Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с подгревна свещ - O2 1.9 TDI-PD 2010 105hp BXE...


shaft

Recommended Posts

На -10 пали и без нито една свещ. Пробвано на О1, ама си е инквизиция за колата smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    20

  • Цецо75

    17

  • evin

    14

  • димон

    12

Най-много писали в темата

shaft, сподели след време как са Iskra smile027

И аз съм решил да пробвам различни от Beru, един познат ми похвали Denso, ама не знам дали правят аналог на моите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В магазинa са ми предлагали Denso, т.е. явно има за нашия мотор, но бяха пак в порядъка 30+ лева, т.е. колкото BERU и BOSCH.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В магазинa са ми предлагали Denso, т.е. явно има за нашия мотор, но бяха пак в порядъка 30+ лева, т.е. колкото BERU и BOSCH.

 

Мен парата не ме притеснява, ако е около Beru, просто Beru изкарват 2 години макс, което е дразнещо

Bosch отдавна не ги броя за сериозен производител

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как пали сега:

 

Малко по-добре е, но предполагам, че по-късно се възпламеняват свещите, затова е така... Гледах по чуждите форуми как да удължа подгрева, но се оказва, че трябва да се слага нова карта - т.е. remap-ване трябва. На по-старите ставало с VCDS-a/VAG-COM-a, а на нашите не ставало... Ама за момента така ще я джиткам.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбе, много малко време ти свети реотана, хем си при -2 . На мойта дето е в гараж , на +5 свети 2 пъти по-дълго .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбе, много малко време ти свети реотана, хем си при -2 . На мойта дето е в гараж , на +5 свети 2 пъти по-дълго .

 

Не знам защо е така, от нова е така. Предполагам, че има някакъв начин да се регулира :) Точно на това се натъкнах, като търсех за подгревните свещи...

 

Ето го материала: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304

 

Само, че е от 2005-та... Въобще не съм се опитвал да го правя, защото намерих информация от 2010-та, че по този материал не става работата и трябвало да се ремапва...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта свети толкова кратко. Ама ти много ги чакаш, че и два пъти подгряваш... Аз като загасне лампата (1-2 сек при -5) и паля.

 

Не се ебавай с картите, няма смисъл, не живеем в Норвегия. Истински студ е 1-2 месеца в годината, а и тя колата си пали, всичко е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта свети толкова кратко. Ама ти много ги чакаш, че и два пъти подгряваш... Аз като загасне лампата (1-2 сек при -5) и паля.

 

Не се ебавай с картите, няма смисъл, не живеем в Норвегия. Истински студ е 1-2 месеца в годината, а и тя колата си пали, всичко е ОК.

 

Мда, и аз така реших :) Определено няма да правя каквото и да е, защото досега зимите е палела от един път и да чукнем на дърво, е палела. Просто информативно ми е интересно откъде се прави и това е :)

 

Иначе за чакането - след изгасване на лампата, нали още малко остават да работят, затова чакам докато мига температурата (точно 8-10 секунди) и след това втория път е, за да видя, дали по-добре ще запали, но реално е същото. Абе, пробвам си...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята подгрява толкова кратко, значи е ОК

Старото ми пежо HDI подгряваше според студа. При -18 градуса светеше 30 секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята подгрява толкова кратко, значи е ОК

Старото ми пежо HDI подгряваше според студа. При -18 градуса светеше 30 секунди.

 

Аз също си мислех, че трябва според студа да е! Предполагах, че трябва да измери колко е температурата и колко трябва да се достигне, за да запали както си трябва - не знам защо не е така, ами някакво реле със статично време го управлява :) И ми е интересно да разбера.

 

Поздрави

 

ПП: Едно много добро клипче:

 

ПП2: Явно си подгряват точно както си ги знаем - различно от индикацията:

http://www.youtube.com/watch?v=VaRbcjqysdE

 

Коментар на човека:

EN:

When you put the main contact/switch, the glow plug dashboard light is activated for 3-6 seconds, but what happens for real with the glow plugs. I took one out and put the key in the final position before starting the engine, when all the lights on the dashboard are activated. The glow plug I have studied was activated for at least 15 seconds, and for another 5-8 seconds it still remained hot. It's interesting. Watch and learn...More interesting stuff comming soon.

 

BG - накратко:

Когато дадем на контакт, индикацията за подгряване на таблото свети около 3-6 секунди, но в действителност какво се случва. Извадих една от подгревните свещи, след това завъртях на контакт. Подгревната свещ, която извадих работеше 15 секунди и за още 5-8 секунди си беше топла.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То колко свети и колко подгрява, май няма особенна връзка :)

 

Освен всичко друго, сигурно зависи от конкретното изпълнение на колата, за БГ ще е едно, за Италия друго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пежо явно светенето на индикатора отговаря на подгряването на свещта. Така е удобно, защото стоиш и чакаш :)

Шкодата ще те подлъже да завъртиш веднага при як студ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгасването на лампата показва, че може да се пристъпи към запалване.

Не е целта да показва до кога има подгряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инженерната ми логика говори, че продължителността на подгрева е важна и трябва да се чака :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, съгласен съм, че трябва да се чака :) Сутринта при -3, отново за проба, направих три подгрева по 10-15 секунди и запали като на +20... Без да изтропва, без да се форсира, без глупости...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си изградил ритуал: давам на контакт, после си слагам колана, пускам си отоплението на седалката, нагласям си климатроника, пускам си радиото - те ти 20 секунди поне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, съгласен съм, че трябва да се чака :) Сутринта при -3, отново за проба, направих три подгрева по 10-15 секунди и запали като на +20... Без да изтропва, без да се форсира, без глупости...

 

Поздрави

А след като смени свещта пробвал ли си само с 1 подгрев? Как е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си изградил ритуал: давам на контакт, после си слагам колана, пускам си отоплението на седалката, нагласям си климатроника, пускам си радиото - те ти 20 секунди поне :)

Точно това правя и аз - хахаха! Едно към едно! Само ако е под -10 подгрявам и втори път. И винаги паля с натиснат съединител, че ми се намира един педал долу в ляво :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А след като смени свещта пробвал ли си само с 1 подгрев? Как е?

 

Мда, добре е. По-добре от когато беше на 3 цилиндъра подгрева.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали ви е ясно колко харчат тия свещички... та не прекалявайте с подгряването, че при по-старичък акумулатор, може да няма ток да подкара буталата :)

 

А и какво му се впечатлявате - нали ви казах, тоя мотор пали при -10 градуса без никакъв подгрев на 200 000км :) Свещите са колкото да избегнете неравномерната работа при студен мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са колкото да избегнете неравномерната работа при студен мотор.

 

Не са само затова. Някъде бях чел, че се ползват и за друго: Когато мотора не е запален и буталата не знаят накъде ще бъдат завъртени, клапаните също - трябва някой да им светне за да се видят кой къде е и тогава да тръгват да бягат... smile091 Затова и свещите подсвяткат за малко. После като гръмне- вътре става бая светло и е лесно... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали ви е ясно колко харчат тия свещички... та не прекалявайте с подгряването, че при по-старичък акумулатор, може да няма ток да подкара буталата :)

...

 

Прав си на 50% smile049 При разреждане на акумулатора (т.е. докато подгряват свещите) протичащите химични реакции покачват температурата на акумулатора, а от там и капацитета/заряда му. Дори бях чел препоръки при много студено време да се даде на контакт, да се запалят фаровете за 20-30 сек, да се загасят и да се изчака още 5-10 и тогава да се пали. Така стартовия ток се качвал значително smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Дори бях чел препоръки при много студено време да се даде на контакт, да се запалят фаровете за 20-30 сек, да се загасят и да се изчака още 5-10 и тогава да се пали. Така стартовия ток се качвал значително smile021

 

Това съм го чувал и аз, потвърждавам :) Вероятно е истина.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.