Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигателите на New Superb


coverdale

Recommended Posts

Купете си новия Супърб с мотор 1.4 180к.с. :smt017

И после като при 120-ките,на всеки 50к - основен ремонт smile175 .:.

 

Опа, тука преувеличи малко, зависи кой и как е правил ремонта, нали ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 129
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    24

  • bega4kata

    15

  • PRR

    14

  • chavdarlk

    10

Най-много писали в темата

някой може ли да пусне кривите на въртящия момент и на конските сили на най-голямия мотор, 3.6 мисля беше?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е 3.6 FSI от Touareg, който е 206 kW @ 6200 / 360 Nm @ 2500-5000 (Superb е 191 kW @ 6000 / 350 Nm @ 2500-5000).

Не би следвало да има особена разлика...

post-2459-138453095783_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въртящия момент от 2000об нагоре до 5000об е много равна ?!

този двигател нали няма компресор или турбина?!?!

 

:-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, няма, обаче и други FSI-та без турбо имат подобни характеристики с равна черта. Явно по-доброто впръскване позволява по-точно моделиране на работния режим и вместо да гонят пикови стойности те са заложили на постоянно наличен в голям диапазон въртящ момент. Което създава много приятно усещане за мощ ;), а и като гледам все повече нови двигатели именно към това се стремят - да не се променя характеристиката без значение от оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не се променя характеристиката без значение от оборотите.
няма такива двигатели.То и добре че няма...

Какво толкова му обръщате внимание на този въртящ момент.Той не е важен-конете гледайте.

Здаете ли какво точно означава въртящ момент-явно не smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с постоянния въртящ момент е нещо прекрасно!Преди 1 час се върнах от София и за пореден път се убедих в това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Какво толкова му обръщате внимание на този въртящ момент.Той не е важен-конете гледайте.

Здаете ли какво точно означава въртящ момент-явно не smile027

 

Малийй..... как съм те опущИл досега!?!?!? Ма може ли да се изложиш така?!!? Ако ми дадат да избирам между кола с 500 коня и 1000NM и друга с 1000коня и 500NM изобщо не се замислям и грабвам тая с "малкото" коне! И после, както се казва, нека ми е зле! Па ти си карай миксерите smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata е прав, и аз на няколко пъти съм се опитвал да обясня защо е така...

Изобщо не се интересувам от въртящия момент, гледам само кривата на мощността (а не само максималната й стойност, разбира се).

Всичко интересно вече е включено в нея :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Изобщо не се интересувам от въртящия момент, гледам само кривата на мощността (а не само максималната й стойност, разбира се).

...

 

Я кажи като караш до колко оборота развърташ двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata, да, приблизително знам какво е въртящ момент, ето ти го "научно формулирано" - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1% ... 0%BD%D1%82

 

Пък ето ти го и по моему определено - като се кача на Голф 4 1.6 16V - 105кс и на Шкода Октавия 1.9 TDI 100кс имам чувството, че втората кола е по-мощна, пък не е ;) - цялата работа именно от тия въртящи моменти - 148 срещу 240 smile004 smile004. Стига с тая мощност - дизела уж не е мощен, пък не му прави впечатление сам ли съм или петима. Недей така да скачаш кой какво знае - знам, че не искам обороти, за да върви колата. Щото тия 148 NM на бензинката идват при 4500 об/мин, докато моите 240 ги имам при 1800 до 2400!

 

Също едно пояснение, че явно не са ме разбрали - "да не се променя характеристиката без значение от оборотите" - "няма такива двигатели." - новите двигатели масово постигат един въртящ момент и една мощност и ги поддържат във възможно най-голям диапазон от обороти. Старите двигатели имат някакъв пик и след него - пад. Докато модерните и дизели, и бензини ги правят да поддържат постоянна стойност в колкото може по-голям диапазон! Удобно е за каране, защото не гониш по-високи обороти само за да получиш повече от точно тоя същия въртящ момент, ами си караш както ти харесва, на която решиш предавка, защото знаеш, че и да вдигнеш, и да слезеш надолу в оборотите ще можеш да разчиташ на същата тяга на двигателя. Която пак съвсем случайно е ВЪРТЯЩ момент. А мощността е функция на въртящ момент х обороти, затова бензините имат повече коне, щото работят на по-високи обороти. Я спъни тоя бензин да не вдига повече от 4500 оборота колко коня ще е? Дали пак ще е 105кс постижими при 5700??? Или ще трябва да слезем докъм 80кс или по-малко???

 

Петър (PRR) ги разбира тия работи, щом разменя 500кс за 500NM ;).

 

П.П. - "да не се променя характеристиката без значение от оборотите" - "няма такива двигатели.То и добре че няма..." - ъъъъ, електрическите двигатели??? При тях как зависи въртящия момент от оборотите???? Справка - Tesla Roadster - http://www.teslamotors.com/performance/ ... torque.php - виж къде започва въртящия момент - 0!!! оборота/мин до 6000 об/мин. Няма такъв бензинов или дизелов двигател, но недей просто няма ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че има много хора, които не вникват в същността на материята.

Въртящият момент на двигателя не движи автомобила, а въртящият момент на колелата го движи.

Трансмисията на дизеловите автомобили е значително по-директна от тази на бензиновите.

Това доближава в значителна степен въртящия момент на колелата.

От друга страна, мощността не се променя от трансмисията (от входа до изхода й), което е по-удобно за сравнение.

Почитателите на въртящия момент се избирайте 1.9 TDI с 250 Nm вместо 1.4 TSI с 200 Nm.

Не отричам, че високия въртящ момент е предпоставка за добри постижения, но без да се анализира къде е, и какво става при обороти под, и над него, не може да се направи заключение.

Аз например добре съзнавам, че 1.9 TDI е по-динамичен от 1.6 FSI, и съм си купил втория заради комфорта, не заради друго.

---

Понеже отдавна съм се убедил, че подобни разговори не е възможно да се водят във форуми, прекратявам да пиша, но съм готов да дискутирам на маса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. :) Интересувам се от точно този мотор 1.4 tfsi. И искам да ви попитам дали ще се държи добре в Супърб? Разбирам, че малко хора ще имат наблудения, но съм се убедил че тук има хора които разбират доста от двг-га. smile126 Та доколкото знам, в супърб е tfsi, а не tsi, има ли разлика? Проблем ли е в подръжката и издръжливостта, за турбините ме интересува? Благодаря ви предварително! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че има много хора, които не вникват в същността на материята.

Въртящият момент на двигателя не движи автомобила, а въртящият момент на колелата го движи.

...

---

Понеже отдавна съм се убедил, че подобни разговори не е възможно да се водят във форуми, прекратявам да пиша, но съм готов да дискутирам на маса.

 

Много добре вникваме в нещата! Обяснавам го така:

 

При нормално каране рядко минавам 2500 оборота. В този диапазон TDI-то има достатъчно въртящ момент за да се движи колата повече от прилично. Същото нещо при бензинов мотор е почти невъзможно защото там няма нютони (BTW турбинираните бензинки и най-вече тия с компресор излизат от тая категория). И трябва повечко да настъпваш и повечко оборотчета да вкарваш.

 

След това идват конете. Тях ги ползваме като тръгнем на гонка, т.е. от 3000+ оборота нагоре, та при бензина дори от 4000. Там вече предимството е на бензина. Но я да си кажем честно кой колко кара в тоя режим? На мен ми се случва 1-2 два пъти за маршрута София-Варна и 0 (НУЛА) пъти за маршрута София-Бон (примерно)! В останалото време рядко минавам 3000 оборота (145km/h на 5та).

 

И понеже се разписах да пусна и още един плюс на нютоните: доускорението. Караш си на 5та с 80, решаваш да изпреварваш и ... само натискаш газта! При 1900 оборота при дизела ВЕЧЕ имаш необходимата мощност (нютони по обороти) за да го направиш. А като няма нютони трябват обороти. И затова с бензинката сменяш скорости (т.е. качваш оборотите за да компенсираш нютоните).

 

Поздрави

 

PS: С едно нещо съм съгласен: тая тема във форум става безкрайна и няма оправия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. :) Интересувам се от точно този мотор 1.4 tfsi. И искам да ви попитам дали ще се държи добре в Супърб? Разбирам, че малко хора ще имат наблудения, но съм се убедил че тук има хора които разбират доста от двг-га. smile126 Та доколкото знам, в супърб е tfsi, а не tsi, има ли разлика? Проблем ли е в подръжката и издръжливостта, за турбините ме интересува? Благодаря ви предварително! ;)
Абе ти чесно ли мислиш за такъв вариант?!!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. :) Интересувам се от точно този мотор 1.4 tfsi. И искам да ви попитам дали ще се държи добре в Супърб? Разбирам, че малко хора ще имат наблудения, но съм се убедил че тук има хора които разбират доста от двг-га. smile126 Та доколкото знам, в супърб е tfsi, а не tsi, има ли разлика? Проблем ли е в подръжката и издръжливостта, за турбините ме интересува? Благодаря ви предварително! ;)

 

Колега, ако си решил да си вземаш Суперб по добре се загледай няколко реда по -надолу в таблицата . Предполагам ,че няколко хилки няма да те сбъркат , но колата ще е съвсем друга повярвай ми. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за смяната на предавките и т.н. е вярно и се обуславя от фактори които сега няма да разглеждам smile048 ....НО :!:

 

Колеги,и особено Dereal-В основната формула за изчисляването на мощноста на 1 двигател се сьдьржат 2 основни ФАКТОРА:ВЪРТЯЩ МОМЕНТ И ОБОРОТИ.

Първо да ви обясна какво е точно ВЪРТЯЩ МОМЕНТ-Основно става въпрос за силата на налягането в цил. по площа на буталото/загубите няма да ги вклучвам че е още по сложно/Тази сила която действо посредством буталото,буталния болт и мотовилката върху мотовилковата шийка на коляновия вал е въртящият момент на дв-ла.Тоест е произведението на действащата сила върху периферията на 1 колело или лост /това е шийката на кол.вал/тангенциално приложена сила в килограми и разстоянието от приложната и точка до центъра на въртене или рамото на лоста в метри :!:

При буталните двигатели, :arrow: въртящия момент е зависим от силата действаща върху буталото,следователно от произведението на средното работно налягане /в цилиндъра на дизела е по-гол./и площа на буталото и радиуса на коляновия вал,който пък отговаря на половината ход на буталото.И понеже при бензина има повече обороти въпреки по-малкия си въртящ момент е ПО-МОЩЕН.ПАК КАЗВАМ-ГЛЕДАЙТЕ КОНСКИТЕ СИЛИ,НЕ въртящия момент.Въртящия момент зависи още и от хода на буталото/айде вие си отговорете по дългоходовите двигатели с какъв върт.момент са :?: :idea: /.А сумарно за 1 дв. зави си много и от броя на буталата,тъй като колкото повече на брой цилиндри има 1 двигател-толкова по голяма е действащата сила.

Ако въртящия момент е нещо важно за двигатела,то данъците щяха да се плащат за въртящи моменти а не за конски сили smile091 Той просто е участник /основен/в получаването на мощноста-АМА ТЯ ЗАВИСИ И ОТ ОБОРОТИТЕ

С нарастването на оборотите се увеличава и броя на работните тактове/и върт.моменти ;) /за определено време и съответно с това мощноста на двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Гррррррр..........

 

Виж колко кончета имаш на 2000 оборота на дизеляка и ги сравни с тези на аналогична бенДзинка при същите обороти! И после пак ще поспорим ... най-добре на пясък, под чадръче и с бира в ръка smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Гррррррр..........

 

Виж колко кончета имаш на 2000 оборота на дизеляка и ги сравни с тези на аналогична бенДзинка при същите обороти! И после пак ще поспорим ... най-добре на пясък, под чадръче и с бира в ръка smile027

при същите обороти кончетата на бензинката са по малко,щото въртящия момент на дизела е по-голям/налягането и приложената сила са по-големи/ама сметките се променят при 6000 оборота,щото формулата за изчисление си е пак същата ;)

smile027

не исках да споря,просто исках да разберете че от 2 коли ще бяга повече тази която има повече конски сили а не въртящ момент

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

не исках да споря,просто исках да разберете че от 2 коли ще бяга повече тази която има повече конски сили а не въртящ момент

 

Това дори не си помислям да го споря! Въпроса е че в 95 (да не каже 99)% от времето караш под тия 6000 оборота, нали? И там кое е по-добро? В това е тайната. За всекидневно голям въртящ момент. За ръчка - голяма мощност. И като знаеш тая проста истина сядаш и смяташ кое е за теб.

 

Предложението да поспорим по темата на по бира остава smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложението да поспорим по темата на по бира остава smile027
естествено с най голямо удоволствие
И като знаеш тая проста истина сядаш и смяташ кое е за теб.
ама и аз съм си взел дизел бе ;) с голям въртящ момент-кат по-прост ;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. :) Интересувам се от точно този мотор 1.4 tfsi. И искам да ви попитам дали ще се държи добре в Супърб? Разбирам, че малко хора ще имат наблудения, но съм се убедил че тук има хора които разбират доста от двг-га. smile126 Та доколкото знам, в супърб е tfsi, а не tsi, има ли разлика? Проблем ли е в подръжката и издръжливостта, за турбините ме интересува? Благодаря ви предварително! ;)
Абе ти чесно ли мислиш за такъв вариант?!!!

да мисля, защото има и фактора кинти, пък като заветните 33-34 к са максималния напън!? :( Аз знам ако има, какво да взема, но много ме кефи хора този супърббббб. Уж 200 нм, въртящ момент и по-добър от 1.8 яшьись 125 коня, а пасатите си вървяха с него. Не знам трудна е дилемата, другия вариянт е октавия, но...... Дано ме разбирате? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata, абе защо винаги като се заговори за дизел/бензин и въртящи моменти все се намесва кой колко ще бяга???? Дизелът, ако поровиш историята, ще разбереш, че чичко Рудолф го е измисли, за да е ЕФЕКТИВЕН, не бърз! А че сегашните дизели предлагат немалка динамика не означава, че заложеният принцип вече не е валиден! Ако искаш да се бягаш активно и това те прави щастлив - няма да те съветвам да взимаш дизел. Дизелът е за по-улегнали хора, които не е задължително да се лишават от малко спортни емоции, но по-често карат по-спокойно. Ако изключим Октавия RS Дизел ;), която както колеги коментираха нищо, че е с 30кс по-слаба от бензиновата има сравнимо доускорение....

 

Иначе много хубава лекция що е то мощност, откъде се появава, как се постига и т.н. само че тя не оборва нищо казано по-рано, а просто обяснява как от гледна точка на механиката се постигат стойностите.

 

За плащането на данъците - ами може би са свързани именно с твоето "бягане" - щом взимаш повече коне значи искаш да ги ползваш пълноценно и по-често и си дал повече пара откъдето логично можеш и повече да отделиш за данъчето ;) Добре дошъл в дизеловия клуб - от моето сравнение на 1.6 16V - 105кс (който въобще не е FSI, щото става дума за Голф 4, а не Голф 5) и личната Октавия 100кс - сети се кой всяка година плаща повече?? И то в пъти - при новите коли миналата година е било 53.15лв срещу 228,23 - с тия 170лв отивам до морето и се връщам 2 пъти! Тази година нещата ще изглеждат още по-лошо, а догодина като махнат акциза - не искам да мисля. И това при положение, че усещането за мощност на този бензин не ми доставя удоволствието, което получавам от моя дизел. (о, и тракането на PD ;) - язък че идват Common-rail-ите :) ).

 

PRR, аз пък не бих изключвал новите бензинови "турбинирани" двигатели от сравнението - ето ти например 1.4 TSI - 122кс има приятните 200NM от 1500 до 4000 об/мин. и се доближава до 1.9TDI - 105кс. Само че има 17кс повече (т.е. около 16%) и постига въпреки турбината 20% по-малък въртящ момент.... Т.е. и новите ТУРБО бензини не могат да стигнат дизела откъм въртящ момент при подобна мощност. Няма и да стане ;). Следващия бенз двигател за сравнение е може би 1.8 TSI, обаче той вече е 160кс и 250NM -1500-4500 об/мин - т.е. докарва въртящия момента пак на същия 1.9TDI, само дето е с почти 60% по-висока мощност ;), и трябва да го сравняваме с 2.0 170кс, който има лошите 350NM ;) при ниските 1750 об/мин. Това може да продължи, ама няма смисъл - дизела все ще си има повече въртящ момент, бензина все ще си има повече мощност.

 

VALDO, защо anikolov да не мисли сериозно за 1.4 TSI - да не би двигателят да е спънат кон? За тази кола е достатъчен, ако не изисква ГОЛЯМА динамика и ще е с приемлив разход. Освен това този е най-малко разпиленият от 1.4 TSI гамата - другите са 150, 160кс, 170кс пак от същия работен обем. И при положение, че следващия най-евтин модел на 5 300лв "разстояние" - логиката на 1.4 съвсем се избистря! Още повече, че в момента може да вземе Ambition на цената на Comfort!

 

Вече по темата "Не знам трудна е дилемата, другия вариянт е октавия, но...... Дано ме разбирате?" - ами аз не разбирам какъв е проблема, щото съм си Simply Clever и си подбирам колата не само на американския прицип "по-голямото е по-добро", а на базата - каквото ми върши най-добре работата е най-добро. За мен Супърб има по-меко окачване от Октавия, а мястото отзад няма да го ползвам аз ;), докато Октавия 2 не е тясна като Октавия 1 за пътниците - пробвал съм го лично. Багажника също е в полза на Октавия. И цената ;). Карал ли си двете коли? Ако не си - марш веднага до Еуратек, сядаш, караш и разбираш коя колко. Сядаш и на задната седалка, разбираш как в нито една от двете няма да е тясно на пътниците, след това отиваш някъде в центъра на града и пробваш да паркираш - ако искаш с автоматичната система на Супърб, която ще поиска около 1м допълнително ;) и разбираш коя кола можеш да ползваш в максимално голям диапазон от цели.

 

Ако разбира се искаш да се чувстваш тежък или ще си по-щастлив в по-голямата кола - отиваш на щанда на Автосалона, търсиш някой от дилърите и се договаряш за Супърб. Иначе взимаш Октавия и ... "аз започвам да те разбирам ;)"

 

Шегувам се, каквото и да вземеш - после ще се покажеш на някоя сбирка и ще ти се радваме. Отиди, покарай, усети ЛИЧНО и тогава смятай, преценявай. Едно време Румстър не го взимах хич на сериозно докато Gogata не ме пусна да го покарам и се оказа, че колата и тя е Simply Clever - в градски и средни междуградски условия Октавия 1 не предлага прекалено много повече ;), но го разбрах СЛЕД ИНДИВИДУАЛЕН тест-драйв ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, най-вероятно в четвърък ще ходим с баща ми да поръчваме супърб 1.4 тси и каквото стане. Аз имам Октавия 1 . 1.6, 75к. знам какво е да не върви, това ще е по-добре със сигурност. що се отнася с карането, никъде нямат 1.4 тестов за съжаление smile011 и ще рискуваме и тогава вече ще Ви кажа върви ли? По-дъбър е супърба, поне на мен повече ми харесва, там е идеята иначе за същите пари Оки 1.9, елеганс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.