Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелицията на Макса


lent

Recommended Posts

Това с вестниците е добра идея - само избери "картинките" от предпоследната страница ;-) Само защо ти беше да бързаш с боята? Да беше събрал някой лев и да я закараш да ти я пръснат.

А за правописа - е, извинявай, ама това е детско оправдание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 562
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    258

  • The Best Forman

    62

  • PIIIcoppermine

    34

  • Logrus

    29

Най-много писали в темата

Въпроса не е до парите. Можех и аз да я пръсна да стане огледало, просто за капак, който ще изхвърля до 1 година, не си заслужават усилията, дори и обикалянето за материали...

 

Поръчал съм на един колега да провери цената на полир пастата. Може и да го полирам, за да не ме дразни толкова.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте. Няколко въпроса имам. Решил съм от Понеделник да започна да скубя климатика,сервото и паразитната ролка. Искам да регулирам ремъка от алтернатора има ли готова шкодова планка за 90а алтернатор с която да се регулира от него? Другото - никога не съм пипал лично предница, какво освен шарнири кормилни накрайници и карета е обичайно да се смени? Има ли начин да се извади хидравличната рейка,без да се вади волана нагоре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса не е до парите. Можех и аз да я пръсна да стане огледало, просто за капак, който ще изхвърля до 1 година, не си заслужават усилията, дори и обикалянето за материали...

 

Според мен ще изхвърлиш капака.... заедно с колата :) Ако я караш зимно време и не стои в гараж всичко по нея гние за норматив! При мен капака дори не доживя да се качи на колата, както знаеш... затова ти намаза. А за пръскането си избързал, трябваше да изчакаш матовия слой да изсъхне добре, за да го покрие гланца... или просто да пръснеш 2 ръце гланц, като след първата леко да матираш пак със шкурката.

Редактирано от Krankenstein
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капака стана добре след полирането, след 4-5 часа търкане, вече има блясък и не е зле, но толкова бързо я наваля и нацапа, че нямаше кога да я снимам. Междувременно с Косьо я претъркахме и той и аз по един път с едни машини, после я пръсках пак, после един картон се залепи за боята... Най - накрая издивяхме, качихме се на колата и отидохме в този дъждовен ден да ядем дюнери в Студентски.

 

Ремъка засега мисля да е този http://www.emagauto.com/object.php?id=151506pk1000 дано мина без много преправки. Чудя се между този и 6рк1090...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разбрах, че за механичната рейка ми трябва и кормилен прът който е по - дълъг и за съжаление няма да мога да унищожа хидравликата преди да си намеря кормилен прът.

 

Добрите новини от днес! Купих ги! :) Единия накрайник е VIKA единия е TRW , открийте 10те разлики :) Семерингите са Gueferro. Gumokov нямаше :P

IMG_20160422_173826.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес случайно видях една рейка за фелиция, и много ми заприлича на 120 кова. Аз пък имам една чисто нова рейка за 120ка, обаче моята 120ка е с късото окачкане със секторна кутия и тъй като е в добро състояние не мисля да го сменям. Някой знае ли дали са еднакви и какво ми трябва за да си бутна 120ковата рейка във фелицията?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ши*ан напречен мотор, не обичам недомислени шкоди! Чух се с Гената и ми даде някой насоки. Честно да си кажа разбрах около 30% от обясненията :) утре мисля да отида на село и да започна да се опитвам да сменя съединителя. Гената направо си ми каза че трябва да сваля скоростите заедно с полуоските, за да не изпаднат някакви неща и да потрошат целия корпус на скоростите.

 

Имам 14 свободни дни, явно ще живея на село, който има път към Лесново и има пухкава позната с желание за селски туризъм, да звънка за по кафенце и цигарка...  Ако пък се яви някой който е дошъл сам с колата си, може да обсъдим ,направо на по бира проблема с гаджетата без книжка! :)

 

Отделно ся се чух с Косьо май крика ще ми го кара натам. Добре че селото не е на 300км. :D

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кантар съм , след великден имам само 7-8ми Май, това  са два дни, незнам дали ще си свободен, след това съм на работа и тогава няма как.... пък и аз не обичам въобще на село да седя, ама отида ли ...

 

Имам и една извратена идея да купя на 120 ката една гражданска и винетка и да си се прибирам вечер до София с нея, то че ще ми е супер кеф да я карам е факт, ама в скоростите има трансформаторно масло (чиста нафта) трябва да реша дали искам да прежаля едни скорости.. :nea:

 

Другия вариант е да взема 120 ката и да оставя макса на село, ако си навит да се включиш, 40 км е до Лесново, така хем ще карам, хем ти имам доверие и знам че  като отидем, дори и само да ми казваш какво трябва да се прави, пак ще е всичко Ок.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко бре, той Генчо е фрий само в неделите, а по изключение и някои съботи... така че ще се съгласувате след празниците и ако няма усложнения за половин ден амбриажа ще е сменен :) Ако искаш довечера ела да сравним райките, но за съвместимостта им по-добре звънни на Ангел или Симо, ще си спестиш време и разкарване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам питане с три възможни отговора. Днес по едно време забелязах, при градско каране, че волана ми трепери наляво- надясно. Забелязва се и с 30 и с 120 по магистралата. Колата не тресе и се движи в права линия, само волана. На няколко завоя тръгнах по рязко с навит волан и пилежи, пък и беше мокро и се нарадвах, за да видя дали ще се задълбочи проблема, но остана същия. На връщане от провинцията обиколих София, за да стигна до форумната гумаджийница, защото само там ми слагат чисто нови тежести. Направих баланс на предните гуми и проблема чувствително отшумя, но все още когато мина през неравност го има това нещо, доста по - леко.

Възможностите който ме съмняват:

- Кофти рейка, която прави номера. Възможно ли е (вие, тече, все нормални неща за една хидравлична рейка, която много скоро ще изскубя с кеф)

- Новите външни кормилни накрайници нямат луфт и вибрацийте от неравностите отиват към волана ( но все пак волана си има доволен луфт ляво-дясно)

- Евентуално дебалансирани задни гуми, който да оказват някакво влияние.

 

Лягах отдолу всичко е стегнато, тампони здрави, предницата не тропа...

 

Идей ?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На стенд. Друг вариант е ти да караш по павета, а някой да гледа как се държат гумите. Ако "тупкат" по паветата са заминали. Трети вариант е да натискаш колата докато се заклати и рязко спираш. Трябва да изпъне до горе и след това да спре. Ако направи тръгне втори път нагоре със сигурност е заминал амортесьора. Проверяват се четирите един по един.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Събота се събрахме 3ма, в Симеоново и сменихме съединителя. Много благодаря за помощта на всички, едва ли иначе щях да се оправя с тази на вид малка, но адски тежка скоростна кутия и с тези вадещи се карета и с всичко отстанало. Мислете как ще ви черпя и двамата ;)

 

Кратко ръководство как става в мойте очи. Разхлабват се 2 те централни гайки на предните колела. Колата се вдига на доста високо от 2 те страни и се свалят колелата. Откачва се левия шарнир и се изважда главината от шлиците на полуоската. В този момент трябва да се внимава. ако външното каре е със счупена зегерка, то ще се "разглоби", трябва да се внимава, ако не се усети и не се сглоби преди монтажа, ще строши скоростите Сглобката му се намира в маншона, зегерка доколкото разбрах, читава не се продава. Вади се и дясната полуоска от главината, защото иначе скоростната много ще пречи при набиването на новия семеринг в коляновия вал, пък и няма да се усети, ако от дърпане се разглоби дясното каре.Подпира се мотора и скоростната кутия с по 1 крик.  След това, разкачваме жилото на съединителя, развили сме жилото на километража (да бе, то се било развивало, ти да видиш!) целия датчик на хол кабелите на датчика за задна скорост, маслото, ламбда сондата и датчика за детонации, свалили сме клемите на акумулатора и целия стартер. Отгоре, откачваме, тръбата на хидравликата която се държи за планката хваната с болтовете на главата. Сваляме решетката с емблемата от предния капак и използваме ушите на тази планка, за да прокараме въже или синджир и да завържем мотора за кука/ греда/ клон на тавана.

Отдолу се демонтира планката на долния тампон на скоростите и от скоростите (3 гайки) и от купето (1 болт специален ситна резба) Разкачват се 2та пръта на скоростния лост и се оставят да виси. Развиват се 4те шпилки 10мм който държат мотора за скоростите и 2 та болта 6мм който държат предпазната ламарина на маховика. Горния тампон на скоростите има една контра гайка отгоре, пада се откъм фара, (спокойно само контра гайка е), развива се, болта се развива от долу. Вади се и дясната полуоска от главината, защото иначе скоростната много ще пречи при набиването на новия семеринг в коляновия вал, пък и няма да се усети, ако от дърпане се разглоби дясното каре.

С много псуване скоростите се изхлузват от маховика ( не стига място и опашката и опира в гредата на купето). Маховика на инжекциона се бележи задължително ! Чел съм че гърбицата на 1ви цилиндър е по висока, но не гарантирам, ако не се бележи, трябва да се чете. Семерингата на коляновия вал се избива с отвертка и се набива като се сложи старата върху новата и се чука по нея. Не бива да се чука силно а бавно и внимателно,докато семеринга от всички страни се изравни с ръба на блока. леглото на семеринга няма ограничител. Болтовете на маховика се мажат с Херметик или се слага законтряща планка за Шкода фаворит. от 120 не става ( В магазина има ментета, ще намеря снимка и ще пусна после. ) Болтовете на притискателя се стягат на кръст.

 

Вилката на аксиалния лагер се демонтира чрез 1 болт в средата, след това лоста който се дърпа от жилото се вади нагоре, той стоманен и ръждив, ако искате педала да е плашещо мек и гаден, трябва да се изшлайфа или да се смени с нов. Трябва да се внимава, мисля че може да се обърне но не съм сигурен. Вилката е от някаква гадна отливка, от онзи гаден метал. Може да се смени, ако се намери читава, а не Vika, но изглежда много несериозно. Сменява се и малката дреболия от горната страна на вилката и една втулка от пластмаса, която не видях къде седи и дали е здрава или не. Семеринга на скоростната не е в муфата, а в корпуса на скоростите, избива се малко гадно

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чух се с гената и изяснихме някой въпроси. Ляв преден лагер явно е разбит , не вие нищо не се чува, само на сфетофар като намалявам от 3км/ч до 0, поякога се чува едно прискръцване, ( ако радиото не работи) по време на движение няма виене. Притеснява ме като отида други ден в М-комплект, да не се окаже че е изяден шенкела? Той твърди че е много малко вероятно тъй като шкодата няма достатъчно мощност да превърти блокирал лагер около шенкела  и това е почти невъзможно. Аз като знам как я карах в Неделя и как я карам попринцип, се съмнявам, дали найстина не е изяден, макар че Евгени когато говори , знае какво казва и затова съм се убедил, че това е корифея на предномоторките

 

Вярвам му, но ме е страх, много добре знам как карам, ясно е, че никой в РБ никога няма да успее да разбере защо тази кола, не върви , и това не е въпроса ,но може ли централния болт да стегне лагера така, че луфта да изчезне както се предполага, че е в момента?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , казах ти - почни от дясната полуоска ... вземи един маншон , свали и измии хубаво дясното каре и чашата му (без да я сваляш от кутията) , натъпчи го с грес(графитна) и тогава се захващай с този лагаер ... не съм 100 % убеден , че лагера е заминал , но и за първи път виждам двоен лагер да има луфт в главината :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес Ангел също каза, че лагера е заминал и че шенкела няма как да е повреден. Даже, като му казах ти, че си казал същото нещо ми каза да не го занимавам с глупости и да отивам да сменям лагер :) . Ще сменя първо лагера, за да не се пребием, не толкова аз, колкото баща ми. Утре в 8 съм в М-Комплекта и после изхвърчам към бачкането с нов лагер. Днес в магазина поисках да видя това каре, вътрешното и не си заслужава да се дават 8лв за маншон. 55лв струва цялото вътрешно каре с маншона и скобите. Явно 4те ще ги сменям едно по едно, но поне ще са нови. Днес 55 , утре 55 и така ;) Кофтито е, че са два модела с 30 шлици и с незнам си колко шлици, та ще трябва да го сваля и после да ходя до магазина...

 

С външните карета ще видя какво ще правя, не чукат, но съдейки по аксиалния луфт който забелязах преди година и половина, са им изпотрошени зегерките.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, заварих колата с ритник от някой келеш, ако някой познава тенекеджия, да се обади. Смених лагера,  но проблема се оказа в главината, въобще днес е ... :)

 

IMG_20150101_084636_1.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кой и за какво му е виновна колата. Келеши, ако имат нещо което не има харесва - виновен е собственикът, не колата, тя сама не прави нищо! Тъпо, Саше, и това ще оправаш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До нас има училище и гимназия, келешченца колкото искаш. Иска ми се да е без боя, но не ми идва на акъл къде може да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събирайте сили и идей, сега гледах клипчето от Хоби ТВ, от събора и се надъхах много. Зимата ще се отвори мотора на макса , за да се разбере защо върви само след 3000оборота. Не ми се отваря мотор на 224 200км (засега),  който пали на -10градуса от четвърт и никога не гасне сам, не гори масло, дето се вика още е млад, но ме сърби, трябва да се почеша :)

 

 Знам какво искам , моята трябва да вдига поне 180, все пак е 781.136М. С бялата фелиция, която супер не вървеше и беше 781.135B съм вдигал лично аз 150 към събора, отстрани се чува разговор

 

- Мило не караме ли много бързо?

- Не!

- Мило спри се, страх ме е!

- Спокойно това е Шкода, няма проблем.

- Сашо, спри се, колата е моя!

- Не притеснявай шофьора Майо, той знае как се шофира! :mafia:

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених лявата главина и болта която я държи, за амортесьора. Реших да сменя и десния болт - огрооооооомна грешка! Главата и гайката се откъснаха! Събирам идей. Ток нямаме. Горелка също.

 

Ако сваля откача главината от другите места, ще излезе ли от амортесьора, за да я кача у нас и да я грея? Как е ухото горе, полу отворено ли е или отдолу беше като кука ?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не грей , а наливай с WD ... скобата на шенкела е отворена и ще пукне ръждата при опит за отваряне ... другия вариант е разпробиване на болта , инак всички амортисьори са с кука (без моите) ... аз ги режа на половина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.