Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вибрация във волана


Deyan.

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Привет,

 

Само да си побутна темата с дисковете, защото след около 9000 км. колата пак проявавя същите симптоми. В момента е за 3-ти път в ЕТ и се надявам да се намери проблема за изкривяването на дисковете. 

 

ПС. Пак съм там, защото имам гаранция ... надявам се

Редактирано от Deyan.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    15

  • Deyan.

    11

  • masterOne

    6

  • bega4kata

    5

Най-много писали в темата

Здравей колега,

Скромният ми опит показва, че дискове се кривят и на 1500 км., след смяна, при това карани с нужното внимание!

От опит:

1.Не почистени и недобре работещи спирачни апарати, водят до криви дискове, без изобщо да ти "дърпа" наляво или надясно;

2.Лош монтаж на накладки /неприлягащи плътно по диска/, причиняват вибрации, а понякога водят до криви дискове;

3.Криви задни дискове, задължително водят до криви предни дискове, дори и след по-малък пробег;

4.Добре загряти дискове, при рязко охлаждане /не голяма локва/, се кривят;

5.Спирането с "прилична" скорост и не голяма дупка, води до криви дискове - виждал съм накладки, буквално отпечатани на диска;

 

Сами е напълно прав, относно произхода на частите!

Жоро, точно във волана се усещат вибрациите, а ако дисковете са порядъчно криви - и в педала на спирачката!

Относно живота на вгражданите в завода, при производството части - всички добре знаем, че никоя сменена в последствие част, няма живота на заводските, но това не е въпрос само на качество, а и на цялостното състояние на един автомобил - десетки заедно функциониращи системи и хиляди детайли.

 

И накрая, нещо сериозно, макар и звучащо като виц:

Автомеханикът, който ми обслужва, ремонтира и изобщо поддържа колите, ми е разказвал, че на много скъпи автомобили, е темперирал дискове, чрез.... - "варене" в машинно масло, в продължение на 10-12 часа, при различни температури - метод, проверен и наследен, от състезателните му години - бивш рали пилот...

Както и да е, желая ти успех с ЕТ.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.Криви задни дискове, задължително водят до криви предни дискове, дори и след по-малък пробег;

 

5.Спирането с "прилична" скорост и не голяма дупка, води до криви дискове - виждал съм накладки, буквално отпечатани на диска;

 

И накрая, нещо сериозно, макар и звучащо като виц:

.............................................

 

Боре, тези 2 точки горе нистина не са много сериозни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маджо, за една година, смених точно три комплекта предни дискове, докато ми "уври" главата, че при една затворена система /спирачната/, при натискане на педала, прилагаш неравномерно усилие /при наистина криви задни дискове/, което респективно се предава на предните...

Не ми се влиза в полемика, елементарна логика е достатъчна, дори за хора като мен - лаици.

Факт е, че след като смених и задните дискове, предните не се изкривиха - вече над 20 000 км.!!!

Точно за това, написах "от опит" - личен, а не някой казал, че друг чул, от стринката на шуранайката...

Колкото до дупката и отпечатъка - мисля, че все още пазя едни дискове "Цимерман", на около 2000 км., ще ги престържа за моя сметка, и ако на някой му се троши предница, ще го вкарам с неговата кола и моите дискове в същата дупка, дето ги бастисах - не е по-дълбока, само е станала по-широка...

Караме 1/2 час, после скачаме с 90-100 в нея, с натисната спирачка - дисковете за моя сметка, гумата и джантата - за негова... :)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Жоро, точно във волана се усещат вибрациите, а ако дисковете са порядъчно криви - и в педала на спирачката!

...

Боре, това също не е задължително да са признаци за криви дискове. При мен ВибрациЙ се беше настанил да се вози още преди колата да направи 2000 км, като гадината се бъзикаше и с волана, и с педала на спирачките. Ама въпреки прокобите на всички (дисковете още бяха в гаранция) настоях първо за един баланс и вече 27 000 км по-късно говедото ВибрациЙ не се е качвал пак. 

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си Ице, но е един от основните признаци, още повече, колегата казва, че е ходил три пъти на гуми-сервиз...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маджо, за една година, смених точно три комплекта предни дискове, докато ми "уври" главата, че при една затворена система /спирачната/, при натискане на педала, прилагаш неравномерно усилие /при наистина криви задни дискове/, което респективно се предава на предните...

 

 

.....и поради каква причина се изкривяват и предните? от "чукане" по спирачния педал дискове не се кривят.

 

По темата на колегата - тва са егати и ментаците и боклуците тези дискове!!! Кой не влиза със загрети дискове из локвите, особено градско каране. Там се загряват най-вече. Нямам думи и спирам до тук, щото още глупости мога да изпиша за новите бангии.

аз не знам кво е смяна на дискове. Тези да не са пластмасови!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маджо, за една година, смених точно три комплекта предни дискове, докато ми "уври" главата, че при една затворена система /спирачната/, при натискане на педала, прилагаш неравномерно усилие /при наистина криви задни дискове/, което респективно се предава на предните...

Не ми се влиза в полемика, елементарна логика е достатъчна, дори за хора като мен - лаици.

 

 

Боре, ти имаш опит, но аз не мога да се съглася с тази логика. Аз мисля, че няма как спирачното усилие, дори и променливо /както ABS системата/ да са причина за изкривяване на дискове. Няма как задни криви дискове да са причина за изкривяване на предните и обратното. Просто не си го представям как?

 

Относно влизането в дупка с натисната спирачка, може само да доведе до изкривяване на джанти или балон на гумите, както и разбиване на окачването, ако дупката е трап. Отново не разбирам как, ще се изкриви диск в този случай? 

Не се заяждам, просто ми е интересно и странно това което споделяш.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не знам аз чисто лаишки сам озадъчен. В крайна сметка пак ги смениха по гаранция. Вече съм с комплект нови. Направи ми впечетление, че не се сменят накладките. Т.е. карам с тези от първата смяна, а само сменяме дискове. Питах дали може те да прегряват дисковете и ми казаха, че може и при следващото ходене за същото нещо ще се сменят и те. Иначе всичко по системата било наред, главините не били криви и нямало никакви проблеми. Така ми казаха.... дали е така времето ще покаже :)

 

Задните дискове са си още старите, но в крайна сметка дори и статистически погледаното от сервиза щяха да си направят извода, че това е дилемата. То и на тях не им е изгодно да правят едно и също нещо 3 пъти при положение, че получават пари само 1. А и както тръгнало не се знае дали ще е само 3 пъти, защото до края на гаранцията има още 1 г. и 2-3 месеца. Това с моето карана е още 2-3 смени на дисковете :)

 

А и всички тези обяснения за диска и локвата ми се струват много несериозни. Само си представете как ги спазват дамите .. карат по 10 км. на ръчна. Дано не се включи някоя, че ще стане страшно :)

Редактирано от Deyan.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Деяне, ако задържат спирачките, колелата ще пушат и ще смърди на феродо. С просто око се вижда.

 

Кажи в сервиза - на всяка смяна на масло, смяна и на дискове :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

А и всички тези обяснения за диска и локвата ми се струват много несериозни. 

 

Случва се, не е странно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, това е мнооого дъла и обширна тема, по която съм правил наблюдения и заключения години наред. Мога да споделя с вас следното.Кривят се най-често:

>евтини дискове

>понякога и скъпи дискове се кривят

Няма 100% причина която да можем да кажем, е това е да се изкриви диска, всичко допринався - ходова част на колата, стил на шофиране, локви, даже дали колата е автоматик или не. Определено от криви дискове по често страдат по тежките коли.

 

За мен решението съм го намерил и е много ефективно - има машини,които престъргват дисковете, свалят 1,2 десети и бам всичко спи, пълно щастие. Диска става като нов. Естествено това е оправдано при нови дискове или по скъпи дискове защото престъргването е 20 лв на диск. 

 

Но споделям, че тези супер гадни тресения обикновено са измятания в порядъка на десети от мм и не се виждат с просто око. 

 

Така нареченото разработване на диска според мен е бошлаф работа. Мога да ви извадя материали да видите че хората препоръчват от начало диска да се кара до синьо, преди да влезе в нормална експлоатация. И това съм правил, не помага и пазенето не помага.. Просто това което помага е диска да изработен од добър материал и правилно обработен термично. 

 

Успех и пупувайте хубави дискове за да не страдате.. много е гадно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте, да използвам тази стара тема, тъй като и аз имам подобен проблем.

След смяна на зимните с летни гуми (момчетата ги смениха за отрицателно време и още тогава се усъмних, че не са свършили работата както трябва) се появи едно притрисане и вибрации във волана при спиране със скорост над 100км/ч. Под тази скорост проблема става по-слабо изразен, а под 80км/ч изчезва. 

Отидох за баланс на друго място, където гумаджията предположи, че е от криви дискове. Въпреки това пре-балансира предните гуми (оказа се че не са добре балансирани), веднага направих тест на магистралата и чудо - проблема изчезна. Дори при рязко натискане на спирачката (от 140-120км/ч) нямаше и след от вибрации, тресене.

Два месеца по-късно проблемът отново се появи... 

Предните дискове са сменяни преди около 10-на хил км, а на задните им предстои смяна скоро. 

Възможно ли е гумите да са се разбалнсирали отново или проблема може да е в дисковета? Предницата е прегледана преди около месец-два и нямапе забелжки.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.