Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бихте ли сменили такава гума ?


Recommended Posts

Всъщност добре, че го спомена. Това е автомобилен форум и такива тема са най-важните!

В тази връзка - аз сменям гуми на 4 години, но го правя през две :) Това е варианта, който работи за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Dare

    14

  • PRR

    9

  • ghost_rider

    8

  • Izolini

    7

преди 11 минути, PRR написа:

з сменям гуми на 4 години, но го правя през две

Това не го разбрах?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Боре написа:

 

Юли, единственото с което ще се съглася, е че "всичко е доста субективно" ...

 

Но, няма да се съглася с "Не помня в кой сайт на премиум марка гуми четох, но там си бяха написали, че препоръчват..." ... Една стринка казала, писала, мислила, вярвала и т.н., и т.н.  Това, няма как да е меродавно !

 

То, при равни други условия, и колите харчат по 2-3 литра на 100 км, и електричките карат по 1000 км, и баба ми е мъжка, и има перка, и е вертолет...

Боре, заповядай - в случая страницата е на Michelin. Няма стринки, баби и лелки. Съветват, ако гумата не е амортизирана, да се извършва ежегоден преглед след 5-тата (петата) година от датата на производство и ако всичко след тази година е ОК и през следващите години, препоръчват подмяна на гумите на ... 10-тата (десетата) година. Впрочем същото за десетте години пишат и от Continental. Според двата производителя гумата се сменя след съответната амортизация, степента и вида на която зависи от много фактори, както съм надраскал и аз в горния си пост. Ясно е, че едва ли има читава 5-6-10 годишна гума, колкото и умерено да е експлоатирана и съхранявана. Идеята или по-скоро мнението ми е, че за мен не е правилно генералното заключение "3 години и в кофата".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Izolini написа:

Това не го разбрах?

Ех, годинки, ех ....

Ами имам два комплекта - зимни и летни. 2022 сменям летните, 2024 сменям зимни, 2026 сменям летни ... и те така. Гумите се сменят на 4 години, през две :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Mishelle написа:

Боре, заповядай - в случая страницата е на Michelin. Няма стринки, баби и лелки. Съветват, ако гумата не е амортизирана, да се извършва ежегоден преглед след 5-тата (петата) година от датата на производство и ако всичко след тази година е ОК и през следващите години, препоръчват подмяна на гумите на ... 10-тата (десетата) година. Впрочем същото за десетте години пишат и от Continental. Според двата производителя гумата се сменя след съответната амортизация, степента и вида на която зависи от много фактори, както съм надраскал и аз в горния си пост. Ясно е, че едва ли има читава 5-6-10 годишна гума, колкото и умерено да е експлоатирана и съхранявана. Идеята или по-скоро мнението ми е, че за мен не е правилно генералното заключение "3 години и в кофата".

Юлка, това съм го чел, както и доста такива подобни - общо взето, всеки производител на автомобилни гуми, има такива страници със съвети към уважаемите клиенти ! 

Имах предвид, че дали са Michelin, Continental, Goodyear, Fulda, Pirelli, стринка, леля, баба, чичо, няма никакво значение какво са написали - реалното състояние на гумите и съответното им представяне на пътя и в определени ситуации, е съвсем отделно нещо и то е индивидуално ;)

И наистина, всичко е субективно и въпрос на конкретна преценка. Иначе казано, от своята си камбанария, всеки е прав и знае най-добре ! Точно поради това се съгласих, че генерални умозаключения, не могат да се правят !

Написал съм, как е при мен и как процедирам аз. Останалите - да правят каквото счетат за уместно и за необходимо !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Може би е редно в сервизната книжка да пише на колко км/време трябва да се сменят гумите, както е при маслото. Определен брой км/ време и ако е при тежки условия този интервал да се съкрати. А от там нататък, хората да си сменят маслото на 500км; 50 000км 2 месеца 2 години и т.н., както си решат.

Редактирано от Dare
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви кажа честно, съм изумен, колко чувствителни и прецизни шофьори сте. Или всеки уикенд сте по пистите с ежедневните си автомобили, знам ли!? А още по-замислен ме оставя факта, че за повечето от вас, по-важни са летните гуми, а не зимните. Аз ако карам така, че да ми се наложи да сменям летните си гуми след втория сезон, ще са ми взели книжката доста преди това. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, axel написа:

Аз да ви кажа честно, съм изумен, колко чувствителни и прецизни шофьори сте. Или всеки уикенд сте по пистите с ежедневните си автомобили, знам ли!? А още по-замислен ме оставя факта, че за повечето от вас, по-важни са летните гуми, а не зимните. Аз ако карам така, че да ми се наложи да сменям летните си гуми след втория сезон, ще са ми взели книжката доста преди това. 

Влади, не си ме разбрал, поне не и това което аз имам предвид.

Разбира се, че зимните гуми са по-важни или поне, не по-малко важни !

Просто дали заради различния състав на материала или заради атмосферните и други условия, или като съвкупност от всички фактори, зимните гуми запазват характеристиките си по-дълго.

Респективно, ако са здрави и имат грайфер, позволяват смяна през по-големи времеви интервали. Понякога, дори и двойно по-големи.

Но все пак, всичко е индивидуално.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре, нямах предвид само твоя коментар. Освен това знам, че е невъзможно да се генерализира, и въпреки всичко ми е трудно да разбера, как на нормален шофьор му се налага да си сменя летните гуми на всеки втори сезон. Само Sauber го разбирам, нали кара на ура с по 200-300-400 км/ч.?

Относно зимни и летни гуми обаче, ще си позволя да не се съглася с теб на база личен опит. Ще размишлявам на глас - летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, докато зимните при по-ниски. Нашият климат налага употребата на зимните при относително високи доста често, а това им влияе зле, както е известно. Аз лично усещам разлика в сцеплението доста отчетливо на третия сезон, особено на сняг. От друга страна, при летните, не мога да намеря разлика в третия им сезон, може би в четвъртия на мокро. По-стари не съм карал на моя лична кола и нямам опит. 
 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги сменям за 2 сезона летните ( или 2 години, както казвате), защото им свършва грайфера. Иначе и повече бих ги карал :)

п.п. не са ми взимали книжката:P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, axel написа:

Б... Ще размишлявам на глас - летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, докато зимните при по-ниски. Нашият климат налага употребата на зимните при относително високи доста често, а това им влияе зле, както е известно. Аз лично усещам разлика в сцеплението доста отчетливо на третия сезон, особено на сняг. От друга страна, при летните, не мога да намеря разлика в третия им сезон, може би в четвъртия на мокро. По-стари не съм карал на моя лична кола и нямам опит. 

 

Гумите имат две компоненти, които определят сцеплението - протектор, който дава чисто физическото "захапване" и химически, който придава "лепкавост" на гумата. Каралите на писта знаят как гумата буквално лепне в края на сесията. Това се постига с различни масла и компоненти, които са тайната на всеки производител. Проблема с тази химия е, че след 4-5 години вече е изсъхнала и заминала, т.е. тази компонента липсва и си остава чисто физическото сцепление. Всъщност, не е въпрос само до години, а и до борй работни "цикли", условия на каране (температура, и т.н.), стил на каране (колко рязко се ускорява/намалява/завива и т.н.), режим на каране (градско, извънградско), налягане с което се карат гумите и още куп дребни и не толкова дребни фактори. Повечето от тези фактори влияят много повече на зимната отколкото на лятната гума. В допълнение сцеплението зимата е значително по-ниско и затова много по-често се стига до ръба и малко след него. Затова и го забелязваме по-лесно.

И, понеже доста хора писаха "ама как така сменята не две години"... Ами до преди миналата минавах средно по 30к+ км/година. Т.е. за две години около 50к с летните гуми и 10-12к със зимните. В тази връзка смяната на гума на 50к км и 2/3 годишен дот ми се вижда повече от нормално. Сега, покрай пандемията, минах 15к с Мицьо, което пак прави около 50/-55к за 4 години, т.е. пак ще са за смяна. А има хора, които правят 50-60к на година. Повече от нормално да сменят всяка година, нали?

 

Малиии.... Как не ме домързя да го сътворя тоя роман :(

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А къде пише, че се износват за 50-60к км? Има по-меки като материал, които сигурно и толкова не могат да изкарат, но има гуми, които спокойно си изкарват и над 100к км. Естествено зависи от условията, при които се експлоатират и стила на каране на водача, но като чета повечето коментари на хора сменящи гуми на 1-2 години, карат висок клас гуми, а те не са от най-бързо износващите се. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе истина е, че е много субективно. Но дори и да не се кара една гума, дори и да се пази и прочие, пак си има "таван" за това колко ще е жива. Част от причините са тези, които @PRR е описал. Други са такива, че са неизбежни. Защото топ нещата, които трепят смеската на гумата са кислород, влага и UV лъчение. Та освен ако не си държите гумите в хола срещу климатика, опаковани с черен дебел чувал, нали...

В крайна сметка всеки избира с какви гуми да кара. Само не се доверявайте напълно на това, което казват производителите. То е ясно, че лъжат, за да си мерят пишките с конкуренцията. Усещайте си колата. "Пробвайте" си я безопасно след монтажа на гумите. Тя ще си каже, вие ще си го усетите.

 

Преди 11 часа, axel написа:

Само Sauber го разбирам, нали кара на ура с по 200-300-400 км/ч.?


 

 

Дедо ти Супърб не иска повече от 250кмч. да вдига :(

 

преди 2 минути, ghost_rider написа:

но като чета повечето коментари на хора сменящи гуми на 1-2 години, карат висок клас гуми, а те не са от най-бързо износващите се. 

 

Не знам как си стигнал до това заключение, но Премиум Контакт 6 на Континентал е най-бързо износващата се гума, която съм карал през живота си. И носи това си първо място с БАЯ пред втория. Едни гуми колко по-държат и едни спирачки колкото по-бързо спират, толкова по-бързо свършват курса. (За спирачките изключение е керамиката, където диска държи много, но накладките се сменят с маслото). Противното противоречи на всички физични закони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sauber, не споря с никого, споделям лични наблюдения и опит. Добре, за Континентала съм съгласен, но Бриджстони и Дънлопи съм карал и са вървяли доста на служебните коли, които не бяха малко на брой и имах възможността да покарам и да добия съответния опит (не само по отношение на гуми, разбира се). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, благодаря за информацията. Абсолютно съгласен съм, че гуми на 50тина хиляди км са си за смяна, но голяма част (по-голямата според мен) хора минават между 10 и 20к на година (това е лична статистика, не официални данни), половината от които със зимни гуми. Ми не му трябват нови летни на такъв човек след 10-15-20к при нормално шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм. И моето наблюдение е, че масовият "потребител" рядко минава над 10к/година, т.е. за 4-5 години поприключват гумите ..., което и съвпада с живота на каучука. Е, има и такива, които ще минават по 5к/година и ще търкалят една гума 10 години ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Само да кажа, че годината на дота на гумите на служебните коли в офиса почват с 0. :D Километрите са незнайни.

Редактирано от Dare
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Dare написа:

Само да кажа, че годината на дота на гумите на служебните коли в офиса почват с 0. :D Километрите са незнайни.

Всъщност не е важно с какво почват, а с какво свършват ;)

spacer.png

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

@sauber, не споря с никого, споделям лични наблюдения и опит. Добре, за Континентала съм съгласен, но Бриджстони и Дънлопи съм карал и са вървяли доста на служебните коли, които не бяха малко на брой и имах възможността да покарам и да добия съответния опит (не само по отношение на гуми, разбира се). 

Два последователни комплекта летен Дънлоп сменени всеки след втория сезон. Първия комплект изкара малко над 28к и забележимо започна да губи сцеплението, заради което купих въпросните гуми. Продадох ги без усилие за 50% от цената на новия комплект. Втория (заради намалените пътувания миналата година) направи 22к. Вече започвах да усещам как тръгва по пътя на първия, определено нямаше да изкара още цял сезон, а и един човек ме попита "няма ли да ги продаваш?" и те заминаха. Сега съм с Goodyear Efficient Grip Performance и ще видим колко ще изкарат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, PRR написа:

Всъщност не е важно с какво почват, а с какво свършват ;)

spacer.png

 

Колегата по-скоро имаше предвид, че са преди 2010г. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Izolini написа:

Два последователни комплекта летен Дънлоп сменени всеки след втория сезон. Първия комплект изкара малко над 28к и забележимо започна да губи сцеплението, заради което купих въпросните гуми. Продадох ги без усилие за 50% от цената на новия комплект. Втория (заради намалените пътувания миналата година) направи 22к. Вече започвах да усещам как тръгва по пътя на първия, определено нямаше да изкара още цял сезон, а и един човек ме попита "няма ли да ги продаваш?" и те заминаха. Сега съм с Goodyear Efficient Grip Performance и ще видим колко ще изкарат.

Като спомена някъде по-горе, че си с 16", мога да кажа само, жалко че не сме с еднакви джанти, иначе можеше да си ги въртим на 2 години да ти ги изкупувам, тъкмо ще спестим от ДМБ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Боре написа:

...реалното състояние на гумите и съответното им представяне на пътя и в определени ситуации, е съвсем отделно нещо и то е индивидуално ;)

И наистина, всичко е субективно и въпрос на конкретна преценка. Иначе казано, от своята си камбанария, всеки е прав и знае най-добре ! Точно поради това се съгласих, че генерални умозаключения, не могат да се правят !

Х'абсолютно си праФ, Боре :)

 

Преди 2 часа, Izolini написа:

Два последователни комплекта летен Дънлоп сменени всеки след втория сезон. Първия комплект изкара малко над 28к и забележимо започна да губи сцеплението, заради което купих въпросните гуми. Продадох ги без усилие за 50% от цената на новия комплект. Втория (заради намалените пътувания миналата година) направи 22к. Вече започвах да усещам как тръгва по пътя на първия, определено нямаше да изкара още цял сезон, а и един човек ме попита "няма ли да ги продаваш?" и те заминаха. Сега съм с Goodyear Efficient Grip Performance и ще видим колко ще изкарат.

Да де, ама Ице, вземи да уточниш как караш. Иначе аз ще го направя :)

Освен това Dunlop-а ти беше първа генерация Sport Max, която се славеше с брутално добро сцепление, но и с изключително бързото свършване на гумата (то второто е следствие на първото). Сместа беше супер мека. Аз в момента съм с Sport Max 2, сцеплението и пътното поведение на гумата са отлични. Втора година ги карам и бих казал, че не са мръднали. Нито като пътно поведение, нито като видимо износване. Та от Dunlop бързо са коригирали грешката си, направена в първото поколение на модела, защото хората изреваха заради краткия пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, Mishelle написа:

Освен това Dunlop-а ти беше първа генерация Sport Max, която се славеше с брутално добро сцепление, но и с изключително бързото свършване на гумата (то второто е следствие на първото). Сместа беше супер мека. Аз в момента съм с Sport Max 2, сцеплението и пътното поведение на гумата са отлични. Втора година ги карам и бих казал, че не са мръднали. Нито като пътно поведение, нито като видимо износване. Та от Dunlop бързо са коригирали грешката си, направена в първото поколение на модела, защото хората изреваха заради краткия пробег.

Не са генерации, Sport Max RT 2 се прави в размер само от 17" на горе. А Sport Max RT продължава да се произвежда, но за малките цолажи. Явно никой не си представя, че с моя размер гуми може да караш на "ура"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оки, това не го знаех. Всъщност 'що спиш, минавай на 17-ки, да се видиш у гума и ти. Важното е, че го написа това с ура-то :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.