Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Преди 16 часа, b3lq7a написа:

С 242кмч по километраж дава 235кмч по гпс на уейз и спира да набира, май толко си може. Йети-то даваше 7-8кмч разлика на 100кмч между ГПС и километраж. Колко дават о3-ките? Някой засичал ли е? Дали заради височината лъже и за изманити километри и разход по борд? 

 

Разликата е малка. При мен 240 на километраж е 225 на уейза на GPS-a.

 

п.с. - Знаеш, със заводския 225/45/17 съм :)

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Според гумите на Мица разликата ми варираше от 3.5% (17ки) до 7% (15ки). Така, че е повече от нормално.

И при мен е под 3% и мисля, че това се отразява и на брояча за км. Убеден съм, че показва по-малко изминати км, но до колко може да греши и разходомера от това. Между 0.4 до 0.6л на 100км дава в плюс. Засичал съм я на извънградско над 10 пъти. По борд на 7.5 реално е 7.1, при 9.5 е 8.9л. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

 

Разликата е малка. При мен 240 на километраж е 225 на уейза на GPS-a.

 

п.с. - Знаеш, със заводския 225/45/17 съм :)

И аз за следващи ще си сложа оригиналния размер на 45, сигурно и в поведението на пътя ще има разлика. На Йети-то ми с 215 55 17 с 250кмч по километраж даваше 225 по ГПС на Уейз. А при теб с 250кмч по километраж ще си с 235 по ГПС. Октавията с 250кмч по километраж ще е с 243 по ГПС.  И ми стана интересно колко се заблуждаваме с тези километражи на колите. Ако с октавия-та съм с 250кмч по километраж реално ще съм с 12кмч по бърз отколкото с 250кмч по километраж с Йети-то.

 

Пс. Направили джантите? 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

С летни гуми размер 225/45/17 на Октавия 3 1.4 TSI 6М, с хардуеърен тунинг от @Pepino

???

140 км/ч. по GPS/Waze са 146/148 км/ч. по показания на скоростомера.

Ако мръднем от София до Филибето на 10/11.09, на АМ Тракия ще засека, може и да снимам и пак ще пиша.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавия 2 разликата с 205/55/16 е като при адаша - 140 по GPS са 148 по километраж. Вчера се скарах с едно Ауди преди Бургас, Waze показваше 210, а километража здраво беше подминал 220.

Едит относно разхода:

Преди Пепино борда отчиташе между 0,3 и 0,5 разход по-малко от реалния. Сега е с толкова повече, а разликата между двете показания е спада в разхода - близо литър на 100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, РусенскоВарено написа:

Здравейте,

 

С летни гуми размер 225/45/17 на Октавия 3 1.4 TSI 6М, с хардуеърен тунинг от @Pepino

???

140 км/ч. по GPS/Waze са 146/148 км/ч. по показания на скоростомера.

Ако мръднем от София до Филибето на 10/11.09, на АМ Тракия ще засека, може и да снимам и пак ще пиша.

 

Поздрави.

Мерси за отговора, значи имам почти 2на разлика в отклонението спрямо такава с оригинален размер гуми. 

 

Лек Едит: софтуерен тунинг ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

На Октавия 2 разликата с 205/55/16 е като при адаша - 140 по GPS са 148 по километраж. Вчера се скарах с едно Ауди преди Бургас, Waze показваше 210, а километража здраво беше подминал 220.

Едит относно разхода:

Преди Пепино борда отчиташе между 0,3 и 0,5 разход по-малко от реалния. Сега е с толкова повече, а разликата между двете показания е спада в разхода - близо литър на 100

 

При мен вероятно някаква част от разликата се компенсира от разминаването в реалния пробег... Но не мога да кажа колко е харчела преди намесата на Пепи по софта. Има-няма 200км след като я взех, нашия приятел, я нагласи! Павката ми беше казал 9-9.5 извънградско със скорост около 140-150кмч. Аз си карам с минимална такава по магистрала над 9.5 не съм видял на борд-а, на колонка над 9, но си натискам прилично и винаги съм с немалко товар в нея. И 2мата сме я карали само с 98+. Сигурно след ремапа е намалила и разхода!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@b3lq7aПо спомен цитирах, затова дадох стойности с 2 единици разлика. ?

При нас скорости над 190 км/ч рядко се случват, с този миксер.?

Но специално съм гледал за отклонението при 140 км/ч по ГПС спрямо показанията на таблото и затова тях приведох като инфо.

Като ги снимам, ще видим точно колко е.?

 

Иначе, баш хардуерен тунинг си имам от @Pepino - април месец, след консултация и по негова препоръка, ми смени акумулатора с нов и по-мощен, че заводски поставения Exide сдаде багажа след 5 години и три месеца служба.?

 

За софтуеърен тунинг допълнително ще ида специално при Баш Майстор Пепи, засега се въздържах заради гаранцията. ?

 

Поздрави

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, b3lq7a написа:

Между 0.4 до 0.6л на 100км дава в плюс. Засичал съм я на извънградско над 10 пъти. По борд на 7.5 реално е 7.1, при 9.5 е 8.9л. 

 

Това с разхода не можеше ли да се настройва през Ваг-а? Имам някакъв спомен, че можеше да се коригира процентно. Ама може и да бъркам. Аз по колонка никога не съм засичал и нямам идея колко реално ми показва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

 

Това с разхода не можеше ли да се настройва през Ваг-а? Имам някакъв спомен, че можеше да се коригира процентно. Ама може и да бъркам. Аз по колонка никога не съм засичал и нямам идея колко реално ми показва.

Може да се коригира, но поне за мен няма смисъл. Аз си засичам по колонка заради пътните листа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, b3lq7a написа:

И при мен е под 3% и мисля, че това се отразява и на брояча за км. Убеден съм, че показва по-малко изминати км, но до колко може да греши и разходомера от това. Между 0.4 до 0.6л на 100км дава в плюс. Засичал съм я на извънградско над 10 пъти. По борд на 7.5 реално е 7.1, при 9.5 е 8.9л. 

Компютъра взима информация за скоростта от въртенето на гумите. Когато сложиш по-голяма, съответно по-малка гума, естествено той се лъже, както за моментната скорост, така и за изминатото разстояние. Колко точно ще е разликата зависи от много неща. Стандартно километража е настроен да е верен с най-големия заводски препоръчан размер за съответния модел. Производителя така се застрахова, че няма да го "гонят", ако кара със 100 по километраж, а полицията го спре със 105 (примерно). 

Съответно, всички показания на компютъра ще са грешни, със съответния процент в зависимост от гумите. Това важи за моментната скорост, за изминатото разстояние, за средната скорост, за моментния и средния разход и може би още нещо. Но грешка от 3-5% надали е болка за умиране. При среден разход от 10/100 дали ще покаже 10/100 или 10.5/100 е все в рамките на статистическата грешка. Дори тези 7.5% които имах на Мица не бяха проблемни ... за мен :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PRRнямаше ли някаква европейска директива за грешка в километража от 3 км/ + процент?

Ауриса ми не дава никаква грешка при никакви скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, PRR написа:

Компютъра взима информация за скоростта от въртенето на гумите. Когато сложиш по-голяма, съответно по-малка гума, естествено той се лъже, както за моментната скорост, така и за изминатото разстояние. Колко точно ще е разликата зависи от много неща. Стандартно километража е настроен да е верен с най-големия заводски препоръчан размер за съответния модел. Производителя така се застрахова, че няма да го "гонят", ако кара със 100 по километраж, а полицията го спре със 105 (примерно). 

Съответно, всички показания на компютъра ще са грешни, със съответния процент в зависимост от гумите. Това важи за моментната скорост, за изминатото разстояние, за средната скорост, за моментния и средния разход и може би още нещо. Но грешка от 3-5% надали е болка за умиране. При среден разход от 10/100 дали ще покаже 10/100 или 10.5/100 е все в рамките на статистическата грешка. Дори тези 7.5% които имах на Мица не бяха проблемни ... за мен :)

 

След зададените тук стойностти с оригинални размери гуми и като си сметна разминаването в скоростта спрямо ГПС, и моя километраж, съпоставено със средното около 7% в плюс за километражи, и извадя тези 2.5 до 3%, които имам сега като разлика остават 4-5%. Толкова ми е и разликата в показанията на изминатите километри и в разхода на гориво. Case solved ?

 

Пс. Реалния пробег е с изчислено точно това отклонение от скоростта по ГПС, според мен. 

 

 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Izolini написа:

@PRRнямаше ли някаква европейска директива за грешка в километража от 3 км/ + процент?

Ауриса ми не дава никаква грешка при никакви скорости.

 

И аз имам някакъв такъв спомен, че нещо подобно съм чел/чул... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.09.2022 г. at 15:19, Izolini написа:

@PRRнямаше ли някаква европейска директива за грешка в километража от 3 км/ + процент?

Ауриса ми не дава никаква грешка при никакви скорости.

Не знам за такава директива, но и да има тя ще е в посока +, т.е. реалната скорост не може да превишава тази на километража, с цел да няма "мял, ама аз карах със 100 по километраж, а ме щракнаха със 105" ;) В обратната посока, т.е. караш със 100 по километраж, но те щракат с 95, няма грижи, грешката е на водача, не на производителя. И те така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Не знам за такава директива, но и да има тя ще е в посока +, т.е. реалната скорост не може да превишава тази на километража, с цел да няма "мял, ама аз карах със 100 по километраж, а ме щракнаха със 105" ;) В обратната посока, т.е. караш със 100 по километраж, но те щракат с 95, няма грижи, грешката е на водача, не на производителя. И те така.

Има нещо в тази насока. Най-малкото всички километражи на европейските коли са в + и то около 7+%. На Японските са +3%, по мое наблюдение. Няма да споменавам максимални стойностти с Форестера ми, стига да спомена спукване предно стъкло от скоростта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.09.2022 г. at 17:29, PRR написа:

Събота вечер се прибирах от Варна по Хемус и изпитах невероятното "удоволствие" на влизане и излизане от ремонтирания тунел. ...

Вчера минах пак и, за щастие, този път осветлението беше както трябва, т.е. нямаше прожектори на влизане и излизане. А така се бях навил да звъня на 112 :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.09.2022 г. at 20:34, b3lq7a написа:

Пс. Реалния пробег е с изчислено точно това отклонение от скоростта по ГПС, според мен. 

Все забравям да пиша ... Трябва да се има предвид, че скоростта показана от GPS-а е вярна само на прав участък! При завои GPS-а показва по-ниска скорост и по-малко изминати километри, защото не "хваща" дъгата, а мери правата линия между две измервания. При масовите GPS-и това е на около секунда, т.е. при остри завои грешката може да е доста прилична. Затова и разстоянието засечено от GPS-а може, всъщност е, по-малко от измереното на колело.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е с ГПС. Днес пак го гледах, има значение и колко са напомпани гумитр, респективно колко е натоварена колата. На 2.5атм с малко багаж показва 1.5-2% разлика при мен. Предното замерване беше с на 2.3 и понатоварена кола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Вчера минах пак и, за щастие, този път осветлението беше както трябва, т.е. нямаше прожектори на влизане и излизане. А така се бях навил да звъня на 112 :D

Точно се чудех къде го видя този ефект или дефект, защото сравнително често минавам през тунелите и не съм забелязал такова нещо. Единствено може да са били включени някакви ярки прожектори на входа и изхода, но те едва ли са част от стандартното осветление на тунела, а по-скоро са били работни за извършване на някакви дейности в тъмната част на денонощието и не е имало кой да ги спре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото са ми обяснявали за старите камери в Астрите - ако я видиш навреме и започнеш екстремно спиране тя не успява да хване  една скорост от връщащите се сигнали и не може да те засече. Дали това е вярно, не знам. Вероятно @sauberможе да е наясно с принципа им на действие.

Различните програми също дават различна скорост. Waze играе много, докато при Google maps при каране в права на темпомат скоростта е стабилна.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, b3lq7a написа:

Да, така е с ГПС. Днес пак го гледах, има значение и колко са напомпани гумитр, респективно колко е натоварена колата. На 2.5атм с малко багаж показва 1.5-2% разлика при мен. Предното замерване беше с на 2.3 и понатоварена кола. 

Помпането на гумите променя техния диаметър и съвсем логично и грешката в показанията.

 

преди 8 минути, ghost_rider написа:

Точно се чудех къде го видя този ефект или дефект, защото сравнително често минавам през тунелите и не съм забелязал такова нещо. Единствено може да са били включени някакви ярки прожектори на входа и изхода, но те едва ли са част от стандартното осветление на тунела, а по-скоро са били работни за извършване на някакви дейности в тъмната част на денонощието и не е имало кой да ги спре. 

Реално са си част от "стандартното" осветление. Загледай се, че на ремонтирания тунел в началото лампите са два пъти по гъсто, след 50 метра се разреждат и 50 метра преди излизане са пак на гъсто. Идеята е добра - през деня осветяваш силно входа и изхода за да намалиш ефекта от заслепяването, а в средата на тунела оставяш по-слабо осветление, хем да не заслепява, хем да се спестят средства от ток.
Проблема беше, че бяха оставили силното осветление през тъмната част от денонощието, коеот сериозно заслепяваше.

 

преди 7 минути, Izolini написа:

Същото са ми обяснявали за старите камери в Астрите - ако я видиш навреме и започнеш екстремно спиране тя не успява да хване  една скорост от връщащите се сигнали и не може да те засече. Дали това е вярно, не знам. Вероятно @sauberможе да е наясно с принципа им на действие.

Различните програми също дават различна скорост. Waze играе много, докато при Google maps при каране в права на темпомат скоростта е стабилна.

 

 

Доколкото знам и старите и новите камери работят на доплеровия принцип, т.е. промяна в честотата на отразената вълна в следствие на скоростта. От тази гледна точка си мисля, че това надали е причината. По-скоро старите уреди са правили по две-три измервания през секунда за да измерят средна скорост за периода, с цел премахване на странични влияния. Тогава горното добива смисъл.

 

При мен различните програми дават еднаква скорост. Чипа винаги връща скоростта в нотове, като един нот е 1.852км. Би следвало всички програми да го "знаят", ама ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Izolini написа:

Същото са ми обяснявали за старите камери в Астрите - ако я видиш навреме и започнеш екстремно спиране тя не успява да хване  една скорост от връщащите се сигнали и не може да те засече. Дали това е вярно, не знам. Вероятно @sauberможе да е наясно с принципа им на действие.

 

 

 

 

Старите камери в Астрите са РАдари TFR1-M от най-простите. Работят в X банда. Не са им необходими серия от импулси в тоя смисъл. Те са им, но то става за милисекунди. Шанса с рязкото намаляне и виждане е субективен. Ако са така, че да ги видиш от далеко, няма проблем. В България настройката за снимане се прави на между 30 и 90 метра (грубо) от снимащото устройство. Зависи точно къде е устройството, наклон на пътя, на излизане/влизане от завой ли е... Но рязкото намаляне не може да им обърка "сметките". Единственото активно противодействие на системи за засичане на скоростта е при ЛАдарите (ниската черна тринога) и то става с джемър (1500-1800 лв. с монтажа). РАдарните системи (цитираната по-горе, стационарните камери и високата бяла тринога "Кордон"), могат да се заглушат само с военно оборудване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, PRR написа:

При мен различните програми дават еднаква скорост. Чипа винаги връща скоростта в нотове, като един нот е 1.852км. Би следвало всички програми да го "знаят", ама ...

 

Странно е, че се използва тази мерна единица. Нот-а е 1/100 от навигационната миля (морска миля), която се използва в корабоплаването и авиацията (в авиацията се използва само за разстояние и скорост, за височина се използват фитове).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, не гарантирам за достоверност, идеята е, че GPS-а е измислен за наземна навигация, а в морето са ползвали knot (и още ползват де) за определяне на скоростта. В крайна сметка лесно се превъща от едното в другото, та не е проблем... Освен, ако не ползваш директно "raw data" без много да мислиш. Съмнявам се, който и да е комерсиален софтуер да има проблем с това, но знае ли човек :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.