Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моят Супърб 2012 ТДИ


Kograman

Recommended Posts

Времето разбра,че ще слагаме зимните гуми и зимните стелки,и се оправи :)

Ще и сложа и аз гумените стелки за зимата. Лятото не миришат ли на гума, като стане 32+ градуса, и колата стои на слънце?

 

Тия, които миришат на гума - те ще миришат от чисто нови, още като ги вземеш :) Иначе никога не са ми мирисали стелките на гума... Смисъл, едни ходих да ги гледам, още в магазина миришеха на гума, преди да ги взема и направо си тръгнах :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 308
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Kograman

    133

  • shaft

    29

  • Milen Dimitrov

    23

  • Цецо75

    20

Най-много писали в темата

В моята мирише на кожа :-) Сина ми като я взех,каза тая кола мирише странно,не е като предишната...Стелките си бяха същите,от старата в новата...Вземи си от ЕТ,пасват идеално и нямат мирис.

Редактирано от scooby doo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То навсякъде ги има, за колите, които са в България или в по-студените страни. 

 

Ето: 

http://www.ukpassats.co.uk/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=69861

 

Има и във форума тема, колеги си инсталираха на коли, които нямат и т.н. :)

 

Ако питаш как точно работи - нямам еднозначен отговор, защото не съм наясно как тръгва при климатроникът, аз бях само с климатик и тръгваше, когато "набича" на максимум температура и с включено AC. Ставаше топло в колата за около 5-10 минути зимата - не се трае от жега (a.k.a. "става си баня").

 

Печката е 1000w нагревател, който подгрява и антифриза, ако не се лъжа... Ако се лъжа - да ме поправи някой...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подучух че серийно в суперба се вгаждали ел. печки. Някой знае ли нещо по въпроса?

Ако нова е купувана от България имаш, когато температурата падне под 4 градуса се пуска автоматично. Горе долу след 3-4 минути започва да духа топло и за около 10 минути загравя антифриза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е на Супърба, не съм го разглабял още. На О2 ако има печка, тя е изцяло "въздушна" т.е. няма общо с антифриза. Наистина и мотора загрява по бързо с нея, предполагам защото добре го товари. Киловат си е киловат.

 

На октавията за да го включа трябваше да го сложа на максимална температура и да не е на екон. Обаче на новите климатроници, какъвто е на шлепа и лифтовите октавии не знам как се активира... Ако я има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувана е от България. Предполагам се пуска :

- външна температура под 4 градуса

- на максимално топло парното

- климатика включен

- вентилатора на някаква степен

Това ли е реда на задействане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят винаги е бил на 22С, зимата климатика изключен и вентилатора на auto с малкият вентилатор, и на автоматична рециркулация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква, освен, че почва да показва по-висок моментен разход - литри/час. :)

Ако нормално ти е 0.7л/час - става до около 0.9л/час.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, реално няма никаква индикация, че работи и дали въобще съществува. Може да се види само с VAG-ком. На старите Октавии например редовно се скапва и ако не я закачиш на компютъра така и не разбираш, че я няма.

 

Разхода също не е много информативен, защото тя колата като е студена си показва по-висок така или иначе.

 

Освен това тия коли са с евро 5 и може да имат отделно ел.подгряване на антифриза. Или пък го топли през ЕГР-а... не знам, трябва да погледна като остане време, че и на мен ми е интересно. Но наистина мотора вдига бързо температура.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, бъди така добър :) и погледни дали може да се командва по друг начин духалката, т.е да не е само на автоматичен режим. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз първо незнам дали въобще имам :) Мойта също е българче, така, че би следвало да има...ама знам ли.

 

Ако събота или неделя е по студено ще я закача на VAG-a да видя какво е положението. Обаче не обещавам, че в последно време нещо часовника все не ми стига.

 

Въпроса е какво разбираш под автоматичен режим де. Според мен ако има печка, това е начина да я пуснеш - температурата на макс. Обаче вероятно ще се пусне само ако е студено. Т.е. абсолютно принудително включване мисля, че не съществува (освен през диагностиката), винаги си зависим от "интелекта" на колата.

 

Тя е просто един як реотан сложен пред радиаторчето на климатика и затопля минаващия въздух.

 

Винаги съм се чудил, що на колите не правят климатиците да топлят като домашните, с обратен цикъл.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за принудително включване, не когато машината реши. Чакаме събота и неделя :)

 

Въртиш парното на макс температура. Моят така е духал топло и на +10-12 С

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера я пробвах тази духалка. Запалих колата, парното на макс и няма и минута от духалките си духа топло. Оборотите се вдигнаха до 1000 и там си останаха. за секунди премигнаха лампите,явно се включи голям консуматор на електричество. Преди около 0 градуса, щом я запаля за първи път, оборите стоят около половин минута към 900-1000, после падат на около 800.

С духалката, обаче си стояха на 1000 докато не загря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пристигнаха гумите. Изглеждат обещаващо. Произведени в Унгария 42 седмица на 2017, т.е преди 2 седмици. Ще ги бъдат монтирани в най-скоро време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера я пробвах тази духалка. Запалих колата, парното на макс и няма и минута от духалките си духа топло. Оборотите се вдигнаха до 1000 и там си останаха. за секунди премигнаха лампите,явно се включи голям консуматор на електричество. Преди около 0 градуса, щом я запаля за първи път, оборите стоят около половин минута към 900-1000, после падат на около 800.

С духалката, обаче си стояха на 1000 докато не загря. 

 

Ами логично звучи, явно работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен работи по абсолютно същия начин, макар и не на Шкода (Ford Mondeo).

Ако си го обяснявам правилно, би трябвало да е духалка, защото като увелича вентилатора (изключвайки ауто-то), пропорционално и осезаемо намалява топлината. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах и при мен как става. Почти веднага след тръгването набих регулатора на температурата на макс без да пипам друго, АС изключен. Веднага чух как прехвърли въздушния поток през други духалки и след още 2 минути се усети - започна да духа топличко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някакво приспособление,ще го разучим как работи.

5 месеца я имам, и Шкода ми се издигна в очите. Слагам я в топ 2 на най-хубавите коли, които съм карал.Не блести с нищо на пръв поглед, но е много мислено когато е проектирана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали ти казах, това на което ти викаш духалка е един киловатов реотан на пътя на въздуха от духалките. Няма нищо общо с антифриза.

 

Ако има подгряване на антифриза то е отделно и може да е по два начина. На старите беше с реотан вътре във водния кръг. При по-новите го направиха с един конвектор зад ЕГР клапана, така изгорелите газове минават и топлят антифриза. Предполагам, че и на Супърба е така, защото ще се ползва топлина "даром".

 

Като цяло подгряването на антифриза не се прави за комфорт на пътниците, а за екология.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Не и разбирам чак толкова на колите. След първите км с зимните гуми, съм повече от доволен. Не са шумни, возията си остана същата. Бих казал.че няма разлика с летните. 

Ще видя как ще са на сняг и лед.  Имам и друг въпрос. Зимите гуми какво влияние оказват на возията? Моите наблюдения са, че колата става с по-дървена возия и по-тежък волан. Поне са ми такива впечатленията от Хюндая с зимни Гиславет. Там шарката е симетрична. При Ханкука, няма този ефект. Да не съм си взел всесезонни гуми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Като цяло подгряването на антифриза не се прави за комфорт на пътниците, а за екология.

 

"Тошко" така :)

 

Иначе, прословутият реотан го пуснах някъде по-горе и се видя къде седи - в краката на шофьора, до педала за газта. Преди бях чел, че нещо греело антифриза дори, ама може и да бъркам. 

 

Ето снимка на реотана, къде се намира и за какво служи най-вече (това нещо липсва в колите от Държави с по-топъл климат):

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.