Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сравнение между 1.4TSI и 2.0TDI


Hursa

Recommended Posts

Според мен колкото по-малка е колата, толкова по-бензинова да е и обратното. Винаги съм се чудил на бензиновите джипове smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 109
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Hursa

    24

  • padrino

    9

  • ruark

    8

  • VALDO

    7

Най-много писали в темата

Не напразно дизеловият двиг. е замислен първоначално като индустриален по късно се прилага при корабите и локомотивите, където е идеалното му приложение, и мисля че не тракат така досадно като някоя малолитражна "печка" напомпана с какво ли не за да е сходна с бензинките.Бъдещето е на водорода и електромобилите, каквото и да си говорим те след време ще станат масови автомобили, а по темата искам да кажа че 1,4ТСИ е с награда двг. на годината ако не се лъжа е по добрия за работния си обем от 2,0-дизела, щом дизелите са сходни че и даже вървели повече от бензинките, защо не сравним 1,4ТСИ със 1,4ТДИ, разликата ще бъде че ТДИ-то ще гори по малко с литър но удоволствието от шофирането и мощността :smt033 ще са за сметка на ТСИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече по добре разбирам почитателите на бензина. Покарах голф 6 гти на бивш колега от Русия. Над 200 кс, при изпреварване сваляш от 6та на 4та, мигновенно оборотите скачат, не като при дизела, а като натиснеш гумите свирят на 90 км/ч и се истрелваш на 130 само за времето на изпреварване на един тир. Затова състезателните автомобили са бензинови. За да се видят всички плюсове на бензина трябва да е по мощен от дизела. Определено ако се сравнява само удоволствието 2 л дизел трябва да се сравнява с 1.8 тси. Плюс му е и, че е по лек, а си се усеща това на завоите и при спиране предполагам, и особенно на дупките. Но пък за мен разликата в цената вече е минимална, разликата в разхода значителна, а мощността над 150 кс. Да преобладаващото количество бойни машини са дизел, но пък никой няма да стреля по мен надявам се. Все пак дизелът си е изборат за мен, бензина за по спортните шофьори.

Sevi79 - определено при еднаква кубатура удоволствието от ТСИ е значително по голямо, дори въртящият им момент е еднакъв и при сравними ниски обороти, а мощността с два плюса за тси. Покарах 1.4 тойота аурис на тест драйв, за сравнение с 2 л дизел на шкодата е смешно да се говори. Всъщност и 2 Д4Д на тойота е много муден, поне според мен, покарах корола. Може да е много здрав и надежден, но като динамика поне в града отстъпва на 1.6 дизела на хюндай. И да дизелите и сега се представят добре на корабите при няколко стотин оборота, и при локомотивите, но вече участват и 24 ч на льоман с успех, дори са слагани и на самолети без да са така напомпани като сегашните, е това преди буталните двигатели да бъдат тотално изместени от турбините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да сравняваме еднакви неща. 200 коня V6 двигател на GTI vs 4 цилиндров дизел 140 коня. Сложи 3.0TDI V6 на кантара и сравнявай какво що :) За въртенето на гуми и изстрелването аз с моята неразработена все още напълно (7000км) 2.0 TDI-PD кола нямам проблем и на трета да ги въртя 17" 225 гуми. Основното, което казва пак колегата бегачката че хубавото при дизела е че с юркане 150-170-180 по магистрала и 110+ по хубави извънградски прави пътища където позволява разхода е около 6.5 и това с яко газ при изпреварване и ускоряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да сравняваме еднакви неща. 200 коня V6 двигател на GTI vs 4 цилиндров дизел 140 коня. Сложи 3.0TDI V6 на кантара и сравнявай какво що :) За въртенето на гуми и изстрелването аз с моята неразработена все още напълно (7000км) 2.0 TDI-PD кола нямам проблем и на трета да ги въртя 17" 225 гуми. Основното, което казва пак колегата бегачката че хубавото при дизела е че с юркане 150-170-180 по магистрала и 110+ по хубави извънградски прави пътища където позволява разхода е около 6.5 и това с яко газ при изпреварване и ускоряване.

Gti не е V6,a 2.0tsi, 3.0TDI V6 да вземем с 3.0TFSI да го сравним а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О не, не сравнявам 2л 200 кс бензин с 2л дизел 140. Просто според мен за да се видят плюсовете и минусите на бензина и дизела като усещане (не като динамика и в никакъв случай не като разход) трябва да се сравнява 1.8 тси с 2 тди. 2л бензин за гти голфа и рс октавията си е по напомпан двигател освен по голямата кубатура. Иначе за разхода да, не съм състезател така че добрата динамика на 2л дизел, съчетана с по ниския разход е за мен. Плюсовете на дизела също така са по като за мен, плюсовете на бензина са за по агресивни шофьори, който искат да участват повече в шофирането, не за по лениви като мен които гледат и останалите удоволствия в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пример от днес - Бургас - Приморско - Бургас, средна скорост 81km/h,иначе 90km/h по темпомат: 5.4l/100. Тестовата отсечка е измината с Лаурентина.

 

P.s.Същата отсечка на стъпка 9.3l/100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пример от днес - Бургас - Приморско - Бургас, средна скорост 81km/h,иначе 90km/h по темпомат: 5.4l/100. Тестовата отсечка е измината с Лаурентина.

 

P.s.Същата отсечка на стъпка 9.3l/100

smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато караш с умерена скорост и спазваш елементарните правила на физиката TSI-то ти се отблагодарява много. Аз направих трип София - Разград - София с среден 5,7. Като същевременно наказах един чичо с Туарег V6 TDI smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато караш с умерена скорост и спазваш елементарните правила на физиката TSI-то ти се отблагодарява много. Аз направих трип София - Разград - София с среден 5,7. Като същевременно наказах един чичо с Туарег V6 TDI smile035

 

 

a нормално градско колко ви дават tsi - тата

 

п.п.информативно питам ,че може да зема на бинзин да мина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато караш с умерена скорост и спазваш елементарните правила на физиката TSI-то ти се отблагодарява много. Аз направих трип София - Разград - София с среден 5,7. Като същевременно наказах един чичо с Туарег V6 TDI smile035

 

 

a нормално градско колко ви дават tsi - тата

 

п.п.информативно питам ,че може да зема на бинзин да мина

и аз се замислям

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

a нормално градско колко ви дават tsi - тата

 

п.п.информативно питам ,че може да зема на бинзин да мина

и аз се замислям

 

Градско: 30-50км/ч + светофари (,но БЕЗ задръствания) рядко стига 8 л/100км,което е по-книга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормалното ми градско в софия, при около 50 км дневно е около 9,2-9,9 л/100. Със сигурност зимата ще се качи на над 10. В никакъв случай не мога да го сравнявам с разхода на дизеловата версия... но това си е въпрос на личен избор. На мен не ми пречи, че колата ми харчи 5-6 лв. повече на 100 км. Чисто математически на месец ми излиза около 40-45 лв разход в повече... чисто и просто си плащам за избора на бензиновата версия. Така или иначе, тази тема се превърна в спор между дизел и бензин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела харчи по-малко, но като че ли всеки забравя, че първоначалната инвестиция в дизел е по-голяма. Ако караш много има смисъл и ще си избиеш парите, но ако караш малко като мен няма смисъл от дизел. Още повече с тея горива, всяка година трябва да се сменят филтри и масло ако искаме да си пазим двигателя, поддръжката става по-скъпа. Но в крайна сметка всичко опира до желанието на човека, възможностите и нуждите, за мен примерно Голф 6 1.2 TSI 85 коня, fly на промоция, който е в момента е предостатъчен като двигател и оборудване, а и цената е прилична - 27 000лв. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен разхода в софия много варира. Свалял съм го до 6,3 л/100, но при кратки пътувания в голямо задръстване съм скачал на 11 л/100

Сега погледнах че за 6 000 км. интервал ми дава 6,4 л/100. Много съм доволен smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода на 1.4 TSI e най-голям докато е студен, при мен понякога показва 17/100 първия километър, после за 5км пада на 9-10/100 и след 10 км може да стане дори 8/100 ако нарочно караш икономично. Същия двигател на Октавия трябва да даде поне литър по-нисък разход заради по-добрата аеродинамика. Ако караш на малки разстояния и спираш и ускоряваш често обаче, TSI-то харчи много. Също така ако пътуваш бързо на магистрала, разхода може да не ти хареса. Отиди на тест драйв, карай коли с двата двигателя по маршрута по който се движиш най-често и прецени сам кой двигател ти допада повече, виж какъв разход дават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Още повече с тея горива, всяка година трябва да се сменят филтри и масло ако искаме да си пазим двигателя, поддръжката става по-скъпа. ...

 

Чудно ми е до кога тия които НЕ СА карали дизел ще дават "компетентно" мнение относно цената на поддръжката.

 

Ще го напиша в червено и дебело, дано се забележи: Цената за поддръжка на дизела е съизмерима с цената на поддръжката на бензинов мотор. За справка смяна на масло и всички филтри (въздушен, горивен, климатик) + труд съм платил 318лв в ЕТ. Колко по-евтино излиза при бензинов мотор? :-k

 

PS: "всяка година" smile091 Аз сменям поне два пъти годишно :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Още повече с тея горива, всяка година трябва да се сменят филтри и масло ако искаме да си пазим двигателя, поддръжката става по-скъпа. ...

 

Чудно ми е до кога тия които НЕ СА карали дизел ще дават "компетентно" мнение относно цената на поддръжката.

 

Ще го напиша в червено и дебело, дано се забележи: Цената за поддръжка на дизела е съизмерима с цената на поддръжката на бензинов мотор. За справка смяна на масло и всички филтри (въздушен, горивен, климатик) + труд съм платил 318лв в ЕТ. Колко по-евтино излиза при бензинов мотор? :-k

 

PS: "всяка година" smile091 Аз сменям поне два пъти годишно :smt032

:smt017

Абе Пепи,оставяй ги да си карат бензинки хората...какво ги убеждаваш....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги убеждавам. Ако искат да карат на трици. Въпроса е че заблуждават останалите. Нямаше да се нервирам толкова, ако бяха карали и поддържали дизел. Ама четеш подписите и все бензинови коли там ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги убеждавам. Ако искат да карат на трици. Въпроса е че заблуждават останалите. Нямаше да се нервирам толкова, ако бяха карали и поддържали дизел. Ама четеш подписите и все бензинови коли там ...

 

Това не съвсем така... но не виждам смисъл да вписвам служебните си коли. За последните 4 години имам над 120 000 км с Зафира дизел, 150 коня и считам, че имам повече от добри впечатления относно вървежа и поддръжката на "модерните" дизели. Никога не съм твърдял, че дизела не е добра машина, но няма да се съглася, че това е панацеята на автомобилния свят. Факт е, че в последно време дизела направи невероятен прогрес и стана изключително моден... но темата започва да се превърна в чисто заяждане. За мен, всичко това се свежда до личен избор, тук няма правилен и грешен избор.... винаги ще има аргументи и в двете посоки... За мен 5-6 лв. в повече на 100 км не ми се отразяват на бюджета и съм предпочел да си взема такава кола. Ако исках да спестявам от гориво избора ми щеше да бъде съвсем друг...

А що се касае до поддръжката на дизела... поне при зафирата за 120 000 км. освен масло, филтри и ред други консумативи... + егр клапан... нищо извънземно поне що се касае до цени.... аз поне не съм забелязал разлика в поддръжката на дизела в сравнение с бензина... но не съм имал и проблеми...така, че не твърдя, че мнението ми е меродавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва днес прочетох какво представлява ТСИ. До сега имах предства за технологията най-вече от рекламните брошури и обясненията на диларите. До колкото разбрах първоначално двигателя е бил с изключващ и включващ се автоматично механичен компресор в добавка към турбото, сега го няма. За да се запазят поне частично характеристиките турбото е преработено и наверно допълнително усложнено и натоварено. Двигателя бил с директно впръскване в цилиндрите (а диларите ме убеждаваха, че не е така). Т. е. ако взема ТСИ за да нямам проблеми с дюзите на комън рейла взаимодействащи с нашата нафта, мога да си навлека евентуални проблеми с бензиновите дюзи работещи с нашият бензин? И какво стана - и в единият и другият случай турбина, но за бензина сравнително нова разработка, термично по натоварена. Дюзите на комън рейла, заменям пак на дюзи работещи в условията вътре в цилиндрите. Проблемите с БГ нафтата да заменя на евентуални проблеми с БГ бензина. Вместо дизелов двигател обслужван и евентоално оправян в България, да имам бензинов двигател с не по малко сложна технология, но явно доста по малко позната у нас, поне в фирмените сервизи, след като и диларите не са запознати с двигателите които предлагат. Изборат го направих и преди в полза на дизела и като че ли се потвърждава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина е с по-ниска плътност от нафтата и вероятността да се запуши дюза е по-малка, а в някои бензини слагат и добавки така че няма страшно. За вървенето - върви много прилично за обема си. Тих двигател, единственото което може да не ти хареса е разхода :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради качеството на бензина са имали проблеми с ТСИ в Русия, от техни форуми взех инфото. Качеството на горивата у нас е долу горе същото. Верно дюзите на бензина работели на налягания около 7 пъти по ниски от комън рейла, не го разпръскват така финно като дизеловите, но пак са вътре в райските условия на цилиндрите. Наверно са значително по евтини от дизеловите, но едва ли повече от 3 пъти, което си е пак цифра. Добавките на бензина са противодетонационни най вече, до колкото знам. А не такива които да му подобрят качеството ако е лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.