Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Преди 3 часа, PRR написа:

Ще се радвам да сте прави. 

В долната част, между Манастирска и Гео Милев, вече са положени плочки в същата ос на тротоара 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.06.2023 г. at 11:33, Алекси Георгиев написа:

 

Аз няма да съм, защото съм само с 10-ки ?

@Алекси ГеоргиевMи , братле , какво да ти кажа - само напред и нагоре , аз след 3 дни започвам с първия стреч, ти с поредния ,  Aliexpress работи за теб ;)
 

 

Редактирано от PIIIcoppermine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
преди 29 минути, PRR написа:

Гена, има една прекрасна функция "лимитер на скоростта", както и друга, наречена "cruise control", които хората ползват. Ако почнеш да пътуваш повече много бързо ще разбереш защо са полезни. В града не става ;) 

Та, въпросния бутон, освен за автоматика има роля и при ръчните скорости. Освен премахването на ограничението на скоростта при "speed limiter", премахва и "ECO" режима, ако е пуснат, т.е. би следвало да даде максималната мощност на двигателя при изпреварване. 

Що се отнася до вървенето с пълна газ под 1800 оборота - и при дизела там няма никой. Турбината няма от какво да се завърти и двигателчето е атмосферка. Над 1800 вече се появява нещо. Т.е. не виждам никаква причина за учудване, че при 1100 оборота нищо не се случва. Просто няма от какво да се случи :D

 

Ти май не си прочел цямата тема .. експеримента си го направих и писах за него , за да се убеди колегата , че на колата и и няма нищо. Ако трябва да спорим по заводските данни мощността трябва да идва на 1400 и да държи до 4700 , но реалността е друга - пик при 1800 и 3200 и толкоз , през другото време календар :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия с 1400 оборота след минаване при @Pepino. Преди това до 1800 оборота има само криви макарони :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе и след минаването през Пепи по-добре да си ускориш от примерно 2500, ако искаш колата да излети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и след Пепи има 2 момента на вървене. До към 3к оборота и след тях (за ТСИ, при дизелите не съм в час)! Също да не забравяме адаптацията на компа на мотора и този на кутията (ако е ДСГ) спрямо предходен интервал и тн! Натискаш тая лека пъпка тип помпа с педала на газта до пода(2ра генерация тси я нямаха, при 3та я има и съм карал 1.2 и 1.0 фабии 110-115кс, на 1.0 като я натиснеш и прави овърбууст на турбото, лично мнение имам, че 1.0 големия мотор върви повече от 1.2 пак големия мотор) и ако си я галил пак не е същото като когато си карал сериозно назад във времето, от опит говоря! Според мен на Гената компа на мотора се е шашнал като е видял показания над 2200об?! Не се обиждай Гена, завидни нерви имаш да караш така умерено и спокойно! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, b3lq7a написа:

... Не се обиждай Гена, завидни нерви имаш да караш така умерено и спокойно! 

Ако щеш вярвай , повече нерви и умора ми коства , когато карам бързо , отколкото да си се влача и блея около пътя.

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Ако щеш вярвай , повече нерви и умора ми коства , когато карам бързо , отколкото да си се влача и блея около пътя.

Аз имам леко различни лични впечатления и преки наблюдения, когато си с едно 1.4 ТСИ, но това са изолирани, единични случаи. ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, The Best Forman написа:

Ако щеш вярвай , повече нерви и умора ми коства , когато карам бързо , отколкото да си се влача и блея около пътя.

Гена, когато се "влачиш" ти си добре, но тия дето се опитват да карат нормално, т.е. според ограниченията, Уееекинко се изнервят. А бързаците не ги мисля. И, нещо което нееднократно съм споделял, превишението на скоростта с 10km/h е далеч по-безопасно от карането с 10km/h под ограничението. Естествено изключваме екстремни метеорологични условия и/или изключения в пътната обстановка. 

Накратко - хич не ги обичам тия дето се влачат, особено в пиковите часове. 
Ама, пак, отидохме в друга тема :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, PRR написа:

И, нещо което нееднократно съм споделял, превишението на скоростта с 10km/h е далеч по-безопасно от карането с 10km/h под ограничението.

Днес от Пловдив до София догоних достатъчно коли в лявата лента, които караха с повече от 40 под ограничението. Не знам какво перверзно удоволствие им доставя да изпреварват камион, карайки с 95? Даже пред мен щеше да стане страшно мазало, защото Пежото, с което карахме в пакет (не бяхме заедно, просто явно и той беше забол темпомата на 148), догони едно Волво ХС90. Явно не прецени, че момата караше бавно и в последния момент скочи да я "свие" през дясната лента (която беше АБСОЛЮТНО празна), но и тя точно тогава се метна там.

Същия номер ми го сглоби преди две седмици един старец на Хемус - аз съм на темпомат със 148, в дясната лента няма никой, но д'Артанян е в ляво, с абонамент и с около 80. Докато схвана, че пуска по инерция вече се наложи да бягам и аз през дясната лента, ама той явно точно тогава ме видя и сви и той.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко измествате темата (спамери такива) , отделно в България още не е въведена минимална скорост в лента , за да ми размахваш пръсти и да хейтиш .. като си карам зад камиона в средната лента с 90 , какво ти преча да си караш и с триста в лявата?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, The Best Forman написа:

Малко измествате темата (спамери такива) , отделно в България още не е въведена минимална скорост в лента , за да ми размахваш пръсти и да хейтиш .. като си карам зад камиона в средната лента с 90 , какво ти преча да си караш и с триста в лявата?

Пътен знак Г17 – Задължителна минимална скорост. ? 

PS: Утре ще почистя темата ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, PRR написа:

Къде си го виждал по български път?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Утре ще почистя темата ;) 

Да си поспамя и аз тогава.

 

Преди 7 часа, РусенскоВарено написа:

Аз имам леко различни лични впечатления и преки наблюдения, когато си с едно 1.4 ТСИ, но това са изолирани, единични случаи. ???

По-мощната кола увлича към настъпване. :) Със 120ка не става.

 

Преди 2 часа, PRR написа:

Уееекинко се изнервят. А бързаците не ги мисля. И, нещо което нееднократно съм споделял, превишението на скоростта с 10km/h е далеч по-безопасно от карането с 10km/h под ограничението. Естествено изключваме екстремни метеорологични условия и/или изключения в пътната обстановка. 

Накратко - хич не ги обичам тия дето се влачат, особено в пиковите часове. 

+1

Особено, ако си на двупосочен път, извънградски/примерно Пв.-Карлово/ и има трафик насреща и изпреварването е невъзможно. Това предизвиква и рискови изпреварвания от леко изнервените водачи. А дали е рисково или безопасно в този случай, зависи какво имаш в главата и каква ти е преценката и уменията....и възможностите на автомобила.

До Всички, във връзка с ограниченията: Дъщерята наскоро взе книжка в СН. От третия път! Спукаха я от късане за незначителни на вид неща. Та, там трябва да караш точно в ограничението. 60-60, или каквото е. Нито км. по-малко. Ако караш под ограничението - наказателна точка. По думи на инструктора. Но така си е и логично. И така се кара там. Да. Така няма на кой да се сърдиш, че не кара. :)

 

Преди 2 часа, Izolini написа:

Днес от Пловдив до София догоних достатъчно коли в лявата лента, които караха с повече от 40 под ограничението. Не знам какво перверзно удоволствие им доставя да изпреварват камион, карайки с 95?....

Ице, все по-рядко ползвам темпомат Пловдив-София. Винаги ги има такива. Аз обикновено карам със 120-140 по магистралата. Повече си гледам в огледалото, отколкото напред, както се казва. При изпреварване винаги се съобразявам с колите зад мен в лява лента. Ако трябва, настъпвам повече, за да не карам колата зад мен да намаля. И това си е един вид колегиалност. Хора непукисти. Друго не мога да кажа. Ми, напъни се, като си в лява лента, па после си карай, както знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На доста места, задължително на дву+ лентов път, за лявата/левите ленти ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Ама ги метни в отделна тема.

 

И - това, че знака го има, не значи, че се използва. Има чл. 22 от ЗДвП, като съм сигурен, че под "основателна причина" законодателя не е имал предвид "лявата лента е по-равна", "недовиждам вече", "колата ми не вдига над 90", "ако карам над 100 много харчи" и подобни простотии.

@joro-120Lаз пък карам с между 140 и 150. Ако догонвам кола с близка, но малко по-ниска скорост ускорявам, за да го изпреваря по-бързо и да не го затисна в дясната лента. Но и за това няма благодарност - днес догоних 2ма перничани, караха със 130. Нито съм святкал, нито съм ги притискал, скоростта им е прилична. Прибраха се сами, а пред тях имаше камион. За да не ги притисна в него ускорих към 170, след което отпуснах за да върна на 148. И изведнъж гледам единия ми е на задната броня и се опитва да си изгори дългите. Реших че преча и се дръпнах. Тоя влезе пред мен и рязко свали пак на 130??? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ккаво е в Швейцария , си остава в Швейцария. България си има ЗДвП , той определя нормите , а като стане сакатлък , обикновенно човека с бялата фуражка пише "несъобразена скорост" , за което никой още не е дал определение ?

И както писах в една друга тема - на българския шофьор , все някой друг му е виновен ;)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Izolini написа:

Прибраха се сами, а пред тях имаше камион. За да не ги притисна в него ускорих към 170, след което отпуснах за да върна на 148.

Да, и това го има. Ако видя, че изпреварвания от мен автомобил доближава по-бавно движещо се МПС в активната лента и аз ускорявам, за да не го карам да намаля и да му освободя лявата лента да се включи зад мен. И на мен са ми правили такива жестове, макар и рядко. Усещам го по това, че автомобилът в лява лента увеличава скоростта, с която ме приближава. Обикновено гледам да избягвам такива ситуации с бавнодвижещи се в активна лента и по-навреме минавам в лява лента. Ако има трафик там, това е с газ, за да не им преча, пък до каквато скорост се стигне. Зависи от ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, The Best Forman написа:

Какво е в Швейцария , си остава в Швейцария.

Разбира се. Но това не е лишено от логика и аз го подкрепям. А какво е тук си знаем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, joro-120L написа:

Разбира се. Но това не е лишено от логика и аз го подкрепям. А какво е тук си знаем.

Ще стане Жоре , като направим България Швейцария на Балканите , ама като гледам няма да е скоро (а може и въобще да не стане).

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

У нас има "максимална разрешена скорост", има и ограничение за "минимална допустима скорост" - иначе казано, ако се движиш м/у тези две граници не си в нарушение. А по-горе използваната дума "колегиалност" е нещо силно пожелателно, паднало в жертва на обезобразованието, липсата на възпитание и най-вече контрол. Айде да не е Швейцария - в тъпите, смотани щати ако се лепнеш на някого на багажника ще ти скъсат книжката, ако му препречиш пътя също - и там нямат образование и възпитание, ама има контрол.
Рядко карам по магистралите ни, но по пътища с разрешена максимална скорост 80 или 90 честичко (напр. Околомръсното) - и не ме кефи, ма ич, като някой бай Генчо ми се влачи с 60 на средата, ама пък чилякът си е в правото - гледам да го заобиколя или ако няма как си се возя по него. За пътища с ограничения "по подразбиране" даже не ми се говори 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е как на път с повече от две ленти , някой бавно движещ се може да ти пречи .. или си с изключително бавен процесор или операционната система е дала син екран (щот не пускаш климатика) .. като има бавно движещ се автомобил пред мен се оглеждам в трите огледала и ако е свободна лявата лента - изпреварвам , ако е заета , заобикалям през дясната ;)

Ама пак се стига до мантрата - все някой друг ни е крив.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, The Best Forman написа:

Интересно ми е как на път с повече от две ленти , някой бавно движещ се може да ти пречи ..

Не съм забелязал някой да има претенции за такова нещо.

Ами, на път с повече от две ленти минаваме в градски условия. Не знам за такава магистрала в Бг. или поне Тракия не е такава. За магистрала, ако има някакво пречене, то е в лява/изпреварваща лента.

п.п.Изкушавал съм се при два тира, които се изпреварват, единия с 80, другия с 85 на Траянови врата да ги издухам у десно, по аварийната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

Не съм забелязал някой да има претенции за такова нещо.

Ами, на път с повече от две ленти минаваме в градски условия. Не знам за такава магистрала в Бг. или поне Тракия не е такава.

За магистрала, ако има някакво пречене, то е в лява/изпреварваща лента.

Е как , виж го Чавдар - на Околовръстното му преча ако карам с 60 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.