Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бихте ли сменили такава гума ?


Recommended Posts

Колеги, ако ги сменям на 2 години гумите и давам по 1500 лв само за гуми, по-добре на такси. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Dare

    14

  • PRR

    9

  • ghost_rider

    8

  • Izolini

    7

Аз сменям летните гуми на 2 години. С 16" съм и след продажбата на старите додавам около 200 лева за нов комплект (без ДДС). Слагам само Dunlop, Continental или Goodyear. Еми тези 100 лева на година за нови гуми защо да не ги дам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Аз сменям летните гуми на 2 години. С 16" съм и след продажбата на старите додавам около 200 лева за нов комплект (без ДДС). Слагам само Dunlop, Continental или Goodyear. Еми тези 100 лева на година за нови гуми защо да не ги дам?

И още толкова за зимните, нали? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, ghost_rider написа:

И още толкова за зимните, нали? 

Не, защото зимата карам много по-малко и тях ги сменям на четири години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Izolini написа:

Аз сменям летните гуми на 2 години.

2 години от ДОТ-а или от купуването им ? Защото аз купих на едно Пежо зимни гуми тази година от Диана и ДОТ-а беше 4019. Трагедия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Dare написа:

2 години от ДОТ-а или от купуването им ? Защото аз купих на едно Пежо зимни гуми тази година от Диана и ДОТ-а беше 4019. Трагедия.

В същност след като са карани 2 сезона, защото обикновено ги купувам декември-януари преди поредния скок на цените за началото на новия сезон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Izolini написа:

В същност след като са карани 2 сезона, защото обикновено ги купувам декември-януари преди поредния скок на цените за началото на новия сезон.

Това за цените не съм се сещал, ще започна да наблюдавам каква е надценката през месеците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

темата отплува... въпросът от конкретен прерастна в принципен. всеки сам решава какви гуми да купува и с какви да кара каляската си, да ги вулканизира ли, да ги сменя ли :)видно е и от всички отговорили на въпроса от заглавието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro_kem написа:

темата отплува... въпросът от конкретен прерастна в принципен. всеки сам решава какви гуми да купува и с какви да кара каляската си, да ги вулканизира ли, да ги сменя ли :)видно е и от всички отговорили на въпроса от заглавието!

Koлегата е прав, ако някой се интересува от развитието, попитах в Радиал на бул. Сливница(според мен са кадърни момчетата много там) казаха, че е само козметично и самата гума е дебела там. Същото казаха и на две квартални гумаджийници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Dare написа:

Koлегата е прав, ако някой се интересува от развитието, попитах в Радиал на бул. Сливница(според мен са кадърни момчетата много там) казаха, че е само козметично и самата гума е дебела там. Същото казаха и на две квартални гумаджийници.

Ама ти имаше съмнения и обикаля да питаш.ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Passi написа:

Ама ти имаше съмнения и обикаля да питаш.ли?

Ами,да. Тъй като тук мненията ми се видяха разнопосочни. Повечето хора ги притеснява,че гумите са дот 16.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Passi написа:

А по форумите има много хора дето и бензина-нафтата като не са "пресни" сипват нови.?

Доста се отклонихме от темата, но по този повод се сещам, нещо интересно. През 2007г, преди чичо ми да продаде Ладата (1500S), и налах една туба 20л. оловен А86, сигурно поне 15 годишен. Тая кола, на 3-та препиляваше гумите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Passi написа:

А по форумите има много хора дето и бензина-нафтата като не са "пресни" сипват нови.?

Аз лично чакам пред колонката цистерната да зареди и само тогава сипвам ;)

П.П. извинявам се за спамЪт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към питащият - колегите са ти го казали, че дори щетата да е само козметика, то гуми на 6 години не са за безопасно каране. След 3 години гумата си губи качествата и става рискова. Лично аз карам само на зимни гуми и всяка година взимам по един нов чифт за водещите колела - нито давам 1500 лв. за висок клас (около 250-300 на година ми идват), нито рискувам да съм със стари и/или износени гуми (пазя себе си, децата си, а и всички останали).

Така че не се сърди, че хората са се вгледали в ДОТ-а - всеки от нас трябва да е поне малко отговорен. Лошото е, че това някои го осъзнават (а някои и тогава не) чак когато влезнат в нечий багажник или се метнат в някое дере.

Иначе ти си знаеш - ако щеш и с видинки карай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не пазиш защото с тези зимни гуми през лятото спирачният път е едни 20% повече от на летни гуми. За влизането в локва с тях па изобщо да не отварям дума.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уви, Passi е прав. Зимна гума лятото е мнооого рисково и крайно непрепоръчително. Аз си карам два комплекта, които сменям на 3-4 години. Така сменям на 2 години комплект, вместо всеки сезон 1/2 комплект. Крайната сметка е същата, само дето карам правилните гуми в правилното време.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегите сменящи си летните гуми на 1-2 сезона: ако гумите са ви 225/45/17 пишете ми на лично. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Dare написа:

До колегите сменящи си летните гуми на 1-2 сезона: ако гумите са ви 225/45/17 пишете ми на лично. :D

Явно няма да си пишем, моите са 225/40/18 … :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Dare написа:

До колегите сменящи си летните гуми на 1-2 сезона: ако гумите са ви 225/45/17 пишете ми на лично. :D

 

Ще те имам предвид :)

Не се сърди за това, което ти пишат колегите. Изтъркано е вече да го говорим. Това си е най-фундаменталният компонент от автомобила. Ако гумите не са на топ ниво, няма значение колко добърш шофьор е някой, колко е здраво окачването, какви спирачки има. Като няма кой да "предаде" тия плюсове върху асфалта, все тая. Аз няколко пъти през живота си съм имал ситуации, в които ако не съм бил с премиум гуми в нормален срок на употреба, просто щях да съм с огънат калник, минимум. Колко пъти не съм попадал в ситуации, защото съм бил с такива - не знам. Ама не искам и да разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ги пишете тези неща, ей така, общо, незнам :)

За да се подмени една гума с нова не е достатъчно условие да е навъртяла 2-3-4 сезона. Пропускате най-важните фактори - години от датата на производство, начин на експлоатация и по-важното - изминатия с нея пробег. Не помня в кой сайт на премиум марка гуми четох, но там си бяха написали, че препоръчват, ако протектора все още има хляб в него, летните гуми да се подмянат на 6 години, считано от датата им на производство. Толкова бил максималния safety срок за експлоатация на каучуковата смес.

 

Конкретно в моя случай. Минавам с летните гуми около 8-9К километра на година. Гумите слънце ги пече само в движение, нощно време колата е в гараж, през деня е на подземно парко място. Спокоен шофьор съм, газ рядко раздавам. Защо тогава да сменям летните гумета на 3 години, при положение, че има още доста хляб в тях? Не са се втвърдили, а протектор има бол.

 

Ясно е, че от гума до гума има разлика. Важно е и как се експлоатира. Може и на втората година да е за смяна, да е износена или изпечена, а може и на 4-тата година да е с достатъчно добри показатели. Та мисълта ми е, че всичко е доста субективно, има много условности, заради които не мога да се съглася с твърдението "сменяй на 3 години".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, аз карам по около 30 хиляди на година, доста кротко, но предимно градско (над 90 процента), където износването е по-голямо, особено лятото със зимни гуми (за качествата им на топло мога да споря, но не му е тук мястото), освен това колата ми е навън и зиме и лете. Иначе казано всеки чифт го ползвам по 50-60 хиляди, при неоптимални условия.

Те така ги виждам и пиша аз нещата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз :)

Всичко е до експлоатация, трета година карам зимни дебица фриго 2, дота им беше месец преди да ги взема (по спомен януари), все още им се вижда маркировката в графейра, карам ги целогодишно. Ако не беше стръмния и черен път на вилата щяха да изкарат още, но в последно време почнаха да испускат и се замислям да ги сменям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Mishelle написа:

Как ги пишете тези неща, ей така, общо, незнам :)

За да се подмени една гума с нова не е достатъчно условие да е навъртяла 2-3-4 сезона. Пропускате най-важните фактори - години от датата на производство, начин на експлоатация и по-важното - изминатия с нея пробег. Не помня в кой сайт на премиум марка гуми четох, но там си бяха написали, че препоръчват, ако протектора все още има хляб в него, летните гуми да се подмянат на 6 години, считано от датата им на производство. Толкова бил максималния safety срок за експлоатация на каучуковата смес.

 

Конкретно в моя случай. Минавам с летните гуми около 8-9К километра на година. Гумите слънце ги пече само в движение, нощно време колата е в гараж, през деня е на подземно парко място. Спокоен шофьор съм, газ рядко раздавам. Защо тогава да сменям летните гумета на 3 години, при положение, че има още доста хляб в тях? Не са се втвърдили, а протектор има бол.

 

Ясно е, че от гума до гума има разлика. Важно е и как се експлоатира. Може и на втората година да е за смяна, да е износена или изпечена, а може и на 4-тата година да е с достатъчно добри показатели. Та мисълта ми е, че всичко е доста субективно, има много условности, заради които не мога да се съглася с твърдението "сменяй на 3 години".

 

Юли, единственото с което ще се съглася, е че "всичко е доста субективно" ...

 

Но, няма да се съглася с "Не помня в кой сайт на премиум марка гуми четох, но там си бяха написали, че препоръчват..." ... Една стринка казала, писала, мислила, вярвала и т.н., и т.н.  Това, няма как да е меродавно !

 

То, при равни други условия, и колите харчат по 2-3 литра на 100 км, и електричките карат по 1000 км, и баба ми е мъжка, и има перка, и е вертолет...

 

В края на краищата, всеки има глава на раменете, познава си автомобила и пътното му поведение /или поне би трябвало, за да се нарече обикновен шофьор - любител/, познава си и гумите които търкаля.

 

Моят автомобил, също нощем стои в гараж, на хладно/топло според сезона и на тъмно, но през деня е на открит паркинг. Това, колко се отразява на стареенето на гумите и на промяната в харектеристиките им, не мога да преценя. Но със сигурност знам едно - на третото лято /трети сезон/, гумите ми нямат нищо общо с това което са през първите две. Грайфер имат, та да качат Хималаите, нямат напукано, на пипане са що-годе меки, обаче... пътното им поведение няма нищо общо с предишните години/сезони !  А, като погледнеш пробега им, би трябвало всичко да е ОК - да, ама не е !!!

Шофирам предимно градско, по почти еднакви ежедневни маршрути, по които попадам в едни и същи ситуации, при една и съща скорост - е, категорично няма общо. 

Ако някой не си познава автомобила и не е в състояние да види разликите, това вече е друг въпрос !

 

Напълно съм съгласен със @sauber - за мен, гумите в третия или да речем след третия сезон, са категорично за смяна. Поне при летните. При зимните, има място за някакъв толеранс от още година. Всичко останало е компромис, който не бих направил. При мен, като и при него, в определени ситуации гумите са били от решаващо значение, за да няма тежки последствия. 

 

И последно - никога не се изхвърлям със скъпи гуми. купувам среден или висок клас, но не се прехласвам по "премиуми" ! 

Летните гуми които купих по Великден, струваха 600 лева /да, на някои места струваха 800-900 лева, въпрос на търсене/, за размер 225/40/18. Когато отидох да ги сменям, собственика на сервиза ми предложи 200 лева за старите с които ги сменях - три сезонни, мекички /според мен/, с грайфер като на някои модели чисто нови гуми, без пукано и лепено, изобщо без забележки. С общо пробег около 10000-12000 километра. Но, на мен не ми харесваха, защото коренно си бяха променили пътното поведение !

И каква излезна сметката - 400 лева за четири нови гуми. Без компромиси в сигурността. Е, ако това е скъпо...     

 

И, за да не е съвсем извън темата - съдейки по снимките на колегата, нараняванията по гумата наистина не са значителни и съществени. Имал съм гума с подобни. Структурата, почти със сигурност не е засегната. Аз бих карал известно време с тях, монтирани като задни и с "едно на ум"... Все пак, бих ги сменил при първа възможност.  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако знаех каква полемика щеше да причини ДОТ-а, по-добре да не го бях писал. :D

Редактирано от Dare
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.