Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сравнение между 1.4TSI и 2.0TDI


Hursa

Recommended Posts

Здравейте,

Решил съм да купя нов автомобил. Колебая се между няколко марки. Най-вече търся надеждност и безпроблемност. Всъщност удоволствието от шофирането е на първо място, но тъй като не съм кой знае какъв шофьор удоволствие изпитвам от шофирането и на трабант. Ограничен съм финансово така, че търся и нещо максимум до 40 45к, колкото по малко толкова по добре. Търся нещо в класът на октавия, дори октавията ми е малко голяма за средният клас. При шкода ми хареса сравнително малкото оплаквания от автомобила във форума и най-вече малкото оплаквания от фирмените сервизи, тъй като смятам да ползвам автомобила с удължаване на гаранцията при застраховател. Т. е. да бъде в гаранция докато я имам. Държа и автомобилът да е сравнително икономичен. Дизелът определено ми харесва повече и като удоволствие от шофирането. Досега съм имал само дизели, въпреки, че не навъртам кой знае колко километри. Основното което ме притеснява са съвременните дизели - комън рейл (или както там се чете:)) при нашите условия с лошият дизел(имам доста лош опит с пежо хди, но не съм сигурен, че проблемът ми бе от горивото). Проблемноста със скъпоструващите и чувствителни към качеството на дизела дюзи. Моля който е запознат да сравни двата двигателя 2 л ТДИ 140 кс и 1.4 ТСИ 123 кс евентуално с газов инжекцион. Това което четох за 1.4 турбо бензини общо взето ми харесва - мощност като на 1.8, но я достига на по ниски обороти , въртящ момент като на 2.0, като го достига на значително по ниски обороти и се запозва в широк диапазон, всъщност като въртящ момент е аналогичен на 1.4 турбодизел. Харчи като 1.4 атмосферен, дори по малко(в което се съмнявам). По ниските обороти и повишеното налягане, мисля че ще се съчетае по добре с пропан-бутана и загубата на мощност ще е минимална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 109
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Hursa

    24

  • padrino

    9

  • ruark

    8

  • VALDO

    7

Най-много писали в темата

Ами не знам дали знаеш какво предсталява TSI двигателя, но газифицирането му е доста проблемно, появяват се решения, но не е никак лесно и евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност не, незнам за тсай почти нищо, само характеристиките. Впръскването мислех, че е директно в цилиндрите, но според диларите на шкода, фолксваген, сеат и рено(ако там е тсай) било пред впускателните клапани. Какви са проблемите с преминаването на газ? Четох темата за газ на 1.8ТСИ, но там нямаше много обяснения какви са конкретно проблемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност питах дали може да се поръча автомобил директно от шкода с газов инжекцион, казаха ми че ги поставяли тук, но със софтуера не могли да се справят и за сега не слагали на турбо двигателите.

От опел се очаквали фабрично преработени модели с 1.4 турбодвигателя им за работа на газ, с по различни клапани и по различен изпускателен тракт. Но след като покарах 1.7 дизела им със 125 кс се отказах от астрата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабрично Шкода ЗА СЕГА се предлага с газ САМО на AKL двигателя - 1.6 102 к.с. Не знам защо Шкодите с двигатели TSI не се предлагат фабрично с газ. На новия Пасат има монтирана такава уредба ТОЧНО на 1.4 TSI двигател

3623F214 Passat 1.4 TSI EcoFuel Метан 6МТ 110/150 4 7 390,-

http://www.volkswagen.bg/files/bg/downl ... ew_1_1.pdf

 

 

Но лично аз не препоръчвам горещо тази комбинация.

 

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=19&t=191972

 

Имал съм Октавия, AKL двигател с монтиран ОТ МЕН газов инжекцион. Проблеми с газта не съм имал (ако не се броят проблемите ПО ПРИНЦИП на двигателя, независещи от газта - напр. дебитомер и т.н.). Приятелката ми сега кара една О2 ПАК AKL с фабричен газов инжекцион. Рано е още за отзиви, но за сега проблеми не сме имали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дилара на фолксваген ми каза, че се предлагал и голф 1.4 тси би фуел, но само за немския пазар, при нас нямало да има търсене (интересно по кое съди). Но голф не бих взел заради реномето им в БГ:) Поне не и на цената на октавията. Беше ми доста странно, че цената им е еднаква, очаквах шкодата да е по ефтина.

А какви са недостатъците според вас?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какви са недостатъците според вас?

 

Само един :lol::lol::lol:

 

МЕТАН

 

smile091

 

Има доста изписано във VW форума (втория линк от предното ми мнение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О аз не бих взел метанов и то не само заради недостатъците на метановите уредби спрямо тези на пропан бутан, а и заради слабата им разпространеност. Аз съм от такова градче в което нямаме метанстанция, не съм се интересувал, но в най-добрият случай най близката е на 80 км. Всъщност мислех за газов инжекцион с впръскване на течна фаза пропан-бутан, без изпарител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре TSI вместо дизел, не харчи кой знае колко, тягата е разпределена по-добре отколкото дизела според мен, по-приятен за каране, а ако е куплиран с DSG мисля, че е идеален вариант :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добре е разпределена тягата, поне в брошурите. Само дето е значително по малка от на 140 тди. А и при много ниски обороти предполагам, че ще се усеща като 1.4 бензин или в добрият случай като на 1.6. Особенно неприятно в град, при постояните спирания тръгвания. А колата си е голяма. Но пък по евтина подръжка, няма да има проблемите с дюзите на комън рейла и с фап филтъра. Верно турбината наверно е по натоварена термично според мен от тази на дизела, особено на газ. Но на газ ако се запази разхода ще е много евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да спомена 1.6 MPI. На бензин среден разход 9л. Газифицирах и разхода е 11 -12л. А най-страното е , че не се влияе дали ще е градско или извън градско или как се кара извън града. Пробвал съм много пъти дали с 100 -110 или с 150-160 км/ч я карах разлика никаква в разхода. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 1,8 TSI и не мога да бъда критерии за 1,4. Но наблюденията ми за TSI двигателя са изключителни. Има поносим разход, както в града, така и извън него. Добра динамика, която не отстъпва на 2.0 TDI. Разбира се, разхода е по-висок от дизеловата версия, но не считам, че разликата е кои знае каква. Що се касае до газифицирането, то към момента няма надежни газови уредби за TSI. Причината, е че ако са търси преминаване на пропан бутан, то двигателя трябва да получава смес от около 90/10 газ/бензин. При метана явно не съществуват подобни проблеми и заводски се монтира при VW. Личното ми мнение, е че ако търсиш динамика, то 122 к.с. не са достатъчни за 1350 килограмовото купе на окито. Тук дизела за мен е по-добрия вариант, както като динамика, така и като разход. Но ако си спокоен шофьор, то със сигурност 1,4 ще ти донесе много радост. Всъщност и двете версии са много добри, така че едва ми ще сбъркаш, каквото и да избереш. Успех в начинанието

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се касае до газифицирането, то към момента няма надежни газови уредби за TSI.

 

[-X [-X [-X

 

Има, и то още от 2009 г.

 

http://www.baldiegovoni.it/site/impiant ... -lpdi.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах впредвид да ги поставят в Бг. Болоня ми идва малко далечко :( ... Не съм спец по газта, даже напротив, имам вроден страх от подобни устройства.. просто съм се интересувал от чисто любопитство... коментарите, които съм чувал от "специалисти" са, че трябва много да се внимава с температурата при газифицирането на подобен двигател... а това мен лично директно ме отказва от самата идея. Съжалявам, че се отнесох от темата... колегата все пак питаше за сравнение между 1,4 TSI и 2.0 TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра динамика, която не отстъпва на 2.0 TDI
я пак!

 

Твърдя, че не отстъпва на динамика.... не искам да влизам в спорове с колегите с дизелови окита... просто на мен 250 Hm ми вършат прекрасна работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се говори за газови и т.н, направо вземай дизела.

Ще си спестиш разправии и т.н

Какво те притеснява от печката не разбирам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Padrino,ти като собственик на 1.8TSI,твърдиш,че 2.0TDI/ 140 PS e с по-добра динамика ли?

 

 

P.s. По въпроса на колегата,като карал бая км 1.4 TSI на Superb,мисля че ще остане много доволен от двигателя,макар и с 3PS по-малко на Octavia!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек който съм карал и съм се возил в голф 6 1.4 ТСИ 122 коня мога да кажа че като ги сравнявам с дизела просто разликата е огромна, всичко става по плавно и като цяло си личи че е малолитражен двигател. Може донякъде да ми се струва така и заради грубия звук на 2.0 помпа дюзата. На октавия нямам наблюдения върху този мотор но все пак не вярвам да е по лека от голфа та да ме изненада с вървеж. Като плюс мога да добавя тищината която на празен ход е почти като на загасен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Padrino,ти като собственик на 1.8TSI,твърдиш,че 2.0TDI/ 140 PS e с по-добра динамика ли?

 

 

P.s. По въпроса на колегата,като карал бая км 1.4 TSI на Superb,мисля че ще остане много доволен от двигателя,макар и с 3PS по-малко на Octavia!

 

Не Valdo, не го твърдя.... ако го мислех, досега да съм си взел дизел... ;) Но 122-те кончета на 1,4 ми се струват слабички за купето на октавията... при това сравнение 2.0 TDI ще има по-добра динамика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се говори за газови и т.н, направо вземай дизела.

Ще си спестиш разправии и т.н

Какво те притеснява от печката не разбирам

+1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, в момента в еуратек в софия се продава 2.0тди пд елеганс за под 34к, аз взех такава преди 6 месеца, за тия пари такава нова кола няма друга, според мен. успех с избора....

 

http://abs.euratec-auto.eu/Public/home.aspx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра динамика, която не отстъпва на 2.0 TDI.

[-X Дали ?.. надали smile048 Ела ме хвани с тоя тси smile004 smile092 smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особенно неприятно в град, при постояните спирания тръгвания.

Зависи с каква кутия си!Не видях по-горе да си писал дали искаш автомат,може и да съм го "изял" в бързината.

 

А и при много ниски обороти предполагам, че ще се усеща като 1.4 бензин

Ами той си е 1.4!Няма механичен компресор,а само турбо/компресор smile049

 

Ти хем да върви,хем да не гори,хем проблеми да няма :) такъв филм ..... .Важното,че марката не си сбъркал! s_flag

Според мен 1.8 TSI е по-близко до 2.0 TDI, но там разхода е по-голям .... следователно => Октавия 2.0 TDI Елеганс е твоята кола!

 

Успех :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра динамика, която не отстъпва на 2.0 TDI.

[-X Дали ?.. надали smile048 Ела ме хвани с тоя тси smile004 smile035

Ти я пази,че да не изплюе турбината,че нали я продаваш. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.