Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнения за Октавия 2


paradox

Recommended Posts

Мда, автоматикът е за хора, които карат от А до Б, а ръчката... за хора, които по принцип изпитват удоволствието от шофирането.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • paradox

    12

  • bega4kata

    6

  • shaft

    6

  • axel

    5

Най-много писали в темата

И така е, но и не е. При Октавия 2 е така, но има много много коли с автомат, които доставят огромно удоволствие :) В последните години се появиха доста коли с автоматик, които са по-бързи, по-икономични и по-приятни за каране...., а даже при някой много мощни въобще не се предлага ръчка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някои модели като не се предлагат с 3 пидала, да не са само за жени я? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси,какъв съм женчо....,отивам тихичко да си поплача....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа, това с пенделити много ми аресъ. На едно мнение сме. С два пидалъ е много куцо, особено когато имаш и ляв крак... хората са го измислили да се използва и той чат-пат, затова са три педалите... сигурно от първата кола насам.

 

По-твърди и здрави.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм съгласен... по скоро колите с 3 педала... са отживелица.. просто още не сте го осъзнали, но и това ще стане (колкото по малко педали, толкова по добре ;), трябва да се водим от тази максима) . Единственото преимущество на ръчката е по-простия и следователно по евтин механизъм, който евентуално и казвам евентуално, дефектира по рядко. Практиката обаче показва друго... че и ръчките дефектират толкова често, ако не и по-често, от автоматите. Мта... приятели, наслаждавайте се на този мъжки... как да кажа.. треди педал  :jester: , а пък ние почитателите на автоматици, ще страдаме от точка А до точка Б... сега малко по сериозно.... За сега ДСГ то се справя отлично и даже мога да споделя, че типичния ластичен ефект липсва при тази кутия, единствения недостатък, който намирам в нея е че държи постоянно много висока скорост избрана и по тази причина става една лека тромавост. Това обаче предполагам е направено с едничка цел икономия на гориво.... нищо страшно обаче.  :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм съгласен... по скоро колите с 3 педала... са отживелица.. просто още не сте го осъзнали, но и това ще стане (колкото по малко педали, толкова по добре ;), трябва да се водим от тази максима) . Единственото преимущество на ръчката е по-простия и следователно по евтин механизъм, който евентуално и казвам евентуално, дефектира по рядко. Практиката обаче показва друго... че и ръчките дефектират толкова често, ако не и по-често, от автоматите. Мта... приятели, наслаждавайте се на този мъжки... как да кажа.. треди педал  :jester: , а пък ние почитателите на автоматици, ще страдаме от точка А до точка Б... сега малко по сериозно.... За сега ДСГ то се справя отлично и даже мога да споделя, че типичния ластичен ефект липсва при тази кутия, единствения недостатък, който намирам в нея е че държи постоянно много висока скорост избрана и по тази причина става една лека тромавост. Това обаче предполагам е направено с едничка цел икономия на гориво.... нищо страшно обаче.  :D/

 

Ама то си е така хората се пазят от DSG-то, защото хем не им се дават 3-4 хил. лв. отгоре, хем ги е страх от скъпи ремонти. В което няма нищо лошо или срамно да си го кажат, но тук повечето ще се опитат да го замаскират като че ли са супер прецизни шофьори състезатели, засичат си стотните от т.А до т. Б, нагласят си предавателни числа, атрофират им левият крак и дясната ръка и т.н. безумни причини да не си вземат DSG :)

 

Иначе и при мен е така, определено е направено за икономия в нормален режим и добре че - защото разходът също е важен. Мно голям кеф е из града. Ако искаш повече динамика можеш да ползваш S, да ползваш кикдаун или да включиш на ръчна смяна....доста е гъвкаво като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами лично за мен мога да говоря - кеф ми е да си сменям сам скоростите и ми доставя много голямо удоволствие това нещо. Повече ме кефи да си движа дясната ръка по предавките, отколкото с две ръце, като на волан пред компютър, да си въртя само геврека и да държа десния крак натиснат на газта, да чакам нещо да се случва автоматично и... супер гадно ми звучи - настръхнах чак... Карал съм DSG няколко пъти, но не съм карал лична кола на DSG - не ме кефи, мога да си го кажа с чиста съвест :)

 

Относно скъпите ремонти на автоматиците - ами да, трошат се десет пъти повече от ръчната, струват много много повече при ремонти, защото са много много много... много по-сложни (във форума имаше пусната схема на устройството на DSG-то), като устройство и в края на краищата кой е луд да хвърля пари за ремонт на автоматици... Колкото до разхода, може да се поспори колко са по-икономични :)

 

По принцип, ако автоматика е по-икономичен отколкото при ръчна кутия - значи шофьорът няма абсолютно никакъв усет като шофьор и не знам може ли да се нарече шофьор изобщо - това е малко като "на темпомат имам по-висок разход - това нормално ли е" - разбира се, че да :)

 

Таа... относно ръчка или автоматик може да се спори много - нещо като Кокошката - Яйцето, Левски - ЦСКА, Бензин - Дизел, Черно - Бяло и т.н. - има разни хора - разни идеали. Различните хора се кефят на различни неща, иначе щеше да е скучно :)

 

Поздрави

 

ПП: Това пък, кое - колко често дефектира - не съм видял във форума да пише "проблем с 5/6-степенна ръчна кутия", но теми от рода "DSG проблем / евентуален проблем" - бол... с лопата се ринат.

ПП2: За разхода -> http://www.spritmonitor.de/en/detail/377915.html  Това е моето "добиче", кара се агресивно 60% от времето - въобще не е икономично карането ми в града - разходът при такова каране на DSG какъв ли ще е... и колко ли време ще издържи кутията...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След година ще пиша по темата пак за здравината.. за сега е много икономична, въпреки ДСГ то.. 6/100 при 50/50, градско/извънградско.. което за мен лично граничи с фантастиката.. аз до сега не съм карал нещо което средния му разход да е под 10/100.. Със 140 лв навъртях 1000 км и има още поне 17-18-19 литра на око... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и кола с ръчна кутия.. за кеф само,не за придвижване,  но няма как робския труд с ръчката да ти доставя удоволствие, особенно в задръстване. А по някога наистина става и въпрос за вкус. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Таа... относно ръчка или автоматик може да се спори много - нещо като Кокошката - Яйцето, Левски - ЦСКА, Бензин - Дизел, Черно - Бяло и т.н. - има разни хора - разни идеали. Различните хора се кефят на различни неща, иначе щеше да е скучно :)

 

Поздрави

 

 

Абсолютно съгласен ! Всеки си има глава  на раменете и да си решава.

 

Аз лично се кефя да карам като цяло, без значение ръчна или авто :)

 

Поздрави!

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно - ако не покарам поне малко някой ден - имам чувството, че ще откача... Карането ме разтоварва адски много. Голям кеф ми е. Само чакам да се разкарат тия студове и аномалии - да сложа широките гуменца и да джиткам с тях.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на вкус и приоритети си е това със скоростната кутия, все едно да спорим кое е по-добре, комби или седан. Такива крайни изказвания като това, че е отживелица не са много адекватни. Аз винаги бих взел ръчка, защото ми доставя по-голямо удоволствие ( освен, че е и по-евтина), на други им е по-приятно дсг-то.

 

пс: И между другото, от точка А до точка Б винаги ще си по-бърз с дсг от колкото с ръчни.

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай устройството на ДСГ и ще видиш кой сменя по-бързо предавките. Това което си написал се отнася за старите автоматици от поколението на О1. Аз вече съм мераклия на автоматик защото в тъпите софийски задръствания тръгни, мини 3 метра и спри почна да ми изтръпва крака и се изнервям вместо да си карам спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че ДСЖ или ръчка си е въпрос на вкус и личен избор, но не трябва да се отъждествява като старомодно, еле пък отживелица...В софийското задръстване ръчката хич не те прави мъж, ами направо си дотяга, особено, ако държиш колата на газ-спирачка по изкачване. Въпреки това за мен е по-приятно усещането да имам контрол върху смяната на скоростите...

 

Отделно от личните предпочитания, мисля, че купувайки кола на втора, трета или н-та ръка трябва много да се внимава за състоянието на кутията, защото един потенциален ремонт може да излезе много солено, а както колега писа вече, има доста теми за проблеми по скоростните кутии, и доста по-малко за проблеми по механичните...Предполагам затова и аз, както и много съ-форумници предпочитаме ръчката пред автоматика, с надежда за по-малки бъдещи харчове.

 

Поздравления за избора на колегата, дано колата ти види сервиз само за смяна а консумативи, а това, че има валиден TUV говори добре за избора ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на вкус и приоритети си е това със скоростната кутия, все едно да спорим кое е по-добре, комби или седан. Такива крайни изказвания като това, че е отживелица не са много адекватни. Аз винаги бих взел ръчка, защото ми доставя по-голямо удоволствие ( освен, че е и по-евтина), на други им е по-приятно дсг-то.

 

пс: И между другото, от точка А до точка Б винаги ще си по-бърз с дсг от колкото с ръчни.

Винаги ще си по-бавен си искал да кажеш нали!?

Шкода с ръчни скорости е винаги по-бърза от Шкода с дсж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно казано по-бърз исках да кажа. Може и да греша, защото опита ми с дсг е почти никакъв и ако е така се извинявам, но в спортен/ръчен режим си мисля, че двата съединителя са по-бързи или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно казано по-бърз исках да кажа. Може и да греша, защото опита ми с дсг е почти никакъв и ако е така се извинявам, но в спортен/ръчен режим си мисля, че двата съединителя са по-бързи или?

 

Въобще не :) Карах супърб 2 facelift с DSG, мисля, че са със 7-ци те - точно на спортен режим задържа обороти преди да смени, за да запази кутията и да я щади, та си отнема около 1 секунда минимално. За това време "2 предавки" ще сменя. По принцип DSG-то го водят по-бавна кутия от ръчната, затова се зачудих как може да си по-бърз.... ако човек е "у'апан" много в ръцете, може и да е по-бърз с DSG, ноооо... ръчната си е по-бърза определено. В набирането да смениш 5-7 скорости или да смениш само 3... имат значение и много други неща.

 

Съгласен съм за DSG, ако съм в Германия и карам само по аутобани непрекъснато - не излизам никъде другаде, да карам тая кола - там бих карал DSG и крака ми да е само на газта... В други ситуации не ме кефи каквато и да е автоматична кутия и това си е... :( слизаш и левия крак изтръпнал, обездвижен - това в кръга на майтапа :D

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:blush: Значи аз съм в грешка ако при ръчна смяна е толкова бавно. Повечето спортни коли вече са с два съединителя и превключват светкавично. Ясно, че дсг няма да е толкова бързо, но не предполагах, че е толкова бавно. :wacko_1:

 

пс: Сега проверих и наистина Октавия 3 РС с ръчни скорости е по-бърза с 0,1 сек. до 100 от тази с ДСГ.

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 100.А до 200 знаеш ли колко много е по-бавна.Има клипчета в Ютуба.Потърси ги.Директно сравнение на октавия рс с 6степенна ръчна и с дсж ускорение до максимална.

Потърси го и го качи тук ако имаш време.В чешкия форум май беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не успявам да намеря директно сравнение, прегледах всички клипове на Чешкия форум (и не само) в тубата ама тц. :wacko_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.