Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вибрация във волана


Deyan.

Recommended Posts

Привет,

 

Попаднах на поредната чуденка и реших да попитам дали някой се е сблъсквал с нещо подобно.

 

При карана с 130-140 и натискане на спирачка по-силно се получава вибрация във волана, която като се намали до към 90-100 изчезва. Теста е правен на абсолютно равен път, без завой и изключена от скорост. Разбира се ходих на няколко места да питам и всеки казва дискове и накладки, но при мен са сменяни предните дискове и накладки преди 6 хил. км в ЕТ София. Задните накладки също са сменяни в ЕТ София. Преди 10 хил. км. са сменяни предните втулки на носача и задните конзоли или там както се наричат ... пак в ЕТ.

 

Първите 300-400 км. съм карал внимателно, а и принципно карам внимателно. Преценявам кога да спра и общо взето рязко спиране не е имало. Т.е. диагнозата с дискове и накладки е най-лесна, но за мен малко вероятна. Един юнак изяви съмнение за криви "главини" нямам идея какво е, но ми се струва, че започваме на принципа "проба-грешка" докато отстраним проблема. Теорията му беше, че при изкривени "главини" след смяна на дискове и накладки се оправяли нещата, но след време пак се появява проблема. 

 

Тази сутрин при качване по детелина с десен завой и натисната спирачка имаше пак лека вибрация, но в по-ниска скорост. Замислих се, че може да е нещо свързано с карета, но пък няма типичното чаткане и тракане.

 

Някой с подобни симптоми да се е сблъсквал :)

 

Марка и модел кола са под снимката. 

Редактирано от Deyan.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    15

  • Deyan.

    11

  • masterOne

    6

  • bega4kata

    5

Най-много писали в темата

от опит - криви джанти или дискове. Направи реглаж на джантите - така или иначе е полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сменял в ЕТ скоро трябва да имаш гаранция за новите дискове. Върни се при тях

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сменял в ЕТ скоро трябва да имаш гаранция за новите дискове. Върни се при тях

Скоро, скоро - преди 6 хил.км........

Преди смяната в ЕТ имаше ли я тази вибрация?

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маздата на майка ми има същия проблем. Това,че дисковете и накладките са сменяни скоро не е гаранция за качество или за качествено свършена работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах вибрация - точно от криви дискове. Общо взето - след смяната отново върви като по масло. Джантите ще ги усещаш при ниска скорост. Ако не е направен хубаво баланса - тогава при висока ще се усеща.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, че и при мен го имаше този проблем и тъкмо се наканих да права "пълна промяна" (смяна на дискове и накладки отпред и отзад) и взе, че изчезна. Като това с появата и изчезването на вибрациите го преживях два пъти през годината, от както карам шкодилака.

Колата е О1, комби 4х4 дизел 101 коня, фабрично повдигната (вероятно на това му викат пакет лоши пътища).

По принцип, като я взех от автокъщата беше с доста ръждясали дискове. Задните за една година още не са се изчистили. Никси от Герман изказа предположение, че вероятно ръждата по задните създава проблема с появата и изчезването на вибрациите. Иначе кове спирачките и спира много добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от карета

 

Благодаря успокои ме :)

 

от опит - криви джанти или дискове. Направи реглаж на джантите - така или иначе е полезно.

 

На две различни места карах хората да правят баланс след смяна на гумите - летни към зимни. На двете места казаха, че са екстра и няма проблем. По мой опит от криви джанти мисля, че вибрацията е константна и при увеличаване на скоростта се увеличава вибрацията. При мен такъв симптом няма. Вибрацията е само при натискане на спирачка. С колкото по-голяма скорост се движиш и толкова е по-силна, но само при натискане на спирачката.

 

Ако си сменял в ЕТ скоро трябва да имаш гаранция за новите дискове. Върни се при тях

 

Май там ще се ходи пак.

 

Скоро, скоро - преди 6 хил.км........

Преди смяната в ЕТ имаше ли я тази вибрация?

 

Именно заради тази вибрация, но много по-силна ги смених. Тази сутрин я изключих от скорост и я пробвах да спра от 80 км. пак се усеща.

 

Маздата на майка ми има същия проблем. Това,че дисковете и накладките са сменяни скоро не е гаранция за качество или за качествено свършена работа.

 

В ЕТ и това ако не могат да направят .... жална им майка на тези с новите шкоди.

 

Аз имах вибрация - точно от криви дискове. Общо взето - след смяната отново върви като по масло. Джантите ще ги усещаш при ниска скорост. Ако не е направен хубаво баланса - тогава при висока ще се усеща.

 

Поздрави

 

Именно заради тази вибрация смених всичко /накладки + дискове/ в ЕТ, но беше много по-силна. След 6 хил. км. пак се появи.

 

Интересно, че и при мен го имаше този проблем и тъкмо се наканих да права "пълна промяна" (смяна на дискове и накладки отпред и отзад) и взе, че изчезна. Като това с появата и изчезването на вибрациите го преживях два пъти през годината, от както карам шкодилака.

Колата е О1, комби 4х4 дизел 101 коня, фабрично повдигната (вероятно на това му викат пакет лоши пътища).

По принцип, като я взех от автокъщата беше с доста ръждясали дискове. Задните за една година още не са се изчистили. Никси от Герман изказа предположение, че вероятно ръждата по задните създава проблема с появата и изчезването на вибрациите. Иначе кове спирачките и спира много добре.

 

При теб може да е било от “неслегнали“ накладки и с времето се оправя. Това беше едно от мненията при сервизите. С две думи си късметлия.

 

Пичове благодаря за помощта ще се ходи в ЕТ за констатация ... все пак съм в гаранция и от сега съм в готовност за "театри" :)

 

Дано ми оправдаят очакванията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 За СЪЖАЛЕНИЕ И КАЧЕСВЕНИ ДИСКОВЕ ПРИ РЯЗКО ИСТУДЯВАНЕ СЕ  КРИВЯТ!!! 

 

Аз що не съм кривил?

 

Привет,

 

Попаднах на поредната чуденка и реших да попитам дали някой се е сблъсквал с нещо подобно....

Здрасти,

Колега, отговори ми на един единствен въпрос:

При натискане на спирачката, имаш ли вибрация в спирачния педал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен са криви дисковете.

Но и да ходиш на диагностика ,не могат да ги хванат.

Защото дисковете са вероятно прави докато са студени.Но в моменто в който накрладките ги стегнат и стоплят,дисковете се разширяват топлинно неравномерно!

Защото не са качествени,нищо че са оригинални доколкото прочетох.

Дори и да ги свалят и качват на струг и да мерят,няма да ги хванат.Просто не могат да пресъздадат условията при спиране и да мерят тогава :)

По принцип,заготовките /отливките/ от чугун,от които се правят дисковете трябва да са престоели 10 години преди да се обработят за дадениая модел кола.Такава е практиката при производителите.Но се допускат и по-ефтини дискове пак със същата марка и производител при което това ПРАВИЛО не е спазено.И за това едните АТЕ-та са 100лв,а същите пак АТЕ-а но истинската серия са 230лв.

Скоро купувах АТЕ за ГТИ 312мм.АТЕ от Техко примерно са 105 лв броя,а АТЕ във Автотрейд са 280 за брой.Кои са по-качествени според вас?

Но тези от 105 лв. не е гаранция че ще се изкривят,НО ТЕЗИ ОТ 280 ЛВ Е ГАРАНЦИЯ ,ЧЕ НЯМА ДА СЕ ИЗКРИВЯТ НИКОГА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз що не съм кривил?

 

Здрасти,

Колега, отговори ми на един единствен въпрос:

При натискане на спирачката, имаш ли вибрация в спирачния педал?

 

Не съм усетил. Освен, когато се включва ABS, но това много рядко се случва.

 

Според мен са криви дисковете.

Но и да ходиш на диагностика ,не могат да ги хванат.

Защото дисковете са вероятно прави докато са студени.Но в моменто в който накрладките ги стегнат и стоплят,дисковете се разширяват топлинно неравномерно!

Защото не са качествени,нищо че са оригинални доколкото прочетох.

Дори и да ги свалят и качват на струг и да мерят,няма да ги хванат.Просто не могат да пресъздадат условията при спиране и да мерят тогава :)

По принцип,заготовките /отливките/ от чугун,от които се правят дисковете трябва да са престоели 10 години преди да се обработят за дадениая модел кола.Такава е практиката при производителите.Но се допускат и по-ефтини дискове пак със същата марка и производител при което това ПРАВИЛО не е спазено.И за това едните АТЕ-та са 100лв,а същите пак АТЕ-а но истинската серия са 230лв.

Скоро купувах АТЕ за ГТИ 312мм.АТЕ от Техко примерно са 105 лв броя,а АТЕ във Автотрейд са 280 за брой.Кои са по-качествени според вас?

Но тези от 105 лв. не е гаранция че ще се изкривят,НО ТЕЗИ ОТ 280 ЛВ Е ГАРАНЦИЯ ,ЧЕ НЯМА ДА СЕ ИЗКРИВЯТ НИКОГА!

 

С две думи българска работа.

 

Отиваш в ЕТ и питаш какво се предлага те ти казват оригинални и алтернативни. Разликата в цената е май около 20-40 лв. Купувам всичките оригинални, защото не ми се занимава с алтернативни. Слагат ги и толкова изкарват. 

 

Днес се обаждах и уж ще сменят нещо по гаранция. Обясняват ми, че съм минал през локва, когато са били загрели и са се изкривили. Това за мен е най-най абсурдното обяснение. Ако един диск от това се криви, говорим за нормално каране, а не състезания ... значи всичко, което ни слагат са пълни боклуци. Как оригиналнтите изкараха 120 хил. км. без да се скапят. 

 

Здраве да е ще го мъчим някак си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм усетил. Освен, когато се включва ABS, но това много рядко се случва.

 

 

С две думи българска работа.

 

Отиваш в ЕТ и питаш какво се предлага те ти казват оригинални и алтернативни. Разликата в цената е май около 20-40 лв. Купувам всичките оригинални, защото не ми се занимава с алтернативни. Слагат ги и толкова изкарват. 

 

Днес се обаждах и уж ще сменят нещо по гаранция. Обясняват ми, че съм минал през локва, когато са били загрели и са се изкривили. Това за мен е най-най абсурдното обяснение. Ако един диск от това се криви, говорим за нормално каране, а не състезания ... значи всичко, което ни слагат са пълни боклуци. Как оригиналнтите изкараха 120 хил. км. без да се скапят. 

 

Здраве да е ще го мъчим някак си :)

Е, бате 'ората не са целили локвите,а ти само през тех.....много си безотговорен спрямо колата пуууу то бива,то може, ама такова безхаберие не та а срам,как тъй минаваш през локви като са ти загрели дисковете......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм усетил. Освен, когато се включва ABS, но това много рядко се случва.

 

Не са дискове. Обърнете внимание на предницата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са дискове. Обърнете внимание на предницата!

 

На 3 места гледаха никой нищо не вижда по предницата. Аз от това не разбирам ходя при майстори и се надявам те да ми кажат :)

 

Сега ще ходя и в ЕТ, за да видим и там "оригиналните" какво ще кажат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са дискове. Обърнете внимание на предницата!

При Ок2 не се усеща вибрация в педала Жоро.Трябва да са брутално криви че да се почувства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Ок2 не се усеща вибрация в педала Жоро.Трябва да са брутално криви че да се почувства.

 

Тогава пък откъде ще се усети във волана? Каква е причината крив диск да тресе волана.

Карал съм кола с криви дискове, волана не мърдаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава пък откъде ще се усети във волана? Каква е причината крив диск да тресе волана.

Карал съм кола с криви дискове, волана не мърдаше.

 

Аз не, че съм разбирач, но ако си ги представиш нещата именно там е най-логично да усещаш ... едно специфично все едно, че някой ти подръпва волана. Абсолютно същото усещане можеш да получиш по всички нови магистрални участъци в България. Новите отсечки на Тракия или на излизане от София по Хемус ... спирам, че нещо го ударих на политика :)

Редактирано от Deyan.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не, че съм разбирач, но ако си ги представиш нещата именно там е най-логично да усещаш ... едно специфично все едно, че някой ти подръпва волана. Абсолютно същото усещане можеш да получиш по всички нови магистрални участъци в България. Новите отсечки на Тракия или на излизане от София по Хемус ... спирам, че нещо го ударих на политика :)

 

Сега, аз като разбирач да ти кажа какво си представям: :)

Контактната повърхност на диска е с накладките. Когато диска е крив, при натискане на спирачката, кривия диск бута накладката с кривата си част, тя от своя страна бута буталото на спирачния апарат навътре, от там течността се връща към спирачната помпа, бута буталото й в обратна посока и така стигаме до педала на спирачката, който задейства помпата и това връщане на буталото се предава на него, като вибрация от кривия диск.

Проверете предния мост. Накрайници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, че кривите дискове най-вече се усещат във волана.  :sorry: Логично или не, факт е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама така можем да си говорим до утре сутринта! Трябва да има логика. Без да съм го проумял, приемам вибрации във волана, но трябва да са налице и вибрации в спир. педал.

Защо го писах това по-горе? Няма ли кой да го прочете!

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, че кривите дискове най-вече се усещат във волана.  :sorry: Логично или не, факт е. 

Потвърждавам и за О1. При мен се появи след като ми сменяха лагера на главината.

Дисковете ми са доста остарели и изтънели - близо на 150 хил., така че им предстои смяна.

Само се чудя дали да е в ЕТ?

 

Жоро, има ли логика като движиш волана движението да се предава на колелата? Има.

Обратна на тази логика е логиката вибрациите от дисковете да се предават във волана.

Знам, че не точно този отговор очакваш, но говорим за логиката, а не за механизма на предаване на вибрацията.

Не споря, съгласен съм с логиката за педала, но в действителност в педала на спирачката нищо не се усеща.

Предницата и при мен е проверявана - няма проблеми /по-скоро отзад са ми проблемите/.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.