Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бавно загрява Октавия 2


hafrika

Recommended Posts

при мен стрелката след като загре на моменти спадше и заставаше на различни места,проблема се реши със смяната на температурния датчик на антифриза,но колата не октавия 2 не знам при нея как е

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • winrg

    12

  • Цецо75

    6

  • димон

    5

  • bojan

    5

Най-много писали в темата

Когато стрелката на температурата се върне до към 70 градуса, моментния разход също се вдига с 0,1-0,2 л/ч, което според мен е признак, че моторът е студен. Освен ако датчикът лъже компютъра и затова подава повече гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е нормално да спада температурата и аз имах такъв проблем на място и при спускане на наклон изстиваше,но това беше от термостата ако е датчика просто играе стрелката, датчика и термостата  могатат да се проверят с ваг-ком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес закачих колата с VCDS и термостата е здрав. Гледах температурите на мотора и на радиатора и тази на радиатора си стоеше горе долу постоянна +- 2-3 градуса. Не знам термостата на колко градуса трябва да отвори обаче. Смениха го преди 2 седмици в ЕТ с оригинален.

Как да проверя датчика дали работи? Стрелката на таблото се изправи на 90 градуса когато VCDS-а показваше 75 и се връщаше когато температурата падне под 75. За около 18 км отсечка, повече от 81 градуса не вдигна. Външната температура беше около +8 градуса. Ако карам под 2000 оборота, стрелката изобщо не може да стигне 90 градуса. Като спра на светофар, температурата също пада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи като термостат. Най-лесното което се сещам е утре сутрин, като тръгнеш, да минеш 3-5км, да спреш и да пипнех радиатора отпред. Ако е дори хладък (температурата на таблото не трябва да е стигнала 90 градуса!) си за повторна смяна. Ако маркучите към него са студени термостата ти е ОК. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На VCDS температурата на изхода на радиатора варираше от 15 до 19 градуса, но ще пробвам и с пипане на радиатора и маркучите, въпреки че маркучите са доста трудно достъпни при 1.6 тди. Сложили са ги в долния край на радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гледах в няколко сайта на 1.6 tdi дават термостата да отваря на 92 градуса

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За около 18 км отсечка, повече от 81 градуса не вдигна. Външната температура беше около +8 градуса. Ако карам под 2000 оборота, стрелката изобщо не може да стигне 90 градуса. Като спра на светофар, температурата също пада.

Абе, нормална ти е колата . Всички дизели ( поне моя ) са така . В тоя студ само бензинките загряват що-годе. Как да ти загрее колата на градско ??? Още повече , че сигурно и ПАРНОТО си пуснал на мах . Стрелката при мен стои вертикална само когато първо прилично съм загрял . Ако тръгна за някъде и не съм загрял на баир при пускане започва да слиза - става дума за дебела зима . Лятото не е така. 

Просто свикни с тази особеност на дизела ! Пробвай утре да караш БЕЗ ПАРНО и ще видиш , че ще има изменение в положителна посока !!!

Айде със здраве !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако не може да загрее нормално сега като е около +5-10 градуса, какво остава за големите студове. Парното го държа на 23-24 градуса. Записах си час за понеделник в ЕТ и ще видим какво ще кажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тия температури трябва да държи стабилна стрелката. В задръстване с тръгни-спри също. Евентуално при продължително спускане и спиране на двигател е нормално да свали температурата. Но това е по-скоро изключение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след като съм карал известно време и стрелката е успяла да стигне 90 градуса, спирам на светофар със задръстване и до 1-2 мин стрелката започва да се връща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с термостат за смяна, но като стоя на светофар градусите се увеличават с октавия 1 съм. Преди 2 дни пътувах до Шумен - 240 км. отиване - връщане и си вдигаше спокойно 90 градуса, при нанадолнище изстива малко, но аз винаги си я пускам без газ на скорост. Външната температура беше между +2 и +5 градуса. Преди да тръгна сложих едно ''малко'' фазерче пред радиатора..... за да не умра от студ. Ефекта беше поразителен и вдигна веднага 90 градуса, а още не бях излязъл от Русе - ошашках се да не я прегрея, спрях и го махнах, но пак продължи да си ги поддържа. Сигурно защото 80% от времето бях с изключено парно, а то наистина много влияе на температурата на мотора.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след като съм карал известно време и стрелката е успяла да стигне 90 градуса, спирам на светофар със задръстване и до 1-2 мин стрелката започва да се връща.

 

Ако спреш парното няма да връща - ПРОБВАЙ ! Това са физични закони и няма кой и как да ги промени ! Нали докато спреш на светофар двигателя не прави нищо ( не е бензин за да отделя температура) , а в същото време парното отнема топлина. Това , че си сложил парното на 24' е равносилно, че е на максимум поне докато купето не се стопли до 24'.  ;)

Дори се обзалагам , че термостата който са ти сменили е бил изправен и напразно си се набутал ...

 

п.п. още нещо за дизела - лятото , когато карам без климатик - никога не съм чувал перката на радиатора да се включва, дори да съм спрял на място,  което значи , че излишъкът от топлина не е кой знае колко голям .

 

2-ро п.п. Навремето имах опел Рекорд 2,3D . Перката на радиатора не беше с мотор, а се въртеше от ремъка и можеше да се свали чрез развиване. Човекът от който го купих я беше махнал и стоеше в багажника . Твърдеше , че в И най-големия пек , ако ще 1 час да пърка на място няма да вдигне температурата извън нормите. Така и я карах без перка  около година и как пък веднъж не прегрях !!! 

 

Та пак утвърждавам, че дизела няма  общо с бензина по отношение на греенето и не трябва да се сравнява със старите бензинови двигатели .

Дано ти открият нещо в ЕТ-то  и да се успокоиш , но все си мисля , че всички ТДИ-та са така .

 

Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.9 TDI 105к.с. - загрява хубаво до 90 при тези температури - над нулата - няма никакво играене на температурата нагоре-надолу, дори да съм навъртял до дупка парното и вентилатора на макс - в колата не може да се диша от жега, но въобще стрелката не се и опитва да мърда. Ако е под нулата, например при -3-5 - тотално друго нещо е вече. Загрее ли до 90 (с много каране), ако пусна парното, след 2-3 минути почва да пада температурата - ако е на спускане, направо си е видимо как се движи стрелката.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. още нещо за дизела - лятото , когато карам без климатик - никога не съм чувал перката на радиатора да се включва, дори да съм спрял на място,  което значи , че излишъкът от топлина не е кой знае колко голям .

 

 

И при мен никога не е пускала перките през лятото и все си мисля, че има нещо нередно, но пък двигателя не прегрява. Нарочно съм я оставял на място да трака дълго време и не се включват.Като пусна климатика и тогава завъртат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега winrg каква ти е скоростната кутия ... ръчна или DSG ?

... мойта е с DSG ... имах същия проблем и го реших сам.

В Еуратек се съмнявам да ти помогнат ... когато питах за мойта не можаха да дадат компетентен отговор.

Редактирано от nelasms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега winrg каква ти е скоростната кутия ... ръчна или DSG ?

... мойта е с DSG ... имах същия проблем и го реших сам.

В Еуратек се съмнявам да ти помогнат ... когато питах за мойта не можаха да дадат компетентен отговор.

 

С ръчка съм аз. Днес заради обилния снеговалеж нямаше как да карам без пуснато парно, стъклата се запотяваха доста и си искаха обдухване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайте предвид, че това дето показва стрелката е една измишльотина. Като от модел до модел има разлика в лъжите.

Ако сте с климатроник, пуснете сервизното меню и гледайте там.

Нормално е в студовете да не може да загрее. Ако термостата е фира, няма да държи градуси в движение! Не се филмирайте.

Освен всичко друго, 2 ката загрява по бавно от 1 цата, защото стандартно нямат подгрев на водата.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес закарах колата в ЕТ. Ще чакам да кажат дали има нещо. Казах им да проверят и датчика за температура на таблото дали не лъже. При мен има допълнителни електрически нагреватели за парното (1.6 tdi), но не знам дали греят антифриза или не.

Май ще излезе, че дизелът си струва зимата само за извънградско каране. Тази сутрин от нас до сервиза на ЕТ в София (~10 км) стрелката стигна до 70 градуса на таблото. Средната скорост според компютъра беше 23 км/ч, което значи, че не съм висял много в задръстванията.

В общи линии забелязах, че ако се кара с под 2000 оборота, колата загрява сууупер бавно, но ми е жал за мотора да го ръчкам като е студен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, какво толкова ви мъчи като не е загряла? Тя топло духа и на 50 градуса на мотора, а и преди това ако е с електрическа печка. В ДВГ топлината е загуба на енергия. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се загледах. В 7:00 сутринта след 9км пробег през центъра в София (демек няма задръстване още) стрелката тамън отлепя от 50 те градуса. Температурата беше -7 градуса. 1.9 ТДИ с изправен термостат.

 

Между другото, ако е пусната електрическата печка, колата загрява осезаемо по-бързо. Все пак тия киловати си искат изхранване :)

 

Относно притесненията ви за термостата - няма нужда да я водите до ЕТ. Просто питайте някой баща или дядо, който поне 10 години е карал соц. возило, как се проверява термостата :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.