Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 vRS


bubaru

Recommended Posts

Аз съм с 80 к.с. по-малко и този градски разход за RS ми се струва наистина уникален. Според мен е постигнат при едно нормално каране без задръствания. Забелязах, че при мен най-много се вдига разходът, когато колата пълзи, т.е. при големи задръствания (старт/стоп системата ми винаги е изключена). За сравнение минималния градски разход, който съм постигал със 140 к.с. (по показание на бордовия компютър), е бил 6,4 при много разтоварено движение и изчакване на светофарите отдалече, т.е. без да спирам напълно, където е възможно.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 666
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    178

  • bubaru

    63

  • BlackPearl

    32

  • werz

    30

Най-много писали в темата

Исках да направя и една засечка от градско каране, но задължително без задръствания, защото с тях няма смисъл да се засича.

 

Как да няма смисъл? Точно това има смисъл :) Иначе при стерилни условия този разход и с Порше може да се постигне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно,аз градско го разбирам,като да има коли около тебе.Да спреш на светофара и да има няколко коли пред теб и зад теб да те притискат като тръгнеш,да ускоряваш нормално.Понякога да пропуснеш,да не може да минеш на първата зелена вълна за ляв завой примерно и т.н. Това разбирам аз градско каране.Да има коли около теб,както е нормално в града.Тогава разход под 10-не може да направи моята.

А ако караш вечер,няма много коли около теб,виждаш светофарите,редуцираш си скоростта от далече,е може и да ти се наложи да спреш на 1-2 червени,но си тръгваш лекинко после....това не е реално градско за мен.Тогава и с 5 литров двигател може да се постигнат впечатляващо ниски разходи.

Гадското е да си има трафик.Не да караш по безлюдните булеварди.То тогава може и да се сравни с каране на някой междуградски път с 70-80,намаляне леко,тръгване леко...и така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно. Точно поради тази причина заводските данни се различават с толкова много от реалните.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто градско го разбирам по следния начин:

Сутрин вадя колата от гаража и карам малкия на училище преминавайки през три кръстовища, едното със светофар- 3км общо.

После до работа-още 6 кръстовища, трите със светофар- общо 5км.

На обед до хотела за обяд отиване и връщане 4 светофара общо 8км.

Прибиране късния следобед около 4-8км в зависимост задачите след работа.

Общо за деня 20-22км,като през едната трета от тези километри колата е студена и загрява до 90градуса.

Среден разход през есента 10.8-12км на сто.  Среден разход в момента 11.8.-14 на сто. Това е положението. Под 10 в града може да се постигне при идеални условия,които НЕ СА РЕАЛНИ с ежедневието. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да се сравни само колко е "градско", градското в София, градското в Пловдив, в Шумен и в Каспичан примерно... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно,аз градско го разбирам,като да има коли около тебе.Да спреш на светофара и да има няколко коли пред теб и зад теб да те притискат като тръгнеш,да ускоряваш нормално.Понякога да пропуснеш,да не може да минеш на първата зелена вълна за ляв завой примерно и т.н. Това разбирам аз градско каране.Да има коли около теб,както е нормално в града.Тогава разход под 10-не може да направи моята.

А ако караш вечер,няма много коли около теб,виждаш светофарите,редуцираш си скоростта от далече,е може и да ти се наложи да спреш на 1-2 червени,но си тръгваш лекинко после....това не е реално градско за мен.Тогава и с 5 литров двигател може да се постигнат впечатляващо ниски разходи.

Гадското е да си има трафик.Не да караш по безлюдните булеварди.То тогава може и да се сравни с каране на някой междуградски път с 70-80,намаляне леко,тръгване леко...и така

 

Точно да, това е една от причините да е нисък разхода, другата е, че има дълга отсечка по въпросното Цариградско шосе без светофари :) Бях забравил да спомена, че съм включвал поне на един светофар, може и на два да е било, старт-стоп системата, защото чакането се очертаваше да е повече от 35 сек.

 

Как да няма смисъл? Точно това има смисъл :) Иначе при стерилни условия този разход и с Порше може да се постигне...

 

Ами моята логика беше, че задръстванията по принцип също не са типичен градски разход, (макар и не напоследък за София) и ако човек например иска да си сравни реалния разход с този който рекламират по книжка, трябва да пробва по-нормални условия. Аз често карам по един маршрут  в пиков час - Красна Поляна-Студентски град между 18-19ч, там задръствания има от подлеза на Гешов, после по България до околовръстното. По този маршрут никога не съм карал с мисъл за разхода, обикновено ми излиза 10-11/100, някой път ще направя и снимка. За тези 10-11/100 обаче много помага отсечката по околовръстното, където караш повече или по-малко с постоянно темпо, иначе преди да изляза там е 14-15/100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ако на О3 RS  се махне бушона на АБС-а, би трябвало да не работи и постоянно включеното  ESP, XDS  и т.н. нали ?

Това ще даде ли после  грешка в компа или слагаш бушона и всичко е 6. 

Малко ме дразни факта, че ESP  не се изключва, затова питам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навсякъде пише , че при Голф ГТИ и О3 РС  ESP работи постоянно. Изключва се тракшън контрола само. Същото е при моя Сюпърб 4х4. Като я вкараш в дрифт ,  ЕСП-то те отрязва

Редактирано от bubaru
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E,напълно.
Ти голям рали пилот стана: )

Иначе есп,аср,абс и т.н.,както и аербеци и др. могат да се забраняват софтуерно.Тоест кодираш в централна електроника,че няма колата такива системи и те спират да функционират,без да светва грешка на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От написаното по-горе останах с впечатлението, че може да се извадят бушоните на ABS, а ESP да остане активна...

Каквото и да се забрани или разреши софтуерно, няма как да работи, когато са извадени бушоните на ABS модула.

Ако всичко си е на мястото, вероятно не може да забрани и само ABS и да остане активна ESP.

Последното е най-вероятно - да може да изключи само ESP.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама като извади бушон ще записва грешка.

А ще има ли съобщение на таблото според вас ?, с прости думи ...ще трябва ли после тази грешка да се чисти  в сервиз или не....Идеята ми е на сняг за кеф да си махам бушона понякога. Правил съм го с други коли, но с ОБД2 и там лесно си трия грешките с една програмка  чрез релефон вързан през блутуут адаптер и софт-Торк за Андроид. 

Редактирано от bubaru
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, Младост 1-окръжна болница Варна, по магистралата от юг и после през Каблешково, Слънчев бряг и т.н.

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/97153542/IMAG0876.jpg

 

Включен темпомат на 160кмч от Пазарджик някъде до слизането от магистралата преди Бургас.

 

За сравнение същия маршрут през септември, който бях пуснал вече по-рано - с много дъжд и супер натоварена магистрала и каране със 180кмч, винаги когато условията и трафика позволяваха

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/97153542/IMAG0811.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жесток разход. Сюпърба дизел 4х4 е макс 1-1,5 литра по-малко при такова каране. Ама кефа при теб е доста по-голям. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Уж грабва женските сърца, а моята не можах да я навия за РС :(

Твоята модификация,която си поръчал също е много красива. 140к.с. са си доволно много за нашите пътища,а на градско ще си свиркаш :fiu:

DSG е чудесна скоростна кутия. Карах на брата-много съм впечатлен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DSG е чудесна скоростна кутия. Карах на брата-много съм впечатлен.

 

Само се моля да е здрава, че какви неща четох.....  -_-

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма статия във вестник Монитор днес - "Семейната Skoda Octavia облича спортен екип" - с акцент върху Октавия 3 RS 2.0 TSI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно тези 230к.с. на лимитираната серия ще са вместо очаквания двигател с 280к.с. Когато преди години карах Примера ГТ 150к.с. в същото време от Нисан бяха пуснали подобна лимитирана серия както при Шкода,пак Примера ГТ но 160к.с. 4х4.  

Черното крило стои много добре на бяла РСка.  Възможно е окачването на тази модификация да е по-ниско,но аз например подобна височина няма да мога да я прибера в гаража без да опре.И сега с липчето минавам на милиметри.

До колкото разбрах вътре ще е кожен салон,но ВРС надписите по седалките ще са в цвят,а не както при сегашните само контурирани в кожата.

Този пък блокаж на предната ос не го разбирам,но явно ще има някаква разлика спрямо сегашната система ESC.

Цялата история ми се струва като загатване,че следващият РСмодел въобще след години ще е доста по-мощен от сегашния.

Редактирано от BlueSoulReaver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.