Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ОФИЦИАЛНО - Шкода Октавия 3


skodaman

Recommended Posts

За мен фейслифтът на О2 е дизайнерски провал... само задницата е красива, защото не са я пипали :D

Прилича на нещо-което-някога-някъде-си-виждал, нищо ексклузивно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 682
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    53

  • VALDO

    52

  • stivi797

    43

  • Milen Dimitrov

    39

Най-много писали в темата

Skoda-Octavia-VW-Passat-729x486-0e071872a40e0f9d.jpg

Първите сравнителни тестове са вече факт. Октавия 3 откинва Пасат!

Сравнение Skoda Octavia 1.6 TDI | VW Passat 1.6 TDI

Ускорение

0–50 km/h 3,8 s 3,9 s

0–100 km/h 11,4 s 12,2 s

0–130 km/h 20,0 s 21,5 s

Еластичност

60–100 km/h 8,5 s (4. Gang) 8,9 s (4. Gang)

80–120 km/h 13,1 s (5. Gang) 13,7 s (5. Gang)

Тегло/Натоварване 1307/625 kg 1499/616 kg

Тегло разпл. отпр./отз. 57/43 % 59/41 %

Завой наляво/надясно 10,5/10,4 m 11,3/11,5 m

Спирачен път

от 100 km/h студени 36,6 m 37,4 m

от 100 km/h топли 36,3 m 37,1 m

Шум в купето

при 50 km/h 59 dB (A) 58 dB (A)

при 100 km/h 65 dB (A) 65 dB (A)

при 130 km/h 68 dB (A) 69 dB (A)

Разход – CO2 4,5 l D – 120 g/km 5,0 l D – 133 g/km

Км на теста 1210 km 1390 km

*В червено са по-добрите данни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе общо взето,най грозните Октавии си остават ОК2 Фейслифт.

Не исках да го казвам за да не обидя колегите....но те ме знаят какъв съм лош ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите сравнителни тестове са вече факт. Октавия 3 откинва Пасат!

 

Ами те нещата са си логични - по-малко с 200 кг. тегло, почти еднакво междуосие (пасата е с 2 см. повече), по-големи надвеси отпред и отзад при пасата, по-малък багажник и по-малко място за високите пътници пак при пасата.

 

Сега погледнах цените, даже са ги вдигнали с около 3к - http://www.volkswagen.bg/media/Kwc_Basi ... 122012.pdf

 

Интересното е, че са спрели да предлагат 1.8 TSI, за сметка на 1,4 тurbo/super charged, който имаше доста проблеми при голф.

 

При ускорение 0-100 Октавия 1.8 TSI ще "откине" и Пасат с 2.0 TSI., който е с 30 к.с. отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е при това сравнение не трябва да се забравя, че Пасата е генерация от преди близо 2 години, докато Шкодата е още съвсем прясна. Предполагам, че до година ще излезне нов Пасат, който ще има други хубавни, които по-късно ще се появят и при Шкода и т.н. Те нарочно ги разминават във времето, за да не си пречат дебютните продажби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То всъщност О3 обезсмисля цялата платформа на Passat

Явно голфовата платформа има потенциал да поеме и високия среден клас

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе общо взето,най грозните Октавии си остават ОК2 Фейслифт.

Не исках да го казвам за да не обидя колегите....но те ме знаят какъв съм лош

 

Абе... Сами... :) Който се обижда, значи нещо не е добре... Честно казано това са едни ламарини оформени в подходяща форма и няма какво да се обижда човек - няма определение за красиво и грозно - има само за различни вкусове. Затова всеки го кефи различно нещо - аз например не харесвам бмв-та - но пък ме кефи 7-цата как изглежда - малко повече от А8 ме кефи... Не ме кефи голф, защото е малка количка и въобще не я и гледам. Иначе новата S8-ца е колата, определено :) А6 от 2005 ми е грозновата, но пък последната А6 е супер.

 

И като каже човек, че не го кефи някоя кола - не означава, че не го кефи човека, който я кара - сеш' се? :) Затова - просто се изразява мнение за едни кочини, които просто харчат парите, докарват някакъв кеф (на някои малък, на други много голям - пак различни хора) и т.н.

 

Така, че... Какво сега, ако кажа, че КИА-та, която пуснах по-горе ме кефи и бих си я взел - дали ще ми пука, като някой каже, че е грозна, а :) Така и за фейслифта - ооо, шкода - ти луд ли си??? И после "ммм... кога ще ме повозиш малко, тя много лъскава бе"... Дреме ми :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То всъщност О3 обезсмисля цялата платформа на Passat

Явно голфовата платформа има потенциал да поеме и високия среден клас

 

Да бе, а немците ще дъвчат жабета??? Айде да не се изхвърляме. Първо платформата на Пасат се ползва и в Ауди и това е платформа наистина за висок клас. Не можеш да ги сравняваш, така както не можеш да сравняваш Голф с Пасат, А3 с А4 и т.н. Това, че Шкода като по беден братовчед са и дали по-евтината платформа да си направи по-високия клас, съвсем не я качва в този клас. Нали се сещаш, че онова чудо от носачи и биалетки, носи по-добра возия, иначе нямаше да го правят. Освен всичко друго, някой екстри като куатро, надлъжен мотор, 3.0ТДИ и т.н. едва ли някога ще влезнат в Октавия.

 

Ако усетят немците, че Шкода им заплашва продажбите на ФВ и Ауди, гарантирам ти, че много бързо ще ги натиснат да се коригират. Тук говорим за производство което има и социално значение в Германия :)

 

Затова ви казах - сравнявате вече остарял (по-днешните разбирания) Пасат с нова Октавия. Със същия успех, аз мога да ви убеждавам, че новия Рапид е по - хубава кола от 10 годишното ми Ауди.

 

Реално Пасат може да е заплашен от Супърб, ама все още не е ясно, дали нов Супърб въобще ще има и за кои пазари.

 

Мен лично в тоя тест ме изненада сравнението по шум. Излиза, че Октавията с 1.6 ТДИ е доста тиха... докат не пробвам, не вярвам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платформата на Пасат не се ползва в никакъв висок клас - актуалният модел е на модифицирана платформа на Golf5/6. Преди 10-12 години, когато пасата беше с надлъжен двигател използваше една с A4.

 

Сега всичко става унифицирано:

MQB платформа - всичко от поло/фабия/ибиза до тигуан, пасат, suberb, т.е. напречен двигател. В момента на MQB са новото А3, октавия 3, голф 7, новия леон + всички нови модели, които предстоят.

NSF - мъниците citigo, up, mii

MLB - от А4 до А8 + Q5 и porsche macan

MSB - Porsche Panamera, Bently

 

mqb6_001.jpg

 

MQB

mqb5.jpg

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... B_platform

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... all_Family

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... B_platform

http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 3038.shtml

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, незнаех, че новите пасати са с напречен мотор... Явно съм изпуснал новата мода във VAG с тия модулни дизайни. А как им монтират куатрото на тоя напречен мотор? Или са вече и те на халдекс?

 

Ако е така, наистина можете да сравнявате пасата с октавията, манджата явно е мишмаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че в Пасат кога е имало куатро бре?! Надлъжни двигатели в Пасат няма от 2004 г., когато приключи производството на Б5,5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MQB платформа - всичко от поло/фабия/ибиза до тигуан, пасат, suberb, т.е. напречен двигател. В момента на MQB са новото А3, октавия 3, голф 7, новия леон + всички нови модели, които предстоят.

 

Това обяснява всичко. Сега си спомням, че четох в AutoBild, че MQB платформата вече няма фиксирано междуосие, както беше при старата Golf 5 платформа. Тоест можеш да правиш каквато искаш дължина (клас?) автомобил, от малък хечбек до лимузина.

 

Като цяло Passat си е доста застрашен. Особено в Германия, където хората са пресметливи и мразят да харчат излишни пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То явно заради този факт и слогана на новата Октавия 3 е "A Class Of Its Own..." - т.е. свой собствен клас.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, незнаех, че новите пасати са с напречен мотор... Явно съм изпуснал новата мода във VAG с тия модулни дизайни. А как им монтират куатрото на тоя напречен мотор? Или са вече и те на халдекс?

 

Ако е така, наистина можете да сравнявате пасата с октавията, манджата явно е мишмаш.

Цецо,ти много често и убедително водиш лекции,без да си запознат със ситуацията :D

А относно 3.0 тди,не ти трябва да го има в Октавия.Най проблемния двигател :smt018 :smt018 :smt018 .Скъп за подръжка,гори много.По добре 20тси отколкото 3.0 тди

Зо 3.0 тди мога ,АЗ цяла лекция да проведа.....и снимков материал съм събрал много.....но някой ден ще направя тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че в Пасат кога е имало куатро бре?! Надлъжни двигатели в Пасат няма от 2004 г., когато приключи производството на Б5,5.

 

Ами нали баш на 5 - 5.5 почнаха да слагат куатро, надлъжни мотори и другото окачване и аз реших, че за в бъдеще Пасата ще е еквивалентен на А4+. Ама явно с 6 са сменили пак концепцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, В5/5.5 си беше куатро (надлъжен мотор и торсен диференциал).

 

Но в името на маркетинга при Ауди винаги се казва quattro, а при VW 4 motion. Нищо че А3 и Q3 са с халдекс, а Туарег и Файтон са с торсен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че следя темата, "ръчкам" из нета за повече инфо относно скоростните кутии и 4x4 задвиждане на новата Octavia, но засега ... нищо. Някой знае ли нещо по въпроса? (Лично мен повече ме касае комбито)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега е това от официалния анонс:

 

The new Octavia has become even friendlier to the environment without sacrificing driving pleasure. The engine line-up offers customers a broad choice from an especially thrifty GreenLine version with a mileage of just 3.4 litres of diesel and a mere 89 g/km CO2 to the top-of-the-line 132 kW as well as future all-wheel drive versions and a sporty Octavia RS.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 tdi - 5 степенна ръчна и 7 степенен автомат

2.0 tdi - 6 степенна ръчна и 6 степенен автомат

1.2 tsi - 6 степенна ръчна

1.4 tsi - 6 степенна ръчна

1.8 tsi - 6 степенна ръчна и 7 степенен автомат

 

Засега толкова!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали пък мястото на тази тема не е в раздел Октавия? Няма ли някои, ходил на представянето в Cевиля, за да разкаже подробности от първия допир и тест драйв-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Като дойде в България и я видите на живо друго ще говорите/пишете smile001

 

Обаче колко тесни изглеждат гумите на Октавията - все едно са 155 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.