Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Саше , както пишеше днес във ФБ " при -20 шофьорите на дизелови автомобили трябва да внимават най-много за контрольори в градския транспорт" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе , готин е за каране. ;)

 

На 14.02.2021 г. at 18:42, The Best Forman написа:

Саше , както пишеше днес във ФБ " при -20 шофьорите на дизелови автомобили трябва да внимават най-много за контрольори в градския транспорт" ;)

Нямам проблеми , на -8 запалих и си покарах стабилно, по онези малки улички в Горна Баня , по които "Ако не си 4х4 , не можеш да минеш... :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mи не , първия път , тръгнах , обаче тоя ми скапа настроението и се върнах. Втория път като ми го казаха се замислих и си викам "Саше , защо се отказваш, отказват се слабите и дебилите! " и минах, качих се с леки проблеми, нормални за зимно изкачване... ;)

 

Даже по едно време си викам , ей ся , ако знаех къде живее PRR , щях да отида , да кача успешно улицата пред тях на задна (защото там път няма) и да пием по бира! :)

 

 

Една позната решава листовки , сега 3ма шофьори се чудим по Viber- a, на нерегулирано кръстовище с 4 коли, които карат направо, кой е първи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PIIIcoppermine - Няма такава тъпотия ако някъде има така оставено кръстовище. Трябва веднага да се подадат сигнали, за да се регулира. Какви са възможните отговори в листовката? Някъде по Света има правило, да преминат по реда, по които са дошли. В България не мисля, че това го има описано..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е на листовка , просто се сетих. А примера е ясен. Отивам в село горно нанадолнище на неасфалтиран път , широк колкото козя пътека и си готов. Даже мисля че закона правеше разлика между асфалтиран и не асфалтиран път, но тук може и да се лъжа.

 

иначе листовката ето ти я. Ситуацията е подобна. Аз тук 20мин не можах да стопля защо да пропусна този , който завива наляво ... ( после се усетих )
66.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PIIIcoppermine - Когато за последно решавах някакви листовки, преди Година или най-много две, ей така, за идеята, имаше много странни ситуации. Когато се явявах на Шофьорски Изпит преди около 22 Години или нямаше такива нелепици или бяха формулирани, не знам как да го кажа - мъжката, без идеята да бъде подведен/объркан/заблуден изпитвания. Но, всички виждаме по Новините ефекта, от новия по-хитър начин на изпитване. Иначе, при неасфалтиран Път, не вярвам да са се засичали превозни средства и от четирите посоки едновременно. В егати казуса ме вкара :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Plllcoppermine : Пошегувах се за " предимството" на водача на Шкода , надявам се да стана ясно :) !

И аз ( въпреки че шофьорската  книжка ми е в джоба от 18 години ) изпитах доста затруднения преди две години опитвайки се да решавам, ей така за спорта , листовки .Пълно е с странни казуси , сякаш нарочно направени , не да научиш а да те объркат. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PIIIcoppermine написа:

Даже мисля че закона правеше разлика между асфалтиран и не асфалтиран път, но тук може и да се лъжа.

Лъжеш се. Edit  Всъщност си прав! Неасфалтираните пътища винаги са без предимснво. А реда на преминаване от листовката ти е червен-камион-ти.

Правило на дясностоящия, докато имаш ППС отдясно стоиш и чакаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @ID A - А ако наистина има кръстовище с четири еднозначни Пътища?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен , навремето 2006та имаше по 1 верен отговор, а сега са по 3-4. Пък и доколкото помня преди в тунел при ПТП беше длъжен да загасиш двигателя, с презумпцията да не се задушите, а сега нямаш право, освен ако престоя не е кратковременен.

 

На 14.02.2021 г. at 22:56, ID A написа:

Тогава по-възпитания ще отстъпи.

Ивчо, а ако всички имат 3 висши и PHD ? :D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги има един нагъл...и минава първи! След т'ва, по правилото за дясно стоящият :)

Само като инфо, в Щатите е пълно с кръстовища с равнозначни пътища и съответно има на всеки ъгъл знак "СТОП". Преминава се по реда на пристигане (както Миро мисля спомена). Между другото - там също има бая нагли шоферчета :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.02.2021 г. at 23:45, zloQQ написа:

Винаги има един нагъл...и минава първи! След т'ва, по правилото за дясно стоящият :)

Само като инфо, в Щатите е пълно с кръстовища с равнозначни пътища и съответно има на всеки ъгъл знак "СТОП". Преминава се по реда на пристигане (както Миро мисля спомена). Между другото - там също има бая нагли шоферчета :)

Днес , минах през едни колеги , да им върна кримпвачките за лан и единия колега който е бил в Америките , потвърди твоето мнение , а Роската каза че навремето , са го учили , че найстина минава по - нахалния... Така че истината е разкрита! :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно, нахалния винаги минава първи. Докато не срещне друг нахален - тогава почват да попълват двустранен протокол, а ако заради нахалството си не постигнат рабирателство, седят и чакат КАТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.02.2021 г. at 18:42, The Best Forman написа:

Саше , както пишеше днес във ФБ " при -20 шофьорите на дизелови автомобили трябва да внимават най-много за контрольори в градския транспорт" ;)

 

нЕкой те е излъгАл :D 

 

В интерес на истината... Шкодата не е имала отказ и при -21С да запали, палеше като животно :) Веднъж, на около 50-и-нещо хиляди км, се затормози да запали при -10С и се оказа, че има 1 или 2 изгорели подгревни свещи - смених си ги и пак си палеше супер лесно :) Общо взето... тоя майтап все още минава, но за по-старите дизеляци май (или за тия със скапана нафта, каквато можем да намерим абсолютно навсякъде, убедих се с последните два резервоара). Не съм имал проблем да не запали изправна дизелова кола досега /карам съвременни дизели от близо 300 000км и 13 години, ама винаги са ми били изправни на 100%/. Предишното ми Санта фе не запали първата зима, когато я купих, но тя беше за 4 броя подгревни свещи и изобщо не успях да я запаля. Стоя два дни на слънце, запали и право в сервиза за нови свещи. След това не е имало проблем никога. :)

С бензинов автомобил същото може да се случи без проблем - изобщо не успях да запаля една зима (2008-ма година), даваха ми ток, какво ли не правихме, бутахме, дърпахме - не и не. Оказа се, че е замръзнал бензина при -4С. Тааа... колата си остана за 1-2 дни на слънце, докато се размрази и запали.

 

Така да се каже откакто съм с дизел, слава на Бога, не съм виждал градски транспорт - само миналата година, докато нямах кола видях два пъти рейс и маршрутка (опресних си спомените, ама си беше готино).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема при -20 не е колата, а горивото. Няколко познати зареждащи дизел от гръцки верги станаха клиенти на СГТ след като им замръзна горивото. Всички по един и същи начин - палят и след 10-15 секунди работа двигателя "умира". Каквото имало във филтъра е изсмукано, маркучите от резервоара пълни с желе :( 

 

А 2012 един познат закъса с Паджеро по пъта Бургас-Варна. Навън -20, карат си и джипа гасне в движение. Оказа се, че и при тях нафтата в маркучите под купето са замръзнали. В сервиз, нагряване с горелката на маркучите и инструкция да зареждат (служебна е колата) на по-читави бензиностанции B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, PRR написа:

Проблема при -20 не е колата, а горивото. Няколко познати зареждащи дизел от гръцки верги станаха клиенти на СГТ след като им замръзна горивото. Всички по един и същи начин - палят и след 10-15 секунди работа двигателя "умира". Каквото имало във филтъра е изсмукано, маркучите от резервоара пълни с желе :( 

 

А 2012 един познат закъса с Паджеро по пъта Бургас-Варна. Навън -20, карат си и джипа гасне в движение. Оказа се, че и при тях нафтата в маркучите под купето са замръзнали. В сервиз, нагряване с горелката на маркучите и инструкция да зареждат (служебна е колата) на по-читави бензиностанции B)

 

Точно така е, да :)

 

Аз зареждах на една и съща бензиностанция, от която бях доволен доста. Обаче... явно са докарали скапано гориво последния път, защото колите (и двете са дизел, и двете са заредени на същата бензиностанция, едната в "Понеделник", другата във "Вторник") палеха по-трудно, с детонация, изобщо не ме кефеше как работят и т.н. Това се случи преди около месец. Едната кола не е запалила лесно при минусови температури около -7, -6, от вторият път е запалила - ръгах добавки, ръгах всичко и малко се пооправиха нещата. Издухахме ги резервоарите и смених бензиностанцията. Едната кола работи отлично, другата (моята лична) пали някак странно... развърта се относително равномерно до 1100 об/мин (паля при -3 или -4 в гаража, а вън е -11, -13), без тракане, без никакви такива странични шумове, доста глухо се развърта (вчера съм я палил цял ден студена при -11 и при -16С и т.н. - пали равномерно). Проблемът ми в момента е, че когато загрее и падне на 800об/мин и почва да тресе цялата кола, сякаш минава рейс или камион покрай мен. Ако подам много леко газ се оправя тресенето. Предполагам, че нафтата пак е зле, но е по-добра от предишната... ?  Просто, ако горивото е супер, няма проблем при палене на студено, замръзване и работа, като цяло.

 

На Петрол ми разправяха, че на 1 тон гориво слагат 1 литър зимна добавка + 1 литър лятна добавка (това само в скъпата им нафта, за да не замръзва - мисля, че беше някаква българска /забравих в момента каква беше/). Аз слагам Бардал БДЦ (1мл/литър) + 2Т масло (3-4мл/литър), за да оправя нафтата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - От както имам "Octavia"-та, вече около 15 Години, никакви добавки не съм сипвал Зимата и не ми е замръзвала нафтата (или поне не ми е тресял Двигател или пък да не е стартирал или пък да е изгаснал). 99% съм зареждал на "Лук Ойл", евтината нафта. Не знам какво да мисля..

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвайки същата верига и аз не съм имал проблеми със замръзнало гориво. Което ме подцети за една издънка на една от бензиностанциите, които бяха забравили да сложат добавката на зимната си нафта в резултат на което масово клиентите им станаха клиенти на СГТ. Това 2012 в най-големите студове... Грешки стават ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VAG дизелите, които не са CR палят доста по-лесно, дори и със скапано гориво. Някак работят по-лесно PD-тата :) Всички CRи са си...мъка - искат си хубаво гориво, за да няма грижи. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.