Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Абе на знам какво е при Ицо, ама при мен таблото е пломбирано и двамата със съседа можем само да гледаме какво става вътре ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 439
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    114

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    34

  • ID A

    33

Пепи, извода е, че Енергото отговаря за цялото главно табло. Целия сандък. Иначе няма да го гледаме, като паметник. А, който иска, да си търси кабела след шкафа. Или да уведоми Енергото, ако иска да се върже от таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги трябва да има достъп до предпазителя след електромера. Затова са с такава форма, през плексигласовия капак да се подава само горната част, където няма опасност от електрически удар.

@Izolini няма как да добавиш каквото и да е. Можеш да спреш тока само след таблото, освен ако нямате някакъв външен клеморед след това, нищо не можеш да добавиш. Изключвам времянките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, ID A написа:

освен ако нямате някакъв външен клеморед след това

Естествено, че има

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се върнем малко на темата ...

Та днес загледах едно Пежо е208, електричка, та реших да проверя как стои въпроса с цените. Въпросното електрическо возило струва, според ценовата листа, 73354лв, а най-скъпия му бензинов аналог 43013лв. Т.е. 70% отгоре или разлика от 30к лв. И реших да сметна, колко километра трябва да мина за да избия разликата, при залагане нулева електрическа консумация, т.е. приемаме, че зареждам само на фотоволтаици. Та сметката ми е:

1) 30000лв. по 2.5 литъра бензин излизат 12000 литра. 

2) При 8 среден разход, който очаквам, прави 150к км. 

3) При 5.5 среден разход, който залага производителя, прави 220к км.

Да приемем, че разхода е някъде по средата, т.е. грубо 180-190к км до изпащане при нулева консумация на ток. При положение, че минавам годишно около 30к км това прави 6+ години. Реално, понеже това е градски автомобил, са под 12к/година или 15 години да изплатя разликата, при хипотетична нулева консумация. Уви, на този етап не съм за електричка :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2nd hand. Skoda Citigo e IV е към 30к лева в Германия на възраст от 2020 г. И на пробег от 25к до 50к и още оставаща гаранция. Вярно няколко месеца, но достатъчно за да знаеш ако има проблем с батерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

73354лв, а най-скъпия му бензинов аналог 43013лв. Т.е. 70% отгоре и

В този клас е така,да.Сметката не излиза.

Производителите за момента са се насочили към високият клас и там цените са почти изравнени,например БМВ М4 е по скъпо от БМВ i4M50,и като коне и перформънс са изравнени.При Мерц.и Ауди,Ваген са подобни нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените и те не са това , което бяха .. влизам днес в един магазин и хоп - промоция на гел за бръснене (два за 14 и малко) и естествено вземам си , щот ми трябва и после се замислих каква е далаверата .. почти никаква (два - два и малко) спрямо магазина , от който си го купувам нормално ? .. та и с колите е същото .. дали с гориво или с ток , все същите пари , ама едните ги даваш накуп и ако има от къде да краднеш ток , си на далавера ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, The Best Forman написа:

... и ако има от къде да краднеш ток , си на далавера ;)

Всъщност излиза, че и с крадене не става. Поне не и в малкия клас :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, PRR написа:

Всъщност излиза, че и с крадене не става. Поне не и в малкия клас :( 

Не си калкулирал и обслужванията на ДВГ, които ще "изядат" от пробега, заради стойността, която нямам точна представа колко биха стрували, но няма да са под 300 лв всяко според мен (говоря за масло, м.ф, в.ф и г.ф). Слетни го както ги даватна дълги (безумно дълги) интервали 20-30к км, та ще ти спадне малко пробега и съответно времето за избиване на разликата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, ghost_rider написа:

Не си калкулирал и обслужванията на ДВГ, които ще "изядат" от пробега, заради стойността, която нямам точна представа колко биха стрували, но няма да са под 300 лв всяко според мен (говоря за масло, м.ф, в.ф и г.ф). Слетни го както ги даватна дълги (безумно дълги) интервали 20-30к км, та ще ти спадне малко пробега и съответно времето за избиване на разликата. 

Дори да го направя пак отивам на 150к км + 10 години ... а тока все още го броим без пари. А той няма да поевтинява ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко статистика от БМВ съотношение в продажби плъг-ин и електрички от 2020-2023.

https://www.electrive.com/2024/01/09/bmw-increases-ev-sales-by-75-per-cent-in-2023/

 

И на Тесла продажбите от 2016-2023г.

 

FB_IMG_1704919727901.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харесва ми как твоята гледна точка е най-правилната и единствената :D 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оу,не е бре?.

Ама нали е такова изискването,да минава 700-800-1000км.без спиране,и със скорост 180-200км/ч.нищо,че няма такава ДВГ кола.

Ааа,и най-продаваната кола в света е електрическа,явно има много "балами"?

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, разбирам, че си най-правия, но не си ми в обувките, ако ме разибраш ;) И не карам със 180-200, дори там където е разрешено. Карам си кротко със 130-140, минавам по 1200 километра за 11-12 часа и не мисля къде и колко пъти ще спирам да зареждам колата. И да, тези 1200 км ги минавам с максимум едно зареждане. С толкова зареждания минавам и 1500км ;) Нещо което няма да ми се получи с най-продаваната кола в света. И, понеже така и така споделяме мисли и страсти, не ми пука кое е най-продаваното и кое не е. Интересува ме, кое ми върши на мен работа, както и за колко пари мога да го взема него и/или алтернативата му. Затова и карах Лада Нива, която ти дори не би си помислил да погледнеш, нали? Все пак не е най-продавания SUV в света, нали :D Ей, чак забавно ми става ;) 

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, PRR написа:

минавам по 1200 километра за 11-12 часа и не мисля къде и колко пъти ще спирам да зареждам колата. И да, тези 1200 км ги минавам с максимум едно зареждане. С толкова зареждания минавам и 1500км ;) 

YES,значи ти си човека,за този интериорен дизайн??

Но ако нямаш времето и средствата за луксозното изпълнение,можеш да си направиш сам?

 

 

FB_IMG_1704968830197.jpg

FB_IMG_1704136850980.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че ви се намесвам в спора, но PRR е прав за някои неща. Когато имаш 1000 км автономност можеш да избираш кога да спираш за почивка и къде. Не е задължително да ги минаваш на един път. Когато имаш 300-400 км автономност си принуден да спираш на определени места по пътя. На всяко спиране трябва да стоиш минимум 15-20 мин, за да зареди достатъчно до следващата зарядна станция. Ако igeorgiev82 пътува на дистанции от 1000+ км и спира на всеки 2 часа за по 15-20 мин за почивка, значи за него електричка е супер вариант. Аз също пътувам на такива дистанции и също като PRR не спирам толкова често и за толкова дълго. За мен електричките също не са вариант все още.

Има ли електричка от класа на Супърб, която да предлага сходно място за пътници и багаж? Не говорим за вървеж и автономност, а само за полезен обем?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, winrg написа:

Има ли електричка от класа на Супърб, която да предлага сходно място за пътници и багаж? Не говорим за вървеж и автономност, а само за полезен обем?

То не са много и тези с ДВГ, които покриват тия критерии ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, winrg написа:

класа на Супърб, която да предлага сходно място за пътници и багаж?

 

 Еххй,тва място бе?.

Поне едно 95% от хората имащи Супърб го запълват тва място 2-3 пъти в годината,през останалото време....празен хамбар?.

Погледнете Супърбите по София,колко от тях са пълни с пътници на макс.

Все са 1-2-ма човека вътре?

Редактирано от igeorgiev82
  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, igeorgiev82 написа:

 

 Еххй,тва място бе?.

Поне едно 95% от хората имащи Супърб го запълват тва място 2-3 пъти в годината,през останалото време....празен хамбар?.

Погледнете Супърбите по София,колко от тях са пълни с пътници на макс.

Все са 1-2-ма човека вътре?

Виждал съм два или три Супърба комби с допълнителен багажник на покрива (само в София) ;)

Колкото до електричките - още в самото начало , когато се зароди идеята да се възкреси изобретението на Фердинант Порше като зелена алтернатива на нормалния автомобил , бях и продължавам да твърдя , че не е , но това само времето ще покаже. Всико останало е политика и пепел в очите на хората от мениджъри , политици и визионери. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@igeorgiev82 Ти тотално изплиска легена. По твоята логика що не си вземеш едно електрическо колело, почти всеки ден се разминаваме, и си сам в колата. :) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Vladi_a написа:

почти всеки ден се разминаваме, и си сам в колата.

Вярно е.

Имам пари-угаждам си???.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.