Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на градски автомобил


4е4о

Recommended Posts

В общи линии се вижда че смисъл от темата особено няма. На авторът едва ли са сериозни намеренията просто му се говори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    19

  • The Best Forman

    16

  • 4е4о

    10

  • skodafen

    7

Преди 3 часа, silent написа:

В общи линии се вижда че смисъл от темата особено няма. На авторът едва ли са сериозни намеренията просто му се говори.

Нека не бъркаме липсата на интерес към Вашата обява с липса на "сериозни намерения"! И защото ми се говори имам цели 6 поста в темата. И двете са лирически отклонения в рамките на добрия форумен тон.

Не мисля, че съм първият или последният с такива размисли относно избора на градски автомобил в определен бюджет. Доста колеги се включиха с различни гледни точки, за което им благодаря.

Както споменах не съм останал без автомобили за каране - нищо че са дизели?.

Айде със здраве от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят автомобил се продаде на цената която исках -да уточня в рамките на добрия тон че не това е причината за изразено гласно подобно съмнение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В темата се обсъдиха доста неща и хората си споделиха вижданията. Дали конкретно колегата ще си купи сега или на по-късен такъв автомобил не е ясно, но другите могат да се възползват от написаното. Все пак това е форум, за разлика от социалните мрежи, и нещата не изчезват, а остават и могат да се видят и след 5 години. А дотогава не вярвам нещата да са се променили драстично, т.е. темата все още ще е актуална и полезна на някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и две бакалийски сметки, които ми изглеждат интересни(въпреки, че от 2022г. цените на автомобилен като цяло са нагоре):

Коментар 60:

"Сравнение на разходите за 5 годи на нова Корола бензин с Лийф. Тойота - цена 35000 лв, Нисан - 70000; каско от 4% със съответното обезценяване на година - 5600 с/у 11200; обслужване - 1200 с/у 0 (примерно); гориво при год. пробег 15000 км/год - 13125 лв с/у 2250 лв; данъци - 445 с/у 0 лв. Общи разходи 55370 лв с/у 83895. Продажна цена - 25000 лв и на двата автомобила. Себестойност на ползването 30370 лв за Тойота с/у 58450 за Нисан. Ако съм пропуснал нещо можете лесно да си го добавите."

 

Коментар 55

"Тук Nissan Leaf почва от 70 000 лв и е в класа на кола с ДВГ от 35 000. Ако минаваш 10 000 км на година - това за 1900 kW/h. При зареждане на контакт вкъщи - 500 лв грубо. За кола с ДВГ при среден разход 7 на сто - около 2000 лв. Спестяват се по 1500 лв, плюс още 200 от данък. Цената ще се изравни след 20 години. Само дето колата на ток ще е умряла след 10. Аз по принцип съм за ел. коли, но не при тези цени. Във Франция имат Дачия Спринг за 100 евро на месец с 30 дни/год. ползване на кола с ДВГ."

 

 

Източник: https://automedia.investor.bg/a/2-novini/48238-kolko-po-evtino-e-shofiraneto-na-tok-spryamo-tova-na-benzin/amp

 

И в допълнение нещо актуално:

https://www.24chasa.bg/biznes/article/15795233

Редактирано от 4е4о
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо , което "статистиците" не вземат предвид - промените , които неминуемо настъпват при налагане на даден продукт , което пък са виновни маркетинговите отдели , а именно при масово използване на даден продукт в един момент започват да се вдигат консумативите и да изчезват привилегиите , което в момента става в Германия. Първото , което изчезна е възможността за безплатно паркиране. Германците започнаха да паркират на станции за зареждане , при което фирмите започнаха да налагат глоби за по-дълъг престой. Скоро ще изчезне (мисля вече са обявили крайна дата за отпадане) на "помощите" при закупуване на ел. автомобил и на края тока , който неминуемо ще се удвои/утрои. Другия момент , заради който притежателите на Тесла ревнаха миналата година е ремонта на батерията - десет години пестиш от ремонти , и на края изсипваш 15 - 20000$ (прекрасно).

Но към момента специално за България една нова Дачия Спринг или втора ръка Зои (примерно) .. то при Рено (ако не бъркам) собствеността винаги си остава на производителя , е една прежалима инвестиция за 7-10 години.

Лично аз ако трябва да избирам между ДВГ и електрически Мерцедес , че дори и Енияк , ще избера ДВГ - то заради огромната първоначална инвестиция. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, за съжаление цените на енергията само ще се качват. НО, цената на не-възобновяемите източници на енергия ще расте все по-бързо. С други думи след 3 до 5 години, само дано не е по-рано де, литър бензин ще е минал 4лв, дори ще гони 5. А тока ще се е качил с 50%, т.е. вместо сегашните 500 срещу 1500 ще имаме 1000 срещу 3000+, т.е. ножицата ще е по-голяма. И изплащането няма да е за 20 години, а за 10. А, за съжаление, сегашните коли с ДВГ след 10тата стават малко тамагочита :( Не ме питай от де знам ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все се надявам на цялата политическа сган да им уври кратуната и да заложат на биогоривата като възобновяеми източници на енергия , а не само на литиевите батерии , свързани със соларни панели.

Специално за биоетанола има доста направено , но защо не се е наложило ... т.е. алтернативи бол , само да си направят сметките от кое ще гушнат повече.

Инак знам - започнах да зареждам газ на 0.25 лв. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, щото пак си минал късно на правилното гориво за времето си ;) По сметките на опела съм зареждал и на 18ст/литър ... Ех, времена... Е, и заплатата ми беше друга де, но все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не беше толкова отдавна - само 20 години разлика ;)

Преди това имаше 4-5 газостанции в цяла София и ми беше ОК на 1.00 лв. бензин. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Богат си бил, угаждал си си :D Аз, още на втория месец след покупката, се газифицирах. И помня как лятото цената падаше до 18ст/литър, зимата се качваше до 30 и всички ревяха, че така се обезмисляла газта ... пък мен пак си ми беше по-еФтинкУ ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе - и такива времена имаше - отивам на бензинджийницата, отварям резервоара и тежко казвам "До горе". 2 кинта и скутера ми преливаше ?

 

На мен ми е любопитно едно друго нещо - цял свят се бори за по-дълъг преход с един резервоар, за по-кратко време за придвижване и т.н. и в следващия момент....вЗеми тоя електрокар и пътувай София-Бургас с преспиване за презареждане или се влачи с 30 по магистралата, за да пестиш ток (това Гената го може ?). Всъщност се опитват да ни налагат едни все още неефективни технологии, които са с ненормално високи цени за придобиване и за чиято подръжка в даден момент трябва да се изръсиш юнашки. Но пък са модерни, уж еко, уж био.

 

Заговори се и за алтернативни горива...и за там не сме дорасли. Колко години вече има електрокари и все още няма добра мрежа от зарядни станции, а какво остава да вкарат и водород например - няма да доживеем да видим изградена инфраструктура. Но пък ще сме модерни.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Да бе - и такива времена имаше - отивам на бензинджийницата, отварям резервоара и тежко казвам "До горе". 2 кинта и скутера ми преливаше ?

 

На мен ми е любопитно едно друго нещо - цял свят се бори за по-дълъг преход с един резервоар, за по-кратко време за придвижване и т.н. и в следващия момент....вЗеми тоя електрокар и пътувай София-Бургас с преспиване за презареждане или се влачи с 30 по магистралата, за да пестиш ток (това Гената го може ?). Всъщност се опитват да ни налагат едни все още неефективни технологии, които са с ненормално високи цени за придобиване и за чиято подръжка в даден момент трябва да се изръсиш юнашки. Но пък са модерни, уж еко, уж био.

 

Заговори се и за алтернативни горива...и за там не сме дорасли. Колко години вече има електрокари и все още няма добра мрежа от зарядни станции, а какво остава да вкарат и водород например - няма да доживеем да видим изградена инфраструктура. Но пък ще сме модерни.

 

Преди 120-30 години и автомобила е бил по-бавен от парния влак , пък сега се състезава със самолетите , въпроса е да почнат да развиват ефективна технология , а не маркетингови зелени идеологии ;)

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

..., за да пестиш ток (това Гената го може ?). Всъщност се опитват да ни налагат едни все още неефективни технологии, които са с ненормално високи цени за придобиване и за чиято подръжка в даден момент трябва да се изръсиш юнашки. Но пък са модерни, уж еко, уж био.

Ами, това с пестенето е за Гената, другите натискат юнашки. Всъщност почти всички електрички са с безобразни данни за 0-100, почти не съм видял такава с времена под 10s, доста от тях са дори под 6, което е направо страшно в градски условия и средно ниво водач зад волана... Та, поне на този етап, пестенето не е най-водещото за производителите.

От друга страна, както вече писах поне 20 пъти, ефективността на електрическата машна е в пъти по-добра от тази на който и да ДВГ, т.е. има не малък ЕКО ефект от ползването на електро придвижването. В тази връзка "неефективни технологии" е доста далеч от истината. Всъщност технологиите са много ефективни. Проблема е капацитета на батерията. Всъщност всички, ама всички недостатъци на електромобилите са в батерията. Бавно зареждане, малък капацитет, скъпо производство, безобразно количество вредни емисии за производство, къс експлотационен период и т.н. и т.н. И нито един недостатък, или поне аз не се сещам, в самото задвижване. Само предимства. И е въпрос на време да се измислят или по-ефективни батерии, както като капацитет, така и като начин на производство или просто да се мине към друг вид съхранение на енергията (водородни клетки и други подобни извращения :) ) Но вярвам, че електрото е бъдещето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позната има точно така, дори цвета е същия. И, да, в града харчи дори под 5 ... Според мен перфектно автомобилче за града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, skodafen написа:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11691470257347472

една такава хем хибрид хем бензин харчи под 5/100

И аз имам приятел с такава - много е доволен, действително пада и под 5/100 градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко встрани от темата, ама позачетох тук за електричките, а не помня имаше ли отделна тема за тях...

Всъщност, по повод инфраструктурата - над 1000 локации в които над 1400 станции. Не е малко като абсолютна стойност. Тъпото е разпределението. Вместо на локация да има поне по 5-6 станции, средно са по 1,4. Заради това, като спреш някъде, все някой има на "колонката".

Малко статистика от една Тесла 3 LR. Според мен, чудесна семейна кола. Предоволно място за пътници и багаж, приличен пробег и достатъчно сила.

За заветното море и юнашкото каране...

София - Бургас безпроблемно се кара със средна около 110-120.

София - Варна с едно зареждане за хапване ~30 минути, също се пътува сравнително бързо.

София - френските Алпи - 3 часа по-бавно от колите в групата с преспиване в Любляна.

Колата сама си изчислява зарежданията по маршрута. Никога не пада под 10%, а зарежданията не са до 100% освен при нощуване.

Рейнджа пада с около 18% средно в студените месеци, но не е болка за умиране.

Винаги се качваш в топла/охладена кола според сезона. Термопомпата е супер. При загряване/охлаждане преди потегляне, я падне с 1 % заряда, я не (3-4 километра), което е смешно. Отделно "one pedal driving" е чудесна опция за усвояване на малко допълнителна енергия.

Общо взето, проблема е в капацитета на батериите все още и относително високата цена за тяхната смяна, макар да има Тесли на над 500К+ с оригинална батерия. Плюс е, че не се налага смяна на всички елементи, а само на отделни блокове.

Има достатъчно нови разработки и дори двигатели в самите колела (Сааб ако го финализират и пуснат в производство ще останат да съществуват) като така се елиминират доста железа, които тежат, а в същото време се отваря допълнително място за батерии, респективно - за увеличаване на пробега.

Единственото, което ме спира при покупката на електрокар е липсата на свободни финанси. Иначе да съм се обзавел с някоя Тесла отдавна.

И да ме оплюете малко - темата със субсидии при закупуването на EV не ми е по вкуса. Не знам защо, държавата трябва да поема част от цената. Те, тея пари от нас идват, не падат от Марс. Реално се дават пари на човек с прилични доходи на който не би било проблем да извади цялата сума за покупката...

 

 

Редактирано от zloQQ
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, zloQQ написа:

...Реално се дават пари на човек с прилични доходи на който не би било проблем да извади цялата сума за покупката...

 

 

И се взимат от всички, включително от тези с малки/недостатъчни доходи :( Но, това е друга тема...

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, PRR написа:

И се взимат от всички, включително от тези с малки/недостатъчни доходи :( Но, това е друга тема...

Именно ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко , ако ти се дават 100+ хилки , по-добре ги дай за Шкода .. тоя американски боклук ще му търсиш ключа за аварийни с фенер и няма да го намериш ?

АМС правят непрекъснато сравнителни тестове и Енияка се доближава максимално до Теслата и все пак такава инвестиция ми се струва прекалена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, PRR написа:

Позната има точно така, дори цвета е същия. И, да, в града харчи дори под 5 ... Според мен перфектно автомобилче за града.

Ми на моя близка пък същия хибрид  ярис си харчи 6+. градско при това не в София и е пълна трагедия с тотално невървене извън града... Нов от магазина.... Резултата е 1 на 1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, silent написа:

Ми на моя близка пък същия хибрид  ярис си харчи 6+. градско при това не в София и е пълна трагедия с тотално невървене извън града... Нов от магазина.... Резултата е 1 на 1

Ще се опитам тактично да не се съглася с твърдението "не върви" , когато става дума за малка градска кола. Тя е създадена да се движи , а не да се състезава и се чувства добре при скорости до 80 км/ч (в града повече не трябват) и всичко друго са капризи ;)

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.