Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Когато се извади от речника на всички носещи сини униформи и бели фуражки фразата "несъобразена скорост с пътните условия" и се вмени отговорност (дори и наказателна) на фирмите прибиращи доста добри милиони за работа , която не вършат , те тогава може да намалеят доста такива "изненади".

 

Чичо, каква работа не вършат? Вали дъжд пада температурата рязко до -1,-2 и все на Ганьо държавата му е виновна??? Знаеш офиса ми е малко по-нататък. Тръгнах си към 18:30 и един тупан с хюндай и30 веднага след разклона за Ориндж Каунти ми влезе отдясно. Аз едвам спрях, този зад мен едвам не се спря в мене. И за какво? Да ми оставя дупки по 50 метра, щот си чати по телефона или Бог знае какво прави там. Едни дълги и почна да ми проверява как са ми спирачките, при положение че имам и дистанция до него.

Тия снощи са същите. Или бангии или като онзи с О2 самозабравил се с някаква служебна кола. За нисана без фарове и стопове, просто нямам думи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Когато се извади от речника на всички носещи сини униформи и бели фуражки фразата "несъобразена скорост с пътните условия" и се вмени отговорност (дори и наказателна) на фирмите прибиращи доста добри милиони за работа , която не вършат , те тогава може да намалеят доста такива "изненади".

 

 

Това е само една стъпка. Втората и по-важната е максимално адекватното диагностициране на общите проблеми и конкретните причини за настъпване на едно ПТП. А за целта по всяко тежко ПТП трябва да работят експерти на терен. Изненада, тъпите катаджии и криминалистите НЕ СА такива. Първите е ясно защо, вторите защото не можеш да очакваш експертиза от хора, които ходят на наркотици, убийства, самоубийства, кражби и цялата номенклатура на НК в такава дебела материя като ПТПто. В UK има групи, които на всяко тежко ПТП правят възстановка и протоколите им завършват с подробности в стил "Водача губи контрол управлявайки с 43 мили в час, поради разсейване, причинено от опериране с аудио системата на автомобила". Така в UK властите знаят, че оперирането с аудио системата по време на движение е довело до еди колко си тежки ПТП и респективно могат да вземат адекватни мерки срещу тоя проблем. Тук е проблемите се решават по следният начин:

 

КАТ:

ЗДР,

Имаме 500 умрели на пътя, щото карат много бързо.
Властта:
Какво ви трябва?
КАТ:
Ами 400 000 лв. за камери, че да КОНСТАТИРАМЕ, а не да ПРЕВАНТИРАМЕ нарушенията (които са грешно диагностицирани като основен проблем).

Властта:
SAY NO MORE.
Телевизиите:
23598235905490346759304673 броя актове са съставени за превишение на скоростта за 2 часа на едно кръстовище!

Статистиката:
Няма никаква промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше период, когато беше забранено използването на камери и статистиката веднага подскочи с 100-150 повече убити за година. Та камерите имат възпиращ ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е са, ако имаше "палци", щях да набия един на @ID A

Катаджиите не са виновни за т'ва,че нема мозък в главите на голям % от стадото! Просто - мат'риала е такъв... Аз вчера вечерта минах през Околовръстното към Бистрица, а после Симеоново Драгалевци Бояна по Панорамния път - бая заледени места имаше навсякъде. Требе да си малоумен, да хвърчиш с 90-100 особено на мостовете и на местата без видимост. Близко е до акъла, какво може да се случи, ама като хората имат въже да им държи ушите кухата си тиква - гледаме клипчета с камикадзета. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Шегуваш се! Знаеш ли колко дела има от застрахователни компании срещу пътните управления, с привлечени под отговорност съответно подържащите фирми? 

Резултат?

Да не те подсещам за онзи недъгав асфалт и 50 човека в реката до Своге ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, ID A написа:

Имаше период, когато беше забранено използването на камери и статистиката веднага подскочи с 100-150 повече убити за година. Та камерите имат възпиращ ефект.

 

Кога е бил той? Снима се активно от на 2014г. Имам смътен спомен за някакво прекъсване, което беше в рамките на няколко месеца, но нищо конкретно не помня. Аз резултат не виждам от снимането. Нито при загинали, нито при пострадали, нито при броят ПТП. Да не говорим, че над 80 % от хората, които познавам въобще не си получават ел. фишовете, а разбират за тях по някакви странични пътища.

 

2019 г. - загинали 628 и ранени 8499 участници в движението по пътищата при 6730 тежки ПТП

2018 г. - загинали 611 и ранени 8466 участници в движението по пътищата при 6684 тежки ПТП 

2017 г. - загинали 682 и ранени 8680 участници в движението по пътищата при 6888 тежки ПТП 

2016 г. - загинали 708 и ранени 9374 участници в движението по пътищата при 7404 тежки ПТП

2015 г. - загинали 708 и ранени 8971 участници в движението по пътищата при 7225 тежки ПТП

2014 г. - загинали 660 и ранени 8640 участници в движението по пътищата при 7012 тежки ПТП 

2013 г. - загинали 601 и ранени 8774 участници в движението по пътищата при 7016 тежки ПТП

2012 г. - загинали 601 и ранени 8193 участници в движението по пътищата при 6717 тежки ПТП

2011 г. - загинали 657 и ранени 8303 участници в движението по пътищата при 6698 тежки ПТП

2010 г. - загинали 775 и ранени 8080 участници в движението по пътищата при 6610 тежки ПТП

 

За 2020г. цифрите не са публикувани още, което е нормално. Ще се случи след края на Януари поради специфичността на отчитането на жертвите. Естествено числата ще са по-малки, близо четири месеца в държавата никой не се движеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам с какви глупости се занимават , скоро изобщо няма да намерят решение на "войната по пътищата" .. решили да правят пешеходни надлези по Южната дъга , вместо да забодат 4 м. ограда да не стъпват там хора , те ще им боднат два моста и 'ората ще пресичат където им падне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да, всяка година еднакви бройки на загиналите. Мааани-беегай...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай да видим дали ще отворят кръчмите, ако не , някой ако предложи за домашно, аз съм навит.

Редактирано от PIIIcoppermine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @zloQQ - Да, "КАТ" не управлява Автомобилите, които катастрофират, но точно "КАТ" трябва да започне да отнема Шофьорски Книжки. Масово! За мен, с бездействието си, "КАТ" са виновни на 95% за войната по Пътищата. Истина е, че "КАТ" нямат желание да се подобрят нещата. Можеше поне да направят лесно подаването на сигнали за нарушение и от тези сигнали да следваха реални глоби а не както сега, да отиват в кофата. И друг път съм го казвал, но пак ще повторя: Управляващите силно желаят Народа да е потънал в Проблеми и Грижи, за да няма и време да си помисли да надига глава..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tuningmania Миро, напълно съм съгласен с теб! Говоря за конкретния случай! Нямаш малко километри зад волана и съм сигурен, че си достатъчно разумен, в т'ва време, на такова място, да не караш без да мислиш и без да се съобразиш с пътните условия. Чакам да дойде деня в който ще почнат да взимат книжки масово и няма да издават книжки на всеки неандерталец също като теб - с нетърпение. Че са виновни за много неща КАТ - спор няма изобщо. Но за безразсъдното шофиране - няма как да виним тях! Кофти е мат'риала,както казва един наш познат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @zloQQ - Глобите, Велко, са измислени не за добрия материал а за лошия. Просто тук не се налагат. Ако материала знае, че няма прошка, няма да си помисли да наруши. Знаеш, че не пия никакъв Алкохол. Мразя Алкохола. В този ред на мисли, много съм се чудил, защо не се приеме Закон, в който ясно да е казано, че се конфискува "МПС"-то пиян Шофьор? Кажи ми, каква може да е пречката, за приемането на такъв Закон? Какво би могло да се изтъкне като причина, за неприемането му? Дай предположение. После, дай предположение, като им конфискуват "МПС"-тата на първите 10 Пияни Шофьори и ТЕ разкажат, че наистина са им ги конфискували, колко други Пияни според ТЕБ ще се качат да Шофират отново? 1 от 10? 1 от 20? И какво излиза - 20-торно намаление, на един според мен доста голям Проблем, на Цената на 10 "МПС"-та? Просто някои имат изгода положението да е такова. Това е.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Април 2020 е предлагано (за дрогирани, ама може и за пиени). Пак. Но не е прието, даже не знам дали е стигнало до обсъждане даже. Могат просто да свалят номерата и да се прибереш пеша. Па кат изтрезенеш иди си плати едно 1000 лв глоба да си ги вземеш. Втория път ако те хванат можеш да поработиш 15 дена безплатно в "ползу роду". Третия път ти зимат книжката за 5 години и си готов.

За един пиклив фиш за неправилно паркиране примерно катаджията се занимава с тебе 30 минути. през това време не контролира нищо.

Затова - камери, камери, камери, камери и пак камери. Електронни системи за лесно издаване на фишче.(вади таблета, пише номера на колата или на шофъорската книжка, отмета вида нарушение, дава ти стилуса да се подпишеш и айде чао), даже може и без да си там, снимат ти колата, знака - заповедай на имейла (пощата) фиш,  камери за средна скорост, бонус малус. И да се знае, че прошка нема, се едно дали си в София, Меричлери или Любенова махала.

Твърдя ,че тва ограниченията в бг са пожелателни. Всеки ден минавам по 70-100 км и такива като мен, които спазват са не повече от 5% извън населените места и 20-30 в населените. Само да има права отсечка и ела да гледаш какво става.

Ако си сложа радар с камера в колата, дето да му се призават снимките за 1 ден поне 100 човека ша си имат снимка. Ама ако до вечерта или до другия ден им пристигне уведомлението за фишче ша а кротнат след няколко месеца.

ПП. Като понавлязат автономни автомобили (което няма да е след много дълго време , технологията е налична), черни кутии в колите...и ще видим статистиката.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, tuningmania написа:

В този ред на мисли, много съм се чудил, защо не се приеме Закон, в който ясно да е казано, че се конфискува "МПС"-то пиян Шофьор? Кажи ми, каква може да е пречката, за приемането на такъв Закон? Какво би могло да се изтъкне като причина, за неприемането му? Дай предположение.

Амиии, това няма как да стане по ред причини. Не съм юрист, ако бъркам по-знаещите да ме поправят. Купил съм си кола. С мои пари и на мое име. Ама съм женен. Как точно ще я конфискуваш колата, като жена ми също има права върху нея? Изхождам от логиката, че за да я продам се изисква нейното съгласие чрез полагане на подпис. Втори пример. Служебен автомобил. Не може да се конфискува заради упореба на алкохол от шофьора. Ясно е защо - той не е негов. И номерата даже не могат да му свалят. Примери със сигурност има още много, заради които да няма правно основание за конфискуване на автомобил. Именно заради това мисля, че не може да се приеме закон за конфискуването - ще бъдат погазени други закони.

 

Единственото и вярно решение е това, написано от Моджо над моя пост. Глоби и санкции срещу нарушителите. Всеки може да сгреши и всеки може да отнесе глоба. И мен са ме глобявали, навярно пак ще ме глобяват. Но със строги санкции ще намалеят рецидивистите, камикадзетата и вечно бързащите на пътя. За целта трябва да се промени драстично системата за контрол - както начина на работа на КАТ-аджиите, така и на разположението на камери, триноги и т.н. Пътните полицаи не трябва да дебнат в засада на места със "странни" ограничения, което символизира единствено желанието на системата да прибира пари. Вместо това трябва да са навсякъде и основно на отсечки с ограничения на скоростта, които не се променят с течение на километри - точно на тези места джигити и камикадзета се проявяват най-много. Защото на "странното" ограничение масово се намалява и после газззз... Същото важи и за камерите. Масово са на места, на които скоростта е временно ограничена, само за кратък участък. Нищо превантивно няма в това. Само лесен начин за прибиране на пари. На много пари. Поне да даваха на полицаите част от тях, че като знам редовия полицай или КАТ-аджия колко взима - то и това е една огромна пародия, ама е за друга тема.

 

Така и така се разписах по тази тема, та и за ГТП-тата да си го кажа. И тях трябва да ги постегнат от към контрол. Сега гледат основно за платен данък и ГО. Що ли? Ми защото това пак са приходи, които са с основен приоритет. А това че Ганьо си е купил лъскаво BMW, често 3-та серия или лъскаво Audi, ама милото е опоскано от към екстри и е с рефлекторни фарове. Или пък Ганьо кара стара кола, а иска тя да осветява като последната S-класа. Та Ганьо изпердашва един ксенон на рефлектора и се кефи, че свети. А на мен и на останалите участници в движението ни вади очите. Ама то да беше само Ганьо с ксенона. И да беше само проблема с фаровете.

 

Ааа, да не забравя и пешеходци, велосипедисти и тротинеткаджии. Ей, господа от КАТ. Това, че ви е по-лесно да снимате рег. номер на автомобил и после да пращате честитки и скъпоструващи (за съгрешилия) снимки не ви отменя задължението да следите всички участници в движението и да налагате санкции наред, на всички...

 

И за последно, че се отплеснах. Крайно време е от КАТ да престанат да използват клишето "несъобразена скорост", с което всеки път си измиват ръцете, отчитат дейност, налагат санкции и "решават" ситуация. А, и прибират пари, разбира се (отново). Причината за част от ПТП-тата наистина може да е несъобразена скорост. Примерно, ако спускам планината със 150км/ч. В повечето останали случаи има редица фактори, които са причина за ПТП-то. Износени гуми, стари гуми, лоша пътна настилка, износена пътна настилка, лоша осветеност, лоша маркировка, неправилен наклон на пътя, умора... Сигурно са десетки факторите, определящи едно ПТП. И ПТП не може да стане само заради един фактор. Ама ние си знаем едно и също - "несъобразена скорост". И сега какво? Ако питаме пътен полицай какво е несъобразена скорост, той ще ни каже, че това е скорост, при която е нямало да стане ПТП. ОК. Имаме износен асфалт, спирачния път на автомобила се е увеличил и бам - ПТП. Е сега какво, да си карам по пътя и да "тепам" спирачки, да пробвам асфалта и да съобразя скоростта си с неговото състояние ли? А онзи отзад, като почне да ми бибитка, да отбия, да го напсувам и да му обясня, че проверявам скоростта си спрямо настилката ли...? Абе пародия е всичко и навсякъде. Това, което ни остава и реално правим от години е да се нагодим някак спрямо ситуацията и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко, гордо гордо по тАлавизора се яви някакъв държавен хрантутник и обяви грандиозен успех - През 2020г, когато 4 месеца държавата не се движеше, имало с 29 жертви по-малко. Демек ако не беше дългият локдаун, щяхме да сме със сериозно повишение.

Напомням, че той, камерите и другите жилеткаджии на пътя извършват само една дейност - Харчат ви парите. Камерите един път като ги купят и втори като ви снимат. Второто ако случайно се оставите и случайно някой нещо ви връчи.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Ааа, да не забравя и пешеходци, велосипедисти и тротинеткаджии. Ей, господа от КАТ. Това, че ви е по-лесно да снимате рег. номер на автомобил и после да пращате честитки и скъпоструващи (за съгрешилия) снимки не ви отменя задължението да следите всички участници в движението и да налагате санкции наред, на всички...

Аз пък в тази връзка предлагам камери на пешеходната пътека на Красно село (Фантастико) и на БНБ (Площад Батенберг) където редовно се опитват да ме блъснат докато пресичам бутайки колелото. Лошото е ча дават газ и бягат, иначе вече щях да съм оправил някой, да му държи влага отзад.

Иначе все велосипедистите и пешеходците са виновни. 

ПП Пратиха ме да работя на жълтите павета и имам два вида транспорт колело или трамвай. Избрах колелото като спазвам всички правила, обаче винаги се намират мераклии да ме блъснат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм писал, че все някой, който и да е, е виновен. Или че е по-виновен. Но е факт, че глобени шофьори има хиляди. А колко глобени пешеходци и останали участници в движението има?  Малцина. Ако изобщо и толкова има. Всяка от страните си има черни овце. Въпроса е защо наказват избирателно, при положение, че закона позволява санкциониране на всички... Отговора вече го написах в предишния пост.

 

Между другото и аз като теб винаги пресичам, бутайки колелото на пешеходна пътека. Така и трябва да бъде. Преди около година, пресичам пешеходна пътека на кръговото на 4-ти километър. Всички коли спряха да ме изчакат. Почти бях пресякъл. Незнам защо, но погледнах отново към тях. И заковах на място, което ме спаси. Велосипедист с шосейка се беше засилил с поне 50км/ч и хич не пожела да намали и спре. Мина между мен и тротоара. Разминахме се на косъм. Та така, черните овце са навсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за конфискуването на автомобилите, да го погледнем от друга страна - луд съм, пиян съм, купил съм си пистолет. Женен съм. Почвам масово да изчиствам някои индивиди, защото ме дразнят, същото мога да направя и с колата, че и по-лошо (зависи на кой път решавам да действам), докато съм пиян, дрогиран и т.н. :) Не виждам разлика. При единия случай пистолетът се разглежда като оръжие, пък колата не се разглежда като оръжие :) 

 

Мой комшия пие стабилно - иначе казано, ваксинира се добре. Преди година и половина се е натряскал доста яко, това става към 22ч вечерта. Ченгетата са били наблизо и са гледали в кръчмата кой-пие-кой-кара и т.н. Отишли са при него преди да тръгне с колата, когато се е качил в нея и са му казали да не го прави. Обаче той им е казал, че живее на 1 км (има два завоя) и няма проблем да я прибере, че е студено да не ходи пеша. Те са го предупредили хубаво няколко пъти, обаче не са направили превенция веднага да го свалят, шутовете в гъ-зъ и аре бегай пеша, да те е'ва????? Тръгнал е и след 50 метра са му пуснали бурканите, спрели са го, на капака, белезниците, взели са му книжката, проверка за алкохол - 2.7 промила, книжката за година му я бяха отнели, колата се води на сина му, не са сваляли номерата, откарали са го за кръвна проба, тя излязла 2.2-2.3 или нещо такова...  Когато го видях на другия ден той се "похвали" за всичкото това, че му се е случило предната вечер. И аз го попитах "сега затвор?" и той вика: "аами, искам споразумение с прокурора, 1500лв глоба + книжката за 1 година да ми я вземат и готово" - преди 2-3 месеца му върнаха книжката - продължава да си пие, кара си и тази и една друга кола, няма проблем. До следващия път, пак споразумение, някой лев, книжка на трупчета за няколко месеца и готово.

 

Защо колата не се разглежда като оръжие питам аз и отговор не искам.

 

ПП: Всяка сутрин около 8-9ч има камера на паметника на Княжево, дали на завоя, където се размазват през 2-3 седмици, или на бензиностанцията (Газпром) - има от новите камери или от ниските триноги. Резултатът е, че всички намаляват много рязко, дори да са в ограничението падат поне 10км/ч под ограничението (предпоставка за верижна катастрофа), когато видят камерата, иначе преди и след нея си карат "харабийската". И аз не се сещам от какво точно предпазва камерата точно там. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек - глобите и камерите нямат възпитателен и дисциплиниращ ефект .. има възпитание и дисциплина , която въобще липсва на пътя и въобще като цяло .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, глобите и камерите имат ефект. Просто трябва да се ползват, като средство за решаване на проблемите, а не за отчитане на дейност. А КАТ прави само второто. Е, с малки изключения, ама две птички пролет не правят ;)

Що  се отнася до рецидивите - мисля, че при повторно отнемане на книжката то не е за една, а за две години. Мързи ме да ровя за закона, за да потвърдя, но такъв ми беше спомена. Т.е. това също има възпитателен ефект.

Между другото - колко от вас са се обаждали за пиян/неадекватеш шофьор на пътя? Ей така, да подадат сигнал, че индивида Х, който може и да им е "приятел" се е качил на колата и има опасност да утрепе някого? Аз си признавам - за приятел не съм се обажда, които съм видял на улицата съм звънял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ти кажа Пепи - Венци знае един случай , аз познавам друг , който десет и повече години кара без книжка и всеки като се замисли ще се сети за някой такъв и за това казвам , че тази система не работи .. харчат едни пари и отчитат приблизително еднакви цифри (дали са верни или не , не мога да твърдя) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, The Best Forman написа:

Демек - глобите и камерите нямат възпитателен и дисциплиниращ ефект .. има възпитание и дисциплина , която въобще липсва на пътя и въобще като цяло .

 

Миии, за себе си мога да кажа, че имам всичко на всичко точно 3 глоби за 13-почти-14 години с книжка и около 370-400 000км на пътя. Една от тях е за превишена скорост в населено място (двойно превишение на ограничението). Минал съм със 100км/ч в населено място при ограничение 50км/ч (пътят точно там е да се разминат три тира успоредно, широко, с перфектна видимост и не е имало никакви коли, нито хора в 7ч сутринта). Глобата ми беше 300лв. Това е станало, когато съм бил на 20 години с 2 години книжка и 40-50 000км опит на пътя /никакъв опит реално/. :) Втората глоба (даже първата ми по хронология) е за минаване на чисто червено на Орлов мост (завой на червено) - 50лв и, ако не греша, 8 контролни точки. Това е станало, когато съм бил с книжка на до 7-8 месеца, няколко години преди превишената скорост. Третата глоба е в размер на 10лв в Ловеч, защото нямах винетка, колата беше със Софийска регистрация /озлобяване за ченгето от Ловеч/, не представих всички документи (не му дадох контролния талон, май) - той реши, че ще се заяжда, защото аз не давах и пари, за да ме пусне (никога не съм давал и няма и да дам)...и след 20 минути разправяне реши да ми пише фиш за 10лв, по този начин да ме накаже някак не много сурово (300лв беше глобата за без винетка) и да ме пусне. Това стана, когато бях с книжка на 4 години /а ме спря, защото на Октавията дневните светят долу при халогените - още не им беше ясно какво е "дневни светлини"/, но откри, че съм с изтекла винетка и т.н и т.н... 

 

От тогава нямам никакви хванати нарушения, а нарушения имам, определено си имам, няма как да нямам. Продължавам да си ги правя, но много-много-много по-внимателно и много-много-много-много по-рядко от тогава. Тоест, според мен, с възрастта и опита на пътя, ако имаш акъл в главата, започваш да си караш по-нормално, разбираш, че не стигаш много по-бързо до някъде, ако караш на заварка и т.н.. Ограничения почти не спазвам, ако това не се налага наистина, или винаги гледам да съм с до 10км/ч отгоре, когато условията позволяват това нещо или съм с много повече над ограничението (гледам го само информативно, да знам до колко да намаля, ако трябва). Ако пътят е хубав, прав, широк колкото да се разминат 3-4 тира успоредно и огранчиението е 60км/ч (какво по дяволите???? Това е подобна нелепица, като ония 20тина знаци за предимство през 10 метра, защото така били по проект, пък пътя водел към гробището, демек изпращат всички с предимство през 10 метра... Последните дни нашумя това.) и има видимост - аз съм с максимум 90-100км/ч. Другите, които ме изпреварват, са поне със 120км/ч, защото карам "бавно", явно. Веднага щом ме изпреварят намаляват до 100-110км/ч, защото са станали първи отпред и вече са спокойни - не бързат много-много. 

 

Никога, обаче, не карам рисково за някой друг или за мен си. Ако не мога да видя и да предвидя поне 1-2км напред, аз лично не изпреварвам. Нямам зор, старая се да не се изнервям, ако някой кара с 60км/ч на извънградско при сух асфалт и "път-слънчице" и т.н. Когато мога - изпреварвам и това е. 

 

Лично за мен, камерите и глобите не са ме възпитали кой-знае-колко. Просто са ме направили доста по-внимателен и се старая да ги "усещам" къде могат да са заровени в храсталаците, и да карам по-разумно около тях. Нищо друго не се случва с камерите. Пълна пародия са тези камери. Щом и "Бащицата на нацията" каза, че сме в ерата на технологиите и 12-14г дете можело да направи видео или снимка с всеки един човек, което да е фалшиво - за какво си говорим изобщо щом мисълта на тия, дето трябва да упражняват някакъв вид контрол го говорят това нещо???

 

@PRR веднъж само съм клеветил пиян шофьор, ама то и не съм виждал други фрапиращи случаи... На кръговото на Перник/Драгичево, един мармот с гоуф 2 караше на зиг-заг, опитваше се да държи лентата, ама не му се получаваше много, маневрите бяха резки, все едно е видял паве на пътя, излезе от кръговото със змиорка... Карах по него до Петрол-а и там го изпреварих доста рязко, за да не се забие в мен, видя ми се доста наквасен, по-горе имаше ченгета преди светофара, свирнах им, свалих джама и им казах, че оня по мен кара неадекватно и вероятно е пиян на максимум - ченгето пресече, спря го зад мен /бях спрял движението/ и аз си отидох/продължих си по пътя. Свидетел не ми се става изобщо, ако искат да си свършат работата и сами ще си я свършат. 

 

преди 3 минути, The Best Forman написа:

Какво да ти кажа Пепи - Венци знае един случай , аз познавам друг , който десет и повече години кара без книжка и всеки като се замисли ще се сети за някой такъв и за това казвам , че тази система не работи .. харчат едни пари и отчитат приблизително еднакви цифри (дали са верни или не , не мога да твърдя) .

 

Мда, и аз не съм казал, че комшията не е карал, докато беше без книжка, но караше толкова рядко, че сигурно е карал, за да не "забрави да кара" :) Веднъж го питах "къде бе, върнаха ли ти книжката" - той вика "още малко и ще си я взема" и ми каза до къде отива, не беше далече, нямало го синът му да ги закара, та той ще кара... на 10тина километра от тук беше. Ако няма кой да те хване и да те спре и си караш нормално - историята познава и хора с 30-40г опит зад волана без книжки. Книжката не кара колата изобщо, нито гумите (видя се на моста), нито нищо такова. Както казах - ако имам пистолет, който е незаконен и нямам книжка /същото е/ - 1:1 ми се струва на мен :) Дали ще гръмна 5-7-10 човека, колкото патрона има или ще обърна автобус на магистралата и ще избия 40-50 души - не хващам разликатата много-много, освен в броя на жертвите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, аз знаех за човек с отнета книжка, който си караше, но тогава бях на 12 години и не осъзнавах, какво означава това. Сега не се сещам за такъв. А, ако имах такъв, или щях да го наклюкаря или да избягвам да се виждам с него, та поне да не знам кога кара и кога не ;) Защото рано или късно такъв индивид ще предизвика ПТП в което ще участва мой близък или познат ...

Това ме подсеща, че все ревем, че не сме гражданско общество, но много малко, да не кажа никой, не се обажда на институциите да си търси правата и/или да "наклюкари" някой за нарушения. Чакаме полицията да ни "оправи". Не става. Ние, като общество, трябва да го изискваме от полицията. Пример - един кретен реши, че си паркира колата на улицата, пречейки на всички на голяма софийска улица. Минах и му лепнах бележка "Така преча". Ефект нула. Бележка "Паркирам като ***". Пак никаква реакция. Пет бележки "Паркирам като ***" ... ефект нула. Последваха сигнали към КАТ през "Гражданите". Ефект пак нула. Едно обаждане на 112, второ обаждане на 112, трето и ... чудо! Почна да паркира, пак в нарушение, но поне без да създава пряка опасност за движението. 

Накратко - твърдо съм против мисленето "полицията/държавата да си свърши работата"! Трябва ние да изискваме от тях да го правят... И тогава нещата ще се оправят (да не се обърква с оправянето на царя ;) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.