Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигателите на New Superb


coverdale

Recommended Posts

Поправете ме ако греша, но доколкото знам не е само турбо е е турбо + компресор....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 129
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    24

  • bega4kata

    15

  • PRR

    14

  • chavdarlk

    10

Най-много писали в темата

Лично аз, ако сега си избирах нова кола щях да избирам точно между такъв двигател или любимия ми дизел. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз бих изчакал 2-3 години да му излекуват детските болести и след това бих си взел.... Въпреки, че дизела е моя двигател ... засега :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде едно pdf-че за ограмотяване. http://volkswagen.msk.ru/engine/bmy/bmy ... si_rus.pdf

И аз ще си попълня пропуските в знанията. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чуя 1.4 и Superb,все едно Левски и Цска!!!

 

Казваш все едно СЛАБ..(двигател) на СИЛЕН (автомобил)! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз много се надявах да има вариант за 3.0ТDI,но като не може да се побере напречно! :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новия 1.4 не е никак слаб двигател, масово се купува с Голф 5 :) а и до колкото знам е доста мощен, но наистина според мен си прав че не върви на толкова голяма кола такъв бебешки двигател :lol:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме ако греша, но доколкото знам не е само турбо е е турбо + компресор....

 

Има такъв вариянт, но не на Superb - с турбо и с компресор и мощността му е някъде около 170 к.с. При Superb е само с турбо и е 92 kW или 125 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, сигурно е така. В pdf-чето по-горе са описани двигатели с мощност 140 и 170 к.с., като пише, че разликата в мощността идва само от ECU.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички TSI двикатели са и с компресор и с турбо :!: .

Между другото, 1.4TSI(92kW) превъзхожда 2.0TDI(103 kW).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички TSI двикатели са и с компресор и с турбо :!:

 

Не е вярно, единственият двигател на VW Group с комбинация от механичен и турбокомпресор е 1.4, 1.8 (като на Боби Доктора) и 2.0 (двигателят, използван за Octavia RS) са само с турбокомпресор :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, 1.4TSI(90kW) превъзхожда 2.0TDI(103 kW).

 

Би ли го разяснил това? Превъзхожда по какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички TSI двикатели са и с компресор и с турбо :!: .

Между другото, 1.4TSI(90kW) превъзхожда 2.0TDI(103 kW).

 

Извинявам се колега, и с какво по- точно 1.4 92KW превъзхожда 2.0TDI-103KW,освен разбира се с по- високия разход на гориво и вредни емисии. Данните по- долу са за новия супърб, а на октавията с 2.0TDI показателите са още малко по- добри защото е по- лека от супърба, но все още я няма с 1.4л звяр под капака. :)

 

1.4TSI-92KW

Fahrleistungen und Verbrauch

Höchstgeschwindigkeit - km/h 201

Beschleunigung 0-100 km/h - s 10,5

Innerorts - l/100km 9

Außerorts - l/100km 5,4

Kombiniert - l/100 km 6,8

CO2- Emission - g/km 157

Motor

Kraftstoff - Oktan/Cetan 95

Emissionsklasse EU4

Leistung - kW (PS) min-1 92(125)/5000

Bauart R4-Ottomotor, Turbolader, DOHC, 4 Ventile/Zylinder, Kette, Direkteinspritzung, vorn quer eingebaut

Hubraum - cm³ 1390

Max. Drehmoment - Nm/min-1 200/1500-4000

 

 

 

2.0TDI-103KW

Fahrleistungen und Verbrauch

Höchstgeschwindigkeit - km/h 207

Beschleunigung 0-100 km/h - s 10,2

Innerorts - l/100km 7,5

Außerorts - l/100km 5,0

Kombiniert - l/100 km 5,9

CO2- Emission - g/km 155

Motor

Kraftstoff - Oktan/Cetan 51

Emissionsklasse EU4

Leistung - kW (PS) min-1 103(140)/4000

Bauart R4-Turbodieselmotor mit variabler Ladegeometrie, OHC, 2 Ventile/Zylinder, Zahnriemen,Hochdruck-Direkteinspritzung - Pumpe-Düse, vorn quer eingebaut

Hubraum - cm³ 1968

Max. Drehmoment - Nm/min-1 320/1800-2500

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е вярно, единственият двигател на VW Group с комбинация от механичен и турбокомпресор е 1.4, 1.8 (като на Боби Доктора) и 2.0 (двигателят, използван за Octavia RS) са само с турбокомпресор :!:

Точно така е - TFSI двигателите са само с турбо, а всички TSI двигателите са и с компресор и с турбо. Не виждам къде съм сгрешил :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, 1.4TSI(90kW) превъзхожда 2.0TDI(103 kW).

 

Би ли го разяснил това? Превъзхожда по какво?

Никога 1 бензинов двигател,не ноже да превъсхожда дизеловия./ЗА ДВ.С ЕДНАКВА МОЩНОСТ -ДА УТОЧНЯ/

По К.П.Д.,но 1-во място в света е дизела,на 2-ро парната турбина и т.н.да не ги избр.всичките

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на 1.4TSI и 2.0TDI мога да ви дам подробности най-рано във Вторник (файловете ми са в службата) :? .

При анализа, който правя излизат почти еднакви, със съвсем лек (1-2%) превес на бензина.

Проблема е, че за сега не намирам достоверни данни за скоростните кутии на двата варианта.

Ако някой намери нещо, да пише (трябват ми gear ratio на шестте скорости и final drive). Ползвал съм данните от Golf V, но не съм сигурен дали важат за Superb.

 

Освен това, разглеждам само сценария драг (газ до дупка и качване на предавките при достигане на максимална мощност). При умерено натоварване, 1.4TSI би трябвало да е малко под 2.0TDI.

Това е така, защото кривите на въртящия момент и мощността, които се дават от производителите важат само за "full throttle". При ненатисната до край газ цифрите се понижават (малко по-бързо при бензина).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

По К.П.Д.,но 1-во място в света е дизела,на 2-ро парната турбина и т.н.да не ги избр.всичките

 

Изпуснал си един тип двигатели - електрически :mrgreen: Там КПД-то е 90+%....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

По К.П.Д.,но 1-во място в света е дизела,на 2-ро парната турбина и т.н.да не ги избр.всичките

 

Изпуснал си един тип двигатели - електрически :mrgreen: Там КПД-то е 90+%....

В тая връзка,мисля че първите потребители на новия Mitsubishi MiEV ще сме аз и колегата PRR.Предполагам,че кпд-то ще е 0.97-0.98 :

http://news.automedia.bg/read/5069.html

http://www.japanesesportcars.com/photos ... ev+_9_.jpg

http://www.greencar.com/images/mitsubis ... ont-LR.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намесвайте КПД-то в разговора - то се отразява само на разхода :!: .

Официалните данни за двигателите показват мощността, която реално остава на разположение след всички загуби.

Никога 1 бензинов двигател,не ноже да превъсхожда дизеловия./ЗА ДВ.С ЕДНАКВА МОЩНОСТ -ДА УТОЧНЯ/

Наистина, много е трудно да се получи (досега май не е ставало), но TSI двигателя е на път да го постигне.

Съвсем очевидните предимства на дизела пред бензина (при сходни по мощност двигатели) се намаляват в последствие от трансмисията.

При дизеловите двигатели имаме много по-директна трансмисия (заради по-ниските обороти). Има и други ефекти, за които ще пиша по-късно. В крайна сметка, при еднакви мощности се получава следната картинка:

Атмосферния бензин постига малко по-дълго време за ускорение от 0 до 100 спрямо турбодизела. До около 50 км/час изостава, след това започва да наваксва. Не говоря за очевидните предимства на дизела в динамиката при ниски обороти!

При турбобензина имаме вече по-добро време за ускорение спрямо турбодизела, като в случая липсва и недостатъчната динамика при ниски обороти.

При компресор+турбо бензин няма база за сравнение с турбодизела при еднаква мощност.

Остава леко спорен въпроса при сравнение между бензин компресор+турбо и турбодизел с около +12% повече мощност.

---

Между другото, при моя анализ ще видите и защо TDI-двигателите не могат да тръгват добре при ниски обороти, за разлика от бензиновите.

В понеделник ще ви дам първо сравнението между 1.6FSI и 1.9TDI.

---

Никой ли не намира информация за трансмисиите на новия Супърб :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

eeeee.та той разхода е най важен :!: да не говорим че дизела е с по-голям ресурс/живот/,поради по ниските обороти.При например колкото и километра да вземем пробег,дизела прави близо наполовина по-малко оборота и съответно по-малко работни тактове за изминаването им :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

eeeee.та той разхода е най важен :!: да не говорим че дизела е с по-голям ресурс/живот/,поради по ниските обороти.При например колкото и километра да вземем пробег,дизела прави близо наполовина по-малко оборота и съответно по-малко работни тактове за изминаването им :!:

smile166 Хъмм... Ами почти четири пъти по-голямата компресия?

(Само не ме вкарвайте сега в спора бензин-дизел. Просто питам)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами почти четири пъти по-голямата компресия?

(Само не ме вкарвайте сега в спора бензин-дизел. Просто питам)[/color]

 

4 чак не е :mrgreen: На бензиновите е 8-12, на дизелите е 15-25, т.е. 2 пъти ....

 

И както съм съгласен с bega4kata, че износването е два пъти по-малко поради по-ниските обороти така и с Боби, че компресията е по-висока. Но тя се отразява най-вече на коляновия вал и биелните лагери .... а те са достатъчно натоварени и при бензиновия двигател :mrgreen:

 

Както и да е. И двете технологий си имат своите предимства и недостатъци и нокой не може да каже това е по-доброто! Ако можеше нямаше да го има другото smile115

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.