Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Резервоар на Fabia, Octavia и др.


yohi

Recommended Posts

Я да възкресим тая тема за въпросния резервоар.

Явно стигнахме до заключение че резервоара събира поне 55л.

Въпроса ми е как точно става, т.е кога се натиска бутончето преди наливане на горивото, по време на наливането или след?

когато зареждаш просто пистолета е леко завъртян / подпрян / това е цялата тайна. с резервоар до горе отивам до ст. загора и стрелката вече се е отлепила от фул.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • Отговори 96
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • yohi

    14

  • ръжди

    12

  • Marinov

    8

  • DRV

    7

Най-много писали в темата

Колеги, нека и аз да кажа нещо по въпроса. Тези 10-15 литра отиват в кухини в резервоара, посредством въпросния бутон на гърловината на резервоара. Никак не е добре това да се практикува когато времето е горещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В заключение.

Наистина има кухини и има бутон за обезвъздушаване. При натискането му могат да се съберат още 3-4 литра (поне при мен). От шкода пишат в никакъв случай да не се ползват защото има опасност от преливане. Ако се патува на дълъг път може да се ползва, но при градско в никакъв случай.

Това от мен.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи питах един майстор и той ми обясни следното. Като се напълни резервоара до горе поплавъка спира зареждането. След като се обезвъздуши от бутона, новото гориво залива поплавъка и затова стрелката започва да пада след около 250-300 км. тъй като до тогава поплавъка си стои горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Всички,които си мислят,че вместимост на резервоара=вместимост на резервоар+тръби са много зле и никога не са обезвъдушавали и сипвали догоре резервоара.Аз съм маняк на тема икономичност/демек нормална работа на двигателя/ и всеки път зареждам догорес обезвъждушаване.Резултата е 45+10 литра поне.Така че непросветените да не спамят излишно в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Ок, аз не знам какво да мисля (или да смятам) ама при положение, че имам около 10-15 литра в резервоара а на бензиностанцията (ПЕТРОЛ в Шумен) ми наливат точно 48 литра, е не знам какво наистина да смятам и да мисля..... И сега благодарение или не на това обстоятелство датчика показва само едно положение, на макс.! и не мръдна и на милиметър от Шумен до София...

Карам Fabia 1.9 SDI. Затова и се допитвам до по-знаещите във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега благодарение или не на това обстоятелство датчика показва само едно положение, на макс.! и не мръдна и на милиметър от Шумен до София...

Карам Fabia 1.9 SDI. Затова и се допитвам до по-знаещите във форума.

 

Колега, от Шумен до София са грубо казано 400 км, да кажем хипотетично, че средния ти разход е 5 => общия разход 20 литра или близо половината от обема на резервоара (55 л.). Няма как да не ти мръдне стрелката...някой да ме поправи ако бъркам. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега благодарение или не на това обстоятелство датчика показва само едно положение, на макс.! и не мръдна и на милиметър от Шумен до София...

Карам Fabia 1.9 SDI. Затова и се допитвам до по-знаещите във форума.

 

Колега, от Шумен до София са грубо казано 400 км, да кажем хипотетично, че средния ти разход е 5 => общия разход 20 литра или близо половината от обема на резервоара (55 л.). Няма как да не ти мръдне стрелката...някой да ме поправи ако бъркам. :roll:

 

Има начин.... просто му е развалена :lol::D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, аз не знам какво да мисля (или да смятам) ама при положение, че имам около 10-15 литра в резервоара а на бензиностанцията (ПЕТРОЛ в Шумен) ми наливат точно 48 литра, е не знам какво наистина да смятам и да мисля..... И сега благодарение или не на това обстоятелство датчика показва само едно положение, на макс.! и не мръдна и на милиметър от Шумен до София...

Карам Fabia 1.9 SDI. Затова и се допитвам до по-знаещите във форума.

 

Колега,

защо пишеш в тази тема а не си отвори нова по въпроса?

 

Иначе - за 200км стрелката мръдва дори да си препълнил с обезвъздушаване, тъпкане и сие. Имаш проблем с показанията на горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми какво да ти кажа колега километрите си ги догодил горе-долу (390 са поне аз толкова изминавам), ама ако искаш да се видиме за да ти покажа, аз съм изумен от това и не му вярвам естествено! За това питам и аз как се е повредил и има ли "чалъм" да се оправи без разправията, ходене по сервизи и т.н. И последно питане тази повреда възможно ли е да са ми я причинили от бензиностанцията?

А иначе пиша в тази тема защото проблема е подобен на горните описани от другите колеги. Добре де не е ли редно ако неправилното показание и последващият срам по бензинджийниците се дължи просто на развален датчик да се знае и хората да могат да се предпазят от това!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно поплавъка на сондата се повредил или блокирал. Ако ти занимава го извади и го виж. Трябва да е под задната седалка. Поне на моята е там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се напълни до горе се натиска бутончето/клапата (бута се напред), което се намира в лявата част в гърловината на резервоара. Започва да се чува едно леко свистене от излизащият въздух. Не знам до колко е превилно да се налива съвсем догоре, тъй като при напълване до горе без обезвъздушаване, при затваряне на резервоара, самата капачка е направена така, че да бутне леко бутончето/клапата и да обезвъздуши малко системата, като отгоре остане въздух...

Мнението на zloQQ е от друга тема, но и тук върши работа.

 

400 км и да не мръдне стрелката, не може.

Понеже показанието за горивото не е директно, възможно е да имаш софтуерен проблем. Иди в ЕТ или където могат да ти прочетат буфера за грешки.

Ако не е, възможно е лоста на поплавъка за горивото да се е изкривил или лоста да се е измъкнал от плъзгача на съпротивленито. Но както пише и ikonoma виж, освен ако още не си гаранционнен. Тогава само в ЕТ.

Пиши за решаването на проблема. Може да помогнеш на други.

 

Абе хора, бензиностанции има под път и над път. Дали ще минете 100км повече или по-малко няма никакво значение, защото изразходваното количество на 100км е едно и съшо. Ако бутончето/клапата беше направено да се натиска и от човек освен от капачката на резервоара, не мислите ли че щяха да го сложат на по-леснодостъпно място от гърловината на резервоара?

 

Има начин.... просто му е развалена :lol::D

Няма нищо смешно в проблемите на друг!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден (в събота) го закачах на компютъра, нямаше никакви грешки. А поплавъка ще го погледна и след това ще пиша каква съм я свършил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има начин.... просто му е развалена :lol::D

Няма нищо смешно в проблемите на друг!

 

а ти нямаш ли си друга работа освен да се заяждаш??? моя работа си е кога да се смея и кога не, а ако модераторите преценят че нарушавам правилата могат да ми изтрият мнението!!! доколкото знам те си обикновен потребител като мен така че ако обичаш не коментирай чужди мнения ами си гледай в своята паница.

По темата - Ако на тази Фабия 1.9 SDI датчика не мърда 400 километра какво става след това??? колата има още горива с което се кара.... кога пада самата стрелка или изобщо не пада??? ако не мърда по-добре нова тема в която да се изкажат мнения по въпросния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а ти нямаш ли си друга работа освен да се заяждаш??? моя работа си е кога да се смея и кога не, а ако модераторите преценят че нарушавам правилата могат да ми изтрият мнението!!! доколкото знам те си обикновен потребител като мен така че ако обичаш не коментирай чужди мнения ами си гледай в своята паница.

 

Малко се изхвърляш като джобно ножче на мокър пясък / знам и нецензураната весрсия / ... та на въпроса - изказвания от този род само развалят общия тон на форума , а между другото голяма разлика в потребителските права няма ... просто модератора , когато няма какво да каже не пише нищо или поне аз така правя .

Ако можеш да помогнеш на колега , който има проблем - направи го / пиши /, а ако неможеш , просто остави друг да го направи ;)

Поздрави !

 

П.П. И на Формана почва да мърда стрелката след около 200 км. но съм сигурен че машинарийте работят ... просто така е калибриран датчика ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman - за съжаление имахме разногласия така да се каже и по-друга тема, и след като не получих конктретен отговор там, предположих че ще се почне тука наново, затова исках да прекратя спора още в зародиш, може и да съм подходил по-грубо.

А и модераторите могат да трият теми, постове и потребители ако не се лъжа....

А за по принцип според мен надали в завода и направено стрелката да отчита след няколко стотин километра... може и да е фабрично, чоже и да и някакъв друг дефект, но лично за мен всичко което не работи по стандартния начин е развалено. друг е въпросът дали това е от голямо значение, много хора предпочитат да си карат така, защото така са свикнали, аз предпочитам да си отида при майстор дето разбира. Нека човека отиде да погледнат, пък ако го оправят - добре, ако не - да се моли да не остане без горива някой ден по средата на магистралата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колеги, моля не се карайте аз само исках малко помощ, защото като собственик на това возило (все пак старото си поправях сам ;) 120L е) понякога ми е малко трудно да се оправя с толкова много електроники, техники и т.н. дано да ме разбирате и само с четене ми е трудно. Понеже много не обичам да ходя по майстори, понеже съм патил много от такива "разбирачи" и съм брал доста ядове след това да се поправи наистина това, което някой такъв е "ремонтирал". А майсторите, при, които съм ходил са добри в областа си, но тя не обхваща коли по нови от 1985 г. примерно. А аз тази кола я имам от 2 месеца...

Знам, че вие сте много по-напред в материала от мен и затова се допитвам до вас!

 

Поздрави на всички които се опитват да помогнат на такива като мен!!! smile162

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо ако можеш да я сравниш с друга Фабия със същия мотор.

Предполагам, че колата ти е втора ръка и ако е купена наскоро, може да са бърникали километража. Потърси с търсачката на форума, защото ми се струва, че и друг се беше оплаквал от неизправност в таблото и какво решение е намерил.

След като, нямаш грешки, според мен следващата стъпка е да си провериш датчика за гориво. Ако и той е наред, трябва да проследиш проводника от датчика до таблото, както и щекерите. За първите Фабии бяха писали, че щифтовете се окислявали и превели лош контакт, но тук поне никой не се е оплаквал.

Дано ти е от полза и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле-леле, какви сте ги натворили, пък аз нищо не съм видял. Залудо се притеснявах, че напоследък езикът е взел да ми става по-хаплив... Колеги, не се карайте, нали накрая все на една маса сядаме и все една и съща марка коли караме. Кой бил по-умен, кой по-разбирал.... Важното е да си помагаме. Но, както е казано - понякога и в спора се ражда истината. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги това може ли да стане на Фаворита?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 години по-късно...

Здравейте!

Карам фабия комби 2011г. (дизел). По книжка събира 45 литра, но днес заредих на ШЕЛ и след като изключи пистолета на колонката служителят на обекта беше обезвъздушил резервоара, след което беше долял още десет литра. Може би щеше да събере и още, но все пак не е необходимо повече.

Всеки месец на заплата или преди дълго пътуване сипвам до горе, но засега изчислявайки горивото, което имам в резервоара само два пъти (включително днес) сумарно минава 45 литра.

Първият ми личен автомобил беше с ударен резервоар (разбрах го след доста километри) и наливах на няколко пъти със слабо налягане (пистолета на колонката има степени), докато накрая не отделих време и един майстор успя да го издуе с въздух и да го върне в почти нормалният му обем. Пиша затова, защото в резервоарите има освен гориво и някакъв "въздух", който също заема определен обем. При изкарването на част от него посредством "обезвъдушаване" нормално е да се побере още гориво.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.