Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за избор на летни гуми


Recommended Posts

  • Отговори 139
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    26

  • C2H5OH

    13

  • ivand911

    9

  • Цецо75

    7

Най-много писали в темата

Ше ти я покажа някой ден. Сериозно.

 

Добре де, а гуми ли са все още? След 18 години, имам предвид.

В смисъл, приличат ли на каучукови изделия, или седят като порцелан?

 

Пък за Дайтоните - един съсед си кара не много новото Мерджанче с такива, размер 225/45-17.

Само модела не си го спомням, но беше нещо с цифри, 320 или нещо подобно.

И се изказва доста добре за тях. smile117

Иначе аз такива не съм карал - и не мога да кажа нищо.

Да и аз взех същия модел. И са екстра. Колата стана като жаба, доста си е стабилна. А и моя размер 195/50/15 ми излезнаха по 71 лв на доставната цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената ми се вижда съвсем прилична, като за тоя размер.

И ако и качествата на гумата са достатъчно добри, след 3 лета - значи си е струвала парите! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж да съм съгласен за нещо със Стиви! smile091

Важно е човек да се учи от грешките си и да не ги повтаря smile004 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ме запалихте с тия Dayton. И как са изложени точно на 4 м от мен.......пък и цената 82,89 лв./ бр........пък и на лизинг за 4 мес. се оскъпяват с по 5 кинта на гума само........нещо май май ше зема и аз да сложа 2 такива на авдито отпред.

 

А иначе съм поръчал подробен снимков матрял за 18 годишната гума да ви я показвам. А някой ден Иван ше се регистрира във форума с Фелицията с 5 различни сини цвята и ше дойде на НИМ да видите на живо антиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мише, стига бе брат, тя гумата на вид може да е супер. Ама на 18 години отдавна вече не е гума(виж, може да си засадиш цветя в нея пред блока, за това ще е супер :lol: ), айде да спрем с глупавите спорове... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спираме.

 

За Dayton ми беше мисълта. Аре и аз малко да поискам мнение за тез гуми. Че смятам да се укарам у един лизинг за 2 бройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спираме.

 

За Dayton ми беше мисълта. Аре и аз малко да поискам мнение за тез гуми. Че смятам да се укарам у един лизинг за 2 бройки.

За сега съм доволен, тъй че взимай за тея пари кво да му мислиш. Не са извънземни, но са добри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, на трета да превърта си е нормално. Трябва да са ебаси лепенките гумите, та да не превърта.

 

Нормално, нормално - колко да е нормално? Факт - свалих зимната 15-ка (нови Викинги) и сложих лятната 16-ка (въпросния Мишелин) и почна да ми свети ASR-a. Едно че е по-широка, едно че дваж по-скъпа да го еба. Сега вярно, че в последно време нещо ме годни нервата.... ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...може да си засадиш цветя в нея пред блока...

smile091

Ко се смеете? Когато ходите рядко на вилата си, горе долу това е единствения начин да отделите цветята от високата трева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, на трета да превърта си е нормално. Трябва да са ебаси лепенките гумите, та да не превърта.

 

Нормално, нормално - колко да е нормално? Факт - свалих зимната 15-ка (нови Викинги) и сложих лятната 16-ка (въпросния Мишелин) и почна да ми свети ASR-a. Едно че е по-широка, едно че дваж по-скъпа да го еба. Сега вярно, че в последно време нещо ме годни нервата.... ама...

Аз си мислех, че само при мен прави така, а то явно е "нормално". Като свалих зимния Континентал 15" и сложих оригиналните Бриджстоун 16" с които дойде колата ASR-a започна да ми свети на всяко малко по-рязко потегляне. Сега, 1000 км по-късно, имам чувството, че започна да прилепва малко по-добре. Или пък аз свикнах да натискам по-леко :-k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са ви тежки крачетата :)

 

Като цяло лятната гума и трябва малко повече температура за да почне да "хваща". Ако излезеш от вас и я настъпиш почти сигурно ще превърти. Покарай 5-10км (най-добре магистрала) и пробвай след това. Ще се изненадаш от разликата. А това как се усеща на мотор ... разликата е в пъти! Особено в студено време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са ви тежки крачетата :)

 

Като цяло лятната гума и трябва малко повече температура за да почне да "хваща". Ако излезеш от вас и я настъпиш почти сигурно ще превърти. Покарай 5-10км (най-добре магистрала) и пробвай след това. Ще се изненадаш от разликата. А това как се усеща на мотор ... разликата е в пъти! Особено в студено време.

 

:smt017

Малко да загрее - и тогава почва да зацепва по-добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са ви тежки крачетата :)

 

Като цяло лятната гума и трябва малко повече температура за да почне да "хваща". Ако излезеш от вас и я настъпиш почти сигурно ще превърти. Покарай 5-10км (най-добре магистрала) и пробвай след това. Ще се изненадаш от разликата. А това как се усеща на мотор ... разликата е в пъти! Особено в студено време.

 

Абе там е проблема, че го усещам на загряти гуми... Сега има го и субективния фактор, от как го забелязъх веднъж, непрекъснато си правя експерименти и се самонавивам за резултата :) Но е факт, че няколко пъти ме притесниха само за няколко дни. Абе тая година ще си карам с тия, щото просто ми писна да купувам гуми, ама и Мишелина ми отпада като следващ избор. Поне ниския им клас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Мишелина ми отпада като следващ избор. Поне ниския им клас.

Фантастична гума е Гудиър Ефициент грип компакт. Цената е с около 15 % под тази на Мишлен и Конти 5 , а качествата им не отстъпват.

Малките размери са В-С-68, средните В-В-68. И предполагам няма да издържат колкото Мишлен щото са по-меки, но откъм сцепление, шум и разход на гориво са достоен конкурент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Мишелина ми отпада като следващ избор. Поне ниския им клас.

Фантастична гума е Гудиър Ефициент грип компакт. Цената е с около 15 % под тази на Мишлен и Конти 5 , а качествата им не отстъпват.

Малките размери са В-С-68, средните В-В-68. И предполагам няма да издържат колкото Мишлен щото са по-меки, но откъм сцепление, шум и разход на гориво са достоен конкурент.

 

Отзад съм с такъв Гудиър, но модел 2010. Не са ме подвеждали, въпреки, че на години, са колкото Мишелина отпред ама пробега им е двоен. Та може и наистина да са по - читави. Абе той и Мишелина до края на миналото лято си беше добре... А зимата седяха на стълбището... не да са били на зверски студ или на припек...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Отзад съм с такъв Гудиър, но модел 2010. Не са ме подвеждали, въпреки, че на години, са колкото Мишелина отпред ама пробега им е двоен. Та може и наистина да са по - читави. Абе той и Мишелина до края на миналото лято си беше добре... А зимата седяха на стълбището... не да са били на зверски студ или на припек...
Вчера, докато най-после слагах летните гуми на Ауриса, черна О2 махна оригиналните Матадор (на дисплея показваше малко над 90 000, брях и Матадора нищо че мязаше на напукан градински маркуч вече) и сложи 4 GOODYEAR EFFICIENT COMPACT. Изглеждаха много добре, с много изпъкнал борд за да пази джантата :smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не шляпкат през дупките като джапанки- не се усеща как минават през тях. Летните Мишлен ми трополеха като за световно. Сега е една тишина и комфорт... \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..., черна О2 махна оригиналните Матадор (на дисплея показваше малко над 90 000, брях и Матадора нищо че мязаше на напукан градински маркуч вече) ...

 

Като сложиш поне 1/3та зимно каране (т.е. други гуми) го докарава точно - около 60к изкарват. На толкова изхвърлих моите ... ама на 2 и 1/2 години smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На около 80 000км изхвърлих гумите -летни оригиналните матадор(които имаха за още едно лято,може би) и преди това зимата ,зимните гудиар ултра грип 7 ( които имаха доста граифер ,но вече се бяха втвърдили -5години карани). В момента съм с летни пирели контрау... нещо такова беше и зимни дънлоп 3Д. Доволен съм бил от всички. Като чета постовете на някои колеги си мисля ,че карат поршета и им трябват гуми специално разработени за тях. Осъзнайте се това е Simple Skoda , рядко надвишаващи 150к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иванов, не е така. Щом почва да прави проблеми явно има проблем. На мене например ми се е случвало първото лято никакви проблеми (нови гуми), второто лято още със слагането на пролет и цялата кола се тресе. Е за какво да ги карам - на боклука и други. Това че приплъзват при тръгване също е важно - викаш да тръгват по-леко. Да, ама това оказва влияние и при по-екстремно спиране, там не можеш да кажеш спирай по-бавно или по-отдалеко. Ти си случил на гуми - браво, няма ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Осъзнайте се това е Simple Skoda , рядко надвишаващи 150к.с.

 

Моята дори не е близко до 150те и въпреки всичко разликата от гума до гума е потресаваща! С Матадор-а има завои които не можех да взема с повече от 70-75 без да занесе, сега с Pirelli-то ги взимам с 90+. За поведението на мокро изобщо не искам и да споменавам! В допълнение ще спомена, че при едно пътуване до Германия успях небрежно да прегрея матадорчето и да получа балончета по протектора. Е, след 1000км по-спокойно каране (т.е. не часове със 150) скапаната повърхност се износи и пак си бяха старите галошки.

 

А перфектна гума няма. Всичко е въпрос на компромис и приоритети. За едни шума на гумата е водещ, на други поведението на сухо, на трети на мокро, някои ги интересува какво им е съпротивлението на търкаляне (от там разхода), други комфорта и т.н. и т.н. А това са все взаимо изключващи се фактори. За да постигнеш едното правиш компромис с другото. Затова и за едни една гума е супер, за други същата е боклук.

 

PS: Ай стига бе... Докарвам постове които гонят Stivi797 & Co по дължина ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.