Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Колеги, бихте ли сменили гума със следните "дефекти" ? И двете разкъсвания са от софийските дупки. На предна лява гума са. Често карам по магистрала и леко ме е страх да не стане беля. ДОТ 2015 Дънлоп.

 

image.thumb.png.0513c511cb9117c094852aea0f3a48b4.png

image.thumb.png.b5ba19d533c25b6da56348f1fa9052b5.png

  • Отговори 75
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Dare

    14

  • PRR

    9

  • ghost_rider

    8

  • Izolini

    7

Публикувано

Вероятно първото, което биха ти казали част от колегите е, че са ти стари гумите и дори без дефекти трябва да ги смениш. Според това, което виждам аз, липсващите парчета са от защитния борд за джантата и по никакъв начин не компроментират здравината на гумата. Освен това въпреки карането по магистрала, едва ли си на предела на скоростния им индекс (вероятно са и високоскоростни). 

  • Одобрявам 2
Публикувано (Редактирано)
преди 32 минути, ghost_rider написа:

Вероятно първото, което биха ти казали част от колегите е, че са ти стари гумите и дори без дефекти трябва да ги смениш. Според това, което виждам аз, липсващите парчета са от защитния борд за джантата и по никакъв начин не компроментират здравината на гумата. Освен това въпреки карането по магистрала, едва ли си на предела на скоростния им индекс (вероятно са и високоскоростни). 

Без да се заяждам само питам. Според теб, ако 5,5 годишни среден/висок клас гуми са стари - какъв ще им бъде интервалът на смяна. Аз съм чел, че Мишелин казват смяната е на 10 години. (Повтарям,че  питам и не искам да се размие темата)

Редактирано от Dare
  • Объркан съм 1
Публикувано

За първата снимка - не. Но втората е притеснителна. Гумата е смачкана между твърд ръб и джантата и може да излезе балон.

А годините не са толкова от значение - на моята кола летните гуми се сменят на 2 години, толкова изкарват. Втората, която е само за резерва, изкарана 2007 г. от магазина и само на 70к км , все още е с оригиналните Мишленки,  които са купувани 2007 г.

Публикувано
Преди 1 час, Dare написа:

Без да се заяждам само питам. Според теб, ако 5,5 годишни среден/висок клас гуми са стари - какъв ще им бъде интервалът на смяна. Аз съм чел, че Мишелин казват смяната е на 10 години. (Повтарям,че  питам и не искам да се размие темата)

 

Демиджа е повече козметичен от колкото друг. Относно твърдението на Мишелин, къде го казват? В САЩ, където най-високата възможна скорост е 120кмч. и хората карат до конци? Да, там става. Ако го кажат в Германия, всички ще се напикаят от смях.

Всичко от сезон 4 нататък е тежък компромис. За някои марки и сезон 4 е твърде много.

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 2 часа, Dare написа:

Без да се заяждам само питам. Според теб, ако 5,5 годишни среден/висок клас гуми са стари - какъв ще им бъде интервалът на смяна. Аз съм чел, че Мишелин казват смяната е на 10 години. (Повтарям,че  питам и не искам да се размие темата)

Не ме разбирай погрешно, аз не мисля че са толкова стари. Аз не бих ги сменил, ако не са си влошили поведението или да са се напукали. 10 години обаче ми се виждат много.

Имам опит със зимен Гудиър Ултрагрип, дот 2009, още ги търкалям по малко зимата, грайфера е на половина, равномерно износени, изглеждат свежи, но никакви ги няма. На лек сняг на почти равно не можех да тръгна и слизх да си бутам сам колата преди 3-4 години, а още преди 5-6 вече им нямах доверие. Спасява това, че колата почти не стъпва на сняг и мокро през зимата, но да не се отклоняваме от темата. 

Вероятно не може да се дава еднаква оценка за летни и зимни гуми, но и летните стареят. Е 2-3 сезона ми се виждат пък прекслено малко. Естествено всеки трябва да прави избора на база на стила си на каране и километрите, които смята да изминава. Именно затова моя избор обикновено клони към по меки (бързоизносващи се) гуми, за да не съм пред дилема след 7-8ма година, да се чудя какво да ги правя, дали да ги сменям, защото са стари или да продължа да ги търкалям, защото грайфера им почти не е мръднал. 

Публикувано
Преди 1 час, sauber написа:

 

 Относно твърдението на Мишелин, къде го казват?

Пише 5г инспекция, а на 10г смяна. Дали е вярно не знам.

 

image.png

Публикувано

Лично мнение, напълно немеродавно, защото е направено по снимка, гумите все пак стават. НО! На първата снимка изглежда, като да не е чак толкова зле, но на втората гумата може единствено и само за задна да се търкаля.

Относно ресурса - производителя може и да пише 10 години, ама гума над 5 години си става търкаляща се пластмаса. Пак лично и некомпетентно мнение :) 

Публикувано

Аз бих я сложил задна. И бих ти препоръчал да започнеш да ги караш с по-високо налягане.

Публикувано

До @Dare - Ако няколко Дни след нараняването не се появи балон, можеш да ги караш за задни.

Публикувано

Това са "нахапвания" от ръбове на дупки и бордюри по борда "пазещ" джантата .. нищо и няма на гумата , освен ако не те притеснява ДОТ-а .. аз лично си карам така от 2-3 години моите и всяка година се появяват нови .

Публикувано

Гена, бих се съгласил с теб, ако свали гумата и я види отвътре. На външно може само да се предполага какви са щетите. При всички положение риска да се кара предна, при положение, че размяната със задна отнема 15мин е, меко казано, неразумен.

Публикувано

Това не е проблем на протектора , а удебеления ръб пазещ джантата и се остъргва само каучука , когато се притисне гумата между ръб на бордюр и ръба на джантата (примерно) .. то се вижда на втората снимка и следата по ръба на джантата .. на гумата нищо и няма (вътрешната структура) .

Публикувано

Аз вече ти казах, много меки ги караш.

Публикувано
преди 27 минути, ID A написа:

Аз вече ти казах, много меки ги караш.

Карам ги по предписанията на производителя ;)

Публикувано
Преди 12 часа, The Best Forman написа:

Карам ги по предписанията на производителя ;)

Ма как по предписание?!?! Какъв българин си, ако не побългариш и не сложиш атмосфера отгоре/отдолу!??!?

 

Сега сериозно - за да откъртиш парче от гумата "защипването" е било бая сериозно. В резултат може да няма, но може и да има скъсани влакна. Аз не бих рискувал да карам такава гума за предна, защото при рязко пукане нещата лесно излизат извън контрол.

 

Но всеки сам си решава.

 

Публикувано

Ако има скъсани влакна ще има и балон :)

  • Одобрявам 1
Публикувано

Нищо им няма на гумите.

Публикувано

бих. и двете!

Публикувано (Редактирано)

Колеги, не поясних, че дефектите са на повече от година. Излишно казах на гумаджията да я сложи отзад. Каза ми "няма проблем ше я сложиме отзаде" :D

Редактирано от Dare
  • Несъгласие 1
Публикувано

A за някакво лепило да се подпълнят тези дупки чувал ли е ? Каучуково лепило може би.

  • Несъгласие 1
Публикувано
Преди 7 часа, Dare написа:

A за някакво лепило да се подпълнят тези дупки чувал ли е ? Каучуково лепило може би.

 

Колега, пробвай с Ц200 !  Аз съм лепил и подпълвал какво ли не с това лепило и като стегне, няма мърдане. Може да го оцветиш с малко стърготини от гумата, за да не си личи. Но, дори и така да го оставиш, то с времето ще потъмнее ;) 

  • Объркан съм 3
Публикувано

Аз тия гуми ще съм ги изхвърлил още 2017-та. 3 сезона и нови, без значение какъв клас се водят. 

Публикувано

Дали не са им много три сезона? 

Публикувано

Още малко по 2 комплекта на сезон ще кажете, че трябва да се сменят, щото като станат на повече от 15 седмици им е свършил живота... 

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.