Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

  • Отговори 439
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    114

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    34

  • ID A

    33

Преди 16 часа, The Best Forman написа:

Чудя се след две - пет години , като се вдигне тока

Чуди се?.

А чудиш ли се бензина колко ще е тогава?Съмнявам се да е 1лв./л.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, igeorgiev82 написа:

Чуди се?.

А чудиш ли се бензина колко ще е тогава?Съмнявам се да е 1лв./л.?

Аз за себе си "проблема" с шофиране и паркиране съм го решил , въпроса е , че по-горе това го изтъкваха като плюс колегите , а няма да мине много време и преференциите ще отпаднат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Днес имах малко работа до Ринг Мол и видях това. Ако ми вършеше работа сериозно бих се замислил. 

 

20240211_105253.jpg

 

20240211_105304a.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз вчера я видях. Грубо казано. Щото имаше 25 деца, които бяха налягали с циповете на якетата си по нея. Не че е Тесла, ама нова кола, горката :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Гледам си Auto Motor Sport и представят GENESIS GV60. 74+kWh батерия, която, според спецификациите, минава 400км ... И, човека тества. Зимен преход из Австрия от Виена (?) до Ишгъл. И сподели впечатления. Тръгна с пълна батерия, тества зарежданията и в крайна сметка се оказа, че първото му зареждане е след малко повече от 200км, но нататък нещата стават, малко, трагични. На всеки 175км зареждане за 25мин ... на 225kW зарядно! Нооооо, само ако си подготвил батерията, т.е. стоплил си я. Което изисква допълнителен разход и скъсява още пробега. Но пък без него зареждането не е с 225kW, а с "цели" 25! Но, както човека сподели, да речем, че ще я подготвим. Ноооо, планировката се оказва, че е намерила зарядна станция В града, т.е. влизане в задръстването и 25-те минути стават почти час. Да речем, че това не е проблем на електричката, а на конкретния модел, но в крайна сметка 225kW станции няма по път и над път, т.е. може да се наложи да се чака. Все пак говорим за спиране на всеки 175km! 

В крайна сметка човека сподели, че е минал 770км за 12 часа. Аз минах 1100 за под 11 със зареждане, граници, спиране за физиологични нужди и т.н. И бяхме с две коли, другата 1.6TDI, 110bhp.

Толкова за електричките и дългия път ... засега.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива дълги преходи са редки. И резултатът не е съвсем лош, но ако всички минем на електрички, няма как да стане. Мисли си, че много избързаха със забраната на двг за нови коли след 2030+. Трябваше да накарат производителите да минат през плъг ин хибриди, с възможност за движение само на ток поне около 120 км. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, ID A написа:

Такива дълги преходи са редки. И резултатът не е съвсем лош, но ако всички минем на електрички, няма как да стане. Мисли си, че много избързаха със забраната на двг за нови коли след 2030+. Трябваше да накарат производителите да минат през плъг ин хибриди, с възможност за движение само на ток поне около 120 км. 

Идеален е :D Реално за да стигна до Варна ми трябват 3 спирания, т.е. добавям час и половина към "нормалните" 5 или 30% отгоре ;) Ох, извинявай, забравих, че в България 225kW станции почти няма, та станаха 3h отгоре :D Ако си се подготвил добре, може и само с 2 зареждания да минеш. Т.е. връщаме се към края на 80те, когато пътуването до морето отнемаше 8-10 часа със солидна предварителна подготовка :D

За забраната съм съгласен.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за зимен преход. Лято ще прави 400 с едно зареждане. А зарядни ще се появят, когато има търсене. 

Но батериите са още далече, от това което очакваме от тях. Затова и написах плъг ин хибриди трябваше да са бъдещето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти. Лятото работи климатика и пак пада прехода. Освен това, проблема с прехода е, че 400 км са при 90km/h, а не при 140, колкото е ограничението на магистралата. Съответно челното съпротивление е 2.5 пъти по-голямо и теоритичния преход спада двойно ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.02.2024 г. at 19:05, PRR написа:

Гледам си Auto Motor Sport и представят GENESIS GV60. 74+kWh батерия, която, според спецификациите, минава 400км ... И, човека тества. Зимен преход из Австрия от Виена (?) до Ишгъл. И сподели впечатления. Тръгна с пълна батерия, тества зарежданията и в крайна сметка се оказа, че първото му зареждане е след малко повече от 200км, но нататък нещата стават, малко, трагични. На всеки 175км зареждане за 25мин ... на 225kW зарядно! Нооооо, само ако си подготвил батерията, т.е. стоплил си я. Което изисква допълнителен разход и скъсява още пробега. Но пък без него зареждането не е с 225kW, а с "цели" 25! Но, както човека сподели, да речем, че ще я подготвим. Ноооо, планировката се оказва, че е намерила зарядна станция В града, т.е. влизане в задръстването и 25-те минути стават почти час. Да речем, че това не е проблем на електричката, а на конкретния модел, но в крайна сметка 225kW станции няма по път и над път, т.е. може да се наложи да се чака. Все пак говорим за спиране на всеки 175km! 

В крайна сметка човека сподели, че е минал 770км за 12 часа. Аз минах 1100 за под 11 със зареждане, граници, спиране за физиологични нужди и т.н. И бяхме с две коли, другата 1.6TDI, 110bhp.

Толкова за електричките и дългия път ... засега.

Супер извод на последна инстанция от 1 кола??.

Ето,разгледай,човека прави тестове на 1000км в НОРВЕГИЯ имаш за колко време ги е взел,при каква температура,и с колко зареждания.

Има доста коли под твоя "рекорд"?

 

bjorn-nyland-1000-km-challenge-20220724.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.02.2024 г. at 11:49, ID A написа:

. А зарядни ще се появят, когато има търсене. 

Колко па да се появят,сега няма,нали??.Така казаха пред блока??.

На 2.5млн.коли с ДВГ,2600 бензиностанции.На 11000 електрички 1750 зарядни?.

Разликата в съотношението май е потресаващо???.

8-10 Електромобила на зарядна точка с/у 1000 коли на една бензиностанция.Кой ли ще зареди по бързо,ако се разиграе тоя сценарий.

FB_IMG_1709054962879.jpg

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.02.2024 г. at 11:49, ID A написа:

...плъг ин хибриди трябваше да са бъдещето.

Напълно съгласен - електрокарите, колкото и да ги лансират, все още са недостатъчно развити.
Точно за това няколко от големите марки удрят спирачките на електричките.
 

 

Преди 1 час, igeorgiev82 написа:

bjorn-nyland-1000-km-challenge-20220724.jpeg

И тази картинка доказва горното - на първо място е PHEV.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, igeorgiev82 написа:

Колко па да се появят,сега няма,нали??.Така казаха пред блока??.

На 2.5млн.коли с ДВГ,2600 бензиностанции.На 11000 електрички 1750 зарядни?.

Разликата в съотношението май е потресаващо???.

8-10 Електромобила на зарядна точка с/у 1000 коли на една бензиностанция.Кой ли ще зареди по бързо,ако се разиграе тоя сценарий.

FB_IMG_1709054962879.jpg

 

Много е гот да изкривяваш цифри както ти изнася.

4 спирания за зареждания на ток срещу 1 на гориво. Тези 1000 коли веднага слязоха на 250

2600 бензиностанции със средно 6 колонки. И колите вече са 42.

5 минути за зареждане на гориво срещу 30 на ток (то ясно, че не на всички е само 30 минути, а много повече, ама айде). Бам - станаха 7.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Izolini написа:

И колите вече са 42.

ОК,нека са 42.Ако има 40 коли пред теб силно се съмнявам,че ще заредиш за 5 мин.(нищо,че поне 30мин.ще чакаш да се добереш до колонката само)Ще платиш на касата,ще се изпикаш и ще вземеш кафе.

преди 27 минути, Izolini написа:

4 спирания за зареждания на ток

Ахааа,ти минаваш всеки път 1000км.За по малко не изкарваш колата,така ли?

Не ми отговаряй,всичко е ясно?.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, igeorgiev82 написа:

Ахааа,ти минаваш всеки път 1000км.За по малко не изкарваш колата,така ли?

 

Горе-долу това съм аз с на Светльо Санта фе-то... хахаха... :D Всеки път, когато го изкарам и бам минимум един резервоар го няма... :D Затова не са за мене електричките... нямам време да се занимавам с тия глупости и да си планирам пътя и да внимавам къде карам, колко настъпвам, как я карам, да подгрявам баКтерии и не знам си какво си... Карам, настъпвам колкото ми трябва, гледам стрелката, я бензиностанция (само от позната верига) - хоп догоре за под 5 минути и отново газ. Задникът затова ме боли (не е от вечерни страсти), защото не се разтъпквам по 30-40-50 мин, докато се зареди кашона, ами зареждам догоре, сядам обратно и газ. Няма време... 

За мен електричките са някакви такива нови идеи/тенденции, като двойките мъж-мъж, жена-жена - модерно е, нали, ама не бих пробвал... Ходих, карах, видях за какво иде реч, жената се изкефи, искаше една френска каруца, не се получи, защото според дилъра (може и да ме лъже и друг да я е взел, ама не знам, но не ме и интересува - това си беше знак от съдбата) колата имала проблем при зареждане на батерията - кола на 11 километра пробег, чисто нова от магазина, с лепенките по нея. Казаха ми, че ще я връщат до Франция да я правят и щяло да отнеме към 2 месеца+, защото тук нищо не могат да направят на една електричка - ами това ми беше с електричките. Никога вече няма да опитам, докато не стане задължително - това не е за мене (като двойките мъж-мъж, жена-жена, нали). :)

За 2 месеца чакане и за цената на тия батерии ще си поръчам чисто нов ДВГ двигател от завода и ще дойде за 10 дни. Като спрат трилионната индустрия с петрол и т.н. - тогава тоци.

До сега ми се е случвало да чакам на опашка за зареждане 1 път за 17 години шофьорлък, когато всички дебили мислеха, че цената на горивото ще стане 15 лева/литър и се бяха изсипали с бидоните за зеле да наливат гориво.

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии пропагандата не спи. Както каза колегата, чието мнение напълно споделям днес ако не си негър, транссексуален или обикновен гей си архаичен псевдо човек и определено никак не си в крак с времето. Какво ли не облъчване има от къде ли не и за съжаление рано или късно ще ни принудят със сопата да станем гейове или поне да се качим на електрички.

Дано дотогава лъсне голия задник на псевдодемократичната цивилизация.

Редактирано от silent
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, igeorgiev82 написа:

Супер извод на последна инстанция от 1 кола??.

Ето,разгледай,човека прави тестове на 1000км в НОРВЕГИЯ имаш за колко време ги е взел,при каква температура,и с колко зареждания.

Има доста коли под твоя "рекорд"?

 

bjorn-nyland-1000-km-challenge-20220724.jpeg

Понеже пишеш НОРВЕГИЯ да те информирам, че тя е идеалното място за поставяне на рекорди на електрички, защото "магистралата" там е с ограничение от 110km/h, обикновените пътища са с 80 и се спазват. Което пък означава значително по-нисък разход (близо 2 пъти) за сметка на коло 30% по-бавно придвижване ;) Освен това имат 225kW зарядни станции. Все неща, които в другите части на Европа не са факт.

Останалото са ти го написали вече колегите ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, PRR написа:

за сметка на коло 30% по-бавно придвижване

Как тогава изминава 1000км. за 9:30мин. заедно с "висенето" с часове по зарядните?!??

преди 24 минути, PRR написа:

които в другите части на Европа не са факт.

90% от станциите на Тесла по Европа са 250kw.и те не са 2 в държава като тука.?.

Нямам идея защо така се изкаваш генерално,след като не си си направил труда да провериш елементарни неща,доказуеми с в клика?.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам. Според мен засича САМО времето за движение. Всъщност, предвид че ти пускаш "статистиката" е добре ти да знаеш тия подробности, а не аз ;) 

PS: За цяла Европа има 1064 зарядни с над 150kW мощност. От София следващата е Београд, което НЕ можеш да минеш с едно зареждане. Следващата е Словения, т.е. Хърватска я "прелиташ" без бърза зарядна станция. Влизаш в Италия и ... пак мъка. Като цяло 150kW+ зарядни са рядкост, а с по-малките 25те минути стават химера. Пак казвам - провери как е постигнал рекордите тоя з Норвегия, като все пак прегледаш и закона им, както и пътищата им. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.02.2024 г. at 9:10, PRR написа:

Според мен засича САМО времето за движение.

Има си клипове човека в тубата,разгледай,засича си общото време със зареждането🙂.Провери ти,ти хвърляш някакви мнения,ей така,на база чул от някъде и собствени предубеждения,без да си се интересувал поне малко😉

 

На 28.02.2024 г. at 9:10, PRR написа:

От София следващата е Београд

Пак не си подготвен🙃.В Алексинац има,която е на 200км.от София.После Белград. Имаш и на Словонски Брод има и в Загреб(което е 190км.разстояние.

Голяма "мъка" е в Италия да знаеш🤣.

Тез червените точки са САМО Зарядни

Screenshot_20240301_064637_Chrome.jpg

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От миналата седмица имаме нова придобивка във фирмата - електрокар разбира се, затова пуша тук. Ще имам възможност да го наблюдавам отблизо (а може и да го покарвам при нужда) и да получавам информация от първа ръка. Естествено направих си пробно шофиране - готино е, само дето забива на 135 км/ч и не иска повече. Сега ще се учим как и колко трябва да се зарежда и разбира се колко ще изминава. Тъй като е товарна кола и идеята беше да е дълга база, за да събира 2 палета, рядко ще бъде празна. Днес ще се направи един тест, дали ще стигне до Благоевград и обратно, натоварена в едната посока. Няма да влизам в спорове колко е добре или зле на ток. Харесва ми, че е тиха и че е нова. А това, че е псевдо еко, мисля че е ясно за всеки грамотен човек. 

Ето я и нея: Toyota ProAce City electric 50kW батерия. IMG_20240219_173340.thumb.jpg.6fc72e8bbe5c5850d0f2d0447a4fb636.jpg

При напълно заредена батерия показваше 270км пробег, но трябва да отчетем факта, че беше на 15км и още не е натрупала километри, за да сметне по-реален пробег спрямо стила на шофиране и маршрутите.

Останах малко разочарован, защото единствената led крушка в тази кола е отзад във фургона. Всичко останало е с халогенки. По този повод, вчера я тунинговахме леко с фолио за защита на фаровете и led крушки на късите и дневни + габарит (двойна светлина). Ако шефа развърже още малко кесията може всички светлини да се о-led-ят, за да я направим малко по-икономична откъм консумация за осветление, за сметка на пробега. Предполагам това е съобразено във високите класове електромобили, но този нали е бюджетен (~100 к лева).

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарядни станции в България НЯМА😀.

Това е картата на локациите на ЕДИНИЯТ оператор,който изгражда зарядната инфраструктура в страната.

Повече в линка😉

https://auto-press.net/a:Fines-Charging-Отличникът-в-българската-зарядна-инфраструктура?fbclid=IwAR3TN3LoGR3L3bC6NwGTugG1QLF5Poy8IUNupud_KKcGTsNZA9Tx8bhNSHw

FB_IMG_1709286522580.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз написах 150kW+ зарядни ;) Да, има зарядни, факт. Не го оспорвам. Но на тях няма да заредиш за 25мин, а за 40 и повече. 

И не, не отричам, че нещата ще се подобряват. Напротив - ще стават по-добре. Просто казвам, че е рано за масово навлизане, когато става дума за дълъг път. Засега !!!

 

PS: Цитирам:
-По колко време средно зареждат електромобилите във вашата мрежа?
Средната продължителност на зарядна сесия в мрежата ни е 25 минути на DC и около час и половина на AC.

-По колко средно kWh зареждат колите?
Средно по точно 24kWh

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И цитираното от теб,какво ти казва?

Че се зарежда,колкото да стигнеш до където си тръгнал а не да я думкаш до 100% батерията и после да я включиш на АС с часове.Ако не ти е ясно,никой не зарежда до 100% просто защото от 85-90% до 100 мощността пада значително и само си губиш времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.