Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За цената на петрола и горивата!


Recommended Posts

Тъпо е , но още по-тъпо е безхаберието и безразличието на министри и управляващи.Цените на горивата са добре , заплатите са ни много ниски .Ако всички получаваме реалното заплащане от труда си , горивата въобще не биха били проблем за никого.

Единственото, което може да се иска от управляващите, е да бъде улеснен вносът на горива. Ако някой, обаче, иска Б.Б. да му увеличи заплатата - доста тъпо ми се вижда...

Ако жизнен стандарт се повишаваше с протести, то гърците отдавна да са задминали хамериканците...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 764
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    85

  • Цецо75

    63

  • PRR

    43

  • C2H5OH

    34

Най-много писали в темата

Що бе, на мен ми се струва съвсем резонно да искаме акциза да не се облага с ДДС. Което си е данъчно безумие, поне според мен (да начислиш данък върху данък). Не съм правил сметки с колко ни цакат от това, но мисля, че не е малко.

 

Това естествено значи, държавата да събира по малко пари в хазната (пък били те и незаконни). Нещо което Дянков едва ли ще позволи....

 

Превозвачите пък от своя страна си възстановяват ДДС-то и не им пука за тази дивотия. И никой не отваря дума за това.

 

Инак на мен ми е ясно, че цените ще вървят нагоре, колкото и да стачкуваме, та мисля, че по правилния въпрос е "как да изкарам повече пари", а не "как да купя по-евтино".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това са 6 човеко смени на ден или 8 работни заплати месечно! И това го плащаме ние, не бензиностанцията.

Понеже съм "навътре" в проблема да ти кажа какво мисля и аз!!!

Как ги плащате тези заплати, като на въпросните бензиностанции, цената на горивото не е по-висока от тази на другите, дето са на самообслужване.

Освен това сте грамотни хора - погледнете цените на едро на Лукойл и цените на дребно на същите тези. По време на мораториума цената на Дизела на естакадата /мястото от където се товарят горивата/ на Лукойл беше 2.42 лв/л., а цената на колонките на Лукойл /примерно крстовището Трапезица в Бургас/ беше 2.45 лв./л. Разлика в цената 0.03 лв./л. или по нашенски казано ТРИ стотинки на литър. Аз просто имам късмет, че бензиностанцията ми е на 22 км. от портала на Лукойл. Транспортните разходи са ми около 1.2 ст/л. т.е. остават ми 1.8 ст./л. С тях трябва да плащам всичко останало. Целта е ясна - ще останат само големите вериги. Тогава тази цена ще Ви се стори "Просто без пари". Пожелавам успех на всички. Дянко Григоров.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бе, на мен ми се струва съвсем резонно да искаме акциза да не се облага с ДДС. Което си е данъчно безумие, поне според мен (да начислиш данък върху данък). Не съм правил сметки с колко ни цакат от това, но мисля, че не е малко.

 

Това естествено значи, държавата да събира по малко пари в хазната (пък били те и незаконни). Нещо което Дянков едва ли ще позволи....

 

Превозвачите пък от своя страна си възстановяват ДДС-то и не им пука за тази дивотия. И никой не отваря дума за това.

 

Инак на мен ми е ясно, че цените ще вървят нагоре, колкото и да стачкуваме, та мисля, че по правилния въпрос е "как да изкарам повече пари", а не "как да купя по-евтино".

Съмнявам се облагането в ЕС да е по-различно от нашето, нали и ние сме там...уж. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Понеже съм "навътре" в проблема да ти кажа какво мисля и аз!!!

...

 

Е, не съм толкова навътре в нещата, но в крайна сметка някой плаща тия заплати. А за мен това са пари хврълени на вятъра. Но това си е мое мнение и не смятам да го налагам на никого smile049

 

А и поста ми беше в друга посока, а именно КПД-то на труда в България. Не можем да очакваме европейски заплати, когато имаме КПД на бедна африканска държава. Освен това не е нормално да мрънкаме на правителството (независимо кое е то!) да вдига заплатите, а трябва сами да направим опит да автоматизираме и оптимизираме работните си процеси така, че с по-малко труд и ресурси да получаваме същия изходен продукт. Или по друг начин казано - със същите усилия и средства да произведем повече. Съответно ще се качат приходите, а от там и жизнения стандарт. Ама това трябва да се осъзнае от хората, а не да им се набива в главите, че друг трябва да се погрижи за тяхните заплати ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...автоматизираме и оптимизираме работните си процеси така, че с по-малко труд и ресурси да получаваме същия изходен продукт. ...

;) Любимите ми думи. Но(!), това не е възможно. Просто технологиите в Бг са стари руски технологии от 50-ти и 60-те и колкото и нов PLC, да им сложиш, те си остават същите стари технологии. Все едно на стара шкода да и сложиш едно ECU и да искаш да постигнеш характеристиките на нов двигател, без да ремонтираш двигателя въобще. Никога няма да забравя как, като студент, ни водеха в един завод и преподавателят ни сочеше и казваше: "Това е антитехнология, антитехнология, антитехнология...". Не съм бил в Нефтохима, но равнището предполагам е същото, като в другите заводи в БГ. Уж навсякъде инвестират, а са далече от западни показатели на КПД.

Когато следвах, ни обясняваха как в нашите заводи работят три-четири пъти повече хора и консумират четири-пет повече електроенергия от западните. Сега съотношенията не са мръднали почти. Е откъде тогава ниски цени и високи заплати?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос?

 

1. Като вдигнете КПД-то, автоматизирате и роботизирате пройзводствата и т.н., какво правите с излишните хора? Начи в един завод с 100 човека, вдигаме КПД със 100%, 50 човека остават на улицата.....Издържаме ги с помощи за безработни? Нещата никога не са толкова прости колкото изглеждат.

 

2. Какво КПД трябва да имаш за да се конкурираш с китаец? Че той бачка нон стоп за купа ориз. Никакъв шанс нямаш да постигнеш неговото КПД.

 

3. КПД-то имаше значение преди 40 години. Истината е малко по друга и се нарича пройзводства с висока добавена стойност. Това правят умните хора в умните държави, а са оставили за КПД да се грижат китайците.

 

Ама това са съвсем други вселени, в Ганьоландия ни КПД ни добавена стойност имат значение. Само кой на кого е братовчед и къде е далаверата.

 

Та затова и политиците ни са такива политици, и магистратите ни са такива магистрати, и полицаите и .... въобще то българите сме едно племе....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един виц, българин и японец с фирми с еднакаква продукция като вид и обем се срещат на изложба. Японецът казва:

-При мен работят 10 души.

При българинът работили 40 души, но за да не остане по-назад казал:

-При мен работят 11 души.

На другия ден, японецът недоспал, с вчерашни дрехи и подути очи пита:

-Цяла нощ не можах да спя и мислих и не можах да разбера, какво прави при този 11-сти?

 

ПРР го е обяснил много добре. В Сф чистачките по 3 до 5,6 размахват метли по една улица. На ден да минават не повече от 5 км. Заплати си вървят, ама Сф пак си е мръсна. В същото време ако купят само една кола ще чистят, еми сметни си го сам, колите се движат с около 5-10 km/h и имат само един водач.

Същото е и по заводите. В резултат, ако имаш едни технологични граници те едва се спазват, защото не се инвестира в техника. Излиза продукция, която едва среща стандартите. Други пък за да печелят от количество, добавят тайни смеси, с което качеството става.... Ние се оплакваме от горивата и така нататък...

А за кпд-то в много голяма заблуда си. Нищо което няма високо кпд не се задържа. А Китай се използа заради еФтината работна ръка и съвсем не си мисли, че са им ниско технологични производствата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Като вдигнете КПД-то, автоматизирате и роботизирате пройзводствата и т.н., какво правите с излишните хора? Начи в един завод с 100 човека, вдигаме КПД със 100%, 50 човека остават на улицата.....Издържаме ги с помощи за безработни? Нещата никога не са толкова прости колкото изглеждат.

 

2. Какво КПД трябва да имаш за да се конкурираш с китаец? Че той бачка нон стоп за купа ориз. Никакъв шанс нямаш да постигнеш неговото КПД.

 

3. КПД-то имаше значение преди 40 години. Истината е малко по друга и се нарича пройзводства с висока добавена стойност. Това правят умните хора в умните държави, а са оставили за КПД да се грижат китайците.

 

Ама това са съвсем други вселени, в Ганьоландия ни КПД ни добавена стойност имат значение. Само кой на кого е братовчед и къде е далаверата.

 

Та затова и политиците ни са такива политици, и магистратите ни са такива магистрати, и полицаите и .... въобще то българите сме едно племе....

 

1. Излишните хора излизат на борсата за още по-ниски заплати или се преквалифицират и изучават. Ако не могат събират боклуци от кофите ... докато има smile049

 

2. "2. Какво КПД трябва да имаш за да се конкурираш с китаец? " Въпрос доказващ че изобщо не си схванал смисъла! Не е въпроса какво е КПД-то на човек, а какво е КПД-то на процеса! Човека е просто една брънка. Замени метлата с машина и КПД-то скача 50 или 100 кратно. Дори при минимална заплата от 250лв (той май дори в момента е повече, а да не говорим за данъци, осигуровки и сие) една специализирана машина за почистване от 50000лв се изплаща за 200 човеко месеца или за 5 реални месеца, като съкратиш излишните работници и спестиш от заплатите им!

 

3. "КПД-то имаше значение преди 40 години" - е това сериозно се замислих дали да го коментирам или просто да се изхиля. Ще се спра на второто smile091

 

С оглед на последното мисля да не коментирам повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакайте, чакайте, къде е общото между цената на горивото и кпд-то на мангалите ?!

 

извинете ме ама за мен е обидно да бъда сравняван с тях. работя доста сериозно, помагам на не е дин и двама и не смятам кпд-то ми за ниско. но щом цигойнерите са мерило.... то тая държава не би трябвало да съществува.

също така не смятам возенето сам в дадена кола за загуба на ресурси.

 

 

и за да се върна поне малко по темата, не смятам съотношението приходи/разходи в България за нормално. това важи и за горивата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакайте, чакайте, къде е общото между цената на горивото и кпд-то на мангалите ?!

...

 

Ами не горивото е скъпо, а заплатите ниски. А са ниски защото ти и да работиш като за 10, да произвеждаш като за 50 пак плащаш издръжката (официално държавата де) на още 5 такива "специалисти" с метлички в ръка. Тъжно но факт smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакайте, чакайте, къде е общото между цената на горивото и кпд-то на мангалите ?!

...

 

Ами не горивото е скъпо, а заплатите ниски. А са ниски защото ти и да работиш като за 10, да произвеждаш като за 50 пак плащаш издръжката (официално държавата де) на още 5 такива "специалисти" с метлички в ръка. Тъжно но факт smile049

 

А когато вземеш машина за почистване и уволниш чистачите, ще им плащаш социални да си бъркат в носа. Естествено ти ще кажеш - еми нищо няма да им плащам, да умират от глад. Те от своя страна ще ти разбиват през ден колата и мазето и т.н. Ти ще кажеш полицията да ги опандизи. И ще се наложи да хрантутиш два пъти повече полицаи. И да построиш още толкова затвори. И пак сметката ти ще излезе на минус. Е можеш да подходиш и радикално като Хитлер и да избиеш тия дето не се вписват в теорията ти. Ама тогава ще минат американците и ще те демократизират с бомбен килим:)

 

Това не са празни приказки, целия развит Запад е минал по тоя път преди 40 години. Индустриализацията и механизацията на труда, прави хората излишен фактор. Те са го решили като насочват хората към секторите на услугите. А изнасят пройзводствата към Китай и други бедни държави. Защото от масово пройзводство се прави ниска добавена стойност, т.е. даваш ниски заплати. Това са прости икономически правила. Затова в Китай правят плазмени телевизори за 5$ на ден, а в Франция един неграмотен водопроводчик изкарва 30 евро на ден. Само дето не можеш и да надуваш докрай сектора на услугите и сега цяла Западна Европа яде дебелия от тази си политика. Маса безработни с отворени гърла чакат да папкат на готово. И ще ги нахранят, защото тия са такава вълна, че без проблем свалят всяко правителство. От там бюджетни дефицити, криза и т.н. Попарата е забъркана и я виждаме.

 

С което не искам да кажа, че не трябва индустирализация и автоматизация. Просто казвам, че тя не носи дивиденти в заплащането на труда на работника, а точно обратното - намалява неговото заплащане (или го изхвърля от пазара тотално) и ЕВЕНТУАЛНО увеличава доходите на собственика :) Защото печалбата на собственика съвсем не значи по високи доходи за работниците. Точно обратното - тези работници вече не са му и нужни. Известна логика би имало, ако пазара беше неограничен и вместо да уволнява хора, той увеличава пройзводството. Но пазара е силно ограничен заради жълтурите и такъв филм като увеличаване на пройзводствения капацитет просто няма. В момента проблем е да продадеш и това което си пройзвел, камо ли да пройзведеш повече.

 

Китай е типичния пример - там индустриализацията кипи с пълна сила, едни дрипльовци работят за купа ориз и една камара новоизлюпени милионери се черпят с шампанско.

 

Затова някой държави като Германия, Швейцария, Люксембург измислят други начини.... И начина се казва висока добавена стойност на БВП. Само това може да ти гарантира високи доходи. НИЩО ДРУГО!

 

Относно горивата - посоката е ясна. Така, че вдигайте си доходите. Дали ще си качвате КПД-то или ще си вдигате добавената стойност, вие си решавате. Ама с протести - ефект няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Русия правят Лада Нива (както имаше един колаж, съвършенството не се нуждае от промяна :mrgreen: ), в Чехия правят Шкода Йети. Ладата е 1.7, Шкодата със сходен двигател 1.8 е два пъти по-мощна.

Сега си представливи, че даваш от една и съща партида по един барел петрол на една рафинерия в западна европа и по един барел на Нефтохим. Западната ще извади 20-30% повече бензин. Нека е 10% разликата. Еми количеството извадено от 10 барела на запад, ще се равняват на 11 барела тука. Нали се сещаш колко е цената на един барел? И като вземеш предвид, че това количество там е извадено от 3 пъти по-малко персонал, и няколко пъти по-малко енергия е била необходима, колко да е цената?

А завиши стойностите на кпд на западната рафинерия и виж пак резултатите. В резултат ние с най-евтиния акциз, горе долу гоним крайната цена на горивата на запад.

Та викате заплатите били ниски? Че ние ако имаме тяхните заплати, бензина тук ще е поне 3-4 пъти по-скъп от сегашните нива там, които са към 2 евра.

И понеже и на мен не ми се обяснява вече, понеже са занимавам с индустриална автоматизация, в България в момента има системи, при които операторските станции са още под DOS, Win3.11, Win4.0NT. Това не пречи на биг босовете да карат нови коли на всеки шест месеца, като стойността на една кола е достатъчна да се смени цялата управляваща техника от горното ниво. Но докато работи пари няма, виж за нова дограма, измазване и всякакви несвързани с производството глупости винаги има. Тъжно, но факт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Русия правят Лада Нива (както имаше един колаж, съвършенството не се нуждае от промяна :mrgreen: ), в Чехия правят Шкода Йети. Ладата е 1.7, Шкодата със сходен двигател 1.8 е два пъти по-мощна.

 

A гледал ли си разликата в цените на двете и какво общо има това сравнение с цената на горивата в България?

Първата - 16000 лв. с ДДС

Втората - 36000 лв. с ДДС

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

 

По същество Лукоил е частна компания и никой няма право да и определя как да печели и колко. Само пазара.

 

Ако на "запад" горивата на едро са много по евтини от Лукоилските, как си обясняваш факта, че ОМВ зарежда базовия бензин и дизел от Лукоил? Те балъци ли са да купуват скъпия Лукоилски бензин, а не внасят отвън евтин?

 

Всъщност в този форум вече изяснихме, че с малки изключения, на "запад" горивата са по-скъпи от нашите.

 

Истината е, че Лукоил е надул цената толкова колкото му позволява пазара. И това е нормалната търговска практика, особенно когато няма конкурентна рафинерия в страната. И ще я надува докато:

 

1) На някой му стане по изгодно да внася отвън.

2) Пазара не може да поеме по висока цена.

 

Щом Лукоил държи тези цени, значи нито едно от горните не е изпълнено. Кофти, ама както казах това си е частна компания и те решават каква да е цената.

 

Ако искате да стачкувате реално - просто зареждайте по малко. Поне тези от нас, на които горивото не им е част от бизнеса (не сме превозвачи). Защото единствения начин Лукоил да не вдига цената е ако пазара не може да я понесе. Това е ФАКТ и колкото и да стачкувате - все тая.

 

Пък и както казах по рано - евтиния петрол свърши. Толкоз беше. Или се нагаждаме или.... всъщност друг вариант няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене такива "биг босовете" или скоро ще фалират, или ще станат клиенти на прокуратурата.

Висока добавена стойност се постига с много бачкане, и като количество, и като качество, и то в продължение на дълги години. И с инвестиране в наука и хайтек...ама това не го прави държавата, прави го мъдрият стопанин, собственик, предприемач, бизнесмен, а от държавата се иска да му осигури благоприятни условия за това.

Има една аксиома - колкото по-развита е една държава, толкова по-голям е процентът на средната класа в нея и за Германия и САЩ този процент е някъде около 60.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,много ми е интересно що не протестираме затова,че качествените храни,дрехи и др.стоки са доста по-скъпи у нас отколкото в повечето страни в Европа?

А ,горивата при нашата отворена икономика,винаги ще са на такава цена,леко по-ниска от тази на съседните страни,така че вноса да не е изгоден! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз това се чудя. Явно за мнозинството българи, въпроса дали бензина е 2.30 или 2.10 има много по голямо значение от това, че няма място в детските градини, че нямаме ни здравеопазване, ни образование, че корпуцията е повсеместна, че се храним с скъпи бокулци, че политиците ни правят на маймуни и т.н. и т.н.

 

Един протест за горивото успя да мобилизира толкова обществено внимание, а за това, че като идеш на лекар, докато не му мушнеш в джобчето не ти обръща внимание - никой не го прави на въпрос. Сбъркани хора - сбъркана държава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че в България прозиводството е много слабо - машиностроенето, електрониката са забутани в десета глуха. Конструктивна, развойна дейност - забравете.

 

Имаше едно фалшиво строителство, което се спука като балон докато мутрите си изперат парите и това беше. Сега има само шивачници, работещи на ишлеме, търговци под всякаква форма - купуват и препродават боклуците - с това не се живее.

 

Ако се продължава така държава няма да има, то не че не е само на книга в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

В бензиностанциите на Лукойл (поне в които зареждам), от около два-три месеца безин 95 е отврат ! Разреждат ли го, нещо друго ли го правят незнам, обаче колата напоследък не върви добре с техен 95 ! Като сипя от техения 98, що-годе е добре .

Сипвам 95 и от други вериги (ЕКО, Ромпетрол) колата с тях върви добре, обаче с Лукойл-ски неще и неще да върви както трябва .

 

П.П.

Съжалявам, но сбърках темата smile021 , ако модераторите преценят да я изместят в -Кой къде зарежда!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минаха ни на проверка от ВВК (вътрешно ведомствен контрол) и установиха с точност октановото число на Екстра Форс - 96,8. Сега остава и колегите с бензинджийките (без Динка - Green Witch, че тя е наясно) да го пробват и да си кажат мнението. Цената е с 6 ст. над А95Н.

ТОВА НЕ Е РЕКЛАМА!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минаха ни на проверка от ВВК (вътрешно ведомствен контрол) и установиха с точност октановото число на Екстра Форс - 96,8. ...

 

Мише,

 

Октановото число показва резистивност на горивото към самовъзпламеняване, а не калоричност. Нискокомпресионните двигатели (понеже пишеш за Динка, а на 120ката е такъв) не се нуждаят от високооктанов бензин, т.е. ползата е нулева smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.