Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигателите на New Superb


coverdale

Recommended Posts

  • Отговори 129
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    24

  • bega4kata

    15

  • PRR

    14

  • chavdarlk

    10

Най-много писали в темата

Ел двигателя черпи от акумулатори. Не съм много запознат с тяхното КПД. Основното предимство на ел. машината е че е реверсивна, т.е. при спиране може да зарежда обратно акумулаторите. Имайки предвид КПД-то (за простота го слагаме 90%) излиза, че засилване + спиране = 0.9 * 0.9 = 81%. С други думи в градски цикъл 80% от енергията ще отива за движение. При ДВГ (било то бензин или дизел) е под 40%! Това означава (грубо де), че ако сумата която ще платиш за "гориво" при ел. двигател ще е поне на половината от тази за друг вид. Като добавим, че ВЕЦ и АЕЦ произвеждат ел. енергия на доста по ниска цена за KW от тази на горивата се сещаш на къде отиват нещата. При първите прототипи с ел. двигатели изкарват цена на километър около 1 евро цент. Това прави 1 евро на 100км. Или 1/100 дизел/бензин или 2/100 газ... Ех.... мечти :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и какво показва сравнението на 1.4TSI(92kW) и 2.0TDI-PD(103kW) при новия Супърб.

До сега съм правил сметките с грешни данни за трансмисиите (особено при дизела) :oops: .

Първоначалния анализ го правих с някаква по-директна кутия за дизела(можеби от стария Супърб) ;) .

Но... все пак, макар и да изостава от 2.0TDI-PD(103kW), 1.4TSI(92kW) е равностоен например на 1.9TDI-PD(96kW), което е забележително постижение :!:

Изненада ме факта, че скоростната кутия на 2.0TDI-PD използва два различни final drive - 3.45 са скорости от I до IV, и 2.76 за V,VI и задна.

Това са данните на двете кутии:

     |       1.4TSI, 92 kW, 125 hp      |    2.0TDI-PD, 103 kW, 140 hp     |
Gear | Gear Ratio | Final drive | Total | Gear Ratio | Final drive | Total |
-----+------------+-------------+-------+------------+-------------+-------+
  I |    3.615   |    4.353    | 15.74 |    3.769   |    3.450    | 13.00 |
 II |    1.955   |    4.353    |  8.51 |    2.087   |    3.450    |  7.20 |
III |    1.281   |    4.353    |  5.58 |    1.324   |    3.450    |  4.57 |
 IV |    0.973   |    4.353    |  4.24 |    0.977   |    3.450    |  3.37 |
  V |    0.778   |    4.353    |  3.39 |    0.975   |    2.760    |  2.69 |
 VI |    0.646   |    4.353    |  2.81 |    0.814   |    2.760    |  2.25 |
-----+------------+-------------+-------+------------+-------------+-------+

А това са параметрите на двата двигателя:

007824600-big.jpg

Размер на гумите и в двата случая - 225/45 R17.

Първо разглеждам сценарий "максимално ускорение". Превключването на скоростите се получава по следния ред:

TSI обороти: I(?-6000) -> II(3244-6000) -> III(3934-6000) -> IV(4559-6000) -> V(4797-6000) -> VI(4973-6000)

TDI обороти: I(?-4000) -> II(2215-4000) -> III(2539-4000) -> IV(2950-4000) -> V(3193-4000) -> VI(3346-4000)

Това е диаграмата:

007824598-big.jpg

Интересни са следните моменти:

1) бензина име леко предимство до около 12 км/ч

2) след това има два къси участъка с предимство на бензина

3) до 100 км/ч дизела вече води с 0.6 сек

---

При по умерено каране (бензина до 4000 оборота, дизела до 3000 оборота), нещата почват да се изравняват при скорости до 90-100 км/ч:

007824597-big.jpg

---

Ето и сравнение между 1.4TSI(92kW) и 1.9TDI-PD(96kW), тука нещата са равностойни при пълна мощност, а при по-умерена бензина има предимство:

007824599-big.jpg

007824596-big.jpg

---

Както бях споменал по-рано, ето и причината, поради която 1.9TDI(77kW) има известни затруднения при потегляне с по-ниски обороти.

Тука съм правил сравнение между 1.6FSI(85kW) и 1.9TDI(77kW).

007824603-big.jpg

007824602-big.jpg

Първия признак, е високата минимална скорост на първа предавка (при 750 оборота) - 7 км/ч

Втория е по-ниската мощност спрямо бензина при скорости под 10 км/ч (1316 оборота при бензин, 1075 оборота при дизел).

---

P.S. Не намерих начин да кача Excel-ските файлове :? .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та кога защитаваш докторантурата си? :mrgreen:

 

Поздравления за труда. Въпреки това между TDI само с една турбина (при това на дизел където няма обратни клапани и сие!) и FSI с турбо + компресор се сещай кое ще продпочета :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря smile159 .

Не убеждавам никого какво да предпочете.

Ще ми се да не се подценява толкова мъничето ;) .

Вижте и цените:

Супърб Амбишън - 38730 към 44985 - разлика от 6255 лв, които могат да се превърнат в някои полезни екстри (или да се избиват години от гориво).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moята дилема беше 1.8 ТFSI или 2.0 TDI-CR. 1.4TSI,отдавна съм го отписъл като приемлив за този автомобил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moята дилема беше 1.8 ТFSI или 2.0 TDI-CR. 1.4TSI,отдавна съм го отписъл като приемлив за този автомобил!

 

Да и аз съм се спрял на тези двг,въпросът е в комбинация с DSG кой ще се държи по-добре?! :roll: А и разликата в цените е около 6000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

Аз пък най-много съм впечатлен от големия мечок - 3,6 FSI с 260 кс, DSG и най-готиното: 4х4

 

Ето това е двигателя... и задвижването... и скоростите...

 

Ех, ако имаше за октито 4х4 с DSG и 2,0 TDI със 170-те коня... ееех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбе и аз като зема да слагам екстри и от 58 000 става 66 000,а ако от 68 000 зема да надграждам не ми се мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря smile159 .

Не убеждавам никого какво да предпочете.

Ще ми се да не се подценява толкова мъничето ;) .

Вижте и цените:

Супърб Амбишън - 38730 към 44985 - разлика от 6255 лв, които могат да се превърнат в някои полезни екстри (или да се избиват години от гориво).

браво за труда-интересно :!:

айде направи сега и за разхода на гориво на различните дв.-ще е интересно-графика+анлиз ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moята дилема беше 1.8 ТFSI или 2.0 TDI-CR. 1.4TSI,отдавна съм го отписъл като приемлив за този автомобил!

Владо, карал съм ги и двата - дизела си е дизел - до 100 км/ч бензина го бие ама нагоре..... Плюс това с зверско юркане бензина 1,8 TSI DSG гори около 14/100 км а дизела 2,0 TDI -CR DSG - около 9 / 100 км. Така че избора е ясен - поне зе мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moята дилема беше 1.8 ТFSI или 2.0 TDI-CR. 1.4TSI,отдавна съм го отписъл като приемлив за този автомобил!

Владо, карал съм ги и двата - дизела си е дизел - до 100 км/ч бензина го бие ама нагоре..... Плюс това с зверско юркане бензина 1,8 TSI DSG гори около 14/100 км а дизела 2,0 TDI -CR DSG - около 9 / 100 км. Така че избора е ясен - поне зе мен.

Ся ако кажеш,че и с теб говорих във Варна на автосалона,щото там това ми казаха! :mrgreen:

 

П>С>VALDO,не Владо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moята дилема беше 1.8 ТFSI или 2.0 TDI-CR. 1.4TSI,отдавна съм го отписъл като приемлив за този автомобил!

Владо, карал съм ги и двата - дизела си е дизел - до 100 км/ч бензина го бие ама нагоре..... Плюс това с зверско юркане бензина 1,8 TSI DSG гори около 14/100 км а дизела 2,0 TDI -CR DSG - около 9 / 100 км. Така че избора е ясен - поне зе мен.

Ся ако кажеш,че и с теб говорих във Варна на автосалона,щото там това ми казаха! :mrgreen:

 

П>С>VALDO,не Владо!

 

Опс, съжалявам, незнам дали си говорил с мен .... ама няма значение!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблиците са добре направени, но откъде е информацията за стойностите? Графиките, които съм намирал на чешкия и международния сайт според мен не дават достатъчно точност и затова предполагам, че или си работил с някакъв друг каталог, или си ги правил малко или много на око. Ако е каталог ще ми бъде интересно да кажеш кой е (и откъде може да се дръпне :mrgreen: ).

 

Лично смятам, че 1.4TSI не е лош двигател и предлага впечатляваща динамика за работния си обем. НО със сигурност неговия ресурс е доста по-малък от дизеловите 1.9 и 2.0.

 

Тъй като цените на горивата се променят, а производителите на автомобили вече искат повече пари за дизелите икономията от тях не винаги е ясна. Въпреки това предпочитам дизела, заради маниера и въртящия момент - никой дизел не е бегач - винаги ти припомня, че е създаден да е ефективен работник, а не състезател. Но и именно заради това тегли без особено притеснение, особено при ниски обороти. А усещането да караш "състезателен влак" - не бързо набиращ, ами мощно - което ми дава колата харесвам повече от бензиновите ДВГ-та.

 

Все пак както писах и преди не смятам, че с този 1.4 TSI Супърба ще бъде тромава кола - има голям въртящ момент, който надвишава този на стария 2.0 (115кс) и го предлага в доста по-голям оборотен диапазон. Т.е. ще тегли без да се замисля и без често да се налага смяна на предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Dereal"

Данните съм ги събирал от много места от нета, главно от сайтове на AUDI, SEAT, Skoda и VW. За всеки двигател имах по 5-10 графики, като за някои от двигателите имах и реални данни от динотест. Общо взето се повтаряха и нямаше груби грешки. Направил съм компилация от тях, и като се знае, че еднакви двигатели дават разлика в производителността от 10% (и даже повече понякога), данните са съвсем представителни.

Не съм запазил първоизточниците, защото съм приел моите данни за достоверни.

Същото се отнася и за данните за трансмисиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Преди 2 дни седнах в Супърба в Надежда.

 

Werz, не знам "дали си струва парите", но много ми прилича да си ги струва - огромна кола за неогромна сума. Част от двигателите ги познаваме ;) и като се вземе предвид, че това не е кола за юркане, а за по-плавно "президентско" каране нещата са на 6! Пък има и оня V6 за ентусиасти ако толков искат. Но според мен не е бегачка, дори и с най-мощния двигател - не е бегачка не по параметри, а по първоначална идея.

 

Според мен колата си струва парите и е прекалено добра алтернатива на Пасата и А6. За разумните хора, които не робуват на марковия имидж не мисля, че ще има нужда от кой знае колко размисли преди да скокнат на Супърб.... освен тези, които чакат комбито - за него ще почакат ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Преди 2 дни седнах в Супърба в Надежда.

 

Werz, не знам "дали си струва парите", но много ми прилича да си ги струва - огромна кола за неогромна сума. Част от двигателите ги познаваме ;) и като се вземе предвид, че това не е кола за юркане, а за по-плавно "президентско" каране нещата са на 6! Пък има и оня V6 за ентусиасти ако толков искат. Но според мен не е бегачка, дори и с най-мощния двигател - не е бегачка не по параметри, а по първоначална идея.

 

Според мен колата си струва парите и е прекалено добра алтернатива на Пасата и А6. За разумните хора, които не робуват на марковия имидж не мисля, че ще има нужда от кой знае колко размисли преди да скокнат на Супърб.... освен тези, които чакат комбито - за него ще почакат ;)

Карах и и двата дизелови агрегата на супърба и трябва да ти кажа че не сум особено очарован.Дизелът със 170 кончета ме разочарова, има огроооомна турбо дупка и не толко добро поемане след нея.Моя супърб е от старите със 131 к.с. и със сигорност мога да кажа че на ускорение не отстапва.Мисля че е по добре да се взима дизелът със 140 к.с щото има по малка турбо дупка от 170-тката и може да се кара на по ниски отбороти че на 170-тката требва постояно да си над 2000 оборота за да върви. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми колега 170 не е помпа дюза -нормално е да е по спокоен мотора-няма го характерното мигновенно взривяване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дни седнах в Супърба в Надежда...

...Според мен колата си струва парите и е прекалено добра алтернатива на Пасата и А6. За разумните хора, които не робуват на марковия имидж не мисля, че ще има нужда от кой знае колко размисли преди да скокнат на Супърб...

Марто, извинявай, но такива крайни коментари не се връзват с реалността (да не кажа - истината). Супърб наистина е алтернатива на Пасат, но не може и няма как да бъде такава на А6. Мисля, че е трябвало (без да се засягаш) след Надежда да идеш и в ПоршеБг и да седнеш в някое А6, а след това да постнеш този коментар ;) Не съм фен на Ауди, за парите за А6 бих си взел Е-класа, но нека не правим от черното бяло или обратното. И аз бях преди близо месец в Надежда, седях в изложения Супърб, наблъскан с екстри и големия бензинов мотор. Много ми допадна, такъв един "напомпан", но и през ум не ми е минавало да го сравнявам с А6. Това са две различни лимузини, в различен клас, за различни клинети. Нещата не опират до снобизъм, робуване на марка и/или имидж, а до съотношение цена/предлаган продукт. Малко груб пример, ама със салам Бургас ще се наядеш точно толкова, колкото с Карловска луканка. Ама това, че луканката ти е по-вкусна трябва ли да го наричаме снобизъм или робуване на изделието :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината Супърба е огромен отвътре-чувствително по-голям от А6-вътршните му размери са на А8.друг въпрос е,че напречния мотор си е бюджетна история,материалите,волана и шасито пак.Но колата е идеална да возиш ''мис Дейзи''

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.