Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екостикери, екокатегории


Stucata

Recommended Posts

На 18.07.2021 г. at 8:10, sauber написа:

 

Това предполагам е за да разчете рамата и теста на валовете да се обвърже с нея, може би?

Прасни някоя снимка на стикера на стъклото, да видим кво ни чака :)

 

 

20210721_184225.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш там ли трябва да го плеснат тоя стикер? Поне да е долу, на мястото на тоя за ГТП, че то стъкло не остава.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя няма да е там. Ще го бутна в страни, защото точно там ми е камерата. Малко по-късно ще пусна снимка на мой колега къде са му го лепнали. 

 

П.п.: И нови стикери за Г.О са измислили. Също толкова грозни, а трябваше да ги премахнат изцяло... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бумащина да има, да се облепи цялото предно стъкло, ще се шофира по уреди или с глава през прозореца.

 

А аз точно там на предното стъкло вече имам стикер - магистралната винетка за Република Турция, която е несменяема, само се зареждат парички по нея.

Ще видим около Нова година, когато трябва да мине преглед Октавията, къде ще я закичат.

 

Регистрационният номер все едно не става за тази и много други цели.

 

Ама не - стикерчета, хартийки, администрация, какво ли не.

Всичко, дето уж беше обещавано и щеше да поизчезне и да се съкрати - всъщност си остава, че и се увеличава.

 

Като с машинното гласуване - протоколи, комисии - за какво?

При издаване на личните карти са снети пръстови отпечатъци, нали?

Вържете с машината един биометричен сензор и става точно като в пунктовете за ГТП - ако си платил ГО и Пътен данък, системата автоматично позволява ГТП.

Слагаш пръстче, машината изписва:  "Здравейте, Христо Русенов, моля изберете за кого да гласувате".

А не пак бележки, протоколи и 6 души комисия във всяка избирателна секция.

 

Това е моето виждане по темата, никого не ангажирам с него. ?

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че за да се спре с тия простотии, трябва да се приеме някакво общо европейско правило и да ни нашамарят от Брюксел. Ама кога и дали ще стане...

Аз също няма да си лепна стикера там посмъртно. Може в ляво или в дясно на огледалото, но там не. На Супърба върви едно каналче за сензора на чистачките в огледалото, на другата кола имам цял панел с очи, камери, лазери, ракети с топлинно насочване и прочие. И в двата случая, ако го залепя централно, стикера трябва да дойде у средата на стъклото и по двете координати. Е нЕма да стане. Може накрая да свърши и в горен ляв ъгъл, че сенниците са ми винаги пуснати и да не ме дразни.

А какви нови стикери за ГО има? Тва съм го пропуснал.

 

Едит:

Цитат

Стикерът за сключена застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и контролният талон към него имат нов графичен дизайн, съобщиха от Гаранционния фонд.  Разпространението на новия образец стартира от 5 май 2021 г. 

Промяната идва в резултат на усилията на ръководството на Гаранционния фонд за оптимизиране на цената, като постигнатото намаление е 23%, съобщиха от там. 

Цената на новия стикер е  1,10 лв. с ДДС. Старият образец на стикера остава валиден и ще се разпространява до изчерпване на наличностите.

spacer.png

 

Да се смея ли, да плача ли... Предлагам всички в Гаранционния фонд за ордер "Стара Планина" 1ва степен. Те са хвърлили толкова труд, че да спестят между 0.30ст. и 1лв. на година за средностатистическия шофьор...

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е чудно в 21 век защо са всичките тези лепенки като по номера на колата може да излиза всичко.Като ме снима камерата как ме намират без стикер.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Vladi_a написа:

Щото, както казаха колеготе по-горе, едни хора трябва да взимат едни пари.......

Пу , взе ми го от клавиатурата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пари вземат навсякъде. Този еко стикер не е по-различен от еко стикерите на Германия или Австрия. И те се лепят на стъклото (За Германия кръглите зелени, жълти или червени стикери). Ако върви и със затягане на прегледите, още по-добре. Нещата бяха представени доста изкривено в началото, че се въвеждат нови еко категории и т.н. Реално стикерите показват в коя група е даден автомобил сега спрямо емисиите си, което няма нищо общо с евро категорията от завода. И да, сигурно някой ще намерят начин да минават метър, но това ще е до време.

Впрочем Германия и Чехия годишните стикери за преглед и платен данък ги лепят на предния и задния номер в специално щамповани кръгове или многостени на табелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години, когато СИК и ВИС застрахова автомобили, слагаха стикер на предното стъкло. По спомен ми го лепяха в долния десен ъгъл. В един момент държавата реши, незнайно как и защо, че тези стикери пречат на видимостта, с което забрани поставянето им. В противоречие с това решение, в момента челното стъкло прилича на детски комплект за лепене на ваденки... Тогава 1 стикер пречеше, сега, явно защото са повече от 1 - не пречат... Милиони левове, изхарчени за куп ненужни глупости. При толкова камери, скенери, софтуери, компютри и т.н., всичко може да бъде наредено само по регистрационния номер - ГТП, ГО, ако щете платен данък и тъпата булгар-еко система/категории. След като работи системата за винетките по рег. номер, защо не вържат към нея останалите неща? Е, що, щото нашите хора трябва да печатат, па и да бутат кинти под масата... И както @sauber е отбелязал - при голяма часто от новите коли в средната горна част на челното стъкло е пълно с датчици и сенозори. Това означава, че в този случай стикера ще дойде една идея под нивото на вътрешното огледало. Пълен смях... Аз също няма да си залепя там стикера. Следва въпрос няма ли някаква асоциация, организация или каквото и да е, да ги погне нашите малоумници в европейския съд?

 

Между другото, не съм се ровил в нета. Има ли някой информация как ще се оповестява и налага забраната за влизане в центъра на София при Х стойности на "твърдите частици". И какво ще стане, ако я наложат в 13:00ч., а кола с по-ниска булгар-еко норма е влязла в центъра в 10:00ч.? Или ако тази кола се движи в посока изход от центъра и го напусне в 13:05ч.? За мен решението е далеч по-просто и отдавна работи в част от Европа - коли под един коя си заводска евро норма нямат право да влизат в центъра/града. Ама тогава бюрократската лапачка няма да е толкова голяма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, а как е реализирана тази забрана в Германия? Кръгъл стикер със съответен цвят в долен десен ъгъл на предното стъкло. А как се оповестяват, има сайт на СО ( това за София, за другите градове не знам) и там ясно се обявява 24 часа по-рано какво и защо. Беше любима дъвка цяла зима за мръсния въздух над София, то не бяха закани, то не бяха призиви за оставки и т.н. Сега малко се получава, защо нещо се прави, при защо нищо не се прави преди. Защо се мерят газовете, за да се класифицират колите и т.н.

 

https://air.sofia.bg/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Mishelle написа:

Преди години, когато СИК и ВИС застрахова автомобили, слагаха стикер на предното стъкло. По спомен ми го лепяха в долния десен ъгъл. В един момент държавата реши, незнайно как и защо, че тези стикери пречат на видимостта, с което забрани поставянето им. В противоречие с това решение, в момента челното стъкло прилича на детски комплект за лепене на ваденки... Тогава 1 стикер пречеше, сега, явно защото са повече от 1 - не пречат...

 Уважаеми, само да ви светна, че причината тези стикери да бъдат премахнати, далеч не беше видимостта на предното стъкло ;) 

Причините бяха съвкупност от нелоялна конкурентна практика, криминално-мутренски отношения между компаниите, безсилието на МВР, поръчкови кражби на МПС и наличието на "привилегировани" такива, които никой не пипаше точно заради въпросните стикери или ако стане грешка - услужливо връщаха такива МПС-та, промяната в нормативната уредба по отношение на застраховането /още преди приемането на Кодекс за застраховането/ във връзка с изискванията на ЕС по отношение на регулацията в застраховането и куп други нещица..., но вЕрвай ми - не и видимостта през предното стъкло !!! 

 

Колкото до това, какви и дали трябва да се лепят стикери по предното стъкло - аз не съм виждал по-големи, по-шарени и по-грозни стикери, налепени по предното стъкло и то на невероятно малоумни и неподходящи места, отколкото по автомобили със "западна" /да се чете: Баш европейски държави/ регистрация и в баш "западни" държави !!!

 

Само че, там никой не пита "гражданите" и "народа" дали му харесват стикерите, формата, размера и мястото за лепене, да не говорим за обществено обсъждане и дебати по въпроса ;) Хората стриктно си ги лепят и изобщо не си тровят нервите с разсъждения в стил "Дал съм една шапка с пари за нова кола, а те ще ми лепят стикери по нея..." !!! 

 

Ама, нали сме по-католици и от Папата, по-черни от Бай МангаУ, и сме по-красиви, и сме по-добри...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна тъпня - мразя каквото и да е да ми стои на предния джам (даже камерата скрих зад огледалото), а ме принуждават да лепя 100 боклука. Нали тея стикери са умни - чипове им слагат, па ги програмират, па бабината им още какво там - толко ли е трудно да вкарат цялото инфо за колата в един чип, пък аз ще си го платя стикерчето като за 3 (5 ако трябва). Колко да излезе - 10-15лв.? И то с нормалната 300+% печалба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Преди години, когато СИК и ВИС застрахова автомобили, слагаха стикер на предното стъкло. По спомен ми го лепяха в долния десен ъгъл. В един момент държавата реши, незнайно как и защо, че тези стикери пречат на видимостта, с което забрани поставянето им. В противоречие с това решение, в момента челното стъкло прилича на детски комплект за лепене на ваденки... Тогава 1 стикер пречеше, сега, явно защото са повече от 1 - не пречат... Милиони левове, изхарчени за куп ненужни глупости. При толкова камери, скенери, софтуери, компютри и т.н., всичко може да бъде наредено само по регистрационния номер - ГТП, ГО, ако щете платен данък и тъпата булгар-еко система/категории. След като работи системата за винетките по рег. номер, защо не вържат към нея останалите неща? Е, що, щото нашите хора трябва да печатат, па и да бутат кинти под масата... И както @sauber е отбелязал - при голяма часто от новите коли в средната горна част на челното стъкло е пълно с датчици и сенозори. Това означава, че в този случай стикера ще дойде една идея под нивото на вътрешното огледало. Пълен смях... Аз също няма да си залепя там стикера. Следва въпрос няма ли някаква асоциация, организация или каквото и да е, да ги погне нашите малоумници в европейския съд?

 

Между другото, не съм се ровил в нета. Има ли някой информация как ще се оповестява и налага забраната за влизане в центъра на София при Х стойности на "твърдите частици". И какво ще стане, ако я наложат в 13:00ч., а кола с по-ниска булгар-еко норма е влязла в центъра в 10:00ч.? Или ако тази кола се движи в посока изход от центъра и го напусне в 13:05ч.? За мен решението е далеч по-просто и отдавна работи в част от Европа - коли под един коя си заводска евро норма нямат право да влизат в центъра/града. Ама тогава бюрократската лапачка няма да е толкова голяма...

 

Това с видимостта по-скоро е било официалната версия. Помня, че имаше бурни обществени коментари по темата, защото реално не се плащаше застраховка, а се плащаше за стикер (който стикер беше застраховката) :)

А налагането на забраната вероятно ще става още от предния ден. Те нали и към момента казват нещо от сорта на "Очаква се нам си кво, за тва пускаме зелен билет утре и вдргуден". Предполагам, че имат алгоритъм, които на база на температурите показва, че братята ще горят здраво гума, пластмаса, шперплат, Уран 238 и прочие.

 

Преди 2 часа, ID A написа:

Юли, а как е реализирана тази забрана в Германия? Кръгъл стикер със съответен цвят в долен десен ъгъл на предното стъкло.

 

 

 

Това, че нещо се прави в Германия, не го прави автоматично the best. В Германия до скоро (ако не и все още), снимките от камерите за скорост се правеха само и единствено на фотографска лента, защото дигиталните носители в случая не можеха да бъдат представяни като доказателство. Та не знам как ме разбираш, ама някой се е качвал по съоръженията да зарежда касетки с летна в камерата. В Германия. В 21ви век.

 

 

Между другото, от много години, без значение кой е на власт, всички боклуци за по стъклата се печатат от Демакс. Демакс е собственост на Петър Кънев. Петър Кънев е депутат в БСПто.

 

Предполагам, че би отнело между 3 и 6 месеца на читави разработчици да изградят база данни, която да хвърли всичко върху регистрационния номер на колата. Също така, Кийте на КАТ имат мониторингова система за рег. номера, която в момента "снима" за ГО. Както снима за ГО, така може да снима и за винетка, ГТП и каквото си искате. Тоест всичко е до елементарно желание. Дори няма да е мега сложно чисто технически да се изпълни. Е, разбира се след като се изпълни, ще има 1-2 години, в които ще те спират да ти обясняват, че системата им казала, че няма ГО, пък ти си имаш. По подобие на системата нотариус-община-КАТ, която се дъни вече...мисля 4 години станаха, от както беше пусната.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, sauber написа:

Предполагам, че би отнело между 3 и 6 месеца на читави разработчици да изградят база данни, която да хвърли всичко върху регистрационния номер на колата. Също така, Кийте на КАТ имат мониторингова система за рег. номера, която в момента "снима" за ГО. Както снима за ГО, така може да снима и за винетка, ГТП и каквото си искате. Тоест всичко е до елементарно желание. Дори няма да е мега сложно чисто технически да се изпълни. Е, разбира се след като се изпълни, ще има 1-2 години, в които ще те спират да ти обясняват, че системата им казала, че няма ГО, пък ти си имаш. 

Да, съгласен съм. 

Обаче като вземеш под внимание факта, че поне 60 % от българските шофьори през зимата си мият колата /или чистят регистрационните табели/, когато..., свърши зимата, а останалите веднъж в месеца, иииииииии - системата рЕзко става НЕизползваема ;) 

 

преди 23 минути, sauber написа:

По подобие на системата нотариус-община-КАТ, която се дъни вече...мисля 4 години станаха, от както беше пусната.

Всъщност, системата е: МВР - Нотариус- Електронен регистър "Единство 2" на Нотариалната камара - МВР - Данъчна служба по адрес на приобретателя - Данъчна служба по адрес на прехвърлителя ;)

Ииииии, се дънеше до преди година и половина - две, в последните звена: "МВР - Данъчна служба по адрес на приобретателя" и "Данъчна служба по адрес на приобретателя - Данъчна служба по адрес на прехвърлителя".

А, от месец и половина, си имаме "Чисто нов Портал за електронни услуги на МВР" - не надграден стария, а нов. И, на този етап работи без грешки. Да видим, дали и кога ще се срине :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Боре написа:

Да, съгласен съм. 

Обаче като вземеш под внимание факта, че поне 60 % от българските шофьори през зимата си мият колата /или чистят регистрационните табели/, когато..., свърши зимата, а останалите веднъж в месеца, иииииииии - системата рЕзко става НЕизползваема ;) 

ЗДвП, чл. 183, ал. 4, т. 11 във вр. с чл. 100, ал. 4, т. 1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Izolini написа:

ЗДвП, чл. 183, ал. 4, т. 11 във вр. с чл. 100, ал. 4, т. 1

Да бе Ице, ама мен за 28 години като правоспособен шофЕр, за непочистени регистрационни табели са ме глобявали точно ... един път !!! ;)

А, ако разчиташ че някой редови български шофЕр ще спазва закона и ще полага съответните грижи, мнооого си се объркАл :D

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Боре написа:

Да бе Ице, ама мен за 28 години като правоспособен шофЕр, за непочистени регистрационни табели са ме глобявали точно ... един път !!! ;)

А, ако разчиташ че някой редови български шофЕр ще спазва закона и ще полага съответните грижи, мнооого си се объркАл :D

 

 

Значи теб са те глобявали безкрайност повече пъти, от колкото редовия български шофер.

И имах предвид, че трябва да се започне с бой по канчето, за да се спазва това. Аз защо мога зимата преди всяко тръгване да мина с една гъба и да си тръкна фаровете и номера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Izolini написа:

Значи теб са те глобявали безкрайност повече пъти, от колкото редовия български шофер.

И имах предвид, че трябва да се започне с бой по канчето, за да се спазва това. Аз защо мога зимата преди всяко тръгване да мина с една гъба и да си тръкна фаровете и номера?

Сега като почнат да глобяват за бус лентите , ще се сетят и за табелите ;)

П.П. Редовия български шофер зимата не си почиства стъклата , вие искате номера да си чисти ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 53 минути, Izolini написа:

ЗДвП, чл. 183, ал. 4, т. 11 във вр. с чл. 100, ал. 4, т. 1

 

Да! И ако минем под презумцията, че това не се санкционира, имаме друг проблем, а не такъв с потенциална система разчитаща номерата.

 

преди 23 минути, The Best Forman написа:

Сега като почнат да глобяват за бус лентите , ще се сетят и за табелите ;)

 

 

Кога това? В момента реда е : Служител на СО от центъра за наблюдение вижда някой в бус лентата, подава сигнал към КАТ, КАТ го обработва, поканвате да ти състави акт, на база акта излиза НП, плащаш си го. Ти нали разбираш, че това са няколко стъпки, в коит НЯМА шанс да няма издънка.

 

И предвид горните две мнения, пак да се запитам - Какво работят в КАТ по точно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, sauber написа:

И предвид горните две мнения, пак да се запитам - Какво работят в КАТ по точно?

 

Честно казано, според мен дори те самите, понякога се питат същото  :D

 

Във всеки случай, не е това, което би трябвало да правят - организация и превенция, и чааааак много след това - санкция !!!

 

Което, всъщност е много тъжно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, sauber написа:

И предвид горните две мнения, пак да се запитам - Какво работят в КАТ по точно?

Мой приятел е КАТърджия. В дълбоката провинция Казанлък. Нямат триноги. Нямат камери. Всичко е събрано от централата в Стара Загора. Единствената им работа е да ходят на тежки ПТП. Според него няма гадост, която да не е виждал.

Вечер спират на палка. Пияни, дрогирани, при това предимно от женски пол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам известни лични наблюдения от това какво точно работят в КАТ София и при какви условия - не говоря за мизерията в сградите и раздрънканите патрулки, а за намесващите се висшестоящи, за некомпетентността на някои "нагласени" служители, за шуробаджанащината....
Реално има доста хора там, които съвестно си вършат работата или поне се опитват, но срещат гореописаните пречки (и други подобни). 
Мой пък познат - ченге в Карлово - се налага да си зарежда сам (на партия с колегата де) патрулката, защото паре нема, ма сигнали бол - у едното село пияници се дЕрат, у другото некоя другарка налага мъжо си, у трето чавето тафнало на чича си Мохера и отнесло некой стълб.....да не говорим ко стана га гръмна Иганово.... 
Започнем ли по тая тема ще трябва цялата дискусия да отиде на едно друго място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.