Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

Кат си говорим за шофьорски умения, вий знайте ли, че Чък Норис само със сликове кара? И в най-големите преспи! :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кат си говорим за шофьорски умения, вий знайте ли, че Чък Норис само със сликове кара? И в най-големите преспи! :banger_2:

 

Според мене само по джанти на лед и кара ледът да му прави път ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица слизам от колата да хвръля боклука, стъпих и .... паднах обратно на седалката. Маратонката не държи на леда  :crazy: Та не ми се експериментира много ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Положително мнение за Fulda Kristall Montero 3, 165/70/R14. Карах ги четири години, нямах забележки. Тази година взех пак същите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен размер за Фабия 1.4i

Иначе ако си харесваш Клебер - гледам, че в момента новият им модел  KLEBER KRISALP HP3 е на 131лв.

 

Според мен цената за тази гума е висока.

 

За 137 лв за 205/55/16 бих взел Фулда или Фалкен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази зима също се сблъсках с проблема какви гуми да избера за зимата,тъй като старите си бяха буквално изгризани след 6 зими употреба.
След дълго проучване в бюджетния клас се спрях отново на Barum Polaris 3 , бях доволен от предишните които също бяха barum ,  а в Еуратек са в акция - съответно 205/16 - 104 лв. Сцеплението е отлично на сухо и на сняг, едиствения недостатък е по високия шум , в тестовете на ADAC(основно на тях се доверявам тъй като са немци и вярвам че са отговорни,не че е невъзможно да бъдат спонсорирани и те ...) посочват лека слабост на мокро .... аз лично не съм усетил нещо подобно.Препоръчвам за бюджетна гума, иначе най-добри са зимните на Continental, но това разбира се е субективно мнение.
Относно Kleber - карам с такива за летни и са отлични, страхотно сцепление 235/17 , но са изключително шумни , но да се върнем към зимните.Докато проучвах пазара на гуми говорих с доста хора и 2ма със зимни Клебер се оплакаха от качеството им, а при преглед из различните тестове(не само на АДАК) тотално ги изключих като вариант.Разбира се всичко е въпрос на личен избор и най-вече на финансови възможности.
Успех при търсенето 
Поздрави :)
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Относно Kleber - карам с такива за летни и са отлични, страхотно сцепление 235/17 , но са изключително шумни ...

 

Карал ли си новия модел KristaLP3 , защото стария модел наистина бяха малко шумни , но за сметка на това осигуряваха сигурност при всякакви условия , докато новия модел ми направи впечатление , че са съизмерими с летни , само дето още не е имало възможност да ги тествам в по тежки условия (първия ни сняг беше малко смешен за това).

Колкото до тестовете на АДАК - лично за мен са показателни колкото тестовете на Топ Гиър :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, уменията на шофьора са много важни, НО ако гумите са кофти пътешествието е приключение. Само наивен човек може да каже че уменията ще те спасят от поднасяне в завой с кофти гуми зимно време. Просто си влизаш в завоя и си мислиш че си мноо печен и че караш с 30... обаче се оказва че гумите не мислят така... Та карането в зимна обстановка с летни, изпечени, гуми без грайфер, сликове и т..н.т си е чиста проба тъпизъм ама чиста. Не разчитайте на страхотните си шофьорски умения да ви спасят, щото няма да могат. Особенно ако карате малко по бързичко, с 50-60 примерно, има да си се пързаляте.. Не подценявайте с лека ръка снега, кишата и леда, пред тях всички сме равни и само тези с добри гуми продължават, останалите плачат. Да имате летни гими през зимата означава да пътувате с изключително ниска скорост, постоянно да сте на тръни и на 3та, да имате повишен разход на гориво, да се сте в предопоставака за ПТП. Та мислете и накрая за усмивка една снимка..

bdx02n0.jpg

 

П.С. такова нещо съм виждал с очите си...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парадокс, чети внимателно! НИКОЙ не е казал, че през зимата трябва да се кара с ЛЕТНИ гуми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди 20-25г. се караше с гуми, които успееш да купиш. С климата у нас едва ли има големи промени. Промени се предлагането на автомобили и гуми. Никой не стимулира ползването на летни гуми в зимно време.

Светът се промени, бързооборотни стоки с ниско качество, високото уЖ качество пък не е доказано и някой постоянно трябва да ни убеждава. Медийни войни, хибридни атаки... просто трябва да се внимава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди 20-25 години ограничението на магистралата беше 120 и не малка част от колите имаха проблем дори с тази скорост. Пак преди толкова време извънградско ограничението беше 80, пътищата бяха тесни и непригодни за по-бързо каране. И пак преди 20-25 години си7забравил как се вадеха колите от преспите. Да, карах с Вида Спорт целогодишно, но пък стигах до Бургас за 6+ часа, а сега за това време осен, че съм отишъл, но и съм се върнал . Между другото преди 100 години гуми не е имало, а са се ползвали градински маркучи, а преди 150 години дори не е имало гуми ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди 20-25г. се караше с гуми, които успееш да купиш.....

 

Даже зимни гуми не съществуваха. поне на нашия пазар. А зими с мн. сняг си имаше и се оправяхме някак си....с летните гуми. То нямаше и летни. Ама иди го обяснявай сега на младежите.

Както и да е. Не това е целта на постовете ми в тази тема. Не исках да го споменавам по-горе. Искам въпроса да приключи без излишни коментари. В темата се говори само и единствено за ЗИМНИ гуми. Тя и така е озаглавена.

 

п.п. Пепи, стига с тези високи скорости, Парадокса и той това говори, на мокро сняг и лед. Нека да апелираме преди всичко хората да карат разумно. Знам, че ти си усещаш автомобила и знаеш какво да правиш при тези условия. Като и много от пишещите тук. Обаче четат и много други хора, които не знаят какво да правят през зимата. Това ми е идеята на всичките мнения в тази тема,,,,ако не сте разбрали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, то и зимна и зимна гума има. Карах нивата с всесезонки. Доволно на сухо, но на снега се предадоха. Сложих Вли-5. В дълбокия сняг нямаше удържане, но на лед и утъпкан сняг стана трагично. Накрая просто сложих зимни гуми за лек автомобил и се родих. И, когато се избира гума, е добре да се знае при какви условия ще се кара. Затова и при тестовете се гледат няколко категории. И, предвид разликите в условията, най-добрата гума в Германия не е задължително да се окаже такава и в България :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В неутъпкан сняг, гумата, каквато и да е тя има повече сцепление. По-добре е да се кара така, ако позволява, отколкото в следата на автомобилите, където снега е утъпкан, лъщи и е пред заледяване. При катерене и спускане това може само да ви помогне. Е, не и ако снега е дълбок. :)

Пепи, това не е реплика към теб. Твоят пост ме подсети да го споделя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 25 г. по родните пътища се движеха 3, 4 или 5 пъти по-малко автомобили. Това като добавка към написаното от PRR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На оная снимка по-горе съм сигурен, че повечето коли са с хубави зимни гуми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече втора страница различни хора казват едно и също с леки оттенъци.

Истината е че предстоят празници и много хора ще тръгнат на път. Ще има и подготвениза зимни условия, ще има и пълни аматьори.

Колкото сме по-внимателни, толерантни и предпазливи, толкова по-малко статистика ще създадем за вечерните емисии на телевизиите.

 

Аз лично ще навъртя едно около 1200 км по Коледа и се надявам да няма ситуации на пътя породени от мен и от другите водачи.

Подготовката на колата съм си я направил и въпреки, че прогнозата е за Коледа без сняг, в багажника вече весело подрънкват лопата и вериги. Резервоара до горе и очите на четири.

 

Пожелаван на всички независимо дали са с Континентал или Дебица да стигнат, за където са тръгнали и весели празници.

Не забравяйте, че когато пазите себе си пазите и всички останали на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Незнам колко процента са умения и колко гуми , но в четвъртък вечерта минах през най-лютата виелица , в която съм карал и най-малкия ми проблем беше снега на пътя ... по-големия беше да уцеля пътя , но Клебера се представи повече от великолепно - като започнем от пълния контрол при спиране , потегляне на голям наклон и заледена повърхност и проправяне на партина и независимо от мнението на АДАК за мен са си номер 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквах Бриджовете да са толкова добре в това време. Трета зима ги карам и направо се кефя как се държат. Догодина пак ще купя Бриджстоун за зимни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Знам, че идва времето за летни гуми, но аз съм на тема зимни. Купените 2012 Continental TS830P вече са на 25 000 и си изпяха песента - остава 1 мм до зимния ограничител. В момента мога да взема зимни гуми на -32%, което си е 200 лева икономия. Колебая се между Continental WinterContact TS 860 и Dunlop Winter Sport 5, размера е 195/65R15.

В темата има доста положителни мнения за TS860, а някой карал ли е с този Dunlop?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, аз съм с Dunlop-а. Засега чувствата ми са смесени. От една страна не съм имал грижи, от друга ми се струва, че малко "изпускат" без предупреждение. Трудно ми е да го опиша. Някак границата има/няма сцепление е много тънка. Това при твърд сняг и/или мокра настилка. На мек сняг държат много прилично. Като цяло са тихи, но и много меки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък две зими подред съм с по стария модел TS850 и горещо препоръчвам конти. Това е гумата, с която един път за две зими /особено тази/, не ми се е случвало да закъсам. Като закъсам, имам в предвид, някой да се налага да ме бута. Дори не се сещам, да се е налагало някъде да /лашкам напред назад/ за да излезна. Мисля, че някъде бях постнал снимка, как на 50 и см. сняг си излезнах от гаража без да почиста снежинка. Предполагам, че новият модел не би срябвало да е по зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, аз съм с Dunlop-а. Засега чувствата ми са смесени. От една страна не съм имал грижи, от друга ми се струва, че малко "изпускат" без предупреждение. Трудно ми е да го опиша. Някак границата има/няма сцепление е много тънка. Това при твърд сняг и/или мокра настилка. На мек сняг държат много прилично. Като цяло са тихи, но и много меки.

Благодаря, Пепи. Надявах се да не са толкова меки като Контито, но явно вече всички са такива, значи няма голям смисъл от тях само защото са по-тихи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ви прозвучи смешно, защото много хора ми се смяха, че съм купил за дизелака гуми за отпред от кауфланд - Debica Frigo 2 195/65 R15 , а отзад  Matador sibir snow с нестандартен размер 195/60 R15, пак нови от Примекс и понеже са от там никой не се смя, че са матадорки. :) Тази зима щурмувах смело всички преспи, няма закъсване! На места бях първия смелчага направил коловоз в сняг почти до лайстните на вратите. Даже почнах и експерименти да си правя - спирам на много стръмни наклони с отъпкан сняг и тръгва без проблем. Тези, които се смяха закъсваха там, където аз минавах. :)

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.