Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля за съвет, относно покупка на Octavia `2009 - `2012г.


GT_power

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Може би съм поредния потребител с подобни банални въпроси, но ако ми отделите няколко реда по темата, ще съм ви много благодарен. Обмислям покупка на семейно комби и след проучване на няколко марки (предимно от VAG групата) се насочих към Octavia, като най-разумен и целесъобразен избор в съотношение цена - качество - вътрешен обем. Държа най-вече на безпроблемност при експлоатацията, не толкова на екстри (е, ако има в комбинация и двете, няма да откажа). Интересуват ме автомобили от 2009 до 2012г. и максимална цена до 18 000лв. която включва всичко (покупка + обслужване + застраховки). Естествено предпочитам екземпляр от първи собственик, купен от БГ или поне с известна и доказуема сервизна история.

Относно двигателите; Постарах се да попрочета и знам за проблемите при 2.0 TDI - глави, дюзи, шестограм-привод на маслената помпа. Не успях да намеря тема, където да са синтезирани препоръчителните кодове на мотори и тези, които следва да се избягват (тук намерих: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/44269-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D1%81-20tdi-16v-140-%D0%BA%D1%81-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB-bkd/но явно другата тема, от второто мнение, към която има препратка е изтрита). Бихте ли ми казали, кой двигател е препоръчителен през въпросните години на производство?

Също така се бях насочил към автоматична скоростна кутия, тъй като шофирам доста градско. Но ме посъветваха да избягвам автоматици над 200 000 км., защото след тези километри се проявявали дефекти, отстраняването на които било над 2000 лв. Какво е вашето мнение?

 

Като пример, съм се насочил към следните обяви:

1. http://www.mobile.bg/11451074609957186

2. http://www.mobile.bg/11437888248019664

3. http://www.mobile.bg/11452796717999923

4. http://www.mobile.bg/11447663199014516

 

Много ще съм ви признателен за всяка информация, относно препоръчителни двигатели и обръщане на внимание за специфични проблеми при модела - мнения, линкове към полезни теми, статии, (дори и към чужди, стига да са на английски).

 

Благодаря Ви  :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих избрал последната - 90 хил километра. Ако са реални ще е супер.

Редактирано от pepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първата е със здрав мотор, няма проблеми с глави и тн. харесва ми като екстри, оборудване и цена. Дали километрите са реални, може да провериш в ЕураТек като и вземеш VIN номера и ги попиташ за сервизната история.

втората също ми харесва, има екстри, което за мен си е плюс. 2011 може да е с комън рейл мотора, който също е няма проблеми. Като е от частник направо може да се пазариш за цената, докато с ЕТ не става.

третата и четвъртата са малко голи като пушки, нямат дори релси на покрива, което за комби си е много желателно. Какъв е тоя последния елеганс, без ел джамове и подлакътник не знам ... 

 

все пак ти си знаеш какво търсиш, ако ще правиш 200 000км на колата докато е в теб, вземи нещо на малко км, но ако ще я караш 100 000 ... от 200 до 300к нищо не е

според моите критерии бих огледал първата и втората, третата и четвъртата не ми допадат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,за шкодите не се отнася за привода на маслената помпа и от тези години които търсиш нямат проблем с главите.Късмет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих взел първата ако се гледа оборудването. Но, едно голямо НО - за 3 години е направила 146хил изведнъж за следващите 3 само 30хил :)

Втората изглежда най-реална като обява.

Три и четири са доста базови, но може да се окажат много запазени.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата обява е с много пожелателни километри, най-вероятно е към 250хил.

 

Виж и тази: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11422534210773899&slink=c853j4

Редактирано от bonethugs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за мненията, колеги :cheers:

 

Първата обява съм я загледал единствено, заради автомата. Въпреки пословичната здравина на 1.9, предпочитам малко по-мощен автомобил. Втората (от Хисяра) най-ми допада. Доволно екстри, мулти кожен волан, полукожен салон, частно лице, регистрирана (и то софийска регистрация - няма да се занимавам с КАТ, което много ме блазни) и с платени такси и застраховки. Даже ми се струва евтина за всичко това...

Като обобщение: Двигателите от тези години (2009-2012) нямат съществени заводски дефекти, така ли да разбирам :question: 

Няма проблеми с главите или маслената помпа? Вярно, този дефект се дискутира при аудитата но реших, че двг. са идентични... С дюзите как стои въпроса? Има ли при тях драми - бош/сименс, сервизни акции и тн., както при Ауди?

Значи, да гледам само конкретното състояние на дадения екземпляр а не конкретни кодове на двигатели или нещо друго :question:

За DSG-тата, какво е вашето мнение при 5-6 годишни автомобили :question: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако двигателя е 2.0 ТДИ и кода е 4-ри буквен (първата е С) ги нямаш гореизброените проблеми. Двигателят е технологично различен от старите за които си чел. 

Двигателите са едни и същи с на Ауди, но точно тези години някъде при Щкода се подменят с новата комън-рейл технология (старата е помпа-дюза). И двата двигателя са 2.0 ТДИ, 140 коня.

 

1.9 ТДИ 105 коня са помпа дюза, но са здрави двигатели. 1.6 ТДИ 105 коня са само комън рейл.

 

Винаги гледаш и състояние, дори колата да е с помпа-дюза не значи, че е лоша :)

 

Ако има сервизна история (каквато ти явно търсиш) и колата и DSG са обслужвани регулярно няма какво да им се плашиш.

6-скоростното DSG се води по-здраво. За 7-скоростното (слагат го май само на 1.6 ТДИ) има повече негативни мнения, че се чупи и прегравя в задръствания, доколко е така не знам, само казвам кавото съм чел.

Аз досега не съм чул на познат да му е заминало DSG-то, а познавам такива и на 0 км и на ... незнайно колко хиляди.

Ако взимаш такава, виж да не са заминали съединителите, консуматив са, ама скъпичък, поне да ги спазариш от цената. . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата от втората обява най-ми допада като визия и оборудване.

Как ще е наживо,това е друг въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

 

Всеки от нас има предпочитания. Моите клонят към последния автомобил, защото:

1. За мен като човек, който не може да се позволи чисто нов автомобил на първо място са били километрите (пробега) на колата. Разбира се до колкото доказуеми могат да бъдат те;

2. До колко е запазен автомобила- вътре и вън - смятам, че този е в доста приличен вид;

3. Екстрите, които за мен липсват в този автомобил са - подлакътник, релси на покрива, парктроник и добра мултимедия. Тези екстри лично за мен не са проблем, предвид факта, че на своята откавия съм си слагал много неща допълнително. Просто, ако ги искаш като екстри, а ги нямаш, в същото време може да се сдобиеш с тях, след време като инвестираш още пари;

4. Надлежно водени документи от предишния (сегашния й) собственик - виждам, че ги е снимал.

5. Не на последно място какво е състоянието на ходова част и двигател, разбира се.

 

Това е моя коментар, който в по-голямата си част е породен от снимковия материал и както колегите по-горе са ти написали на живо се гледа всичко.

Като допълнение ще ти кажа, че не знам от кой град си, но до колкото разбирам си от София - има човек, който да ти прочете компютъра на колата преди евентуална покупка.

 

Забележка: Екстрите на автомобила наистина са странни, но според мен може да е "хибридна" поръчка, т.е.  ниво на оборудване "Амбиенте" + много доп. екстри

 

Поздрави и успех!

Редактирано от Voyslav Filipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ще кажеш - става ли, върви ли! Аз не съм карал такова, но съм чувал, че без премахване на ДПФ, тоя чип няма много ефект. А КР пушел бая след това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, последната обява (четвъртата) не е на реални километри, колата я проверявах преди две седмици, понеже, тогава купих моята. Тази е била на около 180000 или 190000км през  2014г. Вдига една много симпатична женица, която обеснява как колата е била семейна, ама ней се.... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

задължително търси кола със сервизна история водена до последно която може да бъде проверена в еура тек,аз бих заложил на 2.0 tdi

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skodafen, теб ако те успокоява факта, че дадена кола има някаква история в Еуратек добре, но това не е никакъв показател за състоянието на автомобила. Въпросната кола може да има изрядна история в ЕТ, а същевременно да е обръщана по таван и това да не е отразено там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skodafen, теб ако те успокоява факта, че дадена кола има някаква история в Еуратек добре, но това не е никакъв показател за състоянието на автомобила. Въпросната кола може да има изрядна история в ЕТ, а същевременно да е обръщана по таван и това да не е отразено там.

Колега, би ли обяснил какво точно имаш предвид, защото аз не виждам как би им обегнало на ЕТ едно обръщане по таван?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, би ли обяснил какво точно имаш предвид, защото аз не виждам как би им обегнало на ЕТ едно обръщане по таван?

Лесно, като е пиян водача, каското не играе! Тогава си я правиш сам. 2ри вариант - кеш е купена и ти си правиш каското... Не желаеш да я правиш в ЕТ и не ги уведомяваш. Те не следят какви щети има на продадена кола в кеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесно, като е пиян водача, каското не играе! Тогава си я правиш сам. 2ри вариант - кеш е купена и ти си правиш каското... Не желаеш да я правиш в ЕТ и не ги уведомяваш. Те не следят какви щети има на продадена кола в кеш!

Именно. Ходиш само за масло и филтри, и ти заверяват книжката, и колата ти е уж с перфектна история.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

             Ники, за съжаление, има и трети вариант, с който се сблъсках преди да купя Съби - дано който трябва, да чете!!!

Дилърът на Шкода в Плевен, попита моя продавач: Колко ще получа, да му кажа на "Гъзара от София", че колата ти е супер и да и скрия историята, или - да не я продадеш никога..." !!!

Уви, звучи нереално, но е факт... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно. Ходиш само за масло и филтри, и ти заверяват книжката, и колата ти е уж с перфектна история.

Моето мнение е, че в ЕТ не са нищо особенно. Има по-добри сервизи.

 

Една сервизна книжка или история по ВИН, не осначава, че колата е наред. Може да е голяма грешка да се доверите на история, и след 1000км да има сметка от няколко хиляди лева. Лично аз купих Йетито от ЕТ на 55х км и след 2х км трябваше да правя верига и съединител с маховик(като пари - доста, а те успокояват с някакви гаранции на частите!). Колата беше на 3год, реални км и сервизна история ;)

 

Жена и кола са на късмет. И, не може и двете!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесно, като е пиян водача, каското не играе! Тогава си я правиш сам. 2ри вариант - кеш е купена и ти си правиш каското... Не желаеш да я правиш в ЕТ и не ги уведомяваш. Те не следят какви щети има на продадена кола в кеш!

 

Това с пияния водач, би било някакъв супер частен случай 1:1000000000 да попаднеш на такава кола.

А при "кешова" кола, да в ЕТ няма да имат инфо, но в застрахователната компания ще има със сигурност, което може да се провери ;) Отделно от това, докато е гаранционна колата (а в днешно време повечето са с 5год. гаранция), би следвало да ремонтираш колата в ЕТ, независимо дали е кеш, или лизинг, ако искаш да ти е валидна гаранцията разбира се.

 

             Ники, за съжаление, има и трети вариант, с който се сблъсках преди да купя Съби - дано който трябва, да чете!!!

Дилърът на Шкода в Плевен, попита моя продавач: Колко ще получа, да му кажа на "Гъзара от София", че колата ти е супер и да и скрия историята, или - да не я продадеш никога..." !!!

Уви, звучи нереално, но е факт... 

 

Боре,това отново е супер инцидентен случай, макар и доста неприятен.

 

Идеята ми е, че в общия случай предвид историята на автомобила и разбира се след преглед, можеш да си извадиш изводи, които да ти дадат сигурност и спокойствие преди и след покупката. Пак повтарям изключения не липсват, но "тотото" е с далеч по-премерен риск ;)

 

Поздрави,

Никола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

             Ники, за съжаление, има и трети вариант, с който се сблъсках преди да купя Съби - дано който трябва, да чете!!!

Дилърът на Шкода в Плевен, попита моя продавач: Колко ще получа, да му кажа на "Гъзара от София", че колата ти е супер и да и скрия историята, или - да не я продадеш никога..." !!!

Уви, звучи нереално, но е факт... 

Е това е мноо грозна работа,ама много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.