Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вибрация във волана


Deyan.

Recommended Posts

Дискове. Същия проблем имах и след смяна се оправи. При мен доста тресеше , но по педала не се усещаше. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    15

  • Deyan.

    11

  • masterOne

    6

  • bega4kata

    5

Най-много писали в темата

Ама така можем да си говорим до утре сутринта! Трябва да има логика. Без да съм го проумял, приемам вибрации във волана, но трябва да са налице и вибрации в спир. педал.

Защо го писах това по-горе? Няма ли кой да го прочете!

 

Жорка, аз мога да ти отговоря коректно. Минах през същия проблем, във спирачката почти нямаше вибрация, мога да кажа дори, че се усещаше суупер малко, ако си по-нечувствителен - няма да я усетиш. Обаче във волана си тресеше сякаш има небалансирани гуми... и видимо си се върти/тресе/трепери, ако го пуснеш във движение или натиснеш леко спирачката - тресеше си видимо.

 

Какво е обяснението:

- дискът се върти доста бързо. Когато има кривина някъде, може да се дължи на спукано ребро при вентилираните дискове или на друго, измества се центъра на тежестта. Т.е. вече не е супер плоска повърност, която е балансирана правилно, ами се измества тежестта и губи баланса си. Например огъни малко един CD диск и тествай да го завъртиш или му залепи много малко парче дъвка в периферията - да видиш как ще почне да бие и ще има по-малка инерция, т.е. губи си свойствата, защото повърхността не е еднаква и силата на въртене се губи/убива сама. По пумпалите от едно време, с които сме си играели - перфектно балансираните можеха да се въртят с минути - докато другите падаха скоро. При това си биене, ако единия е по-крив от другия става като небалансирана пералня при центрофуга, а представи си го на оста сега - волана как се върти и готово - от ляво диска е по-крив и играе повече, отдясно не толкова и няма какво да ги балансира към оста на въртене (ако си представим че е една цяла) и така се получава вибрацията, без да натискаш спирачка и да имаш контактна повърхност върху кривия диск. Особено, когато са загряли и са поомекнали малко - ужасът тогава е най-пълен. При другите се усеща и като стабилна вибрация във спирачката, но при моята го усетих при много ниска скорост, когато натисна леко спирачката и се усещаше като на тласъци - ту спре, ту тръгне, а аз не променям позицията на крака си.

 

Моите дискове бяха криви с по 6 десети от милиметъра. Мислех да ги изправя, но тъста ми е стругар от сигурно 30 години, каза ми да не се занимавам с глупости, а направо да си купувам нови. Обясни ми всичко нагледно и ми показа всичко кое-как се прави и защо тресе във волана. Когато видях, че след отнемане на по 0.6 от всички страни (както се прави наистина от всички страни и в центъра на диска, където лежи на главината, от по-знаещите стругари) и осъзнах, че ще остана с 19.х мм  на моите дискове, а минимума им е 19мм. Затова ги смених, без повече разправии.

 

Сега, като ги смених - при 160км/ч по магистралите имам чувството, че колата не се движи, а пък при леко натискане на спирачката се усеща сякаш съм под вода и спирам - гладко и плътно, без никакви вибрации.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ви се чудя за Еуратек.Как не ви е страх да си оставяте колите там? Верно че и аз съм ползвал техните услуги но това е САМО при стандартни рутинни елементарни операции.Там монтьорите са на заплата и къде сте виждали кадърен майстор да работи за заплата?!?При ремонтите човешкия фактор е номер 1.Мозък трябва. А там Еуратек са слаби. Част от майсторлъка е и да познава особеностите на частите.

 

и аз мисля че проблема са криви дискове..даже мисля че тук из форума има още една тема баш тия криви дискове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, диска е заводски балансиран по тежест. Това, че е мръднал на места малко в страни с няколко десети не означава, че му е нарушен баланса. Тежестта си е там. Знаеш къде ляга диска и къде джантата и къде се криви диска. Няма нищо, не е проблем. Вие споделяте опит. А, твоята тема я знам. Имам и мнение по въпроса.

Може би не се усеща вибрация в педала заради АВS-а. Знам ли. Но, на всички стари талиги се усеща.

Не може да говориш тук за такива дисбаланси и кривини, които ти разтрисат волана и да го няма в спирачката. Там е 100 пъти по-чувствително от волана.

Благодаря, наистина за мненията и вниманието! :)

Колегата, като реши проблема, ще каже.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа, не мисля, че абса има нещо общо с неусещането на вибрациите в педала. Ама знам ли... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гоше, това ако успея да го разбера т.е. някой да каже със сигурност, ще бъде добре. Нещата отиват в друга посока ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро е прав, че се появяват вибрации и в педала! Най-много се усеща като намаляваш с по-ниска скорост, получава се едно придръпване по време на спирането, спира на тласъци!  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес докато си бръмках по по-новите отсечки из София си експериментирах със спирачките и съм почти на 100%, че е нещо свързано с тях. След като четох едно от мненията на bega4kata по-горе за загряването на спирачките. Реших внимателно да позагрея спирачките и да пробвам дали ще има вибрацията във волана при спиране от 70-80 км. Внимателно, изключена от скорост и без резки спирания.

 

Резултата беше, че когато спирачките са загрели вибрацията се усеща и в ниските скорости, а не само както писах по-рано при спиране от 140 км. След като изчакам спирачките да се охладят и не ги загрявам, а просто си намаля по същия начин няма вибрация. Т.е. вибрацията се наблюдава и при ниска скорост, но трябва да са загрели спирачките.

 

Сега като се замисля при висока скорост триенето ще е много по-силно и съответно въпросната вибрация се проявява много по-бързо. Проверих за вибрацията в педала, но такъв симптом нямам, а и ми се струва, че трябва да са адски изкривени, за да се прояви такова нещо. Мисля, че дори и да има вибрация тя се поема от други части по веригата, които са преди педала. 

 

Такава вибрация в педала ми се е случвала с друга кола, но тям нещата бяха плачевни, защото диска май беше счупен. Пфу само като си спомня как се спира от 160 на светофар в града, а собственика на колата ми вика не я настъпвай, че са криви дисковете, но това ми го каза, когато бях на 130 - 140 км. .... как да се сдържиш 260 к.с. :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Проверих за вибрацията в педала, но такъв симптом нямам, а и ми се струва, че трябва да са адски изкривени, за да се прояви такова нещо. Мисля, че дори и да има вибрация тя се поема от други части по веригата, които са преди педала. 

 

:nea:

Деяне, много мислиш бре! Ако вибрациите се поемат от други неща преди педала, знаеш ли кога ще имаш спирачки.....

 

Мадже.... :doubleup:

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:nea:

Деяне, много мислиш бре! Ако вибрациите се поемат от други неща преди педала, знаеш ли кога ще имаш спирачки.....

 

Мадже.... :doubleup:

да,той Маджо всеки ден само Октавии 2-ки кара и то с криви дискове

 

Казах ви ,ама сега не ми се обяснява каква е причината,тези вибрации при октавия 2 да са мнооого по-слабо изразяващи се в педала.С 2 думи от устройството на спирачната система-помпата на авс-а се компенсират.Това не е 120-ка спирачното цилиндърче в помпата на педала да е в директна връзка с цилиндъра на спирачния педал.Тука има мотор който прави -регулира ,компенсира много точно налягане и т.н.

Голям спор пак заформихте ама :cheers:

 

Жоро,не си спомням за какво беше,ама преди месец пак имаше един дълъг спор за нещо.....след което накрая пак се съгласи с мен.Припомни ми ако помниш. Просто вече живота не е 120-ки.Доста по-различни са някои неща при съвременните бараки.

Сега да не се обидиш нещо моля те :air_kiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш, слабо изразяващи, значи все пак съществуват. Разчитаме на субективния фактор, дали този шофьор ги усеща.

Нищо обидно не си написал. Големи мъже сме, все пак. Аз мога да се сърдя, ама бързо ми минава ха ха ха! :)

Сега, дали споря е трудно да се каже. По скоро го имам за жив разговор. Обаче, писането не излиза, като разговора.
...и като си казал нещо, което е вярно, що да не се съглася? То и това е целта на разговора.

И няма нужда да обясняваш на дълго и на широко. Виж хронологията на постовете от тази страница и ще разбереш.

 

От цялата работа ме съмняваше само това нещо:

 

 

....Може би не се усеща вибрация в педала заради АВS-а. Знам ли.......

 

Искаше се само една дума за Ай Би Ес-а някой да каже и въпроса приключваше. ;)

 

Поздрави

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да,той Маджо всеки ден само Октавии 2-ки кара и то с криви дискове

 

 

Аз не съм казал, че говоря за такава Октавия конкретно, а по принцип. На всяка кола с криви дискове, която съм карал са такива симптомите. На магистрала с висока скорост, като натиснеш леко спирачката само да захапе леко и волана започва да се тресе страшно бързо, а когато намаляваш с ниска скорост се получава това спиране на тласъци за което казах.

Това е от опит, не си го измислям или да съм го чел някъде  ;)

Редактирано от masterOne
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маджо..... :doubleup:

 

Ама той Венцито си го е написал. До колкото знам има О2. Как забравих да го метна одеве този цитат

 

 

Жорка, аз мога да ти отговоря коректно. Минах през същия проблем, във спирачката почти нямаше вибрация, мога да кажа дори, че се усещаше суупер малко, ако си по-нечувствителен - няма да я усетиш.....

.....При другите се усеща и като стабилна вибрация във спирачката, но при моята го усетих при много ниска скорост, когато натисна леко спирачката и се усещаше като на тласъци - ту спре, ту тръгне, а аз не променям позицията на крака си.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма много логика да се усеща силно в педала...

Вярно е, че повърхноста на диска контактува през едната накладка директно с цилиндърчето, но пък другата повърхност контактува през другата накладка със супорта.

Който пък реално е опора на цилиндърчето.

Т.е. усилието там е между двете челюсти, не е толкова важно къде се намира дискът между тях.

От друга страна кривият диск предизвиква биене на супорта, което директно излиза на волана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от опит и аз говоря. Пресен, от месец...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма много логика да се усеща силно в педала...

 

Сега, колко се усеща няма значение. Ако го има, гаранцията за криви дискове е 100%

Ако го няма, вече въпросът е спорен.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да драсна някой ред.

На моята О1 на 120хил.км. смених заводските дискове който вече бяха свършили. Монтираха ми нови и след 2 000 километра започнаха да бият. Оказа се, че при монтажа на накладките не са спазили позицията на вътрешната и външната накладка ( при едно от посещенията при Сами, на Васко му направи впечатление това и ме пита да ли не ми тракат, чесно казано не ги бях чувал ). Веднага отидох в сервиза в който беше извършена подмяната и се оказа, че от неправилният монтаж на накладките и не доброто им контактуване в супорта са се получили вибрации и неравномерни износвания по новите дискове от което се получават и самите вибрации. При мене започваха при висока скорост и колкото повече загряваха се усещаха и до самото укончателно спиране.

За щастие собственика на сервиза излезе пич и получих нови дискове и накладки и хиледи извинения за получилата се ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет компанията!

 

Причината за вибрацията се надявам да е установена и отремонтирана. След посещение в ЕТ София по гаранция се установи, че дисковете са криви. Замервани са главините и дисковете за кривини. Поне така ми казаха :)

 

Като цяло ми се струва пълна аномалия ей така да се закривят ... говорим за навъртени 6-7 хил. км. Дисковете не са от алтернативните, а тези оригиналните. Колко са оригинални други тема ... времето ще покаже.

 

Друга причина, която споменаха за евентуален причинител на изкривяването на дисковете е, че имало изключително много ръжда по главините и дисковете не лягали хубаво. Сега са почистени главините и новите дискове са сложени да легнат хубаво. Когато пътувам на дълъг път ще проверя дали всичко е нормално, че в това време не ми се експериментира в градски условия :)

 

А във връзка с вибрацията в педала, за която спорихте по-горе и там питаха дали я има. Изглежда е белег и при този модел, но при много криви дискове, но аз тази вибрация и при предишната смяна я нямах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Друга причина, която споменаха за евентуален причинител на изкривяването на дисковете е, че имало изключително много ръжда по главините и дисковете не лягали хубаво. Сега са почистени главините и новите дискове са сложени да легнат хубаво.

 

 

Ако това е причината, не ходи повече там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..............., че имало изключително много ръжда по главините и дисковете не лягали хубаво. Сега са почистени главините ..........

Щом при рекламацията не са почистени главините и сега вече са ги почистили, защо тогава още първия път не са ги почистили !?

Това означава мърлява работа.

Добре поне, че си го признават и са изпълнили гаранционните си задължения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да благодаря на колегата Деян за инфото след посещението в сервиза.

Очаквам да сподели и на практика как се държи колата, поставена при същите условия.

Тази теза за ръждата ме съмнява. Колко ръжда ще се събере там. Няма значение. Все едно не съм го казал. Мисля си. Нали и предишните дискове са били прилепнали към главината. Нали в/у диска се стяга джантата. Тогава образно казано ще мята и джантата и ще се усеща дори и без спирачка. Разбирам, че може да се касае за някакви десети от мм. Дисковете са чугунени. Чугуна е крехък материал и при опит да се окаже някакво усилие в/у него направо се чупи. Може да се огъне/изкриви/ само при резки температурни разлики или да се напука.

Единствения му контакт е с накладките и спирачния апарат. В този случай само те могат да го изкривят но не знам по какъв начин. Нали цилиндърчетата шават и ще обират това биене на диска, ако не е легнал правилно на главината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е причината, не ходи повече там!

 

Така, но в София ми се струва, че предвид гаранцията и шанса да попаднеш на някой от по-читавите майстори за някой интервенции си струва, но това е друга тема.

 

Щом при рекламацията не са почистени главините и сега вече са ги почистили, защо тогава още първия път не са ги почистили !?

Това означава мърлява работа.

Добре поне, че си го признават и са изпълнили гаранционните си задължения.

 

Да, аз бях настроен, че ще влезем във филма за смяна на главини, но добре, че не е така.

 

Първо да благодаря на колегата Деян за инфото след посещението в сервиза.

Очаквам да сподели и на практика как се държи колата, поставена при същите условия.

Тази теза за ръждата ме съмнява. Колко ръжда ще се събере там. Няма значение. Все едно не съм го казал. Мисля си. Нали и предишните дискове са били прилепнали към главината. Нали в/у диска се стяга джантата. Тогава образно казано ще мята и джантата и ще се усеща дори и без спирачка. Разбирам, че може да се касае за някакви десети от мм. Дисковете са чугунени. Чугуна е крехък материал и при опит да се окаже някакво усилие в/у него направо се чупи. Може да се огъне/изкриви/ само при резки температурни разлики или да се напука.

Единствения му контакт е с накладките и спирачния апарат. В този случай само те могат да го изкривят но не знам по какъв начин. Нали цилиндърчетата шават и ще обират това биене на диска, ако не е легнал правилно на главината.

 

След като направя едно пътуване ще пиша пак. Дано всичко е наред, но сега още съм карал 50 км. градско и спирам внимателно. Единствената разлика, която усещам е, че колата спира по-добре и педала е по-горе. Т.е. с по-малко усилие спира, но това мисля, че с времето уляга. Ще пиша като врътна малко километри.

 

Благодаря за мненията и съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 0к2 не знам , но на много коли е саморегулиращ . ВАЖНО ВСИЧКО ДА Е ОК. МНОГО БЕЗАВАРИЙНИ КМ. УСПЕХ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....След като направя едно пътуване ще пиша пак. Дано всичко е наред, но сега още съм карал 50 км. градско и спирам внимателно.....

 

Аз от много писане забравих да ти кажа най-важното. :)  Смятай го, като допълнение на второто ми изречение от горния пост.

Пожелавам ти дефекта да е отстранен и в сервиз да ходиш само за техн. обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да приключа са мемоарите :)

 

След навъртени 650 км. и внимателно спиране, когато се налага не съм установил никакви проблеми. С две думи на този етап всичко изглежда е оправено. Чакам да видя колко км. ще изкарат :)

 

Лека :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.