Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бордкомпютъра лъже


baijoro

Recommended Posts

След продължително /2800км/ засичане на разхода на гориво по метода "до капачката" и сравняване с показанията на компа излезе, че реалният разход е с 0,6 l/100км повече.

Някой правил ли е подобна проверка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • superb.

    8

  • RETURN

    7

  • werz

    6

Най-много писали в темата

Засичал съм. Рядко дава повече от 300грама разлика. С изключение при ползване на метода на обезвъздушаването...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че ме "събаря" половин литър. Казах го за информация на колегите.

Мисля, че при подобно засичане не е взета предвид само разликата в температурата на горивото при първото и последното пълнене /ако я има/ и хипотетична промяна на налягането в гумите.

Разстоянието е изминато за един месец.

Първото и последното зареждане са извършени на една и съща колонка, на празен автомобил и е пълнено точно до ръба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борда не лъже-лъжат колонките на бензиностанциите(даже си имат норма до колко е допустимо да лъжат),а лъже и самия обем(литрите),който при бензините е температурозависим,а и естесвено част от горивото се изпарява

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че ме "събаря" половин литър. Казах го за информация на колегите.

Мисля, че при подобно засичане не е взета предвид само разликата в температурата на горивото при първото и последното пълнене /ако я има/ и хипотетична промяна на налягането в гумите.

Разстоянието е изминато за един месец.

Първото и последното зареждане са извършени на една и съща колонка, на празен автомобил и е пълнено точно до ръба.

 

Ями писни как го напълни точно до ръба всеки път. Дали гърловината на пистолета не е малко по-навътре или го е изкарал вече :mrgreen:

2800км колко зарежданки е имало и от каде е духал вятъра, а сметна ли разхода при палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ями писни как го напълни точно до ръба всеки път.

Пистолета е изваден и допълва по малко, доста бавно става. Не е нужно да се пълни до ръба всеки път - достатъчно е първия и последния.

2800км колко зарежданки е имало и от каде е духал вятъра

За тези километри е имало 5 зареждания. Това за вятъра го приемам за шега.

а сметна ли разхода при палене

Това не разбирам защо си го написал - смяташ, че при палене компа не отчита гориво или какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ями писни как го напълни точно до ръба всеки път.

Пистолета е изваден и допълва по малко, доста бавно става. Не е нужно да се пълни до ръба всеки път - достатъчно е първия и последния.

2800км колко зарежданки е имало и от каде е духал вятъра

За тези километри е имало 5 зареждания. Това за вятъра го приемам за шега.

а сметна ли разхода при палене

Това не разбирам защо си го написал - смяташ, че при палене компа не отчита гориво или какво?

Не се стягай майтапя се. Тая резлика при тия км. е нищо. При градско каране дава много повече. Никога неможе да е 1-1 поради устройството за отчитане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-малкото можеш да сложиш различни размери гуми, в резултат на което отчита изминатите километри ( че и скоростта ) с някаква грешка. При засичане на реалната скорост на движение с GPS, скоростомера на винаги дава поне 10 km/h отгоре ( пробвано на Skoda Octavia, Peugeot Partner, Renault Clio )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GPS за граждански цели дава само точното георгафско място( грешка 15 метра) - скоростта и надморската височина се правят нарочно неверни на флуктуационен принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарежи точността на позициониране. Аз ти говоря за точността на измерване на скорост - измерването се прави чрез диференциално изчисление на времето и разстоянието от точка до точка, а като прибавиш и че цифровия шум, добявян към сигнала на GPS-а с цел влошаване на точността има точно гаусово разпределение, в резултат на което измерването на скоростта е много по точно и на практика не се влияе от добавяния цифров шум.

( ако искаш, мога да ти извадя и формулите )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GPS за граждански цели дава само точното георгафско място( грешка 15 метра) - скоростта и надморската височина се правят нарочно неверни на флуктуационен принцип.

 

Колега,

 

Отдавна (повече от 5 години) флуктуационния принцип за който говориш е спрян и не се ползва. Изключение се прави при военни операций. Поразрови в нета и ще прочетеш по въпроса.

Относно скоростта - много точен си е GPSа! И съм засичал на мойте коли колко е отклонението. На Vectra-та 10% отгоре, на Mica 5% отгоре.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Формулите са верни, но искат замерването да се прави по абЦИлютно права линия, достатъчно дълго време.

Правили сме опити с триангулачно засичане на скоростта на движещ се обект, който носи GPS-индикатор, за да се сравнят резултатите.

Лазерният далекомер, който използвахме беше с грешка 2 метра на дистании до 38 километра, теодолитите, знаеш, са доста точни.

Имаше големи отклонения, не чак фатални, но достатъчни за да бъдат данните за скоростта негодни за стрелба по движеща се цел.

Внасяните нарочно грешки в надморската височина са именно със същата цел - да не можеш да пуцаш по географски координати.

 

В същото време вече за целите на приземяването на граждански самолети има GPS-системи, които осигуряват точност по височина 1 сантиметър, а за целите на гражданското корабоплаване при вклизане в теснини, проливи, пристанища, такива, с точност 10 сантиметра.

Но не можеш да се сдобиеш с такава.

 

Самите спидометри в автомобилите нарочно показват около 5% по-висока скорост -традиция някаква.

Все пак уредът е точен и ако се тарира( с тия гуми, на определено разстояние) може да се направи таблица с поправки, която да дава точен резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що абсолютно права линия ? Нали отчита от точка до точка ( т.е. апроксимира кривата на движение с къси прави линии през около секунда ) и след това на тази база смята ? По този начин според мен няма значение дали се движиш по права линия или по-крива такава.

Между другото ограниченията са и за да не се използват GPS устройствата за водене на управляеми ракети. Затова и в повечето устройства има вградени алгоритми, които изключват джаджата при по-странни параметри на движението ( скорост над 1000 км/ч, височина над 12000 м ей такива неща ) Иначе в самолет си работят ( 900 км/ч, 10000 м )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй, де, АПРОКСИМАЦИЯ :mrgreen:

 

Оба-че, тя е сравнително точна, ако GPS-а "вижда" поне 6 спътника( цикълът тогава е доста над секунда), обикновено са три над хоризонта, от които единият е доста ниско.

 

"Битовите GPS-индикатори могат да се конкурират по точност с обикновените спидометри в колите, но за да бъдат база за сравнение е необходимо данните им да са по-точни поне 10 пъти, а то не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оба-че, тя е сравнително точна, ако GPS-а "вижда" поне 6 спътника( цикълът тогава е доста над секунда), обикновено са три над хоризонта, от които единият е доста ниско.

 

Колега,

 

Явно не си се занимавал с GPSи!

1) Броя сателити по никакъв начин не влияе на скоростта на обработка на данните. Моя GPS дава на всяка секунда независимо от това дали вижда един или 12 сателита!

2) Над хоризонта са поне 12 сателита. Друг е въпроса колко може да хване GPS който ползваш. GPSите от ново поколение хващат до 18!

3) Всички GPS сателити са на почти еднаква орбита, т.е. на почти еднаква височина.

4) Координатите се определят по положението на спътниците и разстоянието от тях до приемника (измерва се чрез закъснението). От тази информация става ясно, че височината се определя по същия начин както и координатите. Т.е. това което си писал в предишните постове за грешка при височината не е вярно. Единствено за да се определи височината е необходимо да се виждат повече сателити (минимум 4) за да може GPSа да има достатъчно данни за определянето и.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. "Битовите" имат по-нечувствителни приемници, но повечето показват кои сателити в момента са над хоризонта и от кои от тях получава годен сигнал.

В описанието за потребителя нарочно е упоменато за нарочно вкарваната грешка в надморската височина - тези показания "играят" в рамките на 25 метра.

 

Една секунда при скорост на обекта 36 км/ час е разлика в разстоянието( позицията) 10 метра - това не може да се нарече дори приблизително някаква надеждна точност - справка - има един който навремето е казал, че можем да научим точната скорост, но мястото е неопределено, или точното място, но тогава скоростта може да е всякаква - т.нар. Принцип на неопределеността, който, за жалост, "работи" и за макрообекти.

 

Но за битови цели точността на GPS-системите е достатъчна, ама я се сети, някой беше писал, за системата, която показва в Софето, кога ще пристигне следващият тролей ли, трамвай ли?

 

Под сурдинка се споменава, че "петото колело" като основа на системата за градска навигация е с почти еднакви възможности като GPS-системите е колите, но те са по-евтини и затуй са го изместили.

Пък и по-шаренко, беее - рукват едни дааааанни - ум да ти зайде - готина забавачка.

 

Дори яхтените GPS-индикатори са по-свестни от тия в колите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно GPS.по дефаулт,той е "доста неточен".В най-добрия случай бягането е от 15 до 20см,което в зависимост от честотата на опресняване може да излезе доста.За хубаво и точно мерене се иска уред с висока опреснителна честота и платени корекции.Понеже имам достъп до такава машинария,я сравних с Гармин и се оказа,че разликите които дава,не са съществени за тестване на автомобилни показатели-даваше 2 км/ч разлика.Така че мерете с цивилните ГПС и да не ви пука

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре а защо като си на скорост без газ и бордкомпютъра показва 0.0 на 100? в книжката пише 4е е така. на мен не ми се вярва. а когато си по инерция ти дава разход от няколко литра зависи колко бързо се движа от 2-5л?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре а защо като си на скорост без газ и бордкомпютъра показва 0.0 на 100? в книжката пише 4е е така. на мен не ми се вярва. а когато си по инерция ти дава разход от няколко литра зависи колко бързо се движа от 2-5л?

Защото има система за принудителен празен ход, която притваря достъпа на гориво. А когато си на свободна нещо трябва да поддържа двигателя запален и затова има разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.