностния им слой, и си доволен от спирачните им качества на дъжд - много добре!

Значи гумите се държат съвсем прилично! :smt017

А иначе как са, тихички ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте, за да не отварям нова тема пиша направо тук :)

Започвам с уточнението, че не разбирам много (то за това и си питам :) )

Миналата седмица ми откраднаха летните гуми за Шкодата (Fabia на 5 години), които по спомен бяха матадор-ки и сега се налага да си взема нови.

Прегледах набързо темата и видях да се хвалят два модела гуми (от ниския и среден клас) - Dayton D210 и Kleber Dynaxer HP3.

Въпроса ми е за джанти 14-ки каква гума като височина и ширина трябва да търся (не ми е много ясно разликата...) и какъв товарен и скоростен индекс?

Отделно ако имате и други предложения за гуми на цена горе-долу колкото тези (да речем до 100лв макс на гума).

И последно ще се радвам ако ми препоръчате от къде да ги взема, като предпочитам място което или да работи събота и неделя или да прегладат доставка и монтаж на място след 18:30 през семицата?

Съжалявам за тъпите въпроси но....:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От колата ли ги откраднаха? Коя година е колата? На моята Фабия 165/70/14 са стандартните гуми. Пишеш "гуми" в Google и там ти излизат сайтовете за гуми, търсиш си най-изгодни за теб условия и си готов.

Ето модели препоръчителни в твоя бюджет:

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 10168.html

http://www.gumi7.com/bg/tire/25144/CONT ... 0-R14.html

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 15037.html

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 03420.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж на зимните ти гуми какво пише, като размери и индекси.

По спомен, гумите за Фабията - са с размер 165/70-14 или 175/65-14. Първия размер е по-тесен, и с по-висок профил - и е за по-кротко каране. А втория размер е по-широк, лепне по-добре за пътя - и е за по-агресивно каране, но и лапа повече гориво. Не със много - но все пак.

Има възможност да се монтират и гуми с ширина 185 - но вече не си спомням дали бяха на 14 цолови джанти, или на 15.

Товарното число не си го спомням какво точно беше, но би трябвало да е нещо от типа на 82-86 - като се има предвид, че пълното тегло на Фабията е някъде малко над 1600 кг. Което ще рече максимално по 400 кг на гума..... И някакъв запас е добре да има - затова товарното число се избира да е малко по-голямо.

За скоростното число - и Т, до 190 км/ч - ще ти свърши работа.

А при най-мощния мотор, и ако обичаш да гонкаш яко - може и Н, до 210 км/ч.

А за марката на гумите - Клебер са в пъти по-добри! По-безшумни, по-стабилни при сухо и дъжд, с по-добри спирачни качества, и с повече километри като ресурс - от личен опит ти го казвам!

И купувай от Медина Мед - отлични цени, и гарантирано качество! А и качествен монтаж! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.