Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с подгревна свещ - O2 1.9 TDI-PD 2010 105hp BXE...


shaft

Recommended Posts

  • Отговори 104
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    20

  • Цецо75

    17

  • evin

    14

  • димон

    12

Най-много писали в темата

Шафте, то може да показва 0.8 ома моментно, но ако е под напрежение да прекъсва реотана...

Затова проверката е само една : свалена свещ , подава се ток и ако става бяла от нагряване - работи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нова и студена свещ е 0,7-0,8 Ом съпротивлението,но при топъл двигател съпротивлението се вдига в зависимост колко е топъл двигателя.

Така че някой да не се заблуди при меренето smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика да се вдига - Закон на Ом - но не знам с колко. Винаги меря студен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Има ли вариант неработеща подгревната свещ да се скъса в главата на двг. при демонтаж?

Питам, защото съм имал подобен проблем на друг дизелов автомобил и резултата беше плачевен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако ти кажа НЕ, вероятно ще вземеш да я скъсаш :)

 

На мен не ми се е случвало, по голяма гаранция от това нямам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не се скъса не се ли сваля на загрял двигател? И моята не се скъса, после затягането беше с най-малката тресчотка за да няма проблем за следващия път smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Има ли вариант неработеща подгревната свещ да се скъса в главата на двг. при демонтаж?

Питам, защото съм имал подобен проблем на друг дизелов автомобил и резултата беше плачевен.

По-скоро има опасност при ваденето да се счупи шината (лулите). :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не късате свещите - намажете новите преди монтажа с малко медна грес. И ВИНАГИ спазвайте (динамометричен ключ) предписанията на опаковките за затягащия момент на завода-производител на свещта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Днес намерих време да се занимавам със прословутите свещи. Отвих тази на първи цилиндър, която е проблемната, и наистина се оказа проблемна. Измерих я с мултицет (преди да я сваля) и показваше 118 ома съпротивление, че и повече... Мерих другите три свещи и всяка една показваше 1,8 ом-а на загрял двигател. Не знам как ще са на студен двигател, но някак не ме и интересува - щом еднакво показаха при меренето за мен са здрави. Мисля, че трябва да си ги сменя четирите, за да ми е мирна главата.

 

Фабрично са ми сложени такива свещи:

Bosch 0 250 402 001 (на тях пише Made In France ?!?!) - намерих ги най-евтино 38лв едната:

63990118620701079731356539589JU3ohMjbsBYqXUxRnQ0J.JPG

162351443216132263901356539595YGkpTUphQmmRRHT5tWnG.JPG

Напрежение: 5 волта - не са 12 волта, както си мислех, т.е. не стават да се тестват на акумулатора;

Резба: M 10 x 1;

Дълбочина на монтаж: 30 мм;

Дължина: 97 мм;

 

Търсих и намерих заместител някакви, които не съм виждал наживо, но и нямам идея защо има 2 вида бош и с 16лв ценова разлика... Bosch 0 250 402 005 - 22лв едната - същите характеристики като Bosch 0 250 402 001.

 

И така...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си BERU

 

Проучвах го и този вариант, но за момента още не съм забогатял както си трябва :)

Най-евтино ги намерих за 39лв 1 бройка :) - 160лв за 4 свещи. А от Porsche не мисля да ги коментирам - същите за 59лв едната.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка кво стана ? Смени само една ли ? Пали ли без разтрисане ? Дай някакъв отчет, Шафте !!! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка кво стана ? Смени само една ли ? Пали ли без разтрисане ? Дай някакъв отчет, Шафте !!! :D

 

Не бе! Ще сменям всичките 4 :) Още нищо не съм направил. За момента си остава претрисането при палене на студен двигател - под нулата ли е околната температура изтраква и изтропва на умряло и после си работи вече нормално.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери във вносителите http://www.vdauto.com/bg/index.php и http://www.tech-co.bg/produkti/zapalite ... shchi-beru моята кола е 99 година и още е с оригиналните свещи които са марка beru

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......... За момента си остава претрисането при палене на студен двигател - под нулата ли е околната температура изтраква и изтропва на умряло и после си работи вече нормално......

И при мен на първи цилиндър изгоря свещта. Смених само изгорялата. Сега работят и четирите. Преди месец сложих и нов акумулатор 74 ампера. И пак, ако колата е била навън на (-) темп. тресе точно както shaft го е описал. От 2-3 седмици колата нощува само в гаража и пали много по-меко и леко, на пак го има разтрисането (детонацията) в по лека-форма. Не е от свещи и акумулатор според мен. Верно, че при мен и тампона на двигателя е тръгнал да си ходи, но и от него не е според мен. Моите съмнения са за дюзата на първи цилиндър (-0,87 на 13 канал). В движение компа компенсира чрез другите дюзи (цилиндри), но при студен старт ](*,) . При топъл старт няма детонация и разтрисане. -0,87 за дюза е далеч от критичните стойности и така ще се кара - няма оправия. Единствените мерки, които взимам - гараж през нощта. Колата си е така от 3 години - без промяна, палеше и миналата година в големите студове, но имах чувството, че двигателя ще изскочи. Само при студен старт и разтрисане отзад изпуска малко черен пушек и затова си мисля, че е дюза и газоразпределение. На този етап не е болка за умиране.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма сми да се сменят 4-те свещи в комплект, това не са запалителни на бензинка. Само поблемните, може и да е 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля.Да не говорим че моята 3 тата и тя е изплякала ама се ослушвам още.Иначе проблем с паленето никакъв(да чукна на дърво).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То може и само една да се смени, не е проблем, да. Въпроса е, че трите са на 51 000км, а тази едната ще е чисто нова и мен ще ме дразни страшно много. Някъде прочетох, че една тръгне ли, една по една горят и другите... За мое спокойствие - още повече и най-вече искам всичко да ми е еднакво, си ги смених всички четири с ISKRA (Made In Slovenia). Не търся мнения, дали са добри, нито ме интересува дали съм се прецакал, погледнато от нечия друга камбанария и т.н. - просто в момента разполагам с такъв бюджет и още повече съм много благодарен, че ми помогнаха, та всичко просто стана идеално за мен!!!

 

Та да си се върна на свещите. Взех си ги вчера от Косер - ISKRA Part. No. 11-721-127 на 5v са - 97 мм е дължината на една - почти 1:1 с оригиналния бош на външен вид - пренебрежимо малко по-различни са в горния си край, където се захваща лулата.

20121229_103320.jpg

20121229_103404.jpg

Нямам шублер и затова дърварската:

20121229_103551.jpg

 

А това е изгорялата на цилиндър 1 (личи си как са се натрупали сажди и не ги е изгоряла при подгряването):

20121229_162234.jpg

20121229_162249.jpg

 

Следват здравите, цилиндър номер 2 (личи си как е изгоряла саждите - не са се наслоили по нея):

20121229_162403.jpg

20121229_162410.jpg

 

Цилиндър номер 3 (пак прогоряла, без сажди по нея):

20121229_162729.jpg

20121229_162745.jpg

 

Цилиндър номер 4 (също здрава - по нея имаше масло /вижда се по резбата/... текло е отнякъде, може би откъм капачката или от болтовете - не мога да разбера, защото имаше доста, но е много старо и не ме притеснява хич):

20121229_162818.jpg

20121229_162837.jpg

 

 

И така, за момента завърши моята драма със свещите. Сутринта на студено пробвах да я запаля със старите свещи и да видя как ще запали - както обикновено - малко по-трудно. След като смених свещите изчаках няколко часа да изстине напълно мотора и опитах да видя, дали ще запали по-гладко... да, но утре сутринта ще тествам, да видя каква реално е разликата.

 

Благодаря на всички, които помогнаха!!!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор принципно ми каза моя майстор че и без свещи може да запали smile049 Аз карам с изгоряла 16000 км никакви грижи smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брадъре, така е... К'во да ти кажа, за мойта фирма това нищо не е smile091 консуматив, като филтрите... ](*,)

 

 

Този мотор принципно ми каза моя майстор че и без свещи може да запали Аз карам с изгоряла 16000 км никакви грижи

 

Абе... то е така, ама ако не са му трябвали, нямало да слагат ^^ Гледах някакво клипче, как запалиха TDI при -40 градуса, подгряха го три пъти и дий =D>

Не си спомням, дали не беше някое рекламно клипче, или... нещо друго, но уж запали при -40 с три подгрева... което явно му е много s_flag .

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.