Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За цената на петрола и горивата!


Recommended Posts

Може още!

Предполагам целта е минималната работна заплата да се равнява на един резервоар бензин. smile021

Обичам си родината,ей! :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 764
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    85

  • Цецо75

    63

  • PRR

    43

  • C2H5OH

    34

Най-много писали в темата

аз сипвам само по 5л в знак протест срещу високите цени

п.п преди сипвах по 30-40л

Аууу как си ги стреснал. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сипвам само по 5л в знак протест срещу високите цени

п.п преди сипвах по 30-40л

Аууу как си ги стреснал. smile092

smile091 smile091 Със сигурност се тъпчат с успокоителни и антидепресанти! smile091 smile091 Ако започнем да сипваме по 2л. направо ще се гръмнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че това което доскоро беше 20 лв, в момента е поне 30 лв. Дали няма да премине границата от 3лв.? Супер необяснимо е обаче защо дизела е по-скъп от бензина, освен за да се радват колегите с бензин, не виждам защо.. При намалялата консумация на дизел - няма ги вече строителните фирми, БДЖ-то ще стачкува - цената на дизела е абсолютно необоснована.. Но тва е smile175

На Лукойла ще им кажа само - Ей, направете дизела по-евтин. Като го направите, ще почна да си карам бензиновата кола.. аз обичам скъпите рабУти :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://protest2011.weebly.com/1048108510921086108810841072109410801103.html

Колеги аз ще съм на Арена Запад на 13-ти в 1:00 часа smile056 ,

ако има още съфорумци да казват!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://protest2011.weebly.com/1048108510921086108810841072109410801103.html

Колеги аз ще съм на Арена Запад на 13-ти в 1:00 часа smile056 ,

ако има още съфорумци да казват!

 

Дришльовци! Тва е пародия на протест бе! :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Протест при бензиностанциите е безмислен. Протестирайте на изборите - останете си вкъщи, не посещавайте урните или отидете и пуснете празни пликове. Нека тези, които ни лъжат с обещания и после си правят каквото искат, на гърба на хората, избрали ги и се подиграват с труда им, със ценностите им, със себеуважението им, видят, че вече няма никой, който да им вярва и да ги изпраща на нова 4-годиша поголовна грабливка, подписана и разрешена с нашите гласове.

 

Не осъждам протестиращите, само изразявам личното си мнение. От 18-годишен (повече от 16 години вече) не съм пропускал избори, но вече смятам да не ходя. Не гласувах за Фандъкова, пуснах празен плик за кметските избори в София и се радвам, че го направих. Знам, че така партията столетница пак ще се върне на власт, защото нейния верен контингент ще е на линия, но за Бойко и компания - НЕ давам гласа си, не и след всичките им поразии за единица време и подигравателното им и нагло държание към България.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правят днес по новините сравнение, колко струвало горивото в Германия - било малко по-скъпо от горивото в България. Да но нека все пак не забравяме и факта, че голям процент от цената на горивата в Германия, е именно пътния данък (винетки, пътни такси и т.н.). Така, че има защо там да е по-скъпо горивото. Честно казано аз съм съгласен да карам колата си с гориво което струва колкото струва в Европа - но искам в замяна да карам и по такива пътища.

п.п. И постоянните извинения и оправдания че цените се качват в момента заради усложнената обстановка в Либия и др.държави - някъде бях че че от закупуването на петрол - до пускането на готовия продукт в разпространителната мрежа - минават най-малко 2 и повече месеца. Аз не знам преди 2 месеца да е имало проблеми в Либия.

 

Абе.....всичката ни е такава в тази държава. Хайде наздраве .... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- надбавка на бензинджиите: 0,50 лв/литър

кой ни граби според вас ? аз мисля че не е Лукойл

От къде го взе ве ПИЧ.

Никога не съм виждал 50 ст./л. надценка на бензиностанцията!!! /справка сайта на същия този дето не ни "граби", сравнете едровите и дребновите цени и ще ви се изясни/. А надценка от 15-16 ст./л. си е нещо нормално, но в нея си влизат и транспорта и заплатите и връзката с НАП и данък черни очаквания /разбирай нивомерни системи от 6 000 USD без ДДС на двугоривна и около 8 000 USD без ДДС за четири горивна бензиностанция, изискуеми към 31.12.2011г./

За тези дето не се ориентират - 2443.20 лв./ 1000 л. т.е. 2.4432 лв./л. цена за директна реализация с ДДС - "Цените са определени франко товарно превозно средство пред склада на производителя" т. е. превозвай си го за собствена сметка.

Цена на дребно - Дизелово гориво Б3 - 2.59лв./л. /даже няма 16 ст. с ДДС/ Само, че това е цената в сайта, всеки който е минавал през Трапезица в Бургас е видял цена на табелата на БЕНЗИНОСТАНЦИЯТА /нарочно е с големи букви, за да се засвидетелствува уважение/ 2.57 лв./л./даже няма 14 ст. с ДДС/

Надценката за литър винаги се е движила в тези граници, даже когато цената на дизела беше 1.50 лв./л. Имам голямото желание да продавам дизела възможно най-евтино, /при всяко вдигане на цената - пада консумацията/, но поради гореприведените факти - няма как.

В нито една от горецитираните Европейски държави - Няма един производител /в случая този дето не ни "граби"/ - в най-добрия случай са поне три.

Също така, няма верига бензиностанции в цялата страна, собственост на един производител/в случая този дето не ни "граби"/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-производствена цена дизел: 0,78 лв/литър

- ДДС: 0,48 лв/литър

20% от 78 ст. в никакъв случай не е 48 ст., по-скоро не надвишава 39 ст. или аз нещо съм пропуснал, като съм бил в шести клас и са ни преподавали процентите!!!

Искаш да кажеш, че "гадните" бензинджии, вземаме повече от държавата ли???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли съм тъп или нещо не схващам ... не веднъж е говорено и писано къде е "млякото" демек уловката , ама вие се четете това дето го пише само с големи букви ... тез цени са за тон , а в един тон има малко под 1500 литра дизел и бензин и малко над 2000 литра газ (по памет 0.68 и 0.70 и нещо бе за нафта и бензин тегловния коефициент и 0.4 за газта) ... ай сега оди вади калкулатора и сметай кой , кого и с колко щипе ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли съм тъп или нещо не схващам, но в сайта на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ с не много големи букви е написано лв./1000л.

Справка: http://www.lukoil.bg/ - влизаш на ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО и после Цени на горива на едро

Пишат си го хората, к"во има да смяташ/много отдавна поне 3-4 години, цените са в лв./1000л., също така експедиционните бележки са в литри, а не в тонове/.

Също така, фактурите от производителя са в литри, а не в тонове /всеки път, като ги подписвам ме боли сърцето, но ако искаш/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видях , че са го поправили в графата за бензина и дизела , ама мен ме интересува газта smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе всички са измекяри и крадци.

 

Недоволните хайде хващайте пътя към Москва.

 

021447400-big.jpg?r=0

 

20 рубли = 1 лев

което ще рече

А95 - 1,28 лв.

А92 - 1,18 лв

А80 (предимно за Волги, Москвичи и Жигули) - 1,01 лв

ДТ (дизеловое топливо) - 1,10 лв

 

от тогава до ден днешен цените почти не са мръднали, просто нямам по актуална снимка

 

една малко по-стара (15 дни по-рано)

021269079-big.jpg?r=0

 

и накрая ония кожодери от British Petroleum там винаги е скъпо, но пък можеш да заредиш с А98 (за поршета ферарита и други комунистически олигарси)

 

021237499-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ама мен ме интересува газта smile049

Нямам ГАЗСТАНЦИЯ!!!

Относителното тегло на газта е 1998 л./тон. Т.е. грубо 0.5 т./1000л.

Просто е, разделяш цената за Директна реализация - 2136 лв./тон на две и получаваш 1068 лв./1000 л. т.е. 1.07 лв./л. При цена на дребно 1.31 лв./л. /Не запомних днес колко е цената на газта на Трапезица, просто като видях дизела и бензина и ми причерня/ получаваш надценка 24 ст./л. с ДДС.

По-добре от дизела, казваше ми баща ми: "Дай да сложим и една газова колонка", ама кой да слуша??? Извод "Слушайте бащите си!!!

Само, ако знаете какво е поддръжката на газовоз. Ужаст - с главно У и СТ накрая!!!

P.s.: Фил, БЛАГОДАРЯ за поправката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

там май една нула е пропусната в знаменателя не трябва да е 100 а 1000 литра иначе малко не се връзва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте се дърляли. Цената е формирана от множество фактори:

 

1. Лукоил е монополист в БГ. Колкото каже - толкова. Като капак държи и 1/3 от бензиностанциите (не съм сигурен в цифрата).

2. Акцизите ни са европейски.

3. Печалбата на колонката не се наемам да коментирам, защото не познавам разходите.

4. В Либия няма изгледи да се оправи положението. Нещо повече - има пушек и от други ключови дестинации.

5. В цял свят вървят към висока инфлация. Тия пари дето се напечатаха за потушаване на кризата, сега трябва да се унищожат.

6. Петрола свършва. По точно "евтиния" петрол свършва. В Канада щом почнаха да чоплят пясъка, значи край с евтиното.

 

При всички тия фактори (особенно последните два) - да очаквате, че някога ще видите евтина нафта - е меко казано НАИВНО :)

 

Единствения начин в БГ да паднат цените е драстично да падне консумацията. И това може да се случи ако влезем в нова рецесия. Ама вярвайте ми, по добре нафтата да е скъпа и да псуваме Лукоил...

 

Един съвет от мен - карайте по икономично. Аз даже се учудих от себе си - без особенни закъснения за крайната дестинация свалих консумацията на гориво с 10-15%. Мога и още малко. Така компенсирах скока от началото на годината. Като скочи още ще понамаля и карането - хем по здравословно, хем бюджета ще закърпим.

 

Проблема е за тия, на които бизнеса им е пряко зависим от цената на горивата....Другите ще се оправим някак си.

 

Като успокоение мога да ви кажа, че цената на други удоволствия не се е вдигнала както петрола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с тези цени май скоро ще минаваме на алтернативно гориво :)

 

Хм, да , ако имаш предвид "пиянството на един народ" :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.darikfinance.bg/novini/50879

 

Поради социалните функции на дизеловото гориво обаче, повечето европейски страни са възприели такава

данъчна политика, че след данъчно облагане крайната цена на бензина става по-висока от тази на дизела, както поради големите разлики в акцизните ставки (до 300 EUR на 1000 л), така и чрез различни облекчения – ниски или нулеви ставки за биодизел, преференции за различни групи потребители или по-ниско облагане с ДДС

 

Хахаха, а разбрахте ли сега защо у нас дизела е по-скъп от бензина? Ами просто е - защото бензина е по-евтин от дизела.. хехе...

(Готино обяснение наистина)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип има логика в горното.

 

Веднъж един инженер от Лукоил ми го обясняваше (като на приятел) и звучеше логично (аз не съм много вещ в процесите).

 

Ако помните в училище едно време като се учеше за въглеводородите имаше една картинка за преработката на петрола. Там има една тръба (май фракционна се викаше) и вътре се получават различните съставки - най отгоре бяха най-чистите (бензин, керосин), после нафтата, газьол, мазут. И пропан бутан като отпадък.

 

Та оня обясняваше, че те отделните фракции си се получават в определени отношения според зависи от технологията на завода и типа на конкретния петрол. Та като пуснеш да работи рафинерията тя може да произвежда горивата в определено съотношение. Т.е. не можеш да и кажеш - прави повече нафта и по-малко бензин. От друга страна дизела си е основно гориво за тежките машини, а в последно време и при колите в Европа стана основно гориво. Консумацията му се е качила доста спрямо бензина. И рафинериите просто регулират търсенето посредством цената, което си е най-нормален пазарен принцип. Ако нещо се търси и не можеш да поемеш количеството - вдигаш цената.

 

Сега колко е вярно това незнам, но и другаде съм чувал, че и в Европа и в щатите от рафинериите дизела излиза на по висока цена от бензина. Просто някъде посредством акцизи и данъци изкуствено го поевтиняват. Защото дизела директно блъска в инфлацията на храни и въобще на целия живот. Рейсове, камиони....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Относителното тегло...

LPG - 535 ~ 560 кг / 1000 л

535 ще рече по-голямо съдържание на пропан, а 560 - по-голямо съдържание на бутан. В момента на Петрол - Враждебна е 560. По-малък разход и по-слабо вървене. При 535 / 1000 - повече върви и малко повече харчи колата. Blue Force добавката във всички случаи е в съотношение 1 л / 3000 л газ. И цената на газта е с 1 ст. по-висока от другите вериги, но от петролската газ мойта Фела е най-доволна.

 

ЕДГ (Евро Дизел) - 835 ~ 840 кг / 1000 л. Бензина не съм го гледал.

 

Оная сутрин в БТВто се изтупа нашия директор и заобяснява как нямало било картелни споразумения м/у веригите. Хубу де, цените се различават на бензиностанциите с по 1, 2, 3 ст. Ама питам аз, защо аджеба когато се вдигат или свалят цените всички вериги без изключение вършат тази дейност в една и съща нощ. Кой им определя цените, та се сменят по едно и също време? Нали горива се внасят. Не всички купуват от Нефтохима. Даже Петрол не са купували бензин от Нефтохим от доста време. Обаче при преоценка и аз и колегите отсреща на OMV се катерим по едно и също време на стълбата и сменяме табелките. Иначе картелни споразумения няма ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако помните в училище едно време като се учеше за въглеводородите имаше една картинка за преработката на петрола. Там има една тръба (май фракционна се викаше) и вътре се получават различните съставки - най отгоре бяха най-чистите (бензин, керосин), после нафтата, газьол, мазут. И пропан бутан като отпадък.

На туй колега му се вика АД - атмосферна дестилация и е първата стъпка от дълбочинната преработка на нефта. И не излизат по качество, а по летливост т.е. колко и е дълга и съответно тежка молекулата.

Та оня обясняваше, че те отделните фракции си се получават в определени отношения според зависи от технологията на завода и типа на конкретния петрол. Та като пуснеш да работи рафинерията тя може да пройзвежда горивата в определено съотношение. Т.е. не можеш да и кажеш - прави повече нафта и по-малко бензин.

Т`ва не е точно така щото има още инсталации като вакуумна дестилация, каталитичет и термичен крекинг, реформинг, хидроочистки и др. и др., чиято цел е от нефта да се полуват по-голямо количество светли горива - бензини, ДГ, ПБ и съответно съпътсващите нискооктанови бензини, които имат др. приложения.

В рафинерия като "нашата" ги има всички тея неща и при добро желание има възможност да се получава повече бензин или дизел, което естествено става за сметка на мазута, котелното гориво, битума и гудрона. Всички тези "отпадъци", вкл. и пропан-бутана обаче имат достатъчно добра цена и съответно приложение и едва ли някой иска да се отърва ей така от тях. Да не говорим, че същата тая рафинерия преработва и големи количества мазут и разни др. бъркочи от внос.

Всичко е въпрос на пазарна стратегия. Казвам го защото в "нашата" рафинерия отдавна не се произвежда каучук, латекс и пластмаси и това не е повлияло върху качеството на горивата. Вярно е и това, че е важно и какъв тип нефт е проектирана да преработва една рафинерия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.