Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с подгревна свещ - O2 1.9 TDI-PD 2010 105hp BXE...


shaft

Recommended Posts

Здравейте,

 

Преди два-три дена реших да си направя диагностика на х'автомобилчето... Очаквах да няма грешки, но уви - изненада ме. Излязоха две грешки - едната е за клапата на климатика (тази, която върти дали да духа на стъкла, или на крака и т.н.), че била забила, но се е оправила - нещо с моторчето :) Другата грешка е, че едната подгревна свещ нещо не работииии... Ето я грешката:

Address 01: Engine ...

1 Fault Found:

 

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)

P161A - 000 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 50729 km

Time Indication: 0

Date: 2012.12.17

Time: 18:09:23

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 12.01 V

Bin. Bits: 11000111

Temperature: 13.5°C

Bin. Bits: 00110000

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

Това е грешката от снощи... Другата е от HVAC частта, което не е интересно - изчистих я, не се е появявала повече, а тази се появи втори път за 2 дена.

 

Някой имал ли е подобен проблем? Свещта я мерих уж, но не вярвам на измерванията, които съм направил... Мерих с милтуметър на корпуса около свещта и на главата, където влиза лулата - 80 и нещо ома, а по едно време падна и на 0.8 и играеше - не беше много читаво - може да е и батерията на мултиметъра... Като допра двете сонди на мултиметъра ми дава 0.7 ома...

 

Не искам да я развивам, преди да съм сигурен, че кабела не ме лъже :) Затова питам, дали някой е имал такъв проблем, да сподели. Иначе, трябва да си намеря и вложка, от по-дългите, че с тези които имам няма шанс да я развия, без да я строша... А сигурно и динамометричен ключ... смотана работа.

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    20

  • Цецо75

    17

  • evin

    14

  • димон

    12

Най-много писали в темата

И на мен ми даде грешка на 3 та подгревна свещ като я купих,не съм я сменял още.Грешката ти се появява тъй като свещта е за смяна явно и няма как изчистването ѝ да помогне.Не знам само при дизела как е дали са само за палене или бачкат през цялото време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз знам, че няма да помогне изтриването, но реших, понеже откачах акумулатора и правих някакви неща, да не би да е набило някаква грешка някъде, както и на кабела не знам, дали може да му се вярва и т.н. Въпроса беше, че се върна грешката, което ми доказва, че някъде има проблем, но все още се чудя къде е и как да си направя най-лесната диагностика, без да строша нещо от бързане :)

 

По принцип, чета из Myturbodiesel и там пишат, че свещите работят горе-долу така:

- преди палене, когато се даде на контакт - греят известно време на фул-макс сила - 1-2 секунди, спрямо температурата на двигателя, а след това по-леко греят и си греят още няколко секунди, дори след като лампата изгасне. Има екран във VCDS-a в който може да се промени времето на греене на свещите, т.е. може да се направи повече или по-малко - зависи колко е студено и за да се избегнат многократните подгреви и т.н.

- при запалване имало така нареченото "Afterglow" - нещо като остатъчно топлене. Управлявало се от това, дали мотра в момента работи на обороти над 2500 или под 2500... Цъкало реле и ги спирало/пускало.

 

Работели до известна температура на двигателя (дори при запален, но не на пълна сила) и после се спират. Значи, вероятно ще я сваля тези дни и ще пусна снимки... но преди това ще изчета още неща :)

 

Характерен симптом за недобре работеща свещ било претрисане при палене - ако е на един цилиндър, щяло да се усети по-леко, ако е на повече от 1 по-силно и т.н. При мен има претрисане от около 1 резервоар, общо взето откакто стана много студено... Обвинявах нафтата, но може да се окаже това нещо.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имах такива грешки. И аз умувах, умувах, мерих... и накрая смених и 4-те. :)

 

Майтапа настрана, ама седнах да ги меря, то нямаше една с една да дава едно и също. И взех крути мерки и - 4те в кофата. Сега пали с мисъл само и няма тресене и при -15.

 

Аз лично карам и на двете Шкоди с Искра, че ми ги дават с добра отстъпка, ама колко са здрави ще ти кажа след време. Ама като гледам, че на колеги с 2-3 годишни коли са им изгорели, ясно що за стока са и "оригиналните".

 

Като цяло са си консуматив, да го имаш предвид. Аз ги сменям и без динамометричен ключ, ама аз нали знаеш - книжките рядко ги чета :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имах такива грешки. И аз умувах, умувах, мерих... и накрая смених и 4-те. :)

 

Майтапа настрана, ама седнах да ги меря, то нямаше една с една да дава едно и също. И взех крути мерки и - 4те в кофата. Сега пали с мисъл само и няма тресене и при -15.

 

Аз лично карам и на двете Шкоди с Искра, че ми ги дават с добра отстъпка, ама колко са здрави ще ти кажа след време. Ама като гледам, че на колеги с 2-3 годишни коли са им изгорели, ясно що за стока са "оригиналните".

 

Като цяло са си консуматив, да го имаш предвид. Аз ги сменям и без динамометричен ключ, ама аз нали знаеш - книжките рядко ги чета :)

 

Абе то е ясно, че и аз така ще ги сменям, като сменям :) Сега търся цени и марки още - чета, че Бош били ок, намерих най-тънко 22лв/бр., но ги водят заместител - нямам идея каква е разликата спрямо тази от 39лв/бр.... Предполагам, че са беру, защото в порше ми казаха цена за беру (цена 59,88лв/бр smile091 ) , явно са си такива. Беру-то върви от порядъка на 32-35-37лв бройката... Сигурно ще сменя и четирите и аз, защото са тръгнали да си заминават и другите, все пак 50 000км са минали, но това не го знаех, че са консуматив! Е това просто е покъртително - 50 000км и свещи - смех. Не бях чувал някой някога да ги сменя.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз не бях, преди да подкарам дизел :) Не се водят консуматив, казах го на майтап, ама така се оказва реално. Около мен на всички са им изпогорели - кой 1, кой 2.... включително и на нови коли. Но много хора не знаят, просто щото ако колата си е с добра компресия, пали добре и при доста студено време, без всички свещи...

 

То това е един от триковете да тестваш дизелов мотор. Изключваш подгрева "механически" и ако успее да възпламени сутринта на -10, значи мотора има хляб в него...

 

Беру ги хвалят най-много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите не трябва да са над 1 ом... компа ги брои за проблемни чак като стигнат сериозно съпротивление. При мен отчете грешка чак на 200 ома, което отдавна не е подгревна свещ вече. Така че си ги мерете всяка есен и при нужда ги сменяйте. Не чакайте да излезе грешка.

 

Наистина се оказват консуматив. Смених 4-те преди 2 години, сега гледам пак 1 е тръгнала... Май няма да купувам повече оригинални Beru, ще потърся алтернатива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книжка мисля, че ги даваха да се сменят на 4ри години. Но при мен нямаше проблем от към грешки и по съвет на бегачката не съм ги пипал още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима на 110 хил. смених 1 изгоряла.

При първоначалното вграждане при мен беше Beru и пак такава сложих (30+лв.).

В момента и четирите работят.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не им знам схемата на захранване на свещите ми стана интересно как аджаба компа знае коя е изгорялата!!! Излиза , че на всяка свещ и идва отделно кабелче с луличка и минава през нещо като реленце и т.н. ...И така се разбира коя е неЧитавата. От друга страна пък като съм гледал разкикерчени дизелаци съм виждал , че тлъстия кабел захранващ подгревните свещи е един и всички са вързани паралелно и от тук ми идва да се чудя как компа определя коя е дала фира ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не им знам схемата на захранване на свещите ми стана интересно как аджаба компа знае коя е изгорялата!!! Излиза , че на всяка свещ и идва отделно кабелче с луличка и минава през нещо като реленце и т.н. ...И така се разбира коя е неЧитавата. От друга страна пък като съм гледал разкикерчени дизелаци съм виждал , че тлъстия кабел захранващ подгревните свещи е един и всички са вързани паралелно и от тук ми идва да се чудя как компа определя коя е дала фира ?!

 

по тази схема за O2 1.9 TDI-PD 2010 105hp се вижда как са кабелите ;)

 

2bcd3cc92c61df16.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брееех..., за всяка свещ кабелче ! :-k Хитро ! Тогава може наистина да се прави диагностика на всяка една поотделно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100хил. ги смених всичките,нищо че само две даваха грешка.Иначе ,проблеми с паленето не съм имал и преди и след това! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100хил. ги смених всичките,нищо че само две даваха грешка.Иначе ,проблеми с паленето не съм имал и преди и след това! smile049

Теб та знаем , никога немаш проблем, поне не се оплакваш...Бравос за което ! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко тъпи въпроси - къде точно се намират и как да ги премеря? Не съм бос с мултицета, предполагам има букса всяка която се откача, но вие кажете най-добре. Не съм се сблъсквал с дизел до сега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко тъпи въпроси - къде точно се намират и как да ги премеря? Не съм бос с мултицета, предполагам има букса всяка която се откача, но вие кажете най-добре. Не съм се сблъсквал с дизел до сега

 

Не са тъпи, бре :) Ето помощ:

Ако това ти е двигателя:

20121217_142031.jpg

 

Точно където е големия сив дунапрен (до капачката за смяна маслото) - между щеката за проверка на нивото на маслото и двигателя. Вдига се дунапрена нагоре, да легне върху двигателя:

20121217_141328.jpg

 

Черната тръбичка, която изглежда като тези за напояване - с 4-те разклонения влизащи в двигателя.Това са лулите на свещите (от горните постове е дадена схемата на електрическото им свързване - това е вътре в тази тръбица и всяка лула си има отделен проводник)...

 

Дърпа се на всяко разклонение - с пръсти, може да се наложи по-силно да дръпнеш - при мен лулата на проблемната едвам я извадих - другите лесно излезнаха, но тази все едно беше залепнала.

Ето я извадената тръбичка с лулите за свещите (подпрял съм я на щеката на маслото):

20121217_141415.jpg

 

 

Ето моята проблемна (лявата - първи цилиндър - номерацията върви откъм ремъка надясно в този случай), както до нея и тази на втори цилиндър и т.н.

20121217_141428.jpg

 

Замерването става по няколко начина:

 

Без отвиване:

1. С мултиметър мери съпротивлението, маса можело да се сложи на двигателя - върху главата, т.е. около свещта, а минуса го сложи на главата на свещта - това което влиза в луличката - най-горната точка, т.е.

2. С проводник - единия край на плюс-а на акумулатора, а с другия край внимателно и бързо пробваш върху главата пак, дали ще изскочат искри - но така само ще разбереш, дали има връзка вътре в нея, все още... Нищо друго :) Не знаеш дали е еднаква с другите.

 

e0e258382a.jpg

 

 

С отвиване:

Сваляш всяка една и я тестваш на акумулатора - да видиш колко силно светят, дали еднакво светят, дали светят въобще.

SD530728.jpg

 

 

Ето го и устройството на свещ:

glow-plug-1.png

 

Моята - проблемната, показва 0,8 ома или 89+, нещо такова, а другите бяха към 1, 1,1 ома... За момента нямам време да се занимавам само с това, да я извадя и да я прегледам... но това са резултатите от супер бързото замерване, което направих... Не ги пиша, като истински, защото не вярвам в замерването, което съм направил аз :) Не ме бива супер много в това - затова така. Също не знам колко трябва да им е съпротивлението, ако са ок.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде колеги бяха писали, че не всички свещи са на 12V. Та незнам колко е вярно, ама ако е така има вероятност да ги изгориш с директния тест.

 

Аз мойте така ги проверявам де - директно с кабела дали искри. И като не видях искри, ги свалих и пробвах дали свети. Две не светеха :)

 

С омметъра не става - виж че твойта проблемната дава 0.8 ома. Това е в границите на грешката на мултицета ако е по-евтиничък :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дава грешка при 0.8 ома значи имаш проблем с контакта към нея - най-вероятно луличката има нужда от почистване с контактен спрей. Или просто свещта е дефектна и ту работи, ту не.

 

0.7-0.8 ома е съпротивлението на нова свещ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи в гаража си смених и четирите,защото двете бяха заминали от сигурно 3-4 години, ама нали все спи в гараж и рядко и се налага да пали на минусови температури все отлагах процедурата. На -5, -6 все притрисаше при палене и излизаше бял пушек т.е неизгоряла нафтица. В тази връзка да кажа, че на свещите пише 11V, а не 12V и е голяма вероятността при по продължителен тест от акумулатора да изгорят. За тези, които ги интересува за ATD мотора номера на BOSH свещите е:0 250 202 022

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря много за картинките и разясненията - супер си :)

 

още един въпрос - може ли да има поражения по двигателя от неработещи подгревни свещи? Ясно че от 1-2 пъти няма да има поражения, но ако цяла зима си палиш колата например с 1 изгоряла свещ дали това ще доведе по-бързо скапване на нещо по двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Директно не. Просто мъчиш мотора, не му е хубаво гаранция, никой мотор не обича да се тресе или да работи дълго студен. Но няма да гръмне от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... никой мотор не обича да се тресе или да работи дълго студен. Но няма да гръмне от това.

 

А дали мотора обича да има по 2 свещи на цилиндър ? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те разбрах, шега е явно, ама от два месеца не съм спал като хората, та съм малко неадекватен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пък пишете, че 0.8 е нормално за една нова свещ, значи трябва да направя всичко по-внимателно, не да бързам... тогава ще разбера дали е изгоряла или не. Сега колата не е в мене, събота ще го правя това нещо... Тогава сигурно най-после ще си купя и контактен спрей, може да е проблема в самата лула! Като оправя по някаъв начин бозата, ще взема да драсна какво е било и ще обясня всичко...

 

благодаря много за картинките и разясненията - супер си :)

...

 

Няма проблем, аз съм казал милиони пъти, че каквото знам ще го кажа, ако е с цел да помогна :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.