Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

На колко хил. км. се сменя ангренажния ремък-ОКТАВИЯ2 2.0тди


RRR

Recommended Posts

И сменяй помпата не се скъпи за 70 100лв толкова вървят в зависимост от марката. Ако твойта е оригинална и е върнеш в Еуратек ти дават за 120лв пак оригиналната, ако не е е 360лв ама има и други варианти.

Наскоро си купих джанти от едно момче, който продал октавията точно заради смена на ангренаж на 120 хил или 150 хил каза не знам, и му казали че помпа няма нужда и не се минало много време и помпата отишла и колата прегрела.

Редактирано от mi6oka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 109
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    6

  • Цецо75

    5

  • bojan

    5

  • winrg

    5

Най-много писали в темата

Купил съм целия комплект и помпата. В Еуратек няма да отида поради ред причини, а и не ми се вярва всички софиянци да сте сменяли само там ангренажа. Други предложения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива ремонти задължително се правят в оторизиран сервиз ! Цената не е кой знае колко по-висока от тази на кварталния сервиз. Не рискувайте!

Тези дни сменях ангренажен комплект в ЕТ на О2 ТДИ , колата ми стана на 8 години макар и само на 100 000. На ремъка му нямашше абсолютно нищо ( беше като нов) , но ме притесняваха годините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Смених го преди месец с ролките и водната помпа в ЕТ Горна Оряховица, че от там знам, че се сменят на 90 000 или 5 години...което настъпи първо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 2, 2.0 CR, 150 000 към момента.

Ангранажен ремък е сменян преди почти една година на 125 000, само ремък (!?).

 

В казус съм какво да правя, предвид, че тази пролет се поохарчих доста по въвеждане в перфектно техническо състояние, нови гуми, допълнителни екстри и т.н... Съвети, идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 2, 2.0 CR, 150 000 към момента.

Ангранажен ремък е сменян преди почти една година на 125 000, само ремък (!?).

 

В казус съм какво да правя, предвид, че тази пролет се поохарчих доста по въвеждане в перфектно техническо състояние, нови гуми, допълнителни екстри и т.н... Съвети, идеи?

 

Колега, виж си в сервизната книжка.

 

При мен го дават 210 000 км, но аз смятам около 180 000 км да ги сменям. Всички ме съветват да не чакам макс км по книжката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването, принципните правила са ясни.

 

Вероятно не става съвсем ясно от постът ми, че при мен вече е сменян ремък преди 25 000 км, но само ремък, т.е. без съпътстващите ролки, водна помпа и т.н.

Съответно питам, защото не съм наясно дали са възможни груби повреди, ако изчакам още 20-30 000 км и тогава да сменям наред.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е на 220000км,и на 120000км е сменен само ремъка.При следващата смяна ще се сменя водна помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото знам 210 хил или 6 години е интервала но той важи за оригинални части афтърмаркета 60 хиляди

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването, принципните правила са ясни.

 

Вероятно не става съвсем ясно от постът ми, че при мен вече е сменян ремък преди 25 000 км, но само ремък, т.е. без съпътстващите ролки, водна помпа и т.н.

Съответно питам, защото не съм наясно дали са възможни груби повреди, ако изчакам още 20-30 000 км и тогава да сменям наред.

 

Поздрави!

 

Според мен няма да имаш проблем, изчакай.

 

доколкото знам 210 хил или 6 години е интервала но той важи за оригинални части афтърмаркета 60 хиляди

 

Ако кит-а е закупен от ЕТ - оригинален или афтър се води ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в темата беше дискутирано това - аз също съм на мнение, че такъв голям и важен ремонт следва да се извърши в официален сервиз - цената не е кой знае колко по-голяма от обикновен сервиз, получаваш и гаранция 2 г. за материалите, които се влагат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1,6tdi и по книжка се сменя на 200к км. Аз го смених в ЕТ на около 190к и следващата смяна ми я препоръчаха след още 150к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1,6tdi и по книжка се сменя на 200к км. Аз го смених в ЕТ на около 190к и следващата смяна ми я препоръчаха след още 150к км.

Колега, колата фл ли е или преди него ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

post-2088-0-99646800-1496830567_thumb.jpg

...Готови за смяна :D , сега колата е на 200к . Предния път гледам , че са го сменили в ЕТ на 130 000 като са го съчетали със смяна на маслото (по книжка трябва на 150к). Но като ги няма ЕТ да ми гарантирам не мисля да чакам до 240000 или повече, а и 70000 и 4 години смятам са му достатъчни на ангренажния к-т за смяна (за да ми е мирна главата). 

Иначе ето го и сервизните интервали на Октавия 2 ФЛ , може би да важи и за Октавия 2: 

post-2088-0-30442900-1496830824_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

...Доволен съм от решението си. Може би заради 4те години от предната смяна , но ремъка си е бил за смяна. Майстора каза, че едва ли е щял да издържи 10-20к ,а за 40000 никакъв шанс - беше почнал да се напуква. Всичките ролки си бяха в добро състояние, но си ги сменихме де - явно на тях им влияят основно километрите (по-малко времето :P).  Нямам забележки към работата на майстора, но имам малко към скоростта на работа :) , та по този въпрос имам една молба : 
Някой който е сменял Ангренаж в Трансексперт може ли да прати цена на лични (дори и ориентировъчна ако е сменял и друго с ангренажа). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Някой може ли да каже горе долу колко струва смяна ангренаж и ВП за Октавия 1.9тди 101 AXR ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колеги, не мога да си обясня, защо тук масата хора искат да сменят ремък, по-рано от предписаното от производителя. Това са компоненти, които са проектирани за екстремни натоварвания и обикновено пробега, който дава производителя е занижен силно, в сравнение с възможностите на системата. Прави се така нареченото презапасяване, за да се избегнат евентуални рекламации от страна на клиенитите. Та, повярвайте ми, никой производител няма да си забие копието в сърцето и да ви каже... сменете на 150 ... а той да се скъса на 140. В еуратек и по сервизите ви казват да сменяте по рано, защото това са пари в техния джоб, не бъдете наивни, не мислят за вас а за себе си.  Следва въпроса, някой, някога да е късал ангренажен ремък? 

 

Просто по сервизите и магазините са заинтересувани да си продават стоката и услугите, няма как да посъветват друго. 

 

Моята кола е на 230к вече, в книжката и пише, че предния собственик го е сменил на 120к в сервиз на шкода.. защо аз да набия 350лв.... за нов ремък с ролки преди да стигна 240, както е по предписание? Не ще и врътна още 10 преди да го сменя и ще го направя в сервиза на шкода, за да съм сигурен че ще си понесат гаранцията ако го направят некадърно.

 

Ето ви и едно друго мнение...  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, на твоята може да се знаят километрите, но на много коли са в сферата на предположенията. Освен т'ва, ако вземе да се скъса ремъка на не гаранционна кола, според мен, ЕТ ще направят всичко, за да ти изплатят само ремъка и ролките, но на дали ще пожелаят доброволно да оправят останалите щети, които могат да бъдат причинени. Като буталата срещнат клапаните...примерно :)

Всеки си знае за него разбира се. Аз лично сменям по-рано от предписанията. 350 лева не ме бъркат толкова, колкото би ми струвало главоболието от евентуланото късане на ремъка. И на въпроса ти - да, на приятел на баща ми се скъса ремъка и си направи двигателя сам. Не е Шкода колата, но си е купена от Бг и поддържана в официалния сервиз. Ама т'ва е друга тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не мога да си обясня, защо тук масата хора искат да сменят ремък, по-рано от предписаното от производителя. Това са компоненти, които са проектирани за екстремни натоварвания и обикновено пробега, който дава производителя е занижен силно, в сравнение с възможностите на системата. Прави се така нареченото презапасяване, за да се избегнат евентуални рекламации от страна на клиенитите. Та, повярвайте ми, никой производител няма да си забие копието в сърцето и да ви каже... сменете на 150 ... а той да се скъса на 140. В еуратек и по сервизите ви казват да сменяте по рано, защото това са пари в техния джоб, не бъдете наивни, не мислят за вас а за себе си.  Следва въпроса, някой, някога да е късал ангренажен ремък? 

 

Просто по сервизите и магазините са заинтересувани да си продават стоката и услугите, няма как да посъветват друго. 

 

...

 

 

Грешиш - не се сменя "ремъкът", заради ремъка, ами заради ролките. Голям процент от случаите е "изкривена ролка", разпадащи се ролки (Евгени от Трансексперт ми е казвал, че на Passat /не знам кой модел точно/ на 110 000км ролките се разпадат, при смяна на ангренажа - по книжка му дават 120 000км или 150 000км, не помня точно колко).

 

Отделно двама познати имам, които скъсаха ремъци на дизели, заради години, а не заради пробег. ;) Ремъкът се върти и на място, докато не минаваш никакви километри - изпича се от жегата на мотора, околната среда и т.н. Това, че не го пече слънцето е само плюс, защото щеше да е още по-зле, ако го имаше наличен и този фактор...

 

И като финал - преди години, при Мишо и Ники в Герман, бяха оставили една кола /не помня точно какво беше, дали не беше Ауди А2, не помня/, която си беше около 12-15 години, ремъкът не беше пипан никога на тази кола, а пробег имаше над 200 000км... Ремъкът беше само на конци, обаче продължаваше да се държи (симптомите с която беше там, мисля, че бяха "трудно палене" и "висок разход").

 

Та, всякакви случки познава съдбата... Факт е, че не познавам никого с Шкода, който да е късал ремък - всички са разумни, не експериментират и сменят навреме, за да нямат главоболия... :)

 

ПП: Спомням си, че на Цецо75, Октавийката беше на около/над 200 000км и не беше сменян ремъка, когато я купи - ама той да потвърди какво беше точно...

 

ПП2: Сега на 'жипката/прасето е още по-малко ЗАВОДСКОТО предписание - 80 000км :) На 83 000км и 5 години са го били сменили (толкова им вярвам на тия в официалните сервизи, че няма накъде), и при въпрос "кога се сменя 'вторият', който сте поставили" - отговорът беше " 'ми, след 80 000км, тоест на 160 000км" :) Колата сега е на 128 000км - на 145 000км планирам да го сменя - пак 5 години от предната смяна (ако е имало такава наистина).

 

ПП3: ...еее, не спрях да се сещам аргументи, де'а... На ContiTech ремъците съм виждал и следното "да се монтира преди хххх година" /обикновено 5 или 7 години срок/ - тоест, явно имат някаква идея за колко време точно старее един ремък ПРЕДИ да се монтира, и СЛЕД КАТО е монтиран още колко ще изкара, което явно е по-важно от километрите пробег...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ФВ са пословични с разпадащите се и кривящите се ролки по всички модели... там е леш.. но по скоро частен случай.. Но нека приемем, че всеки сам си решава. Моята кола нов ремък няма да види преди 240, просто така си мисля. 

 

Аз имам приятел който къса ремък 1 път,ако  трябва да съм честен, на алфа 166,НО колата просто се предаде след 12 години и 200к+.. а я купи нова от магазина.... но това е вид отношение, без грижа за машината, което мисля не обсъждаме тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна е темата.
В сервиз Шкода ми казаха - на 150 000 км.
По книжка смяната е на 210  000 км.
От Ауди ми казаха, че няма такива сервизни интервали (като километри) - трябвало на 120 000 км.
Евгени от Трансексперт също каза - 120 000 км.

Но явно, ако не караш много, наистина лимитиращ фактор са годините - 6 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое мнение, първа смяна на ремък 120-150 000км. препоръчва производителя, защото работи и влага ОРИГИНАЛНИ заводски части или изпитани такива, за които е сигурен, че ще изкарат толкова без проблеми.

При всяка следваща смяна вече е лотария. Никой не може да ми гарантира на какъв ментак ремък или ролки ще попадна. Затова сменям ремък и ролки на 60 000 или 6г. Което настъпи първо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.