Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бордкомпютъра лъже


baijoro

Recommended Posts

Система за ППХ (принудителен празен ход). Когато оборотите са над 1200 (по памет) и педала на газта е отпуснат ECU-то престава да подава всякакво гориво. Така се намалява разхода и се увеличава ефекта от моторната спирачка.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • superb.

    8

  • RETURN

    7

  • werz

    6

Най-много писали в темата

тва го пише в книжката. ама не ми се вижда реално.

 

според мен това е зада не карат хората по инерция(съображения за сигурност). нали е с по дълък спира4ен път по инерция и ако е мокро или хлъзгаво може да занесе в завои ако вкючиш предавка. така си го обяснявам аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е! Проверено. Всички инжекциони и съвременни дизели го имат.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от години ме глозга този въпрос. даже съм си мислел 4е е бъг в компа, 4е моита е повредена и кви ли не тъпотии, скоро в книжката на суперба про4етох 4е е така както казвате, но ми се струваше невъзможно. измислили са го хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е! Проверено. Всички инжекциони и съвременни дизели го имат.

 

Поздрави

И даже старите Лади (от 1982 г.) с карбуратор "Озон" ІІ го имат. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Далаверата за каране без газ я няма при голям бензинов двигател.За разлика от дизела,където има голям ефект.Причините са 2-

1.Моментния разход на бензинов двигател е доста висок,дори леко докосване води до моментен 10+.

2.Абсолютна глупост е да натискате педала на модерен бензинов двигател леко-поради конструкцията на дроселовата клапа и неоптималната и работа при леко натискане,моментния разход е почти еднакъв с пълното натискане-тоест следете оборотите, не крака си.

 

Карането на бензинов и турбодизелов двигател си има своите особеностт,което налага различен стил на каране

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ми впечатление, че колегите са доста запознати с GPS системата и начина на действие :D Мога ли да ви помоля за инфо Интересуваме от къде мога да се сдобия с уред за ГПС навигация за автомобил с карти за България(градове,магистрали,междуградски пътища) Марки модели цени качество?:?: Аз съм чувал само за Tom Tom

Ще съм благодарен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Далаверата за каране без газ я няма при голям бензинов двигател.За разлика от дизела,където има осезаем ефект.Причините са 2-

1.Моментния разход на бензинов двигател е доста висок,дори леко докосване води до моментен 10+.

2.Абсолютна глупост е да натискате педала на модерен бензинов двигател леко-поради конструкцията на дроселовата клапа и неоптималната и работа при леко натискане,моментния разход е почти еднакъв с пълното натискане-тоест следете оборотите, не крака си.

 

Карането на бензинов и турбодизелов двигател си има своите особеностт,което налага различен стил на каране

 

в книжката пише 4е на бензина му трябва яко газ за по кратко време. така хар4и по малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда пълна газ на ниски обороти-примерно до 2000-2200,после изключваш от скорост.А за колегата с навигациите-в момента продават Том Том в тунинг.бг за 500 лева с карти .За България това е удачният варинт за автонавигация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

biggigo>>> попитай колегата Odin той скоро си сложи в колата, а имам спомен, че се занимаваше е с подобни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малееее - ба го у лъжеца тоя борд компот! Аз на моя му вервам - чесно! А т’ва - GPS-и, мипиес-и, точност на замервания, АПРОКСИМАЦИЯ, флуктуационен принцип, уред с висока опреснителна честота и платени корекции...

Добре, че не искам да ми обясните на мен за к’во иде реч ;) Ба мама му и прасе!

 

@ biggigo - колега, ТомТом за БГ е пълна скръб. Чиста набутвация си е да си напазариш такова, ако не го ползваш в т.нар. Западна Европа или поне уса ;) За Бг пусни едно лично съобщение на колегата „hamsia” или “Odin”, за да знаеш поне за какво да си дадеш парите, че да се заробиш с ТомТом... Бих могъл да ти напиша и аз доста неща, както и да те упътя за огромно инфо, но са не помня точно к’ви бяха адресите, а ми се спи бая... Ако искаш - пусни ми едно ЛС и довечера ще гледам да ти помогна с каквото мога ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много накратко:

GPS системата работи, като устройството приема сигнали от сателити, намиращи се на ниска орбита ( противно на доста мнения - GPS устройствата само приемат ). На базата на тези сигнали се изчислява разстоянието до всеки спътник и съответно се триангулира точната позиция на GPS приемника. Всички тези сметки се правят ~ 1 път на секунда в т.нар. комерсиални устройства.

Тъй като системата е разработена от американските военни, а те не биха искали някой друг да се възползва от делаверата от подобно насочване, част от сигнала се криптира. Криптирането обхваща частта, която носи най-финната информация, като в резултат се влошава точността на комерсиалните устройства, в сравнение с тези за военно приложение ( комерс - 10-20 м. точност, военните - под метър ). Има няколко граждански решения за подобряване на точността. Едното е т.нар. WAAS, което представлява наземен предавател с точно известни координати ( има такъв на Летище София ), другото е т.нар. диференциален GPS, който дава добра точност, но е доста скъп за съжаление.

 

Сами по себе си координатите от GPS-а не вършат никаква работа, та затова са се пръкнали фирми, които съчетават GPS устройства и карти, както и допълнителни екстри.

Малко термини:

точност - колко точно картата отговаря на действителността. Виждал съм карти на България, дигитализирани от разни служебни карти с точност няколко сантиметра ( !!! ). За съжаление тези карти не са достъпни за широката публика.

autorouting - допълнителна информация в картата, която позволява да бъде изграден смислен път от т.А до т.Б ( напр. от София до Добрич, без да те прекара през Самоков )

POI ( Point-Of-Interest ) - точки на картата, в които има нещо интересно - бензиностанция, кръчма, ресторант, музей и т.н.

 

Генерално устройствата се делят на 2: GPS устройства, които само това правят - основни производители тук са GARMIN, ALAN и т.н. ( тези двата имат най-голям фен клуб в БГ )

Другия голям клон са PDA или смартфон с GPS модул ( може и външен ) - представлява повече или по-малко многофункционално устройство с инсталиран допълнителен софтуер.

 

Карти/софтуери:

 

http://topomaps.info/ - има безплатна карта която е доста точна и има доста точки. Изгражда се и се поддържа от доброволци. Варианта на картата с ауторутинг струва 100 лв. Картата е съвместима с GARMIN устройства, както и със софтуера на Garmin за PDA. Варианти на картата излизат и за GPS Russa, което е руски доста евтин софтуер за PDA. Проблема е, че по-трудно се подкарва т.нар. гласова навигация.

 

TomTom доста широкоразпространен софтуер, повечето от навигациите в автомобилите май ползват него ( поне VW са с такива ). Картите са си затворени и могат да се ползват само от ТомТом. Картата за България е неточна и непълна. Предимство е, че гласовата навигация е вградена и картата за Западна Европа е много добра

 

Route66 - позвал съм само софтуера за PDA, върви си с картата. Прилично покритие за България, лесно подкарване на гласова навигация. Не ми харесва затворения формат на картата

 

iGo - унгарски софтуер, прилична карта, много готин интерфейс и лесно управление. Отново картата е затворена.

 

[/b]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Стига с тая криптация! Няма такова нещо. Забравете. Който не вярва да чете тук: [/url]http://www.kwarc.org/sa-off.htmlhttp://

 

Що се отнася до точността - сам си написах софтуера за следене. За подложка използвам сателитните снимки на Google. Грешката ми в София е под едно автомобилно платно, т.е. около 2 метра. А GPSа който ползвам е 12канален на поне 7-8 години. С 18 канален и по-чувствителен ми се струва че точността ще е далеч под 1 метър

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за отговорите относно GPS навигация за кола в България! :) Спести ми голямо търсене

 

Благодарности

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ми впечатление, че колегите са доста запознати с GPS системата и начина на действие :D Мога ли да ви помоля за инфо Интересуваме от къде мога да се сдобия с уред за ГПС навигация за автомобил с карти за България(градове,магистрали,междуградски пътища) Марки модели цени качество?:?: Аз съм чувал само за Tom Tom

Ще съм благодарен

 

http://cantek.icb.bg/index.php?page=products&CatID=278

http://cantek.icb.bg/index.php?page=products&CatID=279

естествено има начин да си вземеш и PDA с GPS (един познат си взе на Асус - работи идеално)

след това си инсталираш кати и действаш. Карти из нета могат да се намерят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
След продължително /2800км/ засичане на разхода на гориво по метода "до капачката" и сравняване с показанията на компа излезе, че реалният разход е с 0,6 l/100км повече.

Някой правил ли е подобна проверка?

Прав си.И при мойта фабия е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз преди време писах за това - бая си лъже тоя компютър... А особенто като е малко горивото в резервоара съвсем се побърква и за 5км. пробег оставащите км. могат да паднат и с 30!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напишете разхода на колите си в темата надолу,за да не се отваря друга тема.Така всеки ще може да прецени стила си на каране и неестестествено висок разход от повреда в агрегата:

1.Фабия Rs-131кс:

Извънградско:5,8

Градско:7,5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да беше написал за какъв двигател става дума....

Octavia 1 1.9TDI, 90bhp

Градско 6.5

Извънградско 4.5

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да беше написал за какъв двигател става дума....

Octavia 1 1.9TDI, 90bhp

Градско 6.5

Извънградско 4.5

 

Поздрави

Няма значение агрегата.Така ще придобием по-мащабна представа.Не може да бъде такъв разход.Ако я караш с 90 съм съгласен с извънградско.А с градското при такова тегло???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение агрегата.Така ще придобием по-мащабна представа.Не може да бъде такъв разход.Ако я караш с 90 съм съгласен с извънградско.А с градското при такова тегло???

 

Как така няма значение агрегата?!?!?! Пишеш смехорийки :mrgreen:

Моят разход зависи от това на кеф ли съм или бързам. В града е 6-11 извън града 3.1-11.4 А кажи ми каква представа придоби :) Чесно да ти кажа - не намерих смисъл в това, което правиш...даже не успях да си го формулирам и да си изясня, какво точно целиш с това, всеки да си напише разхода... К'ва е идеята??? Или съм тъп или изпускам нещо същественно :mrgreen: Бре деееб@ Разясни малко идеята ако можеш...моооооля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.